De loedermoeders!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30331
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 18:21

Betreft schrikdraad was ik loeder tante en overstreste moeder.

Niet in de wei gaan....
Nee doen we niet. O:)

Wheeè!
Moeder over de kook dat ze zomaar stroom konden krijgen.

Nee hoor kan niet. Alleen als je de wei in gaat en het ijzeren poortje tegen de stroomdraad drukt }:)

Opgelost.



Rocamor. Wat zielig voor dat kindje ;(

Voor de rest moet ik hard lachen om jullie verhalen :))

verootjoo
Berichten: 35689
Geregistreerd: 19-10-03

Re: De loedermoeders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 18:30

Mijn oudste van 7 heeft denk ik erg last van de hitte want hij is niet lekker te handelen dit weekend.
Dus loopt belachelijk te schreeuwen met z’n grote mond. Heb m toen verteld dat als ie zo doorgaat de brandweer hem komt natspuiten omdat ze denken dat er hier brand is.
Hij vond het best een goed idee :')

Maar goed, aandacht is dan weer ergens anders en dan haal je toch op een soort van positieve manier even de angel eruit.
Vroeger heb ik ze wel eens verteld dat de brandweer gillende kinderen komt halen zodat ze de sirene kunnen zijn :+

Neon

Berichten: 4964
Geregistreerd: 03-07-06

Re: De loedermoeders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 19:13

Kind viel... begon te janken... dus wij... kom sta op en stel je niet aan... er is niks aan de hand...

Conclusie... tand eruit... en een bloedbad... blijkbaar had hij die ene steen in de hele tuin weten te vinden met zijn tand :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 19:15

Ik heb altijd een hekel aan kinderen die denken overal maar aan te mogen zitten en speelgoed van anderen te mogen pakken. ik heb zowiezo een hekel aan kinderen, maar dat is weer een ander onderwerp :x

Dus dat ons zoontje dacht even op het opblaasbare dolfijn van de buren naast ons op de handdoek bij het zwembad te mogen gaan zitten: Vertelde ik hem vriendelijk dat dit niet mocht omdat het speelgoed van een ander kindje is.

De buurman lachte mij vriendelijk toe en zei, hij mag er wel op zitten hoor.

Dus ik ook aan buurman uitleggen dat ik hem probeer aan te leren niet aan andermans speelgoed te zitten. Hij begreep het. En zei weet je wat, dan neem je hem toch mee te leen?

Superlief natuurlijk, dus daar gingen we met het dolfijn, haha

Alles voor het goede doel, haha

Deze loedermoeder had eigenlijk helemaal geen zin in dat dolfijn... |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 19:16

Neon schreef:
Kind viel... begon te janken... dus wij... kom sta op en stel je niet aan... er is niks aan de hand...

Conclusie... tand eruit... en een bloedbad... blijkbaar had hij die ene steen in de hele tuin weten te vinden met zijn tand :S


O lees hem nu pas, hahaha _O-

Sellyxx

Berichten: 1235
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 19:58

Ik kwam deze zojuist tegen :))

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sellyxx op 11-06-23 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Berichten: 13201
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: De loedermoeders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 19:59

O ja, stroomdraad :=

verootjoo
Berichten: 35689
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 20:15

Sellyxx schreef:
Ik kwam deze zojuist tegen :))

[ Afbeelding ]


_O-

Helaas heb ik deze life hack niet nodig.
Mijn kinderen kun je niet gelukkiger maken dan ze een komkommer te geven als snoep en ze eten een kilo snoeptomaatjes per week.
Ook rauwe wortels worden wat afgeknaagd of paprikaringen.

Mensen vinden me soms een loedermoeder omdat ze nauwelijks snoep krijgen, maar dat is toch echt hun eigen keus :')
Mensen kijken soms ook gek als ze om komkommer komen vragen en ik ze dan ieder een halve komkommer geef. In 5 minuten is het op en willen ze er nog een.

poetser

Berichten: 4328
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 20:18

pmarena schreef:
Oh dat zou ik ook gedaan hebben met dat balletje :j Mooie "case" om ze iets goed duidelijk te maken, ook al was het vast niet zo rot bedoeld van die kleine.

