Happy Postcrossing!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 18:04

Yavanna schreef:
Dames, op de FB pagina Postcrossing verkoop staan eea aan kaarten die ik weg doe, ik ben echt gestopt met postcrossing

Welke fbpagina is dat? Kan m zo snel niet vinden

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 13:25

Bedankt nog voor de leuke kaarten tips! Uiteindelijk wat leuke sets besteld via amazon. Heb ook zulke leuke dierenkaarten, bijna zonde om te versturen :+

Hoeveel kaartjes versturen jullie ongeveer per maand?

Yavanna

Berichten: 2647
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 14:27

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het tegen de regels is
Laatst bijgewerkt door xingridx op 31-01-24 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de Boktregels

Marjo

Berichten: 37236
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 21:48

Ik vergeet toch steeds weer hier mijn kaarten te posten :')

Vandaag mocht ik weer 5 adressen aanvragen, dus ik heb deze kaarten klaarliggen om te versturen <3

Afbeelding

Deze gaan naar Frankrijk, Taiwan, Duitsland, Tsjechië en Rusland :D

Dan zijn er 13 kaarten van mij onderweg, waaronder 3 helaas expired. Hopelijk komen die nog wel een keer aan :)

Marjo

Berichten: 37236
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 21:58

De vorige swap ben ik helemaal vergeten zie ik :oo
Sorry mensen!

Zijn er toevallig postcrossers die interesse hebben in een Lente-Groep-Swap?

cursebreaker

Berichten: 11501
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 13:35

Hier ligt de hobby een beetje stil momenteel, al heb ik wel nog echt leuke kaartjes gekregen via Postcrossing de laatste tijd. Maar qua zelf schrijven enz... Ik moet nieuwe zegels halen al een aantal weken en het komt er maar niet van :') Ik kan wel weer 7 nieuwe adressen aanvragen zie ik. 3 zijn er nog onderweg.

Een swap sla ik vooralsnog even over. Ik moet m’n zegels even beperkend gebruiken omdat ik on a budget zit op het moment door andere uitgaves haha dus dan gebruik ik de zegels liever even voor alleen Postcrossing zelf, als ik ze weer heb. Al is een Lente swap wel een erg leuk thema! <3 Maar ik kan even niet ook weer nieuwe kaartjes gaan kopen want heb er niet genoeg passend bij het thema denk ik.



Mochten er mensen hier graag bestellen bij Favoritepostcard.com:
Met de code SPRING15 krijg je t/m vrijdag 15% koning op Alle kaartjes in de shop.
Dat is wel echt heel erg leuk! Het kriebelt me enorm, maar ik moet echt even niets bestellen haha.

Ik kreeg zelf net nog een Etsy bestelling binnen, met een kaartjes set, welke voor m’n lootje is voor de Advent kalender en ohh ze zijn zo mooi - vind ik zelf dan haha. Jammer dat ik ze niet kan delen/showen :')



Ik heb een tijdje terug bij Temu kurk strips besteld, welke je kunt pakken tegen muren en andere oppervlaktes. Nog een setje leuke donut punaises erbij besteld en nu heb ik de kaartjes welke ik als laatst gekregen heb, dan daar gehangen. Vind het erg leuk geworden, dus ik ga binnenkort nog wat extra strips bij bestellen zodat ik wat meer kaartjes kan hangen :j <3

Afbeelding



edit:
Echt hele leuke kaartjes heb je de deur uitgedaan Marjo! Ik moet ook Echt eens bij postcardsfromessie gaan shoppen, want ze heeft toch wel echt leuke kaartjes zoals die van Dora de koe hihi.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 06-03-24 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

boefloverJarig

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 13:44

Ik heb in 2024 ook nog geen kaarten verstuurd. Wil het wel weer terug op gaan pakken want het is eigenlijk super leuk!

nevica

Berichten: 1010
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 19:31

Ik heb al lang niets gepost hier maar het postcrossen gaat ook langzaam bij mij vanwege drukte. Heb ondertussen zelfs een expired kaart van 250 dagen, naast nog meer expired maar die zijn nog wel 'normaal' qua dagen. Heb er dus wel nog steeds maar 79 gestuurd en gekregen. Dat schiet echt niet op.

Vandaag kon ik weer 6 kaarten schrijven dus maar weer even gedaan. Heb mijn eerste paardenliefhebber ooit, heel blij mee want ik heb prachtige paarden kaarten maar die wil ik wel alleen naar paardenmensen sturen dus dit kwam goed uit. Heb deze uitgekozen; <3 (foto is wel een scan)
Afbeelding

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 18:48

Vorige maand heb ik deze leuke hobby weer opgepakt. Ben ooit eens in 2008 begonnen met postcrossing en nadat ik jarenlang niet actief was lagen er vandaag 3 kaarten in de brievenbus *\o/* Uit Canada, België en Duitsland. Gelijk 4 verstuurd naar India, Rusland, Duitsland en Oekraïne. Foto is helaas wat overbelicht.
Afbeelding

Mijn voornemen is om iedere maand 4 kaarten te versturen.
Hoe staat het met jullie verstuurde of ontvangen aanwinsten?

