Happy Postcrossing!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
love_mandy

Berichten: 2946
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:32

Dat gaat snel eclair!

Ik heb mijne zondag op de post gedaan, dus verwacht dat er binnenkort ook wel 1/2 aan zullen komen.

Heb een aantal nieuwe kaartjes gekocht dus kan voorlopig nog even vooruit met versturen.

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 10:57

Manny
Leuk dat je dat tijdens je studie hebt gedaan. Jammer wel dat je dan niet altijd wat terug kreeg. Vind ik ook wel een beetje spannend. Al moet ik zeggen; bij de meeste profielen waar ik kijk op postcrossing zie je wel dat iedereen toch wel gelijk zit qua ontvangen en verzonden kaarten, dat systeem van Postcrossing lijkt in grote lijnen denk ik wel te werken.

eclair98
Leuk dat je ook zelfgemaakte kaarten hebt! Ik vind die grijze wel goed gelukt hoor! Is uiteraard heel persoonlijk met hoe iemand ‘m vind, maar dat is met elke kaart wel, of dat nu zelfgemaakt is of niet. Ik denk dat ik over een tijdje misschien een paar laat drukken met foto’s die ik gemaakt heb. Dat ik daar bv een collage van maak. Heb ontiegelijk veel Zuid-Limburgse natuur foto’s bv, dus misschien is het wel leuk daar wat mee te doen tzt. En ze zijn onderweg zie ik, en zelfs al 2 binnengekomen, leuk! Ik heb er inderdaad nu ook meteen 5 tegelijk gedaan.

Moirin
Echt leuk dat je er ook weer mee begonnen bent hihi. En ja ik vind de postzegels ook te doen. Wat mij betreft kun je er met ieder budget wel wat mee, want je ben idd niet verplicht er perse Zoveel te sturen elke week/maand, etc. Ik denk dat ik het bv. Bij 5 per maand ga houden en dan is het wel te doen vind ik.

Tancreda4
Leuk dat je je meld hier. Jammer dat het te duur is geworden voor je. Wat je zegt van die envelop… Ik heb deze eerste ronde idd alles in envelop gedaan wel, maar ja wat je zegt: het heeft ook z’n charme wel. Al had ik ook een paar mensen erbij zitten die ook echt specifiek ernaar hebben gevraagd om het dus Wel in een envelop te doen, dus toen dacht ik dan doe de rest ook maar en dan heb je meteen meer schrijfruimte haha - maakte qua postzegel en gewicht namelijk niks uit ook gelukkig. Maar volgende ronde ga ik het inderdaad zonder envelop doen ook, of iemand moet er dus inderdaad weer specifiek naar vragen. Wat onwijs leuk om die statistieken te zien, vanwaar je overal kaartjes hebt gekregen! Kringloopwinkels nog niet aan gedacht, dat is een goede zeg! En ik wist niet dat er ook specifieke fysiek winkeltjes waren in het land, heb je toevallig adresjes? Ik heb nu de kaarten bij Happy-Postcrossing online gekocht. Meer dan prima prijzen en an zich wel leuke collectie vind ik. Ik heb hier nog niks fysiek gevonden dus voor nu maar even online inkopen.

Shenavallie
Leuk dat je er ook mee bezig bent geweest. Jammer wel van de kosten, ik zie het veel voorbij komen toch wel hier in het topic. Misschien omdat ik nu pas eraan begonnen ben en het eerder nog niet heb gedaan, de kosten vind meevallen want ik ben natuurlijk niet gewend wat het eerder kostte haha. Ik ben gemiddeld nu per kaart 2,55 kwijt geweest zoiets. Vind ik zelf wel mee vallen, maar ik heb er ook geen 10 gestuurd bv. Heb er nu 5 gedaan en denk dat ik dan bv. Maandelijks 5 ga doen, dan is het voor mij qua budget wel prima te bekostigen bv. Maar snap het ook wel als mensen het niet meer doen. Blijven dan wel luxe uitgaves.

Amburtjoz
Wauw wat een mooi aantal verzonden en ontvangen kaarten heb je! Ik probeer inderdaad ook een beetje te kijken naar het profiel van iemand, maar heb nog geen grote collectie met kaarten thuis dus de keus is beperkt in hoeverre ik ergens rekening mee kan houden wel. Maar ga nu inderdaad wel ook actief opletten in m’n omgeving en plaatsen waar ik kom, om daar postcards te kopen ook - tot nu toe alleen online gekocht omdat ik ze snel in huis wilde hebben. Als het kriebelt; gewoon lekker weer oppakken anders! Kaartje per kaartje bv, gewoon lekker laagdrempelig houden anders.