Maar zulke dingen vind ik wel lastig soms, waarvoor je streng in moet/mag grijpen en waarvoor niet.
Simpelweg omdat er zoveel verschillende mensen in de wereld zijn. Wat de 1 super vervelend, slecht gedrag vindt, dat vindt de ander onschuldig spelen. Ik vind het dan soms best lastig van waar ben je streng in en wat zie je door de vingers. Je wilt er geen aso tokkie van maken maar wilt zo'n kind ook niet altijd in de weg zitten als zo'n zeikende moeder die het niks gunt zeg maar....


Ik vind die grens zelf ook lastig. Ik probeer voornamelijk te werken met positiviteit (ook vanwege zijn "probleempjes"), maar bepaalde dingen kunnen gewoon niet en vragen een strenge aanpak.

Pas geleden had ik hem gevraagd om iets te doen voor mij. Kreeg iedere keer een "ja mama, ik ga het zo doen". Heb, na 3x vriendelijk vragen, het modem afgezet. Toen kon het ineens wel gelijk :') Als 12 jarige kan hij tenslotte best een beetje helpen in huis.

moi22
Berichten: 902
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 22:03

Romy1234 schreef:
Ja ik vind topic zo leuk!!!!
Remactie heel herkenbaar :)

Ik heb 3 kinderen, de oudste ging toen hij 3 was ofzo heel hard liggen krijsen op de grond van de supermarkt, had hem nog gewaarschuwd dat mama dat ook goed kon }:)
Ben ook op de grond gaan liggen en gaan krijsen, was snel over <<)
Nummer 2 had dat gezien en nooit gedaan, nummer 3 word door de andere 2 verteld dat mama dat ook dan doet ~~}>
Blijkbaar indruk gemaakt


Wij zijn niet echt van die snoepers en kocht dat eigenlijk nooit met m’n dochter erbij toen ze klein was. Op een dag ging ik van stal meteen door boodschappen halen. Een stalgenootje zei heel aardig tegen m’n dochter oh dan gaan jullie zeker lekker snoepjes halen. Zij antwoordde daar heel droog op dat onze supermarkt geen snoepjes heeft _O- .

Ik weet niet of het toeval was of omdat ze gewoon niet door had dat er van alles te snoepen was maar gelukkig nooit echt supermarkt drama gehad.

Silenna

Berichten: 2987
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: De loedermoeders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 22:59


tengeltje11
Berichten: 7177
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 23:06

Fantastisch topic!

Hier voel ik me ook vaak zo’n moeder…

Zo had de kleinste eens haar oude schoenen uit de zak voor de kringwinkel gevist. (Waren nog prima, alleen te klein), en wou perse die schoenen weer aan.
Waren te klein, dus ik zei dat ze pijn zouden doen aan haar voeten. Wurmt ze haar voeten er in en zegt dat het prima gaat. Denk ik van ‘doe dan maar, hou je geen kwartier vol’, maar in de ochtendspits om de kids klaar te krijgen, vergeten en die kleine met die te kleine schoenen aan naar school gebracht…
Kwam ze ‘S avonds thuis met het nieuws dat de juf gezegd had dat haar schoenen toch echt te klein waren nadat zr gezegd had aan de juf dat haar voetjes pijn deden….

Zo eentje van mijn man.
Ik was niet thuis en hij dat dus de kids klaargemaakt en in bed gestopt. De jongste was toen 2, de middelste 5.
De volgende ochtend komt de middelste beneden met de mededeling dat haar pyjama pijn deed… ze had de hele nacht geslapen met een 3/4 broek en 3/4 mouwtjes en buik bloot, want man lief had ze een pyjama van de kleinste aangedaan en die elastiekjes aan de beentjes en armpjes hadden dus de hele nacht best gespannen gezeten rond haar armen en benen… hoe hij dat niet gezien had, geen idee…

De kleinste die het huiswerkblad van de oudste te pakken gekregen had en het half opgepeuzeld had… oudste helemaal over de zeik omdat zijn huiswerk dus niet ingediend kon worden en aan de juf mogen zeggen dat de baby het huiswerkblad opgegeten had….

De buggy met een 8-maand oude baby er in te dicht bij de paarden parkeren… paarden trokken de buggy dichterbij, niet gezien, trekken een pantoffeltje af, niets gemerkt, kousje uit, nog altijd niet door, zetten hun tanden in een baby teentje en schrapen daarbij de huid eraf, nog steeds niets gezien, maar vanaf toen had ik het wel door omdat er plots eentje heel hard krijste…

Ohja, ergens moeten we er ook gewoon om lachen toch?

