Ineens 136 euro van de rekening verdwenen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kookaburra

Berichten: 5411
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 08:58

Liselot schreef:
Huurauto bedrijven werken bij mijn weten altijd met een reservering en niet met een afschrijving.
Germie geeft ook duidelijk aan dat na inleveren van de auto de reservering er weer vanaf was en dat er pas een aantal dagen later (wat dus niets meer met die reservering te maken heeft) een bedrag is afgeschreven en bijgeschreven.

Ondanks de manier van verwoorden van Germie vind ik het bizar dat iedereen zegt dat ze het er maar bij moet laten. 136 euro is verdorie veel geld en het gaat om iets waar je zelf helemaal niets aan kunt doen. Ik was ook op mijn strepen gaan staan hoor.

Germie: heb je een rechtsbijstandsverzekering? Die zou ik hier persoonlijk voor inschakelen. Vermoed dat deze fout door de afschijvende partij vergoed moet worden. Rabobank heb je in deze niet zoveel aan, die voeren alleen de opdracht uit

Mensen haken in op de manier hoe ze het verteld.
Ik heb bijvoorbeeld wel aangegeven dat ze de klacht bij Rabobank even af moet wachten. De Rabo is behoorlijk redelijk in meedenken als jij ook redelijk bent.
Dus ja, ik snap dat Germie op haar strepen gaat staan.

Tancreda4

Berichten: 24062
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 08:58

Als ze die rechtsbijstandverzekering nog niet heeft zou ik die wel aanraden, want ik heb het idee dat je 'm wel vaker kunt gebruiken.

Verder eens met liselot. Ik zou hier ook werk van maken, maar wellicht op een minder dramatische manier. Het is lastig bij wie de fout en dus terugbetaling zou liggen, maar mijn idee zou het verhuurbedrijf zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 08:58

Liselot schreef:
Ondanks de manier van verwoorden van Germie vind ik het bizar dat iedereen zegt dat ze het er maar bij moet laten. 136 euro is verdorie veel geld en het gaat om iets waar je zelf helemaal niets aan kunt doen. Ik was ook op mijn strepen gaan staan hoor.


Iedereen? Er zijn er maar een paar die dit zeggen... Overdrijven is ook een vak :P
Ik ben het ook zeker met je eens dat 136 euro een hoop geld is en dat zou ik ook terug willen!
Maar doe dat dan wel op de goede manier en ga naar je rechtsbijstand of het juridisch loket..
Om nou meteen te gaan roeptoeteren dat de Rabobank heeft gestolen slaat kant noch wal en is bovendien gewoon niet correct.

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 08:59


germie

Berichten: 25997
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 09:03

Liselot schreef:
Huurauto bedrijven werken bij mijn weten altijd met een reservering en niet met een afschrijving.
Germie geeft ook duidelijk aan dat na inleveren van de auto de reservering er weer vanaf was en dat er pas een aantal dagen later (wat dus niets meer met die reservering te maken heeft) een bedrag is afgeschreven en bijgeschreven.

Ondanks de manier van verwoorden van Germie vind ik het bizar dat iedereen zegt dat ze het er maar bij moet laten. 136 euro is verdorie veel geld en het gaat om iets waar je zelf helemaal niets aan kunt doen. Ik was ook op mijn strepen gaan staan hoor.

Germie: heb je een rechtsbijstandsverzekering? Die zou ik hier persoonlijk voor inschakelen. Vermoed dat deze fout door de afschijvende partij vergoed moet worden. Rabobank heb je in deze niet zoveel aan, die voeren alleen de opdracht uit

Precies. Het is echt veel geld. Kennelijk zijn velen hier zo rijk dat het hen niet uitmaakt, maar het is echt wel een maand boodschappen. Het heeft inderdaad niets meer met de huurauto te maken, dus niets met de vakantie.
De afschrijvende partij is Santander, een bank in Mexico. Daar moet de Rabobank dan maar achteraan gaan. Ik heb daar geen gegevens van verder, zij weten meer dan ik.
De eerste stap was ook van je moet naar degene die het afgeschreven heeft. Ja, maar die hebben het ook weer bijgeschreven. Dat koersverschil en koersopslag komt bij jullie vandaan. Dus vertel maar. En toen kwamen ze dus ook al niet verder. Ja, u heeft pech was het antwoord. Nou, dat dacht ik niet. Het betekent voor mij wel een tijdje droog brood eten, want ineens mis je 136 euro, waar je geen enkele schuld in hebt. Als je daar geen schuld in hebt kan het niet zo zijn dat je als klant van een bedrijf, de Rabobank dus, en daar is het dus ontstaan, gewoon 136 euro kwijt mag zijn.