_Jelske
Oh ik ben benieuwd hoe snel het dan kan gaan hihi. Dat is inderdaad leuk vind ik ja, iets vragen waaruit blijkt waar die persoon vandaan komt, of wat die persoon leuk vind etc. De verhalen achter de kaartjes trekt me inderdaad enorm dus ik kijk echt ontzettend ernaar uit om kaartjes te ontvangen hihi. Super tof als iemand dan zo zelf wat tekent zeg. Ik ben nog steeds zoekende naar een leuk ophang systeem of bewaar plek. Ook om de spullen in te bewaren die ik zelf gebruik om te sturen. Maar denk dat ik met de ontvangen kaartjes nu eerst iets ga maken om op te hangen, vind het wel leuk om dat te doen voor ze opgeborgen worden. Vanaf je vakantie adres is inderdaad ook wel een leuk idee! Ik kan me herinneren dat wij dat vroeger naar familie deden wanneer we op vakantie waren in Spanje haha, erg leuk!

MarJon
Oh dat is een leuk idee wel zo met dat koord aan de muur! Ik ben ook nog even aan’t bedenken hoe ik het ga ophangen/opprikken, etc. Ik weet nog even zo 1,2,3 geen site waar je zelf goedkoop kunt drukken, maar wilde daar inderdaad wel ook eens naar gaan kijken tzt. Heb nu gewoon kant en klare kaarten gekocht bij Happy-postcrossing.nl waarvan ik vind dat ze erg goed betaalbaar zijn en snel verzenden ook - gister nog een nieuwe bestelling geplaatst en die komt vandaag binnen.

xLoki
Ik heb met het aanmaken van het topic nog gezocht, maar kon zo 1,2,3 geen topic meer vinden dus denk dat ie te ver weg gezakt was. Dus dacht dan maar een nieuwe hihi. Wat ziet dat er tof uit hoe je dat hebt hangen daar, love it! Wat zitten er mooie kaarten tussen.

TheNovelist
Super leuk ‘aangekleed/versierd’ zo die kaartjes. Ik heb ook nog washi tape liggen, dus daar kan ik ook zeker nog wat mee gaan doen. Stickers heb ik ook. Had nu ook overal een sticker geplakt, maar er was gewoon geen plek voor meer hahaha. Ik moet leren minder en kleiner te schrijven denk ik hihi. Ziet er echt leuk uit zo!

love_mandy
Benieuwd wanneer jouw kaartjes gaan binnendruppelen bij de ontvangers.



Misschien moet ik ook mijn profiel wat gaan inkorten. Heb nu vooral veel tekst en over mezelf verteld, maar kan misschien beter ook gewoon lijstjes maken van wat ik leuk vind en het wat korter houden - vraag me af of mensen alles gaan lezen anders in m'n profiel haha. Anderzijds denk ik dat mensen ook aan de hand van de geschreven tekst wel kunnen zien wat ik leuk vind maar wil misschien wel nog even extra vermelden wat gewoon Extra leuk zou zijn zeg maar haha.

Ik heb mijn kaarten uiteindelijk gisteren pas gepost, dus ik moet helaas nog even wat geduld hebben haha. Ze gaan naar: Duitsland, ItaIië, USA, Rusland en China. Duitsland en ItaIië verwacht ik dan wel dat ze wat sneller binnen gaan zijn, ben benieuwd!

En gisteren nog 21 nieuwe kaarten besteld bij Happy postcrossing. Ik was 21,53E kwijt inclusief verzending. Erg netjes dus vind ik. Van die 21 kaarten heb ik 15 verschillende en dus een aantal dubbel gekocht. Kom ik wel even mee vooruit nu :j Heb het even globaal gehouden en voornamelijk NL themed kaartjes gepakt weer. En dan hoop ik dat ik m'n collectie gewoon met aan met weer wat kan gaan uitbreiden, hopelijk ook als ik ze eens ergens in winkeltjes tegenkom enz. De Happy Postcrossing kaarten komen als het goed is vandaag al binnen, zag een foto in de app van postNL, dus dat is lekker snel <3

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 11:02

Leuk topic.
ik heb het zelf nooit gedaan ondanks dat ik de bedenker/CEO van deze site persoonlijk ken. Ga er nog eens over nadenken of ik dit alsnog eens ga proberen.

