Happy Postcrossing!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11564
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-23 20:48

Ja, het is in ieder geval niet consequent bij te houden vind ik, maar het is wel leuk om stories te plaatsen als er wat nieuws binnenkomt, als ik wat ga schrijven en af en toe wat op de feed te zetten.

--

Ik heb zojuist via instagram nog contact gehad met iemand waar ik 2 kaarten mee ga swappen. 1 van die kaarten heb ik pas net besteld bij favoritepostcard.com haha, dus die kan ik nog niet schrijven, maar de andere ga ik morgen denk ik al even schrijven.

Heb bij Favoritepostcard.com ipv 1 kaartje, zomaar ineens 16 nieuwe gekocht net #oops :')

Dus van de postzegel set welke ik gisteren kocht zijn nu nog maar 2 zegels 'vrij' en 4 al 'op'. Gaat snel :')
Moet mezelf maar eens een limiet gaan opleggen qua hoeveel postzegels ik per maand ga kopen en hoeveel kaarten er per maand bijgekocht mogen worden, want ik ben een beetje losgeslagen geweest nu de laatste 1,5 maand _O-

Cerosa

Berichten: 775
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 21:22

Haha, dat limiet opleggen ken ik. Ik stuur ook regelmatig post binnen Nederland in een postgroepje, daarvoor mag ik van mezelf 2 velletjes per maand aan zegels voor kopen , en internationaal max 1 velletje per maand, haha. Ik snap je precies :+

nevica

Berichten: 1045
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 10:14

cursebreaker schreef:
nevica
Het klinkt alsof postcrossing dan zeker wel iets gaat zijn wat je misschien leuk gaat vinden! Veel plezier alvast - want ik denk dat ik dat wel alvast kan zeggen haha. Grote kans toch wel dat je het ook leuk gaat vinden hihi! Keep us updated!


Haha klopt. Net in de winkel geweest en deze kaart gevonden;

Afbeelding

Nu is het aangewakkerd hoor. :)) Heb wat leuke postzegels en wat kaarten besteld. Als ik tijd heb eens even een account aanmaken op die site en uitvogelen hoe het werkt allemaal. :D Ik ben je trouwens gaan volgen op insta cursebreaker. Hele leuke foto's plaats je. <3

ElfBeau_067

Berichten: 2011
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:12

Melissa0304 schreef:
Ja herkenbaar meerdere accounts! Ik heb er ook nog 1 voor mn paard en kat, weet niet of ik nog een account erbij ga bijhouden


Waarom heb je er meerdere als ik vragen mag?

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:04

Zodat mijn vrienden en familie die niks met paarden hebben daar niet worden platgegooid

ElfBeau_067

Berichten: 2011
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:24

Melissa0304 schreef:
Zodat mijn vrienden en familie die niks met paarden hebben daar niet worden platgegooid


Aha, dankjewel!

cursebreaker

Berichten: 11564
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 14:35

Cerosa
Ja, ik heb vanochtend alweer voor 20e postzegels besteld bv, dus ik moet wel echt eens even rustig aan gaan doen hahaha. Komt omdat ik heel enthousiast met direct swaps begonnen ben, maar het is iets Te enthousiast geweest hihi. Leuk wel dat je in zo’n post groepje zit, is dat dan ook postcards of ook brieven/snailmail enz?

nevica
Heel leuk dat je je eigen account hebt nu ook, ik ben uiteraard meteen gaan volgen! Leuk kaartje!

--

Hier kwamen de laatste aliexpress bestellingen binnen waar ik nog op zat te wachten.
2 setjes kaarten. Bij de rozen kaarten zaten er een paar waar gekke teksten op stonden - denk omdat ze in china zijn gemaakt en iemand google translate er op los heeft gelaten hahaha - maar ik denk dat ik die kaarten wel alsnog ga gebruiken en dan gewoon naar iemand ga sturen in China, Taiwan, Japan bv. lol. Zijn er maar 3/15 ook die dat hebben, dus valt mee. De set zelf is wel echt prachtig vind ik met die roze rozen <3 En de blauwe set is ook echt heel erg schattig <3 Die zijn qua formaat ietsjes anders, iets smaller en breder.