Laat dit dus ook een waarschuwing zijn voor anderen, check je creditcard ook bij vreemde valuta, want zo'n gat is niet normaal. Dan mag een fout hersteld zijn door een partij, maar de fout is niet bij mij hersteld. Ik ben gewoon geld kwijt en dat is toch een aantal dagen werken.

Ik heb een rechtsbijstand en daar ook al wat lopen voor wat anders. Dus daar kan ik nog naartoe.

maessie

Berichten: 5758
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:07

De bank kan er niks aan doen dat het bedrijf een fout maakt, die rekenen gewoon hun kosten. Het bedrijf zou dit moeten compenseren. Immers het kost jou geld door hun fout. (Die ze dan voor hunzelf wel hersteld hebben, maar voor jou door de bijkomende kosten dus nog niet)

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:11

Jouw bank gaat daar niet achteraan, dat kun je vergeten. Inmers deed de bank gewoon wat het moest doen: de opdracht uitvoeren.
Je moet de opdrachtgever aansprakelijk stellen, niet jouw bank.
In mijn geval gaf de degene met de betaling weigerende bank niet thuis dus dat was snel einde verhaal. Ik had op dat momemt helaas geen rechtsbijstand verzekering.

Eapy

Berichten: 1736
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:13

Als het inderdaad een fout is, dan ligt de fout niet bij Santander of de Rabobank maar bij het autoverhuur bedrijf. Daar zou ik persoonlijk communicatie mee opstarten.

Onali

Berichten: 18475
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:14

Liselot schreef:
Huurauto bedrijven werken bij mijn weten altijd met een reservering en niet met een afschrijving.
Germie geeft ook duidelijk aan dat na inleveren van de auto de reservering er weer vanaf was en dat er pas een aantal dagen later (wat dus niets meer met die reservering te maken heeft) een bedrag is afgeschreven en bijgeschreven.

Ondanks de manier van verwoorden van Germie vind ik het bizar dat iedereen zegt dat ze het er maar bij moet laten. 136 euro is verdorie veel geld en het gaat om iets waar je zelf helemaal niets aan kunt doen. Ik was ook op mijn strepen gaan staan hoor.

Germie: heb je een rechtsbijstandsverzekering? Die zou ik hier persoonlijk voor inschakelen. Vermoed dat deze fout door de afschijvende partij vergoed moet worden. Rabobank heb je in deze niet zoveel aan, die voeren alleen de opdracht uit



Reservering = afschrijving
Zo weten ze dat je het kan betalen.
Daarna is echter met 'teruggeven' van het geld de wisselkoers er vanaf gegaan.

Echt lees de voorwaarden van een CC er maar eens op na.
Is heel normaal, zuur, maar normaal.
Niks gestolen, niks ingehouden, gewoon normale gang van zaken.

germie

Berichten: 25997
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 09:23

Nee, deze afschrijving heeft later plaatsgevonden. Dus pas bij thuiskomst en heeft dus niets meer met de verhuur te maken. De reservering was er na inleveren van de auto af, zelf gecontroleerd. Thuis was het bestedingslimiet ook gewoon weer die 5000 dollar meer. Pas woensdag was er geld af en bij.

Ik heb vaker reserveringen gehad en die hebben nooit geld gekost. Er wordt dan ook geen koersopslag gerekend.
Laatst bijgewerkt door germie op 24-03-23 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Zelda_Link

Berichten: 217
Geregistreerd: 04-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:23

Poeh wat kun je het dramatisch verwoorden Germie. Natuurlijk is het veel geld en knudde voor jou, maar de Rabobank heeft niks verkeerds gedaan en zeker niks gestolen.

Het is niet zo dat de Rabobank het koersverschil zelf bedenkt. En zij voeren alleen maar opdrachten uit, en het koersverschil is voor iedereen duidelijk en voor iedereen hetzelfde. Dat verzinnen ze niet speciaal voor jou, en het is absoluut geen stelen.

