Happy Postcrossing!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cerosa

Berichten: 775
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 12:02

World postcard day, jaarlijks op 1 oktober. Zij wil dus geen speciale kaarten van/over world postcard day ontvangen.

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 12:27

Ahhh, dan snep ik 'm. Bedankt!

Mijn eerste 5 kaartjes (sinds tijden) zijn de deur uit <3 In mijn profiel stond nog dat ik werkloos was, dat is dus alweer 8 jaar geleden := :)) Dus die ook even een update gegeven.

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:41

Woei, ik heb mijn bakjes eens opgeruimd en ik kwam nog allemaal postzegels tegen!! Ik heb wat plakcombinaties (wel veel bij elkaar, moet dan 6 zegels plakken), en eigenlijk moeten die dit jaar nog op anders komt er weer 10 ct bij. Daar heb ik er 11 van!

En blijkbaar had ik nog 20 internationaal liggen, maar heb ik net ook bijbesteld := Ofwel, ik kan volgend jaar ook mijn hart op halen <3 Ik dacht overigens dat je vroeger maar 5 kaarten travelling kon hebben, inmiddels is dat er 11, dus ik ga voor dit jaar nog wel even mijn zegels opmaken :):)

capopjekop

Berichten: 30677
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 14:00

Dat aantal loopt op naarmate je meer kaarten hebt verstuurd.

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 20:20

Leuk om te zien dat er weer wat meer mensen zijn bijgekomen en zijn gestart ermee of eerder al actief waren ermee en het op hebben gepakt <3

Ik ben al weken bij lees posts aan't maken - fictief - maar het komt er telkens niet van haha. Heb de laatste tijd nog heel wat toffe kaartjes binnen gehad en uitgestuurd, zal proberen een dezer dagen wat te delen ervan.

Kreeg vandaag nog een recente bestelling binnen van Post-stone.com waar ik nu al een aantal keren besteld heb. Vind hun aanbod in kaartjes echt fantastisch! Om een idee te geven:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En verder ben ik druk bezig geweest om alles te kopen/verzamelen om de Postcrossing Advent mee te vullen, welke komende maand op de post gaat. Kan daar helaas niks van showen nog haha maar we gaan wel alles delen in het topic ([LZP] Secret Santa Postcrossing-adventkalender 2023!), dus wie het leuk vind kan daar tzt wel meelezen nog om alles te zien :j

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:34

Wauw, wat.een gave kaarten!!

Ik heb een paar oude kaarten bij de kringloop gekocht. En daarvoor 8 kaartjes op de bus gedaan :):)

Dit is er zo een uit de kringloop. Wat groter formaat.
Afbeelding

Cheytjuh

Berichten: 4034
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 06:15

Wat een leuk topic en ik kom me graag aansluiten :j
Hier vroeger veel penpals gehad en doe regelmatig mee aan kaartjes insturen projecten naar bijvoorbeeld ouderen die eenzaam zijn en heb me ook aangemeld weer voor de kerstactie van Postmaatje.

Nu heb ik me zojuist ook aangemeld voor Postcrossing, ben erg benieuwd :D

Wat een prachtige kaarten komen er hier voorbij. Ik hoop gezellig met jullie mee te komen kletsen!

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 09:39

Welkom Cheytjuh!

Wat leuk ook met die kaartjes sturen naar bv. ouderen e.d. Ik stuur vaker via lichtpuntjespost (instagram account) kaartjes uit. Die gaan ook naar mensen in schrijnende situaties. Vaak hele zieke mensen en kinderen ook, maar die het in ieder geval heel erg moeilijk hebben. Doet me altijd zeer als ik zulke verhalen lees, en een kaartje sturen om ze misschien even een moment van geluk te geven, hoe klein en kort het ook mag zijn, vind ik dan zo mooi om te kunnen doen.

Veel plezier met Postcrossing ook! Benieuwd welke landen je gaat krijgen nu met aanvragen.

Cheytjuh

Berichten: 4034
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 13:22

Dat zijn ook mooie intiatieven inderdaad, ik zie ik mijn werk in de zorg ook hoeveel het krijgen van een simpel kaartje voor iemand kan betekenen, hoe mooi is het dan om zelf ook hieraan bij te kunnen dragen <3

Mij eerste is Hamburg, Duitsland *\o/*

Zal eens op jacht gaan naar mooie postcards. Vannacht in de nachtdienst maar eens dit hele topic doorlezen :o

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 13:27

Hamburg <3
Ben daar pas nog geweest, fantastische stad!

