Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:52

Kookaburra schreef:
Met wat slim shoppen kun je voor onder de 30 euro 2 nieuwe boeken hebben. En met zomer als thema zijn er denk ik ook veel mogelijkheden. Dus we kunnen ook zeggen: budget is 30 euro voor 2 boeken (minstens 1 nieuw!) en daar waar je nog geld over hebt: wat leuks.


Maar dan hebben mensen weer scheve gezichten als iemand 2 duurdere boeken (1 paperback is algauw 15,-) heeft en niets extra’s en iemand anders 2 boeken en heel veel extra’s. Dat is waar voorgaande edities over gestruikeld werd.

Ik zou afspreken 2 boeken en een klein budget voor iets extra’s (10-15) of 1 boek en een iets groter budget voor extra’s waar dan eventueel een 2e boek tussen zit (zo’n 20-25, ik zou persoonlijk 30,- als extra echt absurd vinden, maar dat ben ik).
Ergens vind ik deze opties ook al aan de prijzige kant hoor, met verzendkosten er ook nog bij. Het moet wel leuk en toegankelijk blijven.

Volgens mij waren we ook juist op 1 boek zonder extra’s gekomen omdat er mensen gingen steigeren bij extravagante pakken. Iets extra’s maakt het echt wel leuk en persoonlijk, maar ik zou oppassen met het weer te uitgebreid maken.

Ondertussen ben ik nog aan het twijfelen of ik wel mee doe, scriptie en voorlopig weinig tijd voor andere ‘moetjes’. Maar wilde toch even mijn gedachten delen. :')

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:58

Anders dan gewoon houden zoals de lente editie? Daar was iedereen tevreden over toch?

Ik heb vandaag Herovering uitgelezen. Hoewel het niet mijn genre en schrijfstijl is vond ik het verhaal wel leuk.

Vanavond begonnen in A Touch of Darkness. Hier zit ik nu bij pagina 50 al helemaal in!

Mondy

Berichten: 11843
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:07

Ik denk persoonlijk dat 1 boek en wat extra's (met een kleine verhoging van budget) het leukste is.
Niet iedereen weet 2 boeken voor het lootje te vinden. Een tip voor een boek aan dat lootje kan altijd nog gegeven worden.
2 boeken is meteen een stuk groter.
Eventueel een extra boek voor jezelf erbij kan altijd maar verplicht is denk ik jammer.

Daarbij hoeven de extraatjes toch niet met lezen te maken te hebben (zo iets zag ik voorbij komen) kan ook prima met het seizoen.

Zertab

Berichten: 12257
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 21:19

Als het is zoals de lente editie qua budget en gewoon een boek met iets extra's dan doe ik mee!

LWDaisy

Berichten: 4788
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:18

Suliko schreef:
Ik zou afspreken 2 boeken en een klein budget voor iets extra’s (10-15) of 1 boek en een iets groter budget voor extra’s waar dan eventueel een 2e boek tussen zit (zo’n 20-25, ik zou persoonlijk 30,- als extra echt absurd vinden, maar dat ben ik).
Ergens vind ik deze opties ook al aan de prijzige kant hoor, met verzendkosten er ook nog bij. Het moet wel leuk en toegankelijk blijven.


Dit lijkt me wel een haalbare middenweg. Voor zomer/winter mocht het iets meer zijn was er besproken, en ik denk dat dat op deze manier wel mogelijk moet zijn.
Ik denk dat heel veel van ons wel te vinden zijn voor een tweedehands boek, uit eigen collectie of kringwinkel. En voor wie zegt "oei, liever niet tweedehands" loop je eens door een Kruidvat oid, daar betaal je gemiddeld 5 euro voor een boek. Als we zeggen "2 boeken waarvan 1 in het seizoensthema, en 1 die je zelf mag kiezen" vergroot dat de opties ook om niet meteen 25 euro per boek te betalen. Ik ben er zeker van dat ik voor max. 30 euro 2 nieuwe boeken kan scoren op deze manier :)

En de extra is altijd heel leuk, maar voor mij hoeft dat niet meer te zijn dan wat we tot nu toe al gedaan hebben. Ik denk dat het voor de meesten vooral om het boek/de boeken gaat, toch? Kleine extra erbij is fijn, maar het hoogtepunt is toch wel het leesvoer :D

Ik weet niet hoeveel jullie Nederlanders kwijt zijn aan een pakje naar BE op te sturen, maar voor mij kost het andersom +18 euro met T&T code. En ik verzend altijd met T&T, en gelukkig maar, vorige keer liep het bijna fout. Ik heb het er wel voor over hoor, maar als ik 2 nieuwe boeken in thema aan 25 euro per stuk + 25 euro aan extra moet kopen + de verzending, ben ik volgens mij "beter" af als ik niet meer meedoe, en datzelfde geld in de boekenwinkel aan mezelf uitgeef.

DWitzel

Berichten: 378
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 13:51

Altijd lastig om in iedereen zijn portemonnee te kijken, ik doe in elk geval weer mee! Inderdaad mag de zomer editie (voor de vakantie) wel iets groter, misschien ook reisboeken overwegen, je kan aan je santa laten weten waar je heen gaat of wat je gaat doen... Voor op de camping een leuk buitenspel, of zoiets... En dan in de herfst weer alleen 1 boek?!

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2452
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 08:40

Ik sta open om ook weer mee te doen, moet alleen even kort nadenken ivm de korte tijd die we dan hebben om een pakket samen te stellen. De komende tijd ziet het ernaar uit dat ik iedere week moet overwerken. Fulltime baan en studie daarnaast is soms even best pittig. Maar ik ga verder niet op vakantie oid tegen die tijd, dus dat zou weer wat ruimte vrij maken om mee te doen.

Het budget iets verhogen is voor mij betreft ook prima, maar ik kan inderdaad ook begrijpen waarom dit voor anderen niet gewenst is, dus als ik mee doe pas ik me gewoon aan met wat de algemene consensus is geworden. :)

DWitzel

Berichten: 378
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 11:25

Dit weekend mijn lente boek, De Bloemist uitgelezen, fijn boek, leest snel en plot blijft tot het einde spannend! Zo'n boek wat je lastig weglegt, ook een goeie tip denk ik voor de zomer editie {:}

Marjo

Berichten: 37246
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 12:02

Ik denk dat we het zo gaan doen :j

1 boek, budget 15-20 euro.

Ik ga vanmiddag de aanmeldingspost maken!

Eelmo

Berichten: 2940
Geregistreerd: 09-01-09

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 08:30

Mooi compromis :j

Joy_Mennings

Berichten: 2292
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 08:41

Klinkt goed inderdaad!

Ik heb gisterenavond The Seed Keeper uitgelezen. Heel mooi boek!

Marjo

Berichten: 37246
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 09:53

GSBS: De Zomer Editie!

Afbeelding

Het is tijd voor de zomer. Warm weer, zon en niet meer zoveel regen. Als het weer niet meewerkt, dan moeten we zelf maar voor zomer zorgen toch?!

De zomer duurt van 21 juni t/m 20 september. Het is dé periode dat we met zijn allen op vakantie gaan. Sommigen kiezen voor een warm land, lekker all-inclusive aan het strand, terwijl anderen