Afbeelding
Afbeelding

En ik kreeg vanochtend nog mail dat m'n favoritepostcard.com bestelling is verzonden, dus nu afwachten tot die nog binnenkomt <3

eclair98

Berichten: 11606
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 17:23

Deze is toevallig niet via een bokker? :D
Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11564
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 17:30

Dat zou je zelf het beste moeten weten denk ik :')? Aan hoeveel bokkers heb je je adres gegeven dan haha?
Of hoe bedoel je precies via een bokker?

Hij is wel echt prachtig! <3

--

Mijn man gaat zo nog even 3 kaartjes posten voor me, van direct swaps.

Ik heb 1tje klaar, waar adres nog op moet - is chinees dus moet ik morgen printen als er nieuwe inkt is.

Dan moet ik wanneer favorite postcards binnen komt, nog 2 kaartjes daarvan gaan schrijven.

Dan nog 1 random kaartje morgen schrijven voor een direct swap ook voor iemand die een topic op het forum opende en aan gaf dat ze kaartjes wilde waar mensen vanaf willen hahaha.

En ik ben nog met een direct swap momenteel waar we nog bezig zijn met het uitzoeken van welk kaartje ze wil krijgen van mij. Druk druk druk dus weer haha.

--

EDIT
OPROEPJE

Misschien is het een idee, voor wie wil, om postcrossing account linkjes in de OP te zetten ook.
Ik kan vast een mod lief aankijken om dat aan te passen in de OP, wanneer ik een lijstje heb met linkjes.
Wie dat leuk lijkt, mag me prive even het linkje van je postcrossing profiel sturen.

nevica

Berichten: 1045
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 18:34

Even ego; wat is trouwens direct swap? Ik zie die optie staan namelijk maar geen uitleg. :o

eclair98

Berichten: 11606
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 19:03

Ik heb m'n adres niet aan een bokker gegeven. Hij is via postcrossing.com zelf gekomen. Maar misschien via puur toeval!?

cursebreaker

Berichten: 11564
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 19:12

Ohh haha op die manier. Ja wie weet haha, zou wel heel toevallig zijn. Is de afzender uit NL of BE ofzo ook dan? *al wonen er ook bokkers in andere landen natuurlijk, maar het lijkt me wel heel toevallig dan haha. Heb je in je profiel iets staan over paarden ook op postcrossing?

tinkergirl89

Berichten: 1121
Geregistreerd: 22-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 14:23

Zoooo de eerste 5 gaan vandaag op de bus
Voor nu zonder enveloppen want die had ik niet
T gaat de hele wereld over
Ik heb Duitsland, Polen, nieuw Zeeland, USA en Rusland nu
Leuk!
Benieuwd hoe t gaat lopen Afbeelding
Afbeelding

judithM
Berichten: 1501
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 14:31

Leuke kaarten!

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 14:43

Wat een leuke kaarten! Ook leuk allemaal verschillende landen. Ik word ongeduldig, eentje naar Duitsland zou toch vrij snel moeten gaan dacht ik maar is al 10 dagen onderweg. Ben nu wel via facebook en instagram wat kaartjes aan het versturen ook

pjer
Berichten: 1605
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 15:16

Vandaag maar eens mijn oude albums opgezocht met ontvangen kaarten. Toch weer erg leuk om door te kijken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dat adres klopt niet meer :-)
Maar als ik een envelop ontvang dan plak ik die dus ook gewoon in.
Afbeelding

en de kaartjes van deze maand:
Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11564
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-23 15:45

tinkergirl89
Leuke kaartjes allemaal! Ik vind die watercolor kaarten ook heel tof, heb ik er ook een aantal van liggen. Nieuw Zeeland ook, te gek! Die mogen idd wat kilometers gaan vreten, die kaartjes hihi. Leuk gedaan op de achterkant ook met die kleurtjes en stickers/washi.

Melissa0304
Ja soms kan het toch wat langer duren als verwacht. Misschien is er lokaal bij de post daar of hier vertraging ontstaan, etc etc. Soms worden niet alle postbussen elke dag geleegd, of word er niet elke dag bezorgd ook in bepaalde regio’s, noem maar op. Zal nu hopelijk vast snel zijn. Is het 10 dagen onderweg met weekend erbij? Of echt 10 werkdagen al?

pjer
Wat ontzettend leuk zo in een album en hoe je ze hebt hangen met die hartjes/vlindertjes/bloem magneetjes (denk ik dat het zijn?) <3 Ik zou het liefst zo door m’n scherm gaan om de kaartjes om te klappen en alles te lezen en te zien hoe de achterkanten uit zien haha. Heel leuk ook met de enveloppen erbij ja, die bewaar ik ook wanneer ik brieven ontvang of kaarten in envelop krijg - of ik knip de postzegels er vanaf om in m’n postzegel blikje te stoppen hihi.



