Happy Postcrossing!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pjer
Berichten: 1587
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 23:28

Hoewel ik er pas 1 ontvangen heb, heb ik gisteren en vandaag toch maar weer kaartjes geschreven. Nu 5 adressen: ierland, duitsland, rusland china en amerika.
Afbeelding
Morgen maar op de post doen. En ondertussen op zoek naar nieuwe zegels. Het pakketpunt hier in de buurt had alleen geprinte 'zegels' maar dat is niet leuk. Op postnl vind ik de standaard zegels echt blegh maar die maak je eigen ontwerp dingen vind ik te duur eigenlijk. Vroeger had ik inderdaad zegels van postzegelsmetkorting maar dat is wel een beetje puzzelen met die waarde als ik het zo lees.

Tancreda4

Berichten: 24062
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 07:54

Je krijgt ze kant en klaar met uitleg. Dus je weet precies hoeveel je van welke moet plakken. Kind kan de was doen :)

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-23 08:20

pjer
Leuke kaartjes weer uitgezocht voor nieuwe ontvangers! Qua zegels zijn die mix pakketjes van zegelsmetkorting wel heel erg gaaf, die Tancreda4 aanhaalt inderdaad. Dat zijn geen internationale zegels dus dan moet je een combinatie van meer zegels plakken, wat echt z'n charme heeft vind ik. Dat wil ik binnenkort ook eens gaan doen.

Ik heb onlangs bij postNL 2 super leuke pakketjes met NL zegels gekocht, waarvan het design wat op de zegel staan, ook nog in ansichtkaart gedrukt is en je erbij krijgt dus dan krijg je 3 zegels en 3 kaarten. Heb 2 setjes gekocht, dus daar kan ik dan 3 kaarten mee sturen. 2 zegels per kaart (al plak ik dan eigenlijk wel veel te veel erop qua postzegel waarde maar goed haha)

https://shop.postnl.nl/webshop/collect- ... mse-bossen

https://shop.postnl.nl/webshop/collect- ... ewoutsdijk

Ik vond de designs zo ontzettend mooi - ik houd van watercolor - en het feit dat je er dus ook kaartjes bij krijgt, had me snel overstag hahaha. Hierna wel weer gewone postzegels, want anders word het wel wat duur. M'n eigen gemaakte ansichtkaarten zijn ook verzonden, dus die komen een dezer dagen binnen. Ben echt heel erg benieuwd naar de kwaliteit ervan - omdat ik niet de kwalitatief beste foto's heb gepakt ook hihi.

Melissa0304
Wat leuk dat je je account hebt opgezocht en een adres hebt aangevraagd. Waar gaat het kaartje naartoe?

Moon10
Wat leuk! Happy Postcrossing alvast! Heerlijk dat enthousiasme haha. Je bent idd niet verplicht om er meteen 5 te sturen, maar dan gaat het soms wel wat sneller denk ik; dan is er met geluk sneller eentje ergens aangekomen en vanaf dan komen er ook kaartjes jouw kant op. Die naar Duitsland en Zwitserland bv. zullen wel redelijk snel gaan zijn bv. Ik heb er zelf ook meteen 5 gestuurd in het begin haha, was ook zo enthousiast.

dalena
Wat leuk, nog een nieuwe postcrosser! Veel plezier ermee!

love_mandy
Zulke leuke kaartjes weer uitgezocht. Die dutch sayings kaarten zijn ook echt zo leuk.

Tancreda4
Leuk die kriebels haha! Misschien leuk om inderdaad weer eens wat te versturen ja *\o/*

--

Ik zie in de postNL app vandaag 3 nieuwe kaartjes staan die mijn kant op komen en zo te zien ook mijn eerste penpal brief van iemand uit Finland *\o/* Ik ga dus onder de brievenbus liggen op de gang vandaag haha. Ik moet alleen echt stoppen met spieken, want postNL maakt namelijk foto's van de kaarten-zijde waar het adres op staat en dan ga je soms vanzelf inzoomen en lezen al en dat haalt de verrassing wel een beetje eraf. Anderzijds... ik weet nu wel dat er een kaartje mijn kant op komt waar een titanic - de film - postzegel op zit en MY DAY IS MADE. En op een ander kaartje zit een orca sticker... echt, ik zit te stuiteren van enthousiasme hahahaha zo leuk.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 09:42

Kaartje blijft redelijk ik de buurt en gaat naar Duitsland. Straks alleen even op zoek naar een leuke kaart, hier in Dinteloord vind ik ze niet.

