Happy Postcrossing!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37236
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:45

Wie wilt er meedoen met een bokt-groepswap? Zonder thema, gewoon wat leuke kaarten aan elkaar sturen :j .

Iedereen die wil kan zich per PB bij mij aanmelden, zet daar gelijk je adres bij en een link naar je postcrossing account voor inspiratie van de kaart die je zou willen ontvangen.

Aanmelden kan tot en met dinsdag 16 januari. De kaartjes moeten dan uiterlijk woensdag 31 januari verstuurd zijn :) .

Het is bij een groepswap de bedoeling dat je een kaartje stuurt naar iedereen op de lijst. Zijn er 10 deelnemers? Dan stuur je in totaal 9 kaarten en ontvang je er ook 9 (tenzij je er ook een naar jezelf stuurt :P ).

Cheytjuh

Berichten: 4026
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 04:11

miccamaaike schreef:
Wat leuk een postcrossing topic, ik raakte geïnspireerd in het bokt secret santa topic om mijn postcrossing account weer eens af te stoffen en heb inmiddels weer een paar kaartjes verstuurd en ontvangen.


Heel leuk, welkom :j

@Marjo : Ik ben al aangemeld, leuk *\o/*

Ook mede dankzij Marjo via Amazon mooie postcards besteld die vrijdag aankomen. Niet goed voor de portomonnee, maar goed, daar gaan we even niet aan denken :D

Ik heb weer een paar leuke kaartjes ontvangen
Afbeelding
Inmiddels meldt vriendlief steeds wanneer er weer een kaartje in de PostNL app staat, die vindt het ook helemaal geweldig. En, waar komtie vandaan ? Pakt hij Google erbij :+

Helaas van mezelf een aantal al flink even onderweg, hopelijk komen ze aan. Meer mensen hier vaker last van kaartjes die niet aankomen ?

En qua postzegels, ik koop nu via de goedkope postzegels online de zegels, maar die zijn best saai. Die gecombineerde pakketten zijn altijd uitverkocht. Iemand daar nog tips voor ? :o

Nu nog even een leuke manier vinden van de kaartjes opbergen/ophangen <3

nevica

Berichten: 1010
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 07:33

Die gecombineerde pakketten komen nog, ze moeten even opnieuw samenstellen. Door de prijsstijging kloppen de oude paketten niet meer natuurlijk. :)

Cheytjuh

Berichten: 4026
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 07:52

nevica schreef:
Die gecombineerde pakketten komen nog, ze moeten even opnieuw samenstellen. Door de prijsstijging kloppen de oude paketten niet meer natuurlijk. :)


Ah oke! Dan wacht ik geduldig af :j

KarenQ
Berichten: 511
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 12:42

Ik ben per 1 januari weer begonnen. Vorig jaar niet zoveel zin en tijd gehad. Hopelijk komen ze snel aan!

Het nadeel van de pakketten vond ik dat ik teveel zegels moest plakken en te weinig ruimte had voor een verhaaltje.

Ik heb mij trouwens aangemeld voor een meeting. Voor het eerst! Hebben jullie dat al eens gedaan?

Marjo

Berichten: 37236
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 14:54

Citaat:
Groepswap januari
  • Marjo
  • Cheytjuh
  • boeflover

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 15:31

Hebben jullie nog tips waar je leuke kaarten kunt bestellen zonder gelijk failliet te gaan?

Kwam van de week een velletje internationale postzegels tegen uit 2014 dus ik heb net 5 kaarten geschreven.

Marjo

Berichten: 37236
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 15:34

miccamaaike schreef:
Hebben jullie nog tips waar je leuke kaarten kunt bestellen zonder gelijk failliet te gaan?

Kwam van de week een velletje internationale postzegels tegen uit 2014 dus ik heb net 5 kaarten geschreven.


