Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 19:56

Ik ben even zo vrij een nieuw topic te openen? Deel 1 vind je hier: [LZP] Welke "unpopular opinions" heb jij?

Dus, welke unpopulair opinion heb jij?

Laatste bericht uit het eerste deel:
Raineri schreef:
Ilse_123 schreef:
Natuurlijke behoefte is ook nog wel een discussiepuntje bij gedomesticeerde dieren…


Ik weet niet wat je bedoelt eigenlijk . Melkkoeien zijn gedomesticeerd niet?

Kinke schreef:
Reineri, weet je dat zo'n 84% van het melkvee in Nederland weidegang heeft? (2022)


Ja, maar staat dat gelijk aan vertonen van natuurlijk gedrag? Wat bedoel je hier te zeggen? Ik gaf namelijk al aan dat ik niet alles over 1 kam wil scheren. Nu presenteer je een feit maar snap niet goed in welke context ik dit moet plaatsen.



Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling dit topic te gebruiken om andere bokkers te bespreken, ook niet als dat zonder naam is. Dergelijke berichten werken pestgedrag in de hand en dat willen we hier niet zien.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 20:07

Sizzle schreef:
UO: liever 1x per week eerlijk vlees dan iedere dag goedkoop.

Daarnaast is goedkoop vlees ook niet iets wat nu ineens bestaat. Dat was er ook in economisch goede tijden. We hebben een wegwerp maatschappij gecreëerd.



Ontzettend eens. Eet elke dag vlees, maar wel eerlijk vlees.

Vind topics over 'zo goedkoop mogelijk boodschappen' of ' hoe te besparen' tenenkrommend waarin vlees wordt aangeprezen wat hen zowat niets kost en hoe blij ze zijn dat hun vriezer weer vol ligt..

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 20:19

Nielojram schreef:
Sizzle schreef:
UO: liever 1x per week eerlijk vlees dan iedere dag goedkoop.

Daarnaast is goedkoop vlees ook niet iets wat nu ineens bestaat. Dat was er ook in economisch goede tijden. We hebben een wegwerp maatschappij gecreëerd.



Ontzettend eens. Eet elke dag vlees, maar wel eerlijk vlees.

Vind topics over 'zo goedkoop mogelijk boodschappen' of ' hoe te besparen' tenenkrommend waarin vlees wordt aangeprezen wat hen zowat niets kost en hoe blij ze zijn dat hun vriezer weer vol ligt..

De vriezer zit hier ook vol voor een prijs waar je het bij de slager niet voor koopt.
Als je groter inkoopt, is de prijs nu eenmaal lager dan losse stukjes bij de slager.

Wil je dus goedkoop goed vlees; koop het groot in.
En maak je geen zorgen; we troffen vlees aan in de vriezer bij mijn overleden ouders van ongeveer 5 jaar oud. Was in uitstekende conditie en smaakte goed.

Erger nog, er lag ook erwtensoep in de vriezer die intussen richting 10 jaar oud moet zijn maar die smaakte vorige maand ook nog goed.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 20:25

@ikke, het gaat mij om vlees wat goed is opgegroeid en op een normale manier aan hun einde is gebracht, met respect, in zoverre.
Niet hoelang het houdbaar is.

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 20:28

Nielojram schreef:
@ikke, het gaat mij om vlees wat goed is opgegroeid en op een normale manier aan hun einde is gebracht, met respect, in zoverre.
Niet hoelang het houdbaar is.

Goed opgebracht vlees blijft langer goed in de vriezer en dat hoeft je er dus niet van te weerhouden om groter en dus goedkoper in te kopen.

Als je het goed doet hoeft goed vlees niet duurder te zijn dan de kilo-knaller.
Maar het gros durft geen 25kg vlees in de vriezer te leggen, dat is het punt.

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-23 20:46

Of kan leggen. Je moet het geld ook in 1 keer kunnen neerleggen.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 20:58

Ik heb een vrieslade… ik denk niet dat t past
-O-

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 21:13

Cer schreef:
Ik heb een vrieslade… ik denk niet dat t past
-O-

Daarom heb ik de vrieskast van m'n overleden ouders, inkl inhoud, ingeladen en mee genomen.
Maar voorheen deden we het hier ook met drie lades. Ja, dan moet je iets kleiner inkopen; wordt het iets duurder van maar dat zij zo.