Tancreda4

Berichten: 24062
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 12:11

Geen idee meer waar die winkeltjes waren. Opeens werd ik verrast door een winkeltje met wel 100en kaarten, heb we echt lang rondgesnuffeld. Ik ga even navragen of iemand anders 't nog kan herinneren.

Hier misschien ook wat tips;

https://community.postcrossing.com/t/ka ... en/7002/53

pjer
Berichten: 1587
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 15:19

Nou ik dacht ik doe eens raar, ik heb mijn account weer op actief gezet en 4 adressen aangevraagd. Zo maar eens opzoek naar mijn kaarten voorraad en wat gaan schrijven. Het was 9 jaar geleden dat ik mijn account het laatst aangepast had :)

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 15:22

pjer schreef:
Nou ik dacht ik doe eens raar, ik heb mijn account weer op actief gezet en 4 adressen aangevraagd. Zo maar eens opzoek naar mijn kaarten voorraad en wat gaan schrijven. Het was 9 jaar geleden dat ik mijn account het laatst aangepast had :)


Wat leuk zeg *\o/* veel plezier met schrijven en sturen!

—-

Ik kreeg net m’n Happy-postcrossing bestelling binnen met weer een paar leuke extraatjes ook; een kaartje en stickers.

Verder erg blij met m’n keuzes. Vind vooral de watercolor kaarten heel tof, die zijn op dik aquarel ‘papier/karton’ geprint <3 Heb ik nu langzaam een collectie kunnen starten in ieder geval haha, nu 23 kaarten op voorraad.

Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 18:11

De eerste van de 5 verzonden kaarten is al binnen zie ik net, bij een ontvanger in Duitsland. Da's echt mega snel gegaan haha! Misschien het voordeel van hier kort aan de Duitse grens wonen. Dus ik heb net toch ook maar alweer een nieuw adres aangevraagd, want ik heb nog postzegels dus dan maar ook gaan gebruiken weer gelijk hihi. Iemand uit Taiwan heb ik nu gekregen. Jammer genoeg heb ik niks wat volledig aansluit bij haar wensen, maar ze was uiteraard met alles blij wel dus eens even kijken welke het word.

ElfBeau_067

Berichten: 2001
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 18:20

Als ik aan postcrossing deed zou ik sowieso twee “toeristen” kaartjes willen hebben van Engeland en Australië! Maar wat gezellig zo.

Kan je zelf kiezen welke kaarten je ontvangt? Of zit er ineens zo een in je brievenbus?

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-23 18:23

Nee dat kun je niet zelf kiezen. Je krijg inderdaad gewoon random kaarten gestuurd, je kunt wel aangeven in je profiel wat je leuk vind om te krijgen qua kaart design, maar je kunt niet verwachten dat iemand ook zo'n kaart heeft liggen of vind dus je moet vind ik ook altijd erop ingesteld zijn dat je ook qua kaarten dus gewoon heel verschillende dingen gaat krijgen. Er zitten wel genoeg mensen uit de UK en AUS die actief zijn bij post crossing dus als je langer actief bent, zul je gegarandeerd kaarten krijgen uit die landen wel. Maar dat is afwachten, dat kun je niet zelf aangeven zo precies.

ElfBeau_067

Berichten: 2001
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 18:37

Aha. Dankjewel voor de uitleg! Maar lijkt dit dan niet veel op ketting brieven? En krijg je ècht steeds een kaart als je m verzonden hebt?

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 07:34

Je krijgt een random adres als je kiest voor 'ik wil een kaart versturen'. Zodra jouw kaart door die persoon is ontvangen en is geregistreerd, dan krijgt willekeurig iemand op de wereld jouw adres om jou een kaart te sturen. Het is dus geen over en weer gebeuren, het blijft altijd een verrassing naar wie je mag sturen en van wie je een kaartje krijgt. Je kunt overigens wel kiezen of je openstaat voor contact buiten Postcrossing. Het is geen kettingbrief gebeuren. :D

Tancreda4

Berichten: 24062
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 08:50

En doordat 't allemaal geregistreerd is, is 't wel zoveel kaarten versturen is zelfde aantal krijgen. Iig komt mijn verzonden en ontvangen aantal goed overeen.