Ik ben groot fan van Favorite Postcard en Post-Stone :D

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 16:01

Ik heb laatst besteld bij Studio Draak. Ze hadden toen korting en het zijn hele leuke kaarten

Cheytjuh

Berichten: 4026
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 22:16

Marjo schreef:
miccamaaike schreef:
Hebben jullie nog tips waar je leuke kaarten kunt bestellen zonder gelijk failliet te gaan?

Kwam van de week een velletje internationale postzegels tegen uit 2014 dus ik heb net 5 kaarten geschreven.


Ik ben groot fan van Favorite Postcard en Post-Stone :D


oh die hebben beide wel echt hele gave kaarten ook <3

Hier mag ik er weer 3 versturen ! Yeaaah *\o/* *\o/* In de nachtdiensten maar wat moois van maken en even morgen de bezorging afwachten van de bestelde boxen :o

boefloverJarig

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 12:16

Leuk die groepsswap! Ik zou het heel leuk vinden om op de kaart een leuke reistip/reisbestemming te krijgen. Dat vraag ik ook op mijn pc account en soms komen er zulke leuke kaarten en tips voorbij, wie weet wordt het onze volgende vakantie bestemming :)

Marjo

Berichten: 37236
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 12:25

Ik heb 5 officiële kaartjes klaarliggen! En nog 3 die binnen de groep verzonden worden dus die post ik later :D

Afbeelding

Afbeelding

Deze gaan naar India, Finland, Belarus, Rusland en Canada <3

cursebreaker

Berichten: 11504
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-24 12:35

miccamaaike schreef:
Hebben jullie nog tips waar je leuke kaarten kunt bestellen zonder gelijk failliet te gaan?

Kwam van de week een velletje internationale postzegels tegen uit 2014 dus ik heb net 5 kaarten geschreven.



    - Post-Stone inderdaad
    - Favorite Postcard ook
    - Happy Postcrossing in NL vind ik ook prima betaalbaar :j
    Niet zo goedkoop als bovenstaande, maar nog steeds prima prijsjes
    - Papersisters.de
    - natuurlijkefoto.nl heeft ook prima prijzen vind ik
    - en de postcard box sets zijn in verhouding ook goed betaalbaar voor het aantal kaarten wat erin zitten
    Die vind je op zowel bol als amazon, via amazon wel wat meer keus en soms goedkoper

Verder heb je nog veel kleine bedrijfjes van illustrators hier in nl, maar ook via Etsy bv. Die kaartjes zijn vaak wel duurder, maar eerlijk; ook unieker en dat heb ik er soms ook gerust voor over <3 Maar in verhouding koop ik wel het merendeel bij bovenstaande shops :j

En vergeet ook niet om eens een bezoekje aan de kringloop winkels te brengen in je omgeving. Ik slaag toch altijd wel tegenwoordig in de kringloopwinkels. Het zijn dan vaak wel meer de oudere kaartjes en toeristisch of van de koninklijke familie e.d. en niet echt geïllustreerde kaarten e.d. maar die zijn toch bij veel postcrossers heel gewild gewoon en goed bruikbaar.

Ook Marktplaats en Vinted afstruinen kan lonen :j



Elke keer neem ik me voor om weer actiever te zijn hier en alles te delen, maar het komt er telkens niet van. Even kijken of ik een dezer dagen even wat rust vind (in m’n hoofd) om weer wat foto’s te maken en te delen hier.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 13:59

Weet niet of hij al genoemd was, lees snel vanwege werk maar postcards from essie is ook een leuke site met veel betaalbare kaarten

Cheytjuh

Berichten: 4026
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-24 14:13

Marjo schreef:
Ik heb 5 officiële kaartjes klaarliggen! En nog 3 die binnen de groep verzonden worden dus die post ik later :D

[ [url=m/bzRCM7.webp]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yzluox.webp]Afbeelding[/url] ]

Deze gaan naar India, Finland, Belarus, Rusland en Canada <3


Wat heb je prachtige kaarten gemaakt. Ik moet ook echt meer doen met de stickers en wasabi tape die liggen te verstoffen in mijn kast :o

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:44

Bedankt voor jullie leuke kaartjes tips!! Ik word er echt heel hebberig van!