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-23 10:00

Oh ja dat is lekker dichtbij. De kaartjes welke ik naar DL heb verstuurd waren er telkens met een paar werkdagen al. Nu zit ik zelf wel praktisch bijna in DL, dus denk dat de post daardoor ook wel gewoon vanzelf al mega snel is met DL en hier.

Ik heb tot nu toe de kaartjes allemaal online gekocht. Via Yavanna hier een hele set, en de rest via Nederlandse webshops/kleine bedrijfjes. Maar ik heb ook een paar weken terug bij Aliexpress een bestelling gedaan, om eens te kijken hoe die kaarten gaan zijn kwalitatief gezien. Ik vind ze hier in de buurt ook in de winkels nergens, moet ik denk ik al meer het heuvelland in gaan maar daar kom ik momenteel nagenoeg niet dus ga er niet speciaal voor rijden dan.

Dit jaar staat nog een vakantie naar Frankrijk gepland en een weekendje Eifel in DL, dus ik hoop eigenlijk wel in beide landen ook nog wat leuke kaartjes te kunnen scoren.

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-23 14:39

Ze zijn er! Heel blij met hoe ze geworden zijn. Ik wist al dat ik niet de beste foto's had gepakt, had vooral vrij donkere foto's en mindere kwaliteit, maar de afwerking verder is wel echt heel mooi. De papiersoort en de afgeronde hoeken ben ik echt heel blij mee. Achterkant is gewoon blanco, maar ik hoefde ook geen gedrukte lijnen e.d. erop aangezien ik toch vaak alles vol plak met washi tape e.d. en adressen ook vaker print en plak.

Afbeelding
Afbeelding

3/10 gaan al meteen geschreven worden haha.

Siers83

Berichten: 7364
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 15:18

Ik ga vanavond mijn eerste kaartje schrijven. Die gaat naar Duitsland. Ik heb de meest toeristische kaartjes gekocht die ik zelf verkoop ( werk in een winkel waar we veel kaarten verkopen, ook groetjes uit kaarten). Deze ontvanger had geen wensen dus dit is een leuk overzicht van waar ik woon, Texel.

Wat schrijven jullie zoal op jullie kaarten?

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-23 15:22

Ik heb eerder wel al wat foto's gedeeld waar je op kunt lezen wat ik zoal schrijf. Het veranderd een beetje, net wat in me op komt, wat misschien aansluit bij de persoon waar het naartoe gaat etc. Deze heb ik net geschreven en gaat naar een meisje in Berlijn, wie ik via instagram contact mee heb gekregen. Ze heeft ook een postcrossing profiel, dus daar heb ik ook nog wat meer informatie vandaan gehaald, zoals bv. haar liefde voor Harry Potter en boeken.

Afbeelding

Het laatste stukje heb ik alleen wat rot geschreven, want het lijkt alsof ik eerst doorga op de throne of glass boeken, terwijl ik juist doorga op een andere boek recommendation haha maar goed, ik heb geen ruimte meer om dat aan te passen dus so be it :')

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 20:56

Super leuk! 2 kaartjes *\o/* Vind ze allebei echt super leuk, heb ook een hele tijd met makis gewerkt! Kaartje met het paard komt uit Japan en die met de makies uit de USA *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 19:04

Ik heb een kaartje uit Hong Kong gekregen, maar er zit een ingewikkelde brief bij. Kan er geen chocola van maken :')

Afbeelding

Afbeelding

pjer
Berichten: 1587
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 19:35

kun je het niet vertalen met google lens?

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 19:49

Oh dat word een uitdaging om te ontcijferen..

Ik heb de eerste 2 op de bus gedaan, 1 naar Duitsland en 1 naar Amerika

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-23 19:53

eclair98
Heel leuk beide kaartjes wat je gekregen had gisteren ook. En vandaag nog een ook zie ik, dat zijn er veel achter elkaar! Apart die brief ook erbij, is dat niks vanuit de post zelf? Misschien inderdaad even google erbij pakken, mij zegt het zo ook niet veel.

Melissa0304
Wat leuk! Die naar Duitsland zal met geluk wel snel aankomen al ook.



Ik kreeg vandaag maar liefst 4 kaartjes binnen!
Echt hele leuke weer ook - ook met hele leuke postzegels en sommige met washi tape en stickers nog versierd <3

Afbeelding

Afbeelding

Linksboven - de bloemen - komt uit Duitsland via Postcrossing.
Rechtsboven - Titanic - komt uit Engeland via Postcrossing.
Linksonder - Vernazza - komt uit Duitsland via instagram en is een direct swap.
Rechtsonder - Oregon Coast - komt uit USA via Youtube en is een direct swap.

