Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joy_Mennings

Berichten: 2304
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 22:39

Ik lees liever paperbacks, maar dat heeft meer te maken met dat ik snel pijn krijg in mn handen (wss door m'n hypermobiele vingers :') ), en die kan ik makkelijk vasthouden.

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 22:42

Ik hou van hardcover <3
Moet heel eerlijk zijn dat boeken vaak als versiering in de kast staan haha. Ik lees graag via mijn ereader als ik daar een ebook van kan vinden. Dus hoe mooier het boek hoe beter <3
Maar pocket versies hebben soms zelfs een nog mooiere kaft.
Wat ik wel graag heb is een serie hetzelfde qua vormgeving. Daar let ik ook wel een beetje op bij de aanschaf.

LWDaisy

Berichten: 4796
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 23:41

Ik vind special editions en hardcovers mooier, maar paperbacks handiger. En eens je aan het lezen bent, zie je de cover toch niet meer haha, is zo'n beetje als met de kleur van je auto :') Ik vind nou toevallig de kleur van mijn auto wél mooi, maar ik zou een auto niet laten staan omwille van de kleur haha.

Ik koop ook gewoon vaker paperbacks omwille van de prijs. Liever 2 of soms wel 3 paperbacks dan 1 hardcover of special edition :)

DWitzel

Berichten: 378
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 09:18

Series, tja eigenlijk lees ik al jaren geen series meer.. Vroeger las ik veel fantasy en dan inderdaad de hele serie, en elke keer weer wachten op een volgende deel..... Kan zo geen 1 bedenken die ik niet uitgelezen heb.

Ik lees veel E-books, als ik een "echt" boek lees dan gaat het mij vooral om het verhaal, de uitgave maakt me niet veel uit, ben vaak niet bereid meer te betalen voor een speciale editie, wij hebben thuis een boekenkamer/bibliotheek waar enorm veel ook speciale boeken staan, voor romans pak ik dus meestal gewoon een paperback.

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 09:56

Ik vind hardcovers mooier maar koop zelf eigenlijk alleen paperbacks aangezien die vaak makkelijker verkrijgbaar zijn en goedkoper. Special editions vind ik wel mooi maar zou ik niet zo gauw kopen. Vind ik vaak het geld niet echt waard.

Eelmo

Berichten: 2946
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 10:11

Mondy schreef:
Ik heb ook nog geen serie niet uitgelezen.
Wat zijn volgens jullie echte must have series om te lezen ?


Ik zit nu midden in Realm of the Elderlings van Robin Hobb en ik ben helemaal verliefd <3
Over een totaal andere boeg: The Illuminae Files Series. Hele bijzondere boeken dankzij het format, het verhaal is 'gewoon' dystopian YA. In vergelijkbaar schuitje maar adult: Themis Files (ook in het NL te krijgen).
Vriendlief is verliefd of The Expanse, ook een scifi serie.
Uiteraard Harry Potter :+
En ik denk totaal onbekend hier, maar ik heb een speciaal plekje in mijn hart voor The Unexpected Inheritence of Inspector Chopra <3

ryukapple schreef:
Meerdere maar dat komt hopelijk nog :+

Maar welke ik bewust niet afgemaakt heb is de noorderlicht trilogie. Eerste boek heel gaaf maar ging vanaf daar hard achteruit laatste boek halverwege weggelegd kwam er niet meer doorheen


Ik ben nog steeds diep teleurgesteld -O- :')

Ohja en GoT heb ik ook nooit afgelezen idd! Ben na boek 1 gestopt. Daar dwing ik mijzelf wel toe als hij ooit de serie afmaakt :z

Liever een paperback, hardcover of special editie?
Ik vind hardcovers mooier. Special editions mag ik van mijzelf alleen kopen van boeken die ik al gelezen heb en dus weet dat ik ze écht goed vind. Ik heb niets tegen paperbacks, ben alleen altijd bang om de rug te breken.

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 10:31

Ik ben nu bezig met de Clecanian serie van Victoria Aveline. Een van de beste series ooit. Wel de audio variant van Stephen Dexter. Hij leest super fijn voor.