Rintah

Berichten: 2928
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 23:47

*D
Hevonen schreef:
LaPluche schreef:
Dochter van mijn ex, ze was 6 en kon nog niet zwemmen. Ik had bandjes voor der gehaald en die wilde ze niet om.
Ze wist zeker dat ze kon zwemmen, ik wist zeker van niet.
Ik stond al in het water en mijn ex zei, laat der maar eens springen.
Kind laten springen, ging koppie onder en ik tilde haar er direct weer uit, en of ze de bandjes on wilde.


Mijn dochter vond die bandjes geweldig, wij noemden dat haar 'spierballen'!

Mijn oudste liep heel vaak weg, terwijl ik dan met een buggy met zijn broertje en ook nog zwanger liep. Hij rende zo de weg op. Ik heb hem toen aan een tuigje gedaan. Hij vond het niet erg, maar de hoeveelheid opmerkingen die ik kreeg, dat ik mijn kind zoiets toch niet kon aandoen...
Ik vraag me af hoe ze hadden gereageerd als hij voor een auto terecht was gekomen...


Hier ook een wegloper, en dus inderdaad ook een tuigje (want aan de hand wil die ook absoluut niet :+ )
Hier dan juist vooral positieve opmerkingen, en her en der opmerkingen van ouders richting hun eigen (oudere) kinderen dat als zei weglopen ze ook aan een tuigje moeten :Y)
Zoonlief vind tuigje juist wel fijn, toch bewegingsvrijheid :)

Als ik voor vertrek lijn los laat pakt hij hem zelf op en komt naar me toe, in cartoon "hallo, je moet me wel vasthouden weet je nog?" _/-\o_

pmarena

Berichten: 48386
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 06:17

poetser schreef:
pmarena schreef:
Oh dat zou ik ook gedaan hebben met dat balletje :j Mooie "case" om ze iets goed duidelijk te maken, ook al was het vast niet zo rot bedoeld van die kleine.

Maar zulke dingen vind ik wel lastig soms, waarvoor je streng in moet/mag grijpen en waarvoor niet.
Simpelweg omdat er zoveel verschillende mensen in de wereld zijn. Wat de 1 super vervelend, slecht gedrag vindt, dat vindt de ander onschuldig spelen. Ik vind het dan soms best lastig van waar ben je streng in en wat zie je door de vingers. Je wilt er geen aso tokkie van maken maar wilt zo'n kind ook niet altijd in de weg zitten als zo'n zeikende moeder die het niks gunt zeg maar....


Ik vind die grens zelf ook lastig. Ik probeer voornamelijk te werken met positiviteit (ook vanwege zijn "probleempjes"), maar bepaalde dingen kunnen gewoon niet en vragen een strenge aanpak.

Pas geleden had ik hem gevraagd om iets te doen voor mij. Kreeg iedere keer een "ja mama, ik ga het zo doen". Heb, na 3x vriendelijk vragen, het modem afgezet. Toen kon het ineens wel gelijk :') Als 12 jarige kan hij tenslotte best een beetje helpen in huis.


Nog knap dat je dan geen scheld-kanonnade kreeg door het afzetten van het modem :=

Maar ik bedoel eigenlijk meer gedrag in de buitenwereld zeg maar.
Zoals laatst op het schoolplein toen ze nog even aan het spelen waren na schooltijd.
Er lag tijdelijk een hoopje grond in de border en daar waren ze een beetje op aan het klimmen en doen.
Nouja dat is nog wel op het randje van soort van okee. Maar toen ze kluiten het schoolplein op gingen gooien, dat er verder netjes uitzag.... vond ik dat geen goed gedrag. Dus ik zei dat hij dat niet moest doen omdat het plein anders een zooitje zou worden.

Andere ouders zeiden er echter niks van. En kind(eren) teleurgesteld.
Dan denk ik ook wel van ben ik nou zo'n zeikerd...? Zouden de juffen het inderdaad vervelend vinden?
Want hoe erg is het nou eigenlijk op de schaal van wereldrampen...?
Misschien doen ze dit ook in de pauze? Maarja dan zou het plein verder niet zo netjes zijn lijkt me....