Die natuurlijkefoto site heb ik al eens op besteld, heel leuk voor toeristische kiekjes.
Maar die andere sites hebben precies wat ik leuk vind, bedankt!

Marjo

Berichten: 37236
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 11:51

Citaat:
Groepswap januari
  • Marjo
  • Cheytjuh
  • boeflover


Zijn er echt maar 3 die meedoen? :)

KarenQ
Berichten: 511
Geregistreerd: 05-06-19

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 14:48

Jep. Ik ben niet zo'n swapper. :-D
Ik heb mij aangemeld voor een meeting, mijn eerste ooit. Ik wist niet dat daar nog allerlei regels aan vasthingen, naast hetgeen dat ik verwacht had. Maar nog altijd wel zin!

cursebreaker

Berichten: 11504
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 14:54

Ik skip idd ook, ivm dat ik door de zegels heen ben - en als ik nieuwe zegels koop binnenkort worden het alleen even internationale om mijn PC slots mee te doen. En na de kerst swap in december en deze maand ook al andere swaps te hebben gedaan, is het even klaar voor me hihi. Misschien over een tijdje wel weer een keer!

KarenQ
Oh ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen! Hebben ze al een kaart design bekend gemaakt voor de meeting? Wanneer is ie en waar?

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 15:58

Marjo schreef:
Citaat:
Groepswap januari
  • Marjo
  • Cheytjuh
  • boeflover


Zijn er echt maar 3 die meedoen? :)

Ik sla ook over. Heb geen zegels voor NL momenteel. En de tijd ontbreekt me ook ff

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 11:58

Mocht er weer eens een swap zijn, dan wil ik wel meedoen, ik ben nog niet zo heel crea met mijn kaartjes maar wellicht hebben jullie wel goede inspiratie. Net in ieder geval een berg kaarten en postzegels besteld, dus ik kan weer los straks.

KarenQ
Berichten: 511
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 12:11

cursebreaker schreef:
KarenQ
Oh ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen! Hebben ze al een kaart design bekend gemaakt voor de meeting? Wanneer is ie en waar?


Hij is 14 april in Utrecht (IKEA). De kaart is inderdaad al bekend. Ik ben ook heel benieuwd. Ik wilde al jaren, maar dacht er altijd te laat aan of het was te ver weg.

Ik ben 1 januari weer begonnen en er is nu pas 1 kaart binnen. Ik probeer elke dag een adres te trekken.

Marjo

Berichten: 37236
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 12:38

KarenQ schreef:
cursebreaker schreef:
KarenQ
Oh ik ben benieuwd hoe het je gaat bevallen! Hebben ze al een kaart design bekend gemaakt voor de meeting? Wanneer is ie en waar?


Hij is 14 april in Utrecht (IKEA). De kaart is inderdaad al bekend. Ik ben ook heel benieuwd. Ik wilde al jaren, maar dacht er altijd te laat aan of het was te ver weg.

Ik ben 1 januari weer begonnen en er is nu pas 1 kaart binnen. Ik probeer elke dag een adres te trekken.


Oh dat is nog wel interessant, als het in Utrecht is!

pjer
Berichten: 1586
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 16:48

Sjonge, half december nog iets van 8 kaarten verstuurd en afgelopen maand helemaal niets ontvangen. Ga ik net eens kijken op de site, blijkt dat zij vinden dat mijn aantal verstuurd en ontvangen nu gelijk is. dus mijn adres komt gewoon niet naar boven. grrr Nu moet ik eerst weer gaan sturen voor ik wat ga ontvangen dus dat kan zomaar weer 6 weken duren.

Yavanna

Berichten: 2647
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 17:47

Dames, op de FB pagina Postcrossing verkoop staan eea aan kaarten die ik weg doe, ik ben echt gestopt met postcrossing