Stel, jij bestelt bij mij een pakketje, maar ik stuur per ongeluk het verkeerde product. Jij ziet dat bij aflevering en stuurt het gelijk terug en ik stuur je het goede pakket. Dan verwacht je toch ook dat ik, als degene die de foute verzending deed, de extra gemaakte verzendkosten van het verkeerde pakket vergoed?
Of ga je dan ook lopen schreeuwen op Bokt dat PostNL, die alleen maar de opdrachten uitvoerde, je heeft bestolen?

Natuurlijk gaat het bij PostNL om andere bedragen, maar het principe is hetzelfde als hij de Rabobank. Zij voeren alleen opdrachten uit, dat daar kosten aan verbonden zijn is logisch, of dat nou verzendkosten of wisselkoers kosten zijn. Wil jij die kosten vergoed? Dan moet je aankloppen bij degene die de fout maakte, en niet bij degene die het geld ‘bezorgde’.

Hou op met doen alsof je doelbewust bestolen bent, neem contact op met het verhuurbedrijf dat de fout maakte en probeer er op een volwassen manier uit te komen ipv als een peuter op de vloer te gaan liggen blèren omdat het niet zo gaat als je had gewild.

Natuurlijk is het banketstaaf, en ook écht wel veel geld. Je hebt volkomen gelijk dat je dat vergoed wil, als het echt niet in de voorwaarde stond dat de borg zou worden afgeschreven en later teruggestort. Alleen is de Rabobank niet degene die dat moet vergoeden en het siert je niet om een bedrijf dan online zo zwart te gaan maken, terwijl ze geen enkele schuld hebben!

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:28

Er is door iemand een opdracht gegeven om dat bedrag af te schrijven, een foute opdracht wel, maar alsnog een opdracht. Dat kan alsnog het autoverhuurbedrijf zijn, ook al is het al na de vakantie. Maar de rabobank kan daar niks aan doen. Die rekenen gewoon de kosten. De fout ligt bij degene die opdracht heeft gegeven en weer terug heeft laten draaien.

De rabobank heeft werkelijk niks gestolen en niks fout gedaan, die kosten horen bij zo'n overboeking en die is wel gedaan twee keer. Dus je bent echt tegen de verkeerde tekeer aan het gaan en stelen is het sowieso niet.

Het is veel geld en laten zitten zou ik het ook niet. Maar klop bij de juiste partij aan en verspreid geen leugens over stelen van een partij die alleen hun werk doet.

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:30

Het zou me trouwens ook niets verbazen als dat verhuur bedrijf dat bewust gedaan heeft omdat ze daarmee wellicht zelf een paar euro winst gemaakt hebben vanwege de wisselkoers.
Je gaat op vakantie naar 1 van de corrupste landen op aarde. Dan is kans oplichting ook iets war je daarmee bewust aangegaan bent.

Maar probeer het met je verzekering. Kunnen ze niets , haal dan diep adem en ga door met je leven.

germie

Berichten: 25997
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-23 09:32

Nou, voor mij is dit enorm veel geld. En ik ga er dus zeker nog achteraan. Maar de klant is geen koning als er doodleuk gezegd wordt u heeft pech. Er wordt niets aangedragen. Ik heb geen contract met een buitenlandse bank. Daar doe ik geen zaken mee. Ik zie alleen dat er dus enorm veel geld mist. Door iets waar ik niets aan kan doen. En geen schuld? Het kastje muur kluitje riet verhaal is hier anders wel sprake van. Bovendien, bij creditcardfraude ga je ook zo met klanten om?
Maar goed, duidelijk, bokkers zouden dus die 136 euro accepteren als zomaar kwijt, foetsie, weg zonder dat ze er zelf ook maar iets aan kunnen doen. Weer wat geleerd.
Er zijn dus mensen voor wie zo'n bedrag niet zo veel uitmaakt, maar voor mij wel. Er zijn zelfs mensen bij waar als zoiets gebeurd dat het wat meer is als een tijdje droog brood eten. Maar nee, het is dus de schuld van degene die er niets aan kan doen.
Ik ga sowieso overal achteraan. Maar een afschrijving waar je niet voor getekend hebt is sowieso een vorm van fraude en waar moet je dan zijn? precies, bij je bank. Want het gaat niet meer om een borg, het is daarna gebeurd. En het herstel is dus niet gegaan zoals het zou moeten zijn voor de klant.