Ik ben echt he-le-maal gek van alles wat met Titanic en orca's te maken heeft, dus die 2 kaartjes vind ik sowieso wel echt helemaal te gek - ook het feit dat de zender van de Oregon coast kaart ook echt d'r best heeft gedaan iets met een orca te zoeken voor me - en dan ook die orca sticker erop plakte achterop, zo lief haha. De bloemen en de illustratie van Vernazza vind ik ook echt heel mooi <3. Dan hangen er bij deze ondertussen 8 kaartjes aan m'n boekenkast <3

Ik had volgens de postnl app ook m'n postzegels moeten krijgen, die envelop stond met foto erbij, maar jammer genoeg lag die niet in de bus. Hopelijk morgen dan.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 19:59

Tancreda4 schreef:
Je krijgt ze kant en klaar met uitleg. Dus je weet precies hoeveel je van welke moet plakken. Kind kan de was doen :)


Ik heb ze vandaag binnengekregen maar mis de uitleg.. nu maar wat gepuzzeld met de waardes tot ik voldoende erop had zitten

Cursebreaker wat een leuke kaarten! Misschien doe ik er morgen nog 2, dan krijg ik misschien ook wat sneller een kaartje terug

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-23 20:02

Ja, zitten echt weer leuke tussen. Er zijn nu 5 kaarten die ik verstuurd heb geregistreerd en ik heb er 6 ontvangen, dus ik verwacht voorlopig geen kaartjes meer - denk totdat er weer wat meer van mij zijn aangekomen bij ontvangers. Ik ga ook nog 2 buiten postcrossing om versturen - 2 dames waar ik vandaag dan 2 kaartjes van heb gekregen. Via postcrossing moet ik nog 1tje posten.

Ik wist eerst niet of ik ze nog zou gaan verplaatsen, maar voor nu vind ik het wel leuk om ze toch aan de boekenkasten te laten hangen moet ik zeggen. Rechts hangen de postcrossing kaarten en links heb ik de 2 direct swap kaarten gehangen.

Afbeelding

love_mandy

Berichten: 2946
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 22:37

@melissa je hebt niet dit briefje op je zakjes geniet gekregen? Afbeelding

Morgen reageer ik even op de rest!

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 03:11

Ja zo heb ik het gehad maar ik zien daar de logica niet helemaal van

Siers83

Berichten: 7364
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 06:27

Melissa0304 schreef:
Ja zo heb ik het gehad maar ik zien daar de logica niet helemaal van

Je plakt 2 van 0,39 en 2 van 0,44 op 1 kaart. Zegels naar het buitenland kosten €1,65, dus als dat er op zit heb je 1 buitenland zegel

love_mandy

Berichten: 2946
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 07:27

Precies wat siersma zegt haha.
Ik moet dus 2x 0,44 cent plakken en 2x 0,39 cent. Ik weet niet of ze ook andere combo’s maken, maar je moet dus gewoon plakken wat ze op het zakje aangeven.

Yavanna

Berichten: 2648
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 07:56

Ik was voor iemand anders foto's van kaarten aan het zoeken, want ook interesse, en dan kom je deze ook weer tegen, dit zijn echt ouwetjes, maar zo mooi:D
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

ElfBeau_067

Berichten: 2001
Geregistreerd: 03-11-22

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 08:03

Gaaf!!

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 08:11

Oh dan heb ik goed gegokt! Snap alleen die priority zegels niet zo goed

Siers83

Berichten: 7364
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 08:12

Melissa0304 schreef:
Oh dan heb ik goed gegokt! Snap alleen die priority zegels niet zo goed

Die zijn voor de lichtpost. Je kan ze erbij plakken, 1 per kaart. Maar ik geloof zelfs dat het niet eens meer nodig is, alles gaat al met luchtpost zo ver ik weet

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 08:17

Oh oke dan, heb die er niet bij geplakt, naja zie wel of het aankomt :) bedankt voor het snelle antwoorden!

judithM
Berichten: 1498
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 08:28

leuke kaarten hierboven!

Mijne zijn nog steeds niet gearriveerd. Rusland, wit Rusland a la maar USA hoeft toch geen twee weken te duren? hahaha ben gewoon heel ongeduldig ;)