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 10:45

Wat zijn volgens jullie echte must have series om te lezen ?

Must have wil ik het niet perse noemen want ieder heeft een andere smaak natuurlijk maar ik ben echt weg van de Nieuw Zeeland trilogieën van Sarah Lark. De Zwarte Hengst van Walter Farley blijft geweldig en mijn grote liefde blijft Harry Potter.

Zertab

Berichten: 12283
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 12:27

Oh ja nog een reden dat de kaft mij niet uitmaakt is vanwege kosten. Als ik een paperback voor €10,- goedkoper kan aankomen dan ga ik daar gewoon voor :o

Ik heb geen must reads denk ik?
Vroeger was ik weg van de iron serie van Julie kagawa (als ik het goed zeg). Maar dat is echt YA. En Veronica Rossi heeft twee boeken geschreven (zoeker en nog iets..) die vond ik vroeger ook echt gaaf! Ik heb die series ook nog steeds:)

En hush hush van Becca fitz...
Ook liefde voor <3

Maar nu lees ik weinig series denk ik.
Al die boeken die ik benoemd heb zijn dus YA. En dat genre trekt me nu toch wat minder. Ik ben ook al 27 :')

Suliko

Berichten: 4332
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 14:54

Jullie gaan opeens hard met de vragen! Even een inhaalslag maken.

Citaat:
Wat is jouw verwenmomentje?

Die vind ik lastig, want ik kan eigenlijk heel veel dingen als een verwenmoment beschouwen. De tijd nemen en hebben om met Mano (paard) bezig te gaan of om te hardlopen en sporten vind ik verwenmomenten. Met vrienden royaal eten of borrelhapjes maken en daar samen van genieten vind ik ook echt een verwenmomentje. Een boek lezen in bad, als ik een bad zou hebben. :') Maar dan voldoet op de bank, met mijn voeten op de poef met schapenvacht, een grote kop thee en een bakje oven baked paprika chips of naturel chips of chocola ook erg goed. Met de kat van de buurvrouw, die vaak bij mij komt chillen, op schoot, bij gebrek aan een eigen kat. Vooral als mijn huis dan goed schoon en fris is en het zonnetje naar binnen schijnt of dat het juist heel erg hard regent. Of in de zomer heerlijk in het zonnetje een beetje dutten en een boek lezen. Mezelf uit eten nemen op (fiets)reis vind ik ook een ultiem verwenmoment! Of op een rustige dag in de stad een boek kopen en in een knus café wat drinken met een gebakje en aan dat boek beginnen. <3

Citaat:
Welke serie heb jij nooit afgelezen?

De wetten van de magie, daar ging ik me heel erg aan ergeren. Ik lees nu ook eigenlijk amper nog (fantasy) series en vind het ook lastig om eraan te beginnen. Als kind las ik er heel veel, maar dan weet ik niet eens meer precies welke. Volgens mij heb ik de Grijze Jager serie nooit helemaal gelezen, maar daar kwamen ook nog allemaal boeken van uit toen ik ze nog wel las. Die zou ik ooit nog wel eens helemaal willen lezen. Oh ja, ik heb de Harry Potter serie nooit helemaal af gelezen. :+ Ook pas vrij laat aan begonnen en toen haakte ik bij deel 4 af, langdradig en ook van de films vind ik die het stomste. Maar ik zal ze vast ooit nog lezen.
Vorig jaar lag ik deel 1 van The Poppy War, daar ben ik nog niet in verder gegaan, maar wel van plan. :)

Citaat:
Liever een paperback, hardcover of special editie?

Ik vind hardcovers heel mooi en waardeer degene die ik heb, maar die hou ik ook graag mooi, dus paperbacks vind ik praktischer, goedkoper en heb ik er meer van. Maar paperbacks doe ik dan ook weer makkelijker weg. Speciale edities doen me niets en vind ik vooral belachelijk duur, al heb ik volgens mij wel een speciale editie van The Secret History, maar die was niet persé duur.

