Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 08:42

Beterschap voor alle pechvogels!

Aan mijn bestelling bij DocHorse,nooit meer. En toevallig valt het niet te retourneren, lekker dan.

Marcella

Berichten: 36806
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 08:49

Mijn oudste kat die mij vannacht verschillende keren wakker gemaakt heeft, omdat ze perse wilde kroelen.

Rose123

Berichten: 585
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Steenbergen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 09:02

Aan de allergische reactie op mijn handen op kunstnagels.
Gisterenavond besloten ze eraf te halen in overleg met nagelstyliste + groothandel, 3 keer raden wie er de hele nacht wakker heeft gelegen van de jeuk en zwelling. Ze zijn er nu toch af zou je denken...

@Zeedraakje, DocHorse? Ik verwacht toevallig een zending vandaag van hun, voor het eerst.

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 09:33

Pop-ups op Spotify of advertenties in podcasts. Rot op, Spotify, ik betaal je om dat niet te krijgen.

Lau07
Moderator

Berichten: 1586
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 09:44

Ouders die hun kind een Ierse naam geven en de naam vervolgens niet Iers uitspreken, en verontwaardigd zijn als jij dat per ongeluk wel doet. Had je kind dan gewoon Kees genoemd ofzo. :')

Tancreda4

Berichten: 24083
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 09:45

Aan achterlijk burocratisch geneuzel op werk waardoor er nu een top kans en mega gave cursus even hard door m'n neus wordt geboord.

Enorm dood gemaakt met een blije mus dus

Lau07
Moderator

Berichten: 1586
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 09:48

Tancreda4 schreef:
Aan achterlijk burocratisch geneuzel op werk waardoor er nu een top kans en mega gave cursus even hard door m'n neus wordt geboord.

Enorm dood gemaakt met een blije mus dus


Vermoord door een psychopathisch blije vogel? Oei, dat is niet best :D

Maar even serieus, dat is wel heel zuur, kun je het niet escaleren naar iemand hoger in de pyramide?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41734
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 09:51

Lau07 schreef:
Ouders die hun kind een Ierse naam geven en de naam vervolgens niet Iers uitspreken, en verontwaardigd zijn als jij dat per ongeluk wel doet. Had je kind dan gewoon Kees genoemd ofzo. :')

Bedoel je Siobhan :))?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 09:57

_San87_ schreef:
Lau07 schreef:
Ouders die hun kind een Ierse naam geven en de naam vervolgens niet Iers uitspreken, en verontwaardigd zijn als jij dat per ongeluk wel doet. Had je kind dan gewoon Kees genoemd ofzo. :')

Bedoel je Siobhan :))?
Chiffon toch? :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41734
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 09:58

Mkango schreef:
_San87_ schreef:

Bedoel je Siobhan :))?
Chiffon toch? :))

Oh die is ook wel leuk _O-. De persoon waar ik het over had sprak het foenetisch uit, Si-o-ban :)).

Dan lijkt Chiffon er iets meer op :').

Lau07
Moderator

Berichten: 1586
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:11

Het arme schaap heet Saoirse (wat echt een prachtige naam is mits correct uitsgesproken) maar haar ouders spreken dat dus uit als Saa-oer-shie (waarbij elke niet-bestaande lettergreep ook echt wordt gerekt). Ze heeft ook nog een zusje met de naam Aoife (Ee-fa) en ik ben nu heel benieuwd hoe ze dat dan uitspreken. Kan me bijna niet voorstellen dat ze daar Aa-ooi-fuh van maken, maar je weet maar nooit. :')

Sodera

Berichten: 5311
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:15

Oh mijn Ierse hart huilt :'(

Het is ook wel lastig soms... Caoimhe is ook een fantastische (Kwieeevaaa) maar idd, zorg dat je t fatsoenlijk uitspreekt.

Chiffon for Siobhan is nog best aardig :')

Roosch

Berichten: 36687
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:16

Nouja nu moet ik eerlijk zeggen dat die Ierse namen (in Nederland) ook echt als een tang op een varken slaan. Noem het ding dan gewoon Eva.

Sodera

Berichten: 5311
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:16

Roosch schreef:
Nouja nu moet ik eerlijk zeggen dat die Ierse namen (in Nederland) ook echt als een tang op een varken slaan. Noem het ding dan gewoon Eva.

Als je niet zelf van Ierse oorsprong bent, zeker weten...

Roosch

Berichten: 36687
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:17

Ook dan. Als je in Nederland woont weet je dat je gelazer krijgt met dat soort namen. Het kind zal z'n hele leven lang en z'n naam moeten spellen en uit moeten leggen hoe het uitgesproken wordt. Doe je zo een koter toch niet aan? :')

pjer
Berichten: 1597
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:25

Als iemand met zo'n idiote naam (slavisch) kan ik dat alleen maar beamen. Ik zeg inmiddels altijd maar dat ik lollige ouders heb.
Maar je moet altijd mensen verbeteren in de uitspraak en schrijfwijze.

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:43

@Rose 123 (en andere lezers): ik trek mijn ergernis in, het bleek een fout te zijn op hun website en het is aangepast. Ervan uitgaande dat de levering overeen gaat komen met de verklaring, is het nu ook logisch en verklaarbaar.
Ik krijg nu weliswaar meer dan ik had gepland maar dan klopt de prijs tenminste wel :+

Suliko

Berichten: 4346
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:46

En hoe vaak je naam dan wel niet verkeerd wordt uitgesproken bij absentielijsten op de middelbare en vervolgstudies, vreselijk. :')

Mijn naam heeft een aparte schrijfwijze, iedereen kent de naam op Amerikaans geschreven wijze, dus ik moet mijn naam altijd spellen. Het voordeel is wel dat het Nederlands fonetisch geschreven is, dus als je het leest en uitspreekt kan het niet mis gaan. :')

Ik begrijp best dat unieke namen leuk lijken, maar als ouder mag je echt wel even stilstaan bij de complicaties die bij uitspraak en spellen komen kijken. Vooral als het beide lastig is!