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 09:40

Wat ik zo kan zien bij andere profielen die ik bekeken heb, komen die verzonden en ontvangen kaart aantallen inderdaad mooi overeen. Tuurlijk, er zal wel eens wat kwijt raken, maar wat ik zo hoor en zie valt dat inderdaad echt mee en krijg je dus ook gewoon wel nagenoeg hetzelfde aantal terug. Op zich hebben ze denk ik wel echt een prima werkend systeem opgezet zo :j

Cerosa

Berichten: 771
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 09:54

Ik doe al jaren aan postcrossing. Ik vind het zo onwijs leuk om dan 'ineens' een kaartje op de mat te zien vallen. Echt kleine cadeautjes als je het mij vraagt.

Door de jaren heen ook veel mooie kaarten ontvangen, sommige ook met zulke mooie handschriften of goede boodschappen. Ik bewaar ze allemaal, het is echt een beetje mijn schattenverzameling.

Op dit moment ben ik niet actief, ik ben mijn studie aan het afronden wat erg veel energie en tijd vreet. Ik kan niet wachten om het weer op te pakken! Ik zal binnenkort ook wat foto's en verhalen plaatsen van mijn leukste kaarten, als jullie dat leuk lijkt.

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 10:10

Ik word alweer meteen helemaal enthousiast als ik je post lees Cerosa want dat is het gevoel ook echt wat ik erbij krijg als ik aan postcrossing denk en het zelf meedoen eraan. Ik ben ook zo nieuwsgierig naar de kaartjes die gaan komen haha. Hopelijk dat je het binnenkort weer kunt oppakken en leuk als je wat foto's en verhalen wilt delen, ik kijk er naar uit *\o/* :j

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 13:36

Zo zie ik het ook, Cerosa: het is (was in mijn geval) elke keer weer een cadeautje om een kaart te ontvangen, maar een blije ontvanger is voor mij ook al een cadeau. Er is ooit maar één kaartje geweest die niet leuk was en dat was van een fanatieke JG-aanhanger. Deze was via Postcrossing (helaas ook behoorlijk opdringerig) zieltjes aan het winnen. Dit heb ik netjes gemeld bij de organisatie van Postcrossing en zij waren blij dat het gemeld was, want een geloof opdringen is niet het doel van deze kaarten versturen. Dat je vertelt dat je een geloof aanhangt, prima, maar het aan anderen opdringen en hele versen met bijbehorende nummers + website opschrijven is niet echt gezellig. Maar dat was er gelukkig maar eentje, verder alleen maar toffe kaarten en interessante teksten ontvangen! :j

Luxorvalkje
Berichten: 1940
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 14:16

Ik heb het in mijn studententijd veel gedaan.
Daarna een hele tijd niet meer.

Super leuk om iets anders te vinden dan geadresseerde reclame of rekeningen.

love_mandy

Berichten: 2946
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 15:47

Zo leuk al jullie ervaringen <3

Mijn eerste kaartje is aangekomen gisteren avond, dus heb een nieuwe aangevraagd die maar Canada mag.
En dat betekent dat ik mijn eerste kaartje ook mag ontvangen binnenkort. Ben heel erg benieuwd.

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-23 12:22

Shenavallie
Dat valt gelukkig inderdaad heel erg mee, als het er 1 is geweest die zo opdringer was met z’n geloof overtuiging. Ga er vanuit dat de organisatie hier ook wel wat mee doet wanneer je inderdaad dan een melding maakt.

Luxorvalkje
Ja dat is zeker leuker als reclame of blauwe brieven e.d. te ontvangen hihi. Kijk ook echt enorm uit naar het ontvangen van kaartjes, naast dat ik het versturen ook gewoon al erg leuk vind.

love_mandy
Leuk dat er eentje naar Canada mag nu!

-

Ik heb vandaag eindelijk iets gevonden om m’n spulletjes in op te bergen. Liep tegen een leuk koffer-setje aan bij van Cranenbroek.

Afbeelding
Afbeelding

De ontvangen kaartjes, daarvan wil ik toch wel ook graag iets van ophangen ergens, dus nog even bedenken hoe en wat. De koffertjes gebruik ik dan nu voor m'n eigen spulletjes om te verzenden, eventueel later ook voor opbergen van ontvangen kaartjes.