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 18:23

Cheytjuh
Hamburg, tof zeg! Succes met bij lezen vannacht haha.
Veel shop plezier ook alvast- want je gaat er gegarandeerd van willen kaartjes shoppen hihi.

--

Ik heb vandaag ook nog wat nieuwe kaartjes geschreven voor postcrossing, naast de 2 die ik al geschreven had.


Afbeelding
Afbeelding

- de vintage kaart van het Ballet gaat naar Canada
- de zwart witte vintage kerk kaart gaat naar UK
- de bergen foto van Tatra gebied in Polen gaat naar Belgie
- de Groeten uit Nederland herfst kaart gaat naar Japan
- de postzegel collage kaart gaat naar Nederland

Dat zijn 2 landen lekker kortbij dus die zijn dan wel snel binnen :j
Ik ben vandaag voor het eerst gaan 'knoeien' met de clear stamps welke ik in huis heb, om kaartjes mee te decoreren. Dat smaakt naar meer! :j (rechtsonder en linksonder heb ik stamps bij gebruikt)

En ik heb recent echt hele toffe kaarten gekregen nog waar ik nog wat meer van wil gaan delen, dus hier alvast een eerste selectie:


Afbeelding

- de eerste is een foto van een Marble Canyon in Rusland, gekregen van een Russische dame die er kortbij woont. Echt prachtig zeg! Deze kwam binnen via het postcrossing forum waar ik aan de ALL ABOUT NATURE tag had mee gedaan.
- de tweede is een prachtige watercolor tekening van de Main Dam in Mlilwane wildlife sanctuary, Afrika welke een direct swap was met Sharon - ben even je bokt naam kwijt, sorry :'). Zij is deze zomer in Afrika op vakantie geweest en ik heb haar recent een Maxi card gestuurd en ik kreeg deze terug van haar. Echt fantastisch! Op de achterkant had ze in het postzegel deel een kleine Portet tekening van m'n hond Arya gemaakt, zo tof ook <3
- de derde foto is een maxi card van een Humpback whale, welke ik kreeg via een direct swap op instagram van een Australische meid. Echt een super gaaf kaartje ook - ik ben gek van met name orka's en ook walvissen! Echt heel mooi.

Afbeelding

- Mijn orca liefhebbend hartje kon haar geluk niet op de laatste tijd. Maar liefst 2 fantastische orca kaarten kwamen mijn kant uit. De linker vanuit Vancouer en die boven midden van iemand uit Colorado. Beiden via instagram geregeld. Bij de 2e kaart zat er ook nog een orca postzegel op de achterkant, echt Mega tof ook.
- rechtsboven kreeg ik van een lieve meid op instagram waar ik vaker kaartjes mee uitwissel. Heerlijk herfstig sfeertje en een lezend meisje. Past helemaal bij mij als booknerd wiens favoriete seizoen de herfst is hihi.
- linksonder ook via instagram geswapt met iemand uit India waar ik al vaker kaartjes naar gestuurd heb en vice versa. "There's no Hogwarts without you, Hagrid." <3
- ernaast een super tof Harry Potter kaartje met allemaal verschillende scenes/onderwerpen uit the Chamber of Secrets. Hermione die de changing potion maakt, de Mandrake, the Howler brief welke Ron krijgt nadat ze de de vliegende auto in de boom hebben geland :'), de vliegende auto zelf, Quidditch en Tom Riddle's diary. Love it <3
- rechtsonder een collage met zwart/wit foto's van Queen Elizabeth. Zo ontzettend blij mee ook, vind 'm fantastisch! Wat een prachtig mens <3

Ik heb ondertussen ook de Halloween group swap kaartjes compleet dus die zal ik een dezer dagen ook nog even delen met nog wat meer van m'n andere recent ontvangen kaartjes (zoveel te showen doordat ik zo achter lag met posten hier haha!) <3

Cheytjuh

Berichten: 4034
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 07:29

Nou, alles doorgelezen, vandaag staat op de planning om wat leuke postcards te scoren bij de kringloop en boekhandels.