Citaat:
Wat zijn volgens jullie echte must have series om te lezen?

Ik lees amper nog series, dus daarin geen aanraders. Ik vind het sowieso lastig om over must haves te spreken, want boekensmaak is zo persoonlijk... Maar dan zou ik toch iedereen aanraden om een keer Momo en de Tijdspaarders te lezen.

Suliko

Berichten: 4332
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 14:56

Suliko schreef:
Jullie gaan opeens hard met de vragen! Even een inhaalslag maken.

Citaat:
Wat is jouw verwenmomentje?

Die vind ik lastig, want ik kan eigenlijk heel veel dingen als een verwenmoment beschouwen. De tijd nemen en hebben om met Mano (paard) bezig te gaan of om te hardlopen en sporten vind ik verwenmomenten. Met vrienden royaal eten of borrelhapjes maken en daar samen van genieten vind ik ook echt een verwenmomentje. Een boek lezen in bad, als ik een bad zou hebben. :') Maar dan voldoet op de bank, met mijn voeten op de poef met schapenvacht, een grote kop thee en een bakje oven baked paprika chips of naturel chips of chocola ook erg goed. Met de kat van de buurvrouw, die vaak bij mij komt chillen, op schoot, bij gebrek aan een eigen kat. Vooral als mijn huis dan goed schoon en fris is en het zonnetje naar binnen schijnt of dat het juist heel erg hard regent. Of in de zomer heerlijk in het zonnetje een beetje dutten en een boek lezen. Mezelf uit eten nemen op (fiets)reis vind ik ook een ultiem verwenmoment! Of op een rustige dag in de stad een boek kopen en in een knus café wat drinken met een gebakje en aan dat boek beginnen. <3

Citaat:
Welke serie heb jij nooit afgelezen?

De wetten van de magie, daar ging ik me heel erg aan ergeren. Ik lees nu ook eigenlijk amper nog (fantasy) series en vind het ook lastig om eraan te beginnen. Als kind las ik er heel veel, maar dan weet ik niet eens meer precies welke. Volgens mij heb ik de Grijze Jager serie nooit helemaal gelezen, maar daar kwamen ook nog allemaal boeken van uit toen ik ze nog wel las. Die zou ik ooit nog wel eens helemaal willen lezen. Oh ja, ik heb de Harry Potter serie nooit helemaal af gelezen. :+ Ook pas vrij laat aan begonnen en toen haakte ik bij deel 4 af, langdradig en ook van de films vind ik die het stomste. Maar ik zal ze vast ooit nog lezen.
Vorig jaar las ik deel 1 van The Poppy War, daar ben ik nog niet in verder gegaan, maar wel van plan. :)

Citaat:
Liever een paperback, hardcover of special editie?

Ik vind hardcovers heel mooi en waardeer degene die ik heb, maar die hou ik ook graag mooi, dus paperbacks vind ik praktischer, goedkoper en heb ik er meer van. Maar paperbacks doe ik dan ook weer makkelijker weg. Speciale edities doen me niets en vind ik vooral belachelijk duur, al heb ik volgens mij wel een speciale editie van The Secret History, maar die was niet persé duur.

Citaat:
Wat zijn volgens jullie echte must have series om te lezen?

Ik lees amper nog series, dus daarin geen aanraders. Ik vind het sowieso lastig om over must haves te spreken, want boekensmaak is zo persoonlijk... Maar dan zou ik toch iedereen aanraden om een keer Momo en de Tijdspaarders te lezen.

Moonlight91

Berichten: 271
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 20:54

Ohhh jeetje, ik heb weer een aantal vragen gemist, even bijwerken:

Citaat:
Welke serie heb jij nooit afgelezen?

Uhm, ik heb een hoop series nog niet afgelezen, maar ik lees altijd alles door elkaar. Op dit moment ben ik dan ook echt 20/ 25 series aan het lezen al dan niet van een berg boeken.
Ik heb maar 1 serie bewust weg gelegd en dan is de .....games serie van Michelle Madow. Ik ben er vorig jaar aan begonnen, maar het is zo verschrikkelijk slecht geschreven dan ik mezelf er niet toe kan zetten de rest op te pakken. Zodra ik een keertje tijd heb gooi ik dan ook alles op Marktplaats.