Afijn dat vind ik dus lastig. Dat je jezelf een zeikerd voelt en je kind een lolletje ontneemt, zegt dat iets niet mag terwijl je zelf de enige lijkt die er mee zit weet je wel. Dat je "de zeikerd" bent. Vooral omdat ze al zo ontzettend veel moeten en lolletjes dus best belangrijk zijn.... :(:)

Ik weet zelf vrij goed wat ik vervelend / onnodig gedrag vind, maar sinds ik dus zelf een kind heb blijkt het veel lastiger te zijn dan het voorheen leek. Want nu heb je ook een kind die je wel wat wilt gunnen :=

En het komt ook gewoon ontzettend vaak voor dat wanneer je je kind vertelt dat hij iets beter niet kan doen, anderen zeggen van nee joh geeft niks, laat maar lekker, ze moeten ook kind kunnen zijn. En ze dus in een winkel ofzo iets mogen doen (ergens aan zitten klooien ofzo := ) maar als je dat in een andere winkel toe zou laten dan vinden ze je een aso weet je wel. Lastig hoor.

poetser

Berichten: 4328
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 07:10

Ah op die manier. Dat is inderdaad ook lastig. Ik heb er zelf geen problemen mee als mensen mijn zoon wijzen op zijn gedrag, zeker nu hij begint te puberen (in combinatie met ADHD en autisme)
Hoe vaak ik mijn zoon al heb horen zeggen dat hij iets niet moet proberen te doen, omdat hij weet dat niet mag en dus consequenties kan hebben... Ik ben toch echt geen strenge moeder, maar normen en waarden zijn belangrijk voor mij, net als respect eigendommen van andere, mensen, dieren en de natuur. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, gun dat ook een ander niet, een zinnetje dat hij heel goed kent.

Andermans kinderen bemoei ik mij niet mee, kan ook slecht omgaan met andere kinderen. Dit zal waarschijnlijk mede komen door mijn autisme. Ik zal dan eerder met mijn hoofd schudden en de ouders een afkeurende blik geven.

Wel vind ik dat kinderen tegenwoordig veel te veel vrij gelaten worden.

Nog een loeder actie
Zoon was 's avonds laat Fortnite aan het spelen met zijn vrienden. Afgesproken dat hij om 12u zou gaan slapen. Ik ging al vroeger naar bed. 5 na 12 vroeg hij of hij zijn potje nog mocht afmaken. Vooruit dan maar. Om half 1 hoor ik een nieuw potje starten. Ik heb hem niet meer gewaarschuwd. Via de app gewoon het wachtwoord van de wifi veranderd :') Toen volgde er wel een scheldkanon, maar sindsdien is een blik op het modem al voldoende om hem te laten doen wat ik wil. Die enkele keer dat hij dat vergeet gaat het modem met mij mee naar bed of mee op stap/werk voor 3 dagen ~~}>

ElfBeau_067

Berichten: 2011
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 07:34

poetser schreef:
Ah op die manier. Dat is inderdaad ook lastig. Ik heb er zelf geen problemen mee als mensen mijn zoon wijzen op zijn gedrag, zeker nu hij begint te puberen (in combinatie met ADHD en autisme)
Hoe vaak ik mijn zoon al heb horen zeggen dat hij iets niet moet proberen te doen, omdat hij weet dat niet mag en dus consequenties kan hebben... Ik ben toch echt geen strenge moeder, maar normen en waarden zijn belangrijk voor mij, net als respect eigendommen van andere, mensen, dieren en de natuur. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, gun dat ook een ander niet, een zinnetje dat hij heel goed kent.

Andermans kinderen bemoei ik mij niet mee, kan ook slecht omgaan met andere kinderen. Dit zal waarschijnlijk mede komen door mijn autisme. Ik zal dan eerder met mijn hoofd schudden en de ouders een afkeurende blik geven.

Wel vind ik dat kinderen tegenwoordig veel te veel vrij gelaten worden.