Verder 5 adressen aangevraagd en binnen, heb 2x China, 1x Rusland, 1x Duitsland en 1x USA

Ik wil ze aankomende nacht in de nachtdienst schrijven en ook versturen. Zal de eerste set internationale zegels halen bij een PostNL punt. Zin in *\o/*

Bidoof

Berichten: 51
Geregistreerd: 20-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 02:51

Ik kom hier even binnenvallen.

Jaren terug heb ik redelijk fanatiek aan postcrossing gedaan. Veel verstuurd, veel ontvangen. Erg leuk.
Nu doe ik het niet meer, maar ik heb nog wel wat kaarten liggen waar ik niks meer mee doe.
Het is van alles wat: ansichtkaarten, kunstkaarten, kaarten met kindertekeningen, bloemen, etcetera. De meesten zijn standaard formaat, er zijn ook wat grotere en vierkante bij.

Zijn er mensen die ze over willen nemen? Hoef er niks voor te hebben, enkel vergoeding voor de verzendkosten.

Cerosa

Berichten: 775
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 07:27

Dat lijkt me leuk Bidoof. Ik ging toevallig gisteren wat kaarten versturen, en bedacht me dat ik wel weer toe ben aan wat nieuwe kaarten. Ik stuur je een PB!

cursebreaker

Berichten: 11546
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 11:13

Lief aanbod Bidoof! Veel plezier ermee Cerosa!

--

Ik ben gisteren sinds lange tijd nog eens langs de kringloop geweest, een van velen hier in de nabije omgeving. Eerder deed ik nog niet aan postcrossing, dus nooit op kaartjes gelet maar nu uiteraard wel naar gezocht haha. Ik vond:


Afbeelding

2 rekken vol! Wel zeer chaotisch en alles door elkaar; ansichtkaarten alsook wenskaarten e.d. dus ik heb toen een half uur alles door gespit en was ook echt kapot erna hahahaha. Maar onwijs goed geslaagd! Op 1 van de rekken zat een sticker met 1 euro, maar dat vond ik toch wel echt pittig dus ik ben toch aan de balie even gaan vragen wat nu de prijs is van de kaartjes. Zei ze met natte vinger werk 'doe maar 4 voor 1e' dus ik dacht dat is al veeeeel beter te doen haha! Dan ga ik even door zoeken en meer kaartjes uitzoeken. Uiteindelijk ging ik met 57 kaartjes naar de balie (niet goed geteld dus lol) en toen vroeg die vrouw aan een collega nog eens na van 'dat klopte toch he?' en die collega kijkt naar m'n stapeltje en zegt 'doe maar alles voor 2E'. Nou, dat hoef je me geen 2x te vertellen: betalen en wegwezen hahaha. Ik ging Heel Blij naar buiten <3

Even een aantal in de spotlight zetten toch - Het merendeel zijn echt vintage/oude kaarten en daar houd ik Zo van he hihi.

inhuldiging van Koningin Beatrix, super toffe vondst vond ik zelf
Afbeelding

Voornamelijk vintage Nederlandse kerstkaarten. Vind ik echt fantastisch, die worden altijd zeer gewaardeerd bij mensen in het buitenland die kerstkaartjes leuk vinden dus echt heel blij mee ook.
Afbeelding

Lokale kaarten: Het mijngebied Limburg (de Oranje Nassau hier in Heerlen), 2 illustrated op watercolor kaarten van Maastricht (Bonnefanten en St. Jans Kerk) en een toffe kaart uit Maastricht met gouden foil erop!
Afbeelding

Kaartjes die ik gewoon allemaal heel mooi/leuk vond qua tekenstijlen e.d. De onderste is een schilderij 'the Good Shepherd', die vond ik echt prachtig ook.
Afbeelding

Elmar <3
Afbeelding

Foto is gemaakt in Tibet. Ik vind dit soort foto's van mensen uit andere landen altijd heel gaaf!
Afbeelding

Toeristische kaartjes/map
Afbeelding

Natuur kaarten, ook altijd goed <3
Afbeelding

Transport kaartjes, vond ik ook heel tof allemaal. Het schepen kaartje is ook met een soort gouden foil.
Afbeelding