hagelslag
Berichten: 9069
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:35

germie schreef:
Nou, voor mij is dit enorm veel geld. En ik ga er dus zeker nog achteraan. Maar de klant is geen koning als er doodleuk gezegd wordt u heeft pech. Er wordt niets aangedragen. Ik heb geen contract met een buitenlandse bank. Daar doe ik geen zaken mee. Ik zie alleen dat er dus enorm veel geld mist. Door iets waar ik niets aan kan doen. En geen schuld? Het kastje muur kluitje riet verhaal is hier anders wel sprake van. Bovendien, bij creditcardfraude ga je ook zo met klanten om?
Maar goed, duidelijk, bokkers zouden dus die 136 euro accepteren als zomaar kwijt, foetsie, weg zonder dat ze er zelf ook maar iets aan kunnen doen. Weer wat geleerd.
Er zijn dus mensen voor wie zo'n bedrag niet zo veel uitmaakt, maar voor mij wel. Er zijn zelfs mensen bij waar als zoiets gebeurd dat het wat meer is als een tijdje droog brood eten. Maar nee, het is dus de schuld van degene die er niets aan kan doen.
Ik ga sowieso overal achteraan. Maar een afschrijving waar je niet voor getekend hebt is sowieso een vorm van fraude en waar moet je dan zijn? precies, bij je bank.



Als je niet direct iemand had beschuldig van fraude/stelen.
Dan hadden bokkers misschien een fatsoenlijk antwoord kunnen sturen.

Had je gewoon de vraag gesteld, goh hoe kan dit gebeuren waar zit de fout en waar kan ik de 136 euro terughalen.

Dan was de toon in dit topic anders geweest.


136 Euro is veel geld. Maar meid, je maakt overal drama van.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:35

Ik denk niet dat bokkers het zouden accepteren (niet allemaal in ieder geval) maar dat bokkers jou toon gewoon super dramatisch vinden. Wat ook al meerdere keren is aangegeven maar waar je dan niet op reageert want zoals zo vaak reageer je alleen maar op de reacties die jou goed uitkomen.
Je bent er sowieso al achteraan, aan het gaan toch, je hebt een klacht ingediend. Maar stelen nee, dat is niet zo HET IS NIET GESTOLEN.

Succes ik hoop dat je het terugkrijgt ;)

KSHancox
Berichten: 1259
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:37

Je leest dingen die er niet worden gezegd. Adem even rustig in en uit, neem desnoods een kopje thee en lees het dan nog een keer rustig door of neem contact op met je rechtsbijstand.

Gratis tip: bij klachten werkt het beter als je 'm niet flipt omdat je vaker dan je denkt afhankelijk bent van coulance van de andere partij. Veel mensen denken dat ze in hun recht staan, maar moeten het eigenlijk hebben van goodwill. Ik heb ook een tijdje mogen telefoneren met klanten van een financiële instelling en als je begint over droog brood en water heb je best wel kans dat je iemand treft die denkt 'Jezus, kon ik maar op vakantie naar Mexico.' ;-)

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:38

Je moet ook niet zijn bij de buitenlandse bank maar bij het bedrijf dat het geld afgeschreven en bijgeschreven heeft. Je weet toch wie de verhuurder is.