Ik heb zo vaak dat als iemand een formulier voor mij invult, of mijn naam in een systeem moet zoeken, ik mijn naam zeg en het daarna direct spel en ik alsnog een paar minuten later verbouwereerd aan wordt gekeken ‘oh, huh, met een w, moment’.
Dat zijn kostbare minuten van mijn leven.

MyWishMax

Berichten: 25423
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 10:59

Weer een duur dagje, zo leuk dat lijf. Nieuwe medicatie, huidige ophogen, paar verwijzingen en nog wat spalken die ik moet gaan betalen. Naast de lening die ik al moest nemen voor andere medische dingen die noodzakelijk zijn maar niet vergoed worden. :+ en als je daar hulp bij vraagt krijg je heel droog te horen dat daar de zorgverzekering voor is... Ja, daarom heb ik dat extreem dure pakket en alsnog moet ik zelf betalen. Hulp bij andere zaken, die ik door hoge medische kosten niet kan betalen, krijg ik ook niet want dat zijn kosten die iedereen heeft en waar je gewoon voor moet sparen.

:+ |o

Fly_high

Berichten: 3313
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 11:08

Lau07 schreef:
Het arme schaap heet Saoirse (wat echt een prachtige naam is mits correct uitsgesproken) maar haar ouders spreken dat dus uit als Saa-oer-shie (waarbij elke niet-bestaande lettergreep ook echt wordt gerekt). Ze heeft ook nog een zusje met de naam Aoife (Ee-fa) en ik ben nu heel benieuwd hoe ze dat dan uitspreken. Kan me bijna niet voorstellen dat ze daar Aa-ooi-fuh van maken, maar je weet maar nooit. :')


Oke ze zeggen dat domme vragen niet bestaan - hoe hoor je die namen wel uit te spreken :o? in mijn hoofd lees ik het helemaal op zijn Pools dus dat kan sowieso niet goed zijn _O-


Ik zit verder in het team #doehetjekindnietaan. Alle namen geleend uit landen/culturen waar je niets mee hebt, namen uit boeken en films, zo f*cking cringy :')

DuoPenotti

Berichten: 29880
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 11:11



Zo?

Telpeva

Berichten: 14782
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 11:22

MyWishMax schreef:
Weer een duur dagje, zo leuk dat lijf. Nieuwe medicatie, huidige ophogen, paar verwijzingen en nog wat spalken die ik moet gaan betalen. Naast de lening die ik al moest nemen voor andere medische dingen die noodzakelijk zijn maar niet vergoed worden. :+ en als je daar hulp bij vraagt krijg je heel droog te horen dat daar de zorgverzekering voor is... Ja, daarom heb ik dat extreem dure pakket en alsnog moet ik zelf betalen. Hulp bij andere zaken, die ik door hoge medische kosten niet kan betalen, krijg ik ook niet want dat zijn kosten die iedereen heeft en waar je gewoon voor moet sparen.

:+ |o

Zo freaking herkenbaar :')

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33846
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 11:28

Slaaptekort. :=

Suzanne F.

Berichten: 49354
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 11:30

Lau07 schreef:
Het arme schaap heet Saoirse (wat echt een prachtige naam is mits correct uitsgesproken) maar haar ouders spreken dat dus uit als Saa-oer-shie (waarbij elke niet-bestaande lettergreep ook echt wordt gerekt). Ze heeft ook nog een zusje met de naam Aoife (Ee-fa) en ik ben nu heel benieuwd hoe ze dat dan uitspreken. Kan me bijna niet voorstellen dat ze daar Aa-ooi-fuh van maken, maar je weet maar nooit. :')


Wat sneu. Saoirse spreek je toch uit als Sorsie? Of vergis ik me? Edit: oh nee dus, zie net het filmpje van DP.
Ik snap die moeilijke namen sowieso niet. Doe gewoon normaal. Arme kindjes.

Sodera

Berichten: 5311
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 11:31

Fly_high schreef:
Lau07 schreef:
Het arme schaap heet Saoirse (wat echt een prachtige naam is mits correct uitsgesproken) maar haar ouders spreken dat dus uit als Saa-oer-shie (waarbij elke niet-bestaande lettergreep ook echt wordt gerekt). Ze heeft ook nog een zusje met de naam Aoife (Ee-fa) en ik ben nu heel benieuwd hoe ze dat dan uitspreken. Kan me bijna niet voorstellen dat ze daar Aa-ooi-fuh van maken, maar je weet maar nooit. :')


Oke ze zeggen dat domme vragen niet bestaan - hoe hoor je die namen wel uit te spreken :o? in mijn hoofd lees ik het helemaal op zijn Pools dus dat kan sowieso niet goed zijn _O-


Ik zit verder in het team #doehetjekindnietaan. Alle namen geleend uit landen/culturen waar je niets mee hebt, namen uit boeken en films, zo f*cking cringy :')

Saoirse is idd zoals in het filmpje van DP, SEER-sha met zachte, Engels klinkende klanken :')

Aoife is IEfa

Siobhan is Shuh-VAAN

Niamh is NEEve

Ik woon dus in Ierland en heb een al niet-standaard Nederlandse naam.. Het is nu wat verbasterd want een "ei" uitspreken lukt sowieso niet.


@Suzanne, dit zijn hier echt doodgewoon normale namen. In Nederland kan ik me er iets bij voorstellen als je pas later, als Ieren, emigreert maar anders? Lekker overslaan....