Hier kwam nog leuke post vandaag. Ik kreeg een direct swap kaartje binnen van iemand uit India. Zij stuurde me een UNESCO kaart - ik heb me laten verrassen welke. Ik houd wel van geschiedenis en cultuur dus dit soort unesco kaarten vind ik wel tof - daar staat dan altijd ook informatie op de kaart bij betreffende hetgeen wat te zien is op de voorkant.

Afbeelding

Ook kwam nog een aliexpress order binnen. Een toffe illustrated set met gebouwen. Ik houd wel van dit soort getekende designs, en denk dat ik daar nog wel wat andere mensen blij mee kan gaan maken.

Afbeelding

Verder ben ik nog druk geweest met schrijven. 1 iemand waar ik een direct swap mee had gedaan in Duitsland, kreeg 1 van mijn zelfgemaakte kaarten wat beschadigd binnen als in; daar was 1 washi tape bovenin afgetrokken en ook deel van de postzegels welke in de hoek zaten, zoooo zonde pff. Dus ik heb haar nu in een envelop een nieuw kaartje gestopt, andere kaart wel, en wat losse stickers als kleine verrassing. 1 direct swap gaat naar USA, 1 direct swap gaat ook naar Duitsland, 1 officiele postcrossing kaart gaat naar Canada en nog 1 direct swap gaat naar China.

Afbeelding

En verder hoop ik dat m'n favorite postcard bestelling morgen nog komt en niet na het weekend pas haha. Ik moet van die bestelling, 3 kaarten schrijven en sturen en had gehoopt daar dit weekend nog mee aan de slag te kunnen. Dus spannend even nog hihi. Moet ook van postnl nog een postzegel bestelling ontvangen, daar zat een aantal werkdagen levertijd op. Hopelijk komen die morgen, anders word dat ook komende week pas.

ElfBeau_067

Berichten: 2011
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 16:31

Ik wil binnenkort gaan beginnen!

Ik weet niet of dit off-topic is of juist niet. Maar ik ga een verjaardagskaart je maken voor een familie lid. Ze houdt van paarden, dus ik ga de bruin gevlekte merrie van Spirit maken! :PB

eclair98

Berichten: 11606
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 17:01

Hier weer drie van mij die binnen zijn gekomen in Duitsland :D En zelf eentje uit Florida gekregen :D


Dat jullie die kaartjes zo vol weten te schrijven, dat lukt mij echt niet....


Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11564
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-23 17:02

Ik kom juist chronisch ruimte tekort op die kaartjes :')
Maar ik ben wel ook al plaats kwijt aan washi tape vaak, maar zelfs dan...
Ik vind het juist heel moeilijk om zo weinig ruimte te hebben, want ik schrijf juist al snel veel :')

Siers83

Berichten: 7399
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 17:33

Ik weet ook niet zo goed wat ik erop moet zetten. Hou het nu steeds bij een stukje over het eiland waar ik woon en waar ik dus ook de kaart van stuur( toeristenkaart). En dan is de kaart eigenlijk al vol

Marjo

Berichten: 37315
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 20:24

Afbeelding

Ik heb in Strasbourg deze kaarten gekocht :)

ElfBeau_067

Berichten: 2011
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 20:36

ElfBeau_067 schreef:
Ik weet niet of dit off-topic is of juist niet. Maar ik ga een verjaardagskaart je maken voor een familie lid. Ze houdt van paarden, dus ik ga de bruin gevlekte merrie van Spirit maken! :PB


Afbeelding
Dit is ‘m geworden! Mooi al zeg ik het zelf

judithM
Berichten: 1501
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 11:52

Afbeelding

He hè, na 9 kaarten verstuurd te hebben, eindelijk een ontvangen . Uit Zwitserland.

ElfBeau_067

Berichten: 2011
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 12:38

judithM schreef:
[ [url=m/zL2w5L.jpg]Afbeelding[/url] ]

He hè, na 9 kaarten verstuurd te hebben, eindelijk een ontvangen . Uit Zwitserland.


Wauw wat een gave kaart!