Morganlefay

Berichten: 8705
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:38

germie schreef:
Nou, voor mij is dit enorm veel geld. En ik ga er dus zeker nog achteraan. Maar de klant is geen koning als er doodleuk gezegd wordt u heeft pech. Er wordt niets aangedragen. Ik heb geen contract met een buitenlandse bank. Daar doe ik geen zaken mee. Ik zie alleen dat er dus enorm veel geld mist. Door iets waar ik niets aan kan doen. En geen schuld? Het kastje muur kluitje riet verhaal is hier anders wel sprake van. Bovendien, bij creditcardfraude ga je ook zo met klanten om?
Maar goed, duidelijk, bokkers zouden dus die 136 euro accepteren als zomaar kwijt, foetsie, weg zonder dat ze er zelf ook maar iets aan kunnen doen. Weer wat geleerd.
Er zijn dus mensen voor wie zo'n bedrag niet zo veel uitmaakt, maar voor mij wel. Er zijn zelfs mensen bij waar als zoiets gebeurd dat het wat meer is als een tijdje droog brood eten. Maar nee, het is dus de schuld van degene die er niets aan kan doen.
Ik ga sowieso overal achteraan. Maar een afschrijving waar je niet voor getekend hebt is sowieso een vorm van fraude en waar moet je dan zijn? precies, bij je bank. Want het gaat niet meer om een borg, het is daarna gebeurd. En het herstel is dus niet gegaan zoals het zou moeten zijn voor de klant.

Wauw jij hebt lef.
Aan de ene kant geef je een godsvermogen uit aan............en aan de andere kant gil je moord en brand.
Als je niet weet hoe de spelregels zijn mbt vreemde valuta en banken kan je beter die grote mond van je houden.
Als de Rabo een pokkehumeur heeft heb jij een uitdaging.
Succes.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:39

germie schreef:
Nou, voor mij is dit enorm veel geld. En ik ga er dus zeker nog achteraan. Maar de klant is geen koning als er doodleuk gezegd wordt u heeft pech. Er wordt niets aangedragen. Ik heb geen contract met een buitenlandse bank. Daar doe ik geen zaken mee. Ik zie alleen dat er dus enorm veel geld mist. Door iets waar ik niets aan kan doen. En geen schuld? Het kastje muur kluitje riet verhaal is hier anders wel sprake van. Bovendien, bij creditcardfraude ga je ook zo met klanten om?
Maar goed, duidelijk, bokkers zouden dus die 136 euro accepteren als zomaar kwijt, foetsie, weg zonder dat ze er zelf ook maar iets aan kunnen doen. Weer wat geleerd.
Er zijn dus mensen voor wie zo'n bedrag niet zo veel uitmaakt, maar voor mij wel. Er zijn zelfs mensen bij waar als zoiets gebeurd dat het wat meer is als een tijdje droog brood eten. Maar nee, het is dus de schuld van degene die er niets aan kan doen.
Ik ga sowieso overal achteraan. Maar een afschrijving waar je niet voor getekend hebt is sowieso een vorm van fraude en waar moet je dan zijn? precies, bij je bank. Want het gaat niet meer om een borg, het is daarna gebeurd. En het herstel is dus niet gegaan zoals het zou moeten zijn voor de klant.


De klant kan dan wel denken dat ze koning is, maar als ze onwaarheden roept of vertelt en koppig daar aan blijft vasthouden, dan is het ook snel gedaan met de service.
En terecht natuurlijk. Op deze manier gaat een bank uberhaupt helemaal niets meer voor je proberen.

Ja, 136 euro is veel geld, maar daar heeft de Rabobank niets mee te maken en daar moet je ook niet zijn om dit te kunnen oplossen.
Met deze houding krijg je je geld zeker niet terug.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 24-03-23 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:40

Ik denk niet dat bokkers dat zouden accepteren. Maar ik denk wel dat ze bij de juiste partij zouden aankloppen. En dat is in dit geval niet de Rabobank, maar het verhuurbedrijf.

Het is geen diefstal. Punt. Het verhuurbedrijf heeft blijkbaar onterecht afgeschreven. Daardoor zijn deze €136 verschil ontstaan. Dat moet je daar aankloppen.

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:41

Germie, waar haal jij je wetskennis vandaan?

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: De Rabobank heeft 136 euro van mij gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:48

@germie: wel makkelijk “heb daar geen gegevens van”. Met googlen vind je zo een telefoonnummer van Santander.

https://www.santander.nl/?gclid=Cj0KCQj ... OEEALw_wcB

Gewoon even naar beneden scrollen. Zal vast de algemene klantenservice zijn maar zij kunnen je vast wel doorverbinden met degene die met jouw probleem iets kan.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:49

Ik verplaats dit topic naar LZP, daar past het beter dan op MWS.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-23 09:52

Moderatoropmerking:
Bericht leeggehaald omdat het tegen de Boktregels is.
Laatst bijgewerkt door Dani op 25-03-23 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht leeggehaald.