Een deel van de dierenkaartjes <3
Afbeelding

Heb nog veel meer. Een zwart wit kaartje, meer kunst en bloemen kaarten, nog meer natuur en toeristische kaarten en meer dieren kaarten ook. Merendeel is dus ook echt allemaal vintage. Wat mij betreft dus Zeer goed geslaagd en dat voor maar 2E haha <3 Krijg nu goed zin om meer kringloop winkels af te struinen :') :j

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 11:44

Oh wauw, dat is een mooi koopje zeg!! Hier zijn de enkele kaarten zonder envelop 0.05 cent dus ook leuk om wat te kopen. Helaas zaten er bij mijn kringloop voornamelijk dubbele kaarten in. Maar ik heb toch wat leuke oude kaarten gevonden;

Puffenstuf, blijkbaar een serie uit 1970 zoiets. Vond ze wel geinig.
Afbeelding

En nog wat diverse, waaronder 2 van Peter en de Draak
Afbeelding

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 12:19

Kringlopen vind ik vaak echt leuke aparte kaarten. Heb er een aantal kunstkaarten vandaan, superleuk voor mensen die daarvan houden

Cheytjuh

Berichten: 4034
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 13:28

Wat een waanzinnig leuke kaarten komen er hier voorbij :j en 2 euro, dat is geen geld :+ hier valt het tegen bij de kringlopen, erg weinig ansichtkaarten -O- wel heel veel gewone wenskaarten.

Maar er wel een paar kunnen scoren

Afbeelding

Ga er nu zo voor zitten. Dan kunnen einde van de middag op de post, samen met de andere kaarten in NL voor mensen :j

Cheytjuh

Berichten: 4034
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 15:28

Zo, deze gaan (rechtse 3 via andere oproepjes voor mensen binnen NL) op de post straks! *\o/* Vond het erg leuk om te doen en ben benieuwd :o

Afbeelding

Bidoof

Berichten: 51
Geregistreerd: 20-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 19:03

Cerosa schreef:
Dat lijkt me leuk Bidoof. Ik ging toevallig gisteren wat kaarten versturen, en bedacht me dat ik wel weer toe ben aan wat nieuwe kaarten. Ik stuur je een PB!


Ik heb een stapeltje voor jou apart gelegd.

Ik heb er nog wat over, is er nog een tweede gegadigde?

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 20:14

Ik heb vanmiddag weer een lading bij se kringloop gehaald.

Deze vond ik erg gaaf ook. Op de achterkant met potlood de datums of beschrijving welke logies ze zaten. Juni 65, juni 67. Zo gaaf!


Afbeelding

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 20:46

Bidoof schreef:
Cerosa schreef:
Dat lijkt me leuk Bidoof. Ik ging toevallig gisteren wat kaarten versturen, en bedacht me dat ik wel weer toe ben aan wat nieuwe kaarten. Ik stuur je een PB!


Ik heb een stapeltje voor jou apart gelegd.

Ik heb er nog wat over, is er nog een tweede gegadigde?

Als je nog wat hebt, dan graag! Mijn kleine collectie kan wel wat uitbreiding gebruiken

Siers83

Berichten: 7379
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 20:47

Tancreda4 schreef:
Ik heb vanmiddag weer een lading bij se kringloop gehaald.

Deze vond ik erg gaaf ook. Op de achterkant met potlood de datums of beschrijving welke logies ze zaten. Juni 65, juni 67. Zo gaaf!


[ [url=m/g1ggyz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die zijn bijna zonde om te versturen

Bidoof

Berichten: 51
Geregistreerd: 20-01-22

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 02:02

Mijn kaarten zijn vergeven, ik ga later mensen PB'en!

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 15:34

Zouden wij ook zo postzegels mogen plakken?

Afbeelding

Ben blij dat ik weer wat kaarten heb gestuurd. Het is zo leuk! Nu kaartjes verzonden naar Japan, Duitsland, UK, Denemarken, Finland, USA, Rusland, Taiwan, Oostenrijk, China, India en Macao. Zo leuk al die verschillende landen. En van Macao had ik nog nooit gehoord dus helemaal leuk!

Ontvangen wat minder variatie (3x Duitsland) maar ook leuk uit Finland, Japan (bizar snel ook, 6 dagen!) En Canada :):)