Citaat:
Liever een paperback, hardcover of special editie?

Ik vind ze allemaal leuk, maar een paperback doet het minst pijn aan je voorhoofd als je s'avonds in bed aan het lezen bent :Y)

Citaat:
Wat zijn volgens jullie echte must have series om te lezen?

Guild Hunter & Psy Chaneling van Nalini Singh en ik lees op dit moment ook The hollows serie van Kim Harrison en die is toch ook wel heel erg gaaf. Of Black dagger Brother hood van J.R. Ward, maar die laatste 2 series ben ik nog niet zo ver mee.

LWDaisy

Berichten: 4796
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 18:40

Qua serie zeg ik: Chocolat van Joanne Harris, met de vervolgen: Rode schoenen, De zoetheid der perziken en De aardbeidief. Echt grandioos goed geschreven! En ik ben ook echt stapelgek van de Cliffehaven-serie van Ellie Dean, dat zijn er 17 geloof ik - ik beluister ze, en hou er zoooo van! <3

Grote liefde hier is ook nog steeds Harry Potter haha, maar ook The hunger games, en stiekem ook Goosebumps :')

DWitzel

Berichten: 378
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 20:52

Nieuwe vraag.... Je mag 1 boek meenemen naar een onbewoond eiland, welk boek neem je mee?

Ik als ik het vooraf zou weten misschien het SAS Survivalboek....
Maar die is flauw :+
Dus meer in het genre van leesboeken denk ik een boek met verhalen die je steeds weer kan lezen, sprookjes? Griekse mythologie?

Kookaburra

Berichten: 5415
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:15

Mijn eerste idee was om misschien 'verdwijn' van Tess Gerritsen mee te nemen... Maar een thriller op een onbewoond eiland is misschien niet heel relaxt. Wellicht Fairy tale van Stephen King. In het eerste deel van het boek kon ik mij heerlijk inleven en even verdwijnen uit de wereld. Dat is misschien wel fijn als je koos vriendloos op een eiland zit :D

Mondy

Berichten: 11864
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 21:30

Het LOTR boek :j Lekker dik boek en heerlijk weg te lezen

Moonlight91

Berichten: 271
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 20:26

Robinson Crusoe van Daniel Defoe, denk ik :')
Staan misschien ook wel wat goede tips in om in leven te blijven.

LWDaisy

Berichten: 4796
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 23:40

De overlevenden - John Shors, heel mooi boek en lekker toepasselijk haha.

Zertab

Berichten: 12283
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 16:45

Eerlijk gezegd zou ik het echt niet weten .

Biebz

Berichten: 5520
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 16:53

Ik ben ook al even aan het nadenken over deze vraag. Maar zou het ook niet weten.

Joy_Mennings

Berichten: 2304
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 20:07

Ik zou het ook niet weten eigenlijk.

Zertab

Berichten: 12283
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 21:10

En toen was ik ineens klaar. Boek besteld, kaartje heb ik. Doos heb ik. Hints heb ik.. :o

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 09:18

Je mag 1 boek meenemen naar een onbewoond eiland, welk boek neem je mee?

Simpel, mijn ereader met powerbank en een flink aantal boeken erop, en anders zal ik een aantal van mijn favorieten moeten gaan her binden tot 1 gigantisch boek.

Eelmo

Berichten: 2946
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 12:51

Shettepret schreef:
Je mag 1 boek meenemen naar een onbewoond eiland, welk boek neem je mee?

Simpel, mijn ereader met powerbank en een flink aantal boeken erop, en anders zal ik een aantal van mijn favorieten moeten gaan her binden tot 1 gigantisch boek.


Das valsspelen :+
Dan wel een powerbank op zonne-energie

Ik zou het zelf ook echt niet weten trouwens....

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 13:06

Ssst, is hypotetisch dus dan is dit toch ook hypotetisch! En die powerbank op zonnenenergie is wel handig ja!