Marjo

Berichten: 37236
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:11

Heel tof!
Ik heb inmiddels 109 kaarten ontvangen, 106 verstuurd en er zijn er nog 11 onderweg waarvan er 2 helaas verlopen :)

cursebreaker

Berichten: 11501
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 19:23

Pasterza schreef:
Vorige maand heb ik deze leuke hobby weer opgepakt. Ben ooit eens in 2008 begonnen met postcrossing en nadat ik jarenlang niet actief was lagen er vandaag 3 kaarten in de brievenbus *\o/* Uit Canada, België en Duitsland. Gelijk 4 verstuurd naar India, Rusland, Duitsland en Oekraïne. Foto is helaas wat overbelicht.
[ [url=m/YhyvI6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn voornemen is om iedere maand 4 kaarten te versturen.
Hoe staat het met jullie verstuurde of ontvangen aanwinsten?


Wat leuk dat je de hobby weer hebt opgepakt! Ik wil het topic zo graag bij houden en updates delen, maar het komt er telkens niet van. De laatste tijd is het wat rustiger hier met kaartjes, maar er is wel nog vanalles binnen gedruppeld. Zal proberen binnenkort weer wat te delen :j

Via Postcrossing zelf zit ik ondertussen op 79 verzonden kaartjes en 81 ontvangen kaartjes - vorig jaar in mei begonnen. Ik heb buiten postcrossing om ook nog via social media e.d. kaarten swaps gedaan, waar ik ook nog wel minimaal dat aantal aan verzonden en ontvangen kaartjes van heb gehad.

Momenteel weer even door m’n zegels heen, dus ik moet nieuwe kopen. Ik mag ondertussen weer 6 nieuwe adressen aanvragen dus daar wil ik me binnenkort weer even voor gaan zitten.

Edit:

Ik kreeg wel gisteren dit geweldige Luna Lovegood - van Harry Potter - kaartje binnen, welke ik alvast kan delen en waar ik echt heel blij mee ben. Zat ook echt een prachtige postzegel op, zooo mooi <3 Deze is buiten Postcrossing om en heb ik als bedankje gehad van een bokker <3

Afbeelding

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:45

Ik ben er ook nog steeds mee bezig, enige rotte vind ik dat bijna al mijn kaartjes die naar rusland of belarus moeten verlopen :( vind dat zo zonde van mn postzegels

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:58

Mijn eerste kaartje dit jaar is ook nog onderweg naar Belarus. Ik ga er maar vanuit dat ze uiteindelijk wel aankomen. Ik zat net nog even te kijken naar wat ik in het verleden gestuurd heb en zag dat een kaartje naar Singapore pas na 11 maanden aankwam. Dus ik geef het gewoon een kans en anders hebben mensen van de post bij die grens ect. wat te lezen. Wellicht geeft dat die mensen daar een sprankje licht in deze tijd, ook al is de kaart uiteindelijk niet voor hen bedoelt :)

nevica

Berichten: 1010
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 17:59

Dit zijn mijn verlopen kaarten nu, 3 van de 4 zijn ook al 3 maanden niet online geweest dus daar baal ik wel echt van. Maar ja, doe er niks aan.
Afbeelding

Ik merk wel dat ik 1 dag in de week schrijven het fijnst vind dus dat doe ik nu meestal op zondag. Heb ook de 100 gestuurd behaald dus mag er nu 11 onderweg hebben. :)

Tancreda4

Berichten: 24053
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 17:10

Oh jemig, dat is wel gelijk veel ja! Wat super zonde!!

Een kaart die ik uit Rusland kreeg heb ik nooit ontvangen. Ik heb hem uiteindelijk wel geregistree4d voor de verzender, maar de kaart zelf nooit gezien. Ik kon hem registreren omdat hij in mijn post nl app met foto langs kwam. Maar er is bij de bezorging iets fout gegaan blijkbaar.

Zo juist weer 3 kaartjes de deur uit gedaan. Belarus, Rusland en USA. Hopelijk komen ze wel op tijd aan en raken ze niet expired

De zwart witte stond met potlood de datum juni '65 op. Uit de kringloop.

Afbeelding

judithM
Berichten: 1497
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 19:37

Ik zit nu ook rond de 100. Nu al een tijdje niets gedaan. Ik had veel Rusland en Belarus. Duurt een eeuwigheid als ze al aankomen...had er even geen zin meer in. Ik ga nu maar weer eens beginnen want vind het wel erg leuk!

KarenQ
Berichten: 511
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 11:50

Ik zit momenteel op 85 verstuurd, dus het gaat best oké.

Deze maand mijn eerste meeting gehad. Het was echt heel gezellig!! *\o/* Smaakt naar meer!

tinkergirl89

Berichten: 1121
Geregistreerd: 22-01-09

Re: Happy Postcrossing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 13:17

ik heb er ondertussen via Postcrossing online 78 verstuurd en mag er nog 4 sturen op dit moment.
ik doe dit meestal per 5 dus nog 1 kaartje moet arriveren

Via Postcard united heb ik er 25 verstuurd, maar op een of andere manier lijken die slecht aan te komen (veelal ook naar Oosterse landen) dus daar ben ik mee gestopt. Had er daar meer veeeeel meer verstuurd dan ontvangen.

nog ook wel een aantal via swabs, en sinds kort een Panpall in Amerika.