Nog een loeder actie
Zoon was 's avonds laat Fortnite aan het spelen met zijn vrienden. Afgesproken dat hij om 12u zou gaan slapen. Ik ging al vroeger naar bed. 5 na 12 vroeg hij of hij zijn potje nog mocht afmaken. Vooruit dan maar. Om half 1 hoor ik een nieuw potje starten. Ik heb hem niet meer gewaarschuwd. Via de app gewoon het wachtwoord van de wifi veranderd :') Toen volgde er wel een scheldkanon, maar sindsdien is een blik op het modem al voldoende om hem te laten doen wat ik wil. Die enkele keer dat hij dat vergeet gaat het modem met mij mee naar bed of mee op stap/werk voor 3 dagen ~~}>


Het wifiwachtwoord veranderd, geweldig gehandeld!!

Jannie79
Berichten: 308
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 07:54

Britta31 schreef:
Toen ze nog geen klok konden kijken zeggen dat het bedtijd was terwijl ze nog een uur hadden.En de paaseieren die s’morgens thuis gevonden waren s”middags weer verstoppen bij opa en oma.


Niet alleen smiddags maar meteen weer uit het mandje halen en ze achter de rug van de jongens meteen weer verstoppen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34816
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 08:52

poetser mijn man zet ook de wifi uit als er iets moet maar niet gebeurd (dochter is 13). Maar als er iets mis is met de mobiel of laptop hoor je ook meteen: Pahaaaaaap! Heb je de Wifi uitgezet???

kimwilliam

Berichten: 1201
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:00

heerlijk topic, zelf nog geen moeder maar zie mezelf wel allemaal dingen doen die hier verteld worden.

zelf weet ik nog wel wat mijn moeder vroeger met mij deed en sommige verhalen blijven een terugkomend gesprek met een lach.

het wel bekende winkel drama.
vroeger zag ik allemaal kinderen om me heen die inderdaad op de grond gingen liggen en krijsen etc. na meerdere malen het te hebben gezien met een succes voor het kind wilde ik het ook proberen. nou mijn moeder stapte over mij heen en zei die hoort niet bij mij en ging verder met winkelen. omdat mijn moeder en ik toen ook al heel hecht waren deed die uitspraak me zeer en kwam ik gelijk sorry sorry mama weer bij het winkel wagentje staan _O- nooit meer gedaan

juval

Berichten: 13351
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:09

Niwla schreef:
Mijn zoontje deed dat ook, met die gordels. Toen heb ik een keer heel hard geremd (ik reed niet eens zo hard) maar hij bonkte toen met z’n hoofd tegen het stoeltje. Hij heeft sindsdien z’n gordels altijd om gehouden. :=


oei... deze heb ik ook een keer gedaan.../ helaas kopte dochterlief toen de binnenspiegel van de ruit.. oepsie.
ik voelde me wel een slechte moeder haha... en het had nog niets geholpen ook, want gordels zijn ze nog steeds allergies voor.

en inderdaad, sinterklaas wordt ook regelmatig als opvoedhulp gebruikt. :')

Olikea

Berichten: 5461
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: De loedermoeders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:32

Zo stond ik met mijn 4 maanden oude baby op parkpop. In de draagdoek ( wel met koptelefoon)

Ik probeer boven hem een bakje frietjes te eten. Laat ik een dikke klodder mayonaise op zijn hoofdje vallen.

Ik dacht.. dat lik ik er wel even af. En ja. Dat moment staat op de foto.

Loedermoeder ten top

Themba

Berichten: 1481
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:33

Olikea schreef:
Zo stond ik met mijn 4 maanden oude baby op parkpop. In de draagdoek ( wel met koptelefoon)

Ik probeer boven hem een bakje frietjes te eten. Laat ik een dikke klodder mayonaise op zijn hoofdje vallen.

Ik dacht.. dat lik ik er wel even af. En ja. Dat moment staat op de foto.

Loedermoeder ten top


Wel erg benieuwd nu naar die foto

Olikea

Berichten: 5461
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:37

Themba schreef:
Wel erg benieuwd nu naar die foto


Ik heb het al 10 jaar voor elkaar gekregen dat die niet op het internet komt. Die ga ik er echt niet opzetten.

Britta31

Berichten: 13201
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 09:59

Maar wij zijn wel te vertrouwen O:)

tengeltje11
Berichten: 7177
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 10:05

Olikea schreef:
Themba schreef:
Wel erg benieuwd nu naar die foto


Ik heb het al 10 jaar voor elkaar gekregen dat die niet op het internet komt. Die ga ik er echt niet opzetten.


Anders via pb? :+