--

Een tweede kaartje van me is ook aangekomen, in Italie dus ik heb ook daar alweer een nieuw adres voor aangevraagd dus morgen even aan de slag met 2 nieuwe kaartjes; 1tje gaat naar Taiwan en 1 naar Lelystad - ik had eigen land toch maar eens aangevinkt om te kijken of ik dat leuk vond om te doen. Kan het altijd na die 60 dagen weer uitzetten, dus even uitproberen nu. Alleen jammer dat ik momenteel nog vrijwel alleen NL themed kaarten heb hahaha.

butengeweun

Berichten: 3662
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 13:02

Net begonnen hiermee, in mijn eigen familie en vrienden heb ik al het doel om gewoon elke maand iemand een kaartje te sturen en dat wordt super ontvangen. Maar dit om dan ook van alle uithoeken met internet een kaartje te kunnen krijgen lijkt me ook heel leuk.

Maar kan je ook een land uitzetten. Zo heb ik er nu 1 onderweg naar Rusland en dat voelt toch wat vreemd.

Shenavallie
Berichten: 11582
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 19:43

Weet niet hoe dat nu is, maar uit Rusland heb ik echt super mooie kaarten met lieve teksten gekregen. Ook eentje uit diep donker Rusland, waarbij de schrijver echt zijn best deed om Engels te schrijven. Dat vond ik tof!

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 11:49

Ik heb nu ook een adres in Rusland. Ik vind het ook heel erg dubbel, maar denk dan ook weer: er zijn ook Russen die het er niet mee eens zijn, die de oorlog ook heel erg vinden!

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-23 11:52

eclair98 schreef:
Ik heb nu ook een adres in Rusland. Ik vind het ook heel erg dubbel, maar denk dan ook weer: er zijn ook Russen die het er niet mee eens zijn, die de oorlog ook heel erg vinden!


Zo denk ik er ook wel over ja. Ik dacht toen ik Rusland kreeg eerst ook van hmm, voelde wat dubbel.. maar ja er wonen daar zoveel mensen net zo goed wie er absoluut NIET voor kiezen om in een oorlog te belanden en er middenin te zitten omdat zo'n dictator als Poetin allesbepalend is. Ik vind het best sad als die dan overal gebanned zouden worden - want er zijn idd mensen die postcrossing nu boycotten en eisen dat Rusland volledig geweerd word. Snap het enerzijds wel, anderzijds ja... vind het een lastige. Ik stuur in principe gewoon met alle liefde naar iemand een kaartje, ongeacht waar deze persoon woont dus probeer dat toch wat los te laten wel :j Hoop dat ik die persoon gewoon een leuk kaartje en momentje kan bezorgen wanneer ze het ontvangen.

Misschien zou postcrossing de optie moeten toevoegen wel dat mensen zelf kunnen kiezen of ze naar Rusland sturen of niet, ipv het nu standaard ertussen zetten. Want de enige optie is inderdaad om of wel naar Rusland te sturen, of helemaal niet via postcrossing mee te doen. Dat moet imo misschien wel beter kunnen ook - maar snap ook wel dat het gewoon nu is zoals het is en dan moet iedereen die afweging voor zichzelf maken.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-23 12:04

En het is ook erg dubbel door de indoctrinatie enzo door Poetin. Zeker de oude generatie Russen, die de oorlog nog hebben meegemaakt en de verschrikkelijke honger, ja die snap ik wel, dat ze zo fanatiek zijn met de oorlog. Juist omdat ze de verkeerde informatie hebben gekregen (in onze ogen verkeerde informatie) van Poetin :(

cursebreaker

Berichten: 11508
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-23 12:07

Jaa zeker waar inderdaad.

In de tussentijd zit ik heel onnozel de site telkens te verversen, alsof er nu nog een kaart geregistreerd gaat worden in het weekend hahaha. Die onderweg zijn naar USA, Rusland en China.

De 2 die ik naar NL en Taiwan moet sturen nog, ga ik komende week doen. Heb gisteren nog snel een extra bestelling geplaatst voor nieuwe kaarten, zodat ik iets meer keus heb nog als alleen NL themed kaarten. Dus zodra die binnen zijn, ga ik die laatste 2 nog sturen.