Lughnassadh schreef:
Of kan leggen. Je moet het geld ook in 1 keer kunnen neerleggen.

Kwestie van beleid voeren en prioriteiten stellen. Mijn ouders konden het ook betalen toen we van bijstandsniveau moesten rondkomen.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 21:17

Ha, hier demonstreert ikke meteen een heel erg onpopulaire opinie: prioriteiten stellen en beslissingen nemen op basis van ratio ipv emoties :))

Ik heb er ook wel 1: niet klagen.
Heb je wat te klagen? Doe er wat aan.
Kun je er niets aan doen omdat het buiten je 'circle of influence' ligt? Dan heeft klagen ook geen nut }>

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 21:19

Het heeft geen nut maar t is soms gewoon lekker :D

UO: niet voor anderen bedenken wat ze vinden, wat ze doen en waarom ze t doen.. :)

Eens hoor Ikke, ik koop t niet :j

ikke

Berichten: 37550
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 21:27

Ibbel schreef:
Ha, hier demonstreert ikke meteen een heel erg onpopulaire opinie: prioriteiten stellen en beslissingen nemen op basis van ratio ipv emoties :))

Ik heb er ook wel 1: niet klagen.
Heb je wat te klagen? Doe er wat aan.
Kun je er niets aan doen omdat het buiten je 'circle of influence' ligt? Dan heeft klagen ook geen nut }>

Ja, al ben ik het met dat laatste niet helemaal eens. Mijn huidige werkgever heeft nog wat verbeteringen door te voeren in de werkprocessen (understatement) en daar wordt dus met enige regelmaat stevig over geklaagd richting het management. En ja, zij het mondjesmaat, levert het wel wat op.
Wij klagen dus stug door, ook buiten onze 'circle of influence' .... }>

Iets met beloond gedrag en voortzetten en zo...
Laatst bijgewerkt door ikke op 08-04-23 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Veronica2
Berichten: 2662
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 21:27

Cer schreef:
UO: niet voor anderen bedenken wat ze vinden, wat ze doen en waarom ze t doen.. :)

Oftewel, iedereen gewoon lekker met zijn eigen zaakjes bemoeien :)).

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 21:30

En daar gewoon lekker over klagen op z’n tijd :') :D

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10426
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 22:43

Ter herinnering de moderatoropmerking uit de openingspost van deel 1:


Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling dit topic te gebruiken om andere bokkers te bespreken, ook niet als dat zonder naam is. Dergelijke berichten werken pestgedrag in de hand en dat willen we hier niet zien.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 17:49

Ik ga dit topic maar weer volgen. Momenteel geen unpopular opinions.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 17:52

ikke schreef:
Ja, al ben ik het met dat laatste niet helemaal eens. Mijn huidige werkgever heeft nog wat verbeteringen door te voeren in de werkprocessen (understatement) en daar wordt dus met enige regelmaat stevig over geklaagd richting het management. En ja, zij het mondjesmaat, levert het wel wat op.
Wij klagen dus stug door, ook buiten onze 'circle of influence' .... }>


Je eigen management valt natuurlijk wél binnen je circle of influence - tenzij het horken zijn.

Wat niet binnen je (jouw) circle of influence valt zijn dingen als NEN-normen en ISO certificaten. Dan kan je zeiken over de procedures die je daarvoor moet volgen, maar daar valt niet aan te tornen.

En dan nog, kan je er echt niet mee leven? Niet zeuren, maar ander werk zoeken :D

nicole_floor

Berichten: 3250
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 17:53

Nielojram schreef:
Sizzle schreef:
UO: liever 1x per week eerlijk vlees dan iedere dag goedkoop.

Daarnaast is goedkoop vlees ook niet iets wat nu ineens bestaat. Dat was er ook in economisch goede tijden. We hebben een wegwerp maatschappij gecreëerd.



Ontzettend eens. Eet elke dag vlees, maar wel eerlijk vlees.

Vind topics over 'zo goedkoop mogelijk boodschappen' of ' hoe te besparen' tenenkrommend waarin vlees wordt aangeprezen wat hen zowat niets kost en hoe blij ze zijn dat hun vriezer weer vol ligt..


Daarom laten mijn schoonouders in x in de zo veel tijd een varken slachten en mijn ouders een koe. Dit delen we dan met hele familie. Onze vriezer ligt dan ook propje vol, maar we weten precies hoe de beesten zijn opgegroeid en het is uiteindelijk ook nog goedkoper en duurzamer.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:43

Biologisch/scharrelvlees is goed te achterhalen, het gaat mij om hoe er daarna met het dier omgegaan wordt, mbt de slachterij. Kan je wel heel liefdevol een varken opmesten/laten groeien, maar als het daarna zo gruwelijk wordt behandeld als nu bekend is, door de media, dat vind ik lastig.

Mijn scharrelslagerij is er helaas meegestopt, die was eerlijk op zijn site hoe de dieren aan hun einde kwamen. Ja, ze gaan dood. Maar ze worden niet 'afgeslacht' zoals je nu helaas te vaak ziet gebeuren.

nicole_floor

Berichten: 3250
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:40

Nielojram schreef:
Biologisch/scharrelvlees is goed te achterhalen, het gaat mij om hoe er daarna met het dier omgegaan wordt, mbt de slachterij. Kan je wel heel liefdevol een varken opmesten/laten groeien, maar als het daarna zo gruwelijk wordt behandeld als nu bekend is, door de media, dat vind ik lastig.

Mijn scharrelslagerij is er helaas meegestopt, die was eerlijk op zijn site hoe de dieren aan hun einde kwamen. Ja, ze gaan dood. Maar ze worden niet 'afgeslacht' zoals je nu helaas te vaak ziet gebeuren.


Ze gaan bij ons niet naar zo'n massa slachterij, maar een kleinere die meestal privé slachting doet. Mijn vader is bij het schieten van de stier gebleven.

denisesilver

Berichten: 2886
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:03

Uo: veel mensen kunnen het verschil tussen een harde hand die het paard achter de loodlijn trekt en een paard dat balans/impuls verliest waardoor het een paar stappen achter de loodlijn zakt niet zien.

Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:22

UO: Met alleen je paard rijden kun je niet zo'n sterke band ontwikkelen dan wanneer je ook op de grond bezig bent. (wandelen, grondwerken)

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:36

UO: als door jouw mentale gezondheid het welzijn, de gezondheid of de veiligheid van een dier in gevaar komt, moet je geen dieren nemen. Óók geen hulphond voor mentale problematiek.

MyWishMax

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 12:06

denisesilver schreef:
Uo: veel mensen kunnen het verschil tussen een harde hand die het paard achter de loodlijn trekt en een paard dat balans/impuls verliest waardoor het een paar stappen achter de loodlijn zakt niet zien.


:j Helemaal mee eens. En dus de kracht niet heeft, want die balans houden met impuls is zwaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 12:19

VuurVleugels schreef:
UO: als door jouw mentale gezondheid het welzijn, de gezondheid of de veiligheid van een dier in gevaar komt, moet je geen dieren nemen. Óók geen hulphond voor mentale problematiek.

Ik vind hulphonden voor mentale problemen sowieso ingewikkeld. Vraag me af hoe dat gaat als zo’n beestje overlijdt.

Vind het idee wel mooi… maar dat lijkt me toch wel een enorme keerzijde.

Verder helemaal mee eens hoor, maar weet niet hoe unpopular die mening is.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 12:57

Meer unpopular dan je denkt helaas, in de kringen waarin ik zit wordt ik half afgeschoten als ik dit zeg. Want de eigenaar "doet zo diens best en zorgt echt wel goed voor de hond, en er kijken professionals mee". Terwijl het arme dier op 28 m2 moet wonen met iemand die te beroert is om hem elke dag zelf uit te laten en op tijd naar de dierenarts te gaan want diegene vind het eng om te bellen... Het schijnt dat de hond wel helpt en diegene daarvoor er nog slechter aan toe was, maar ja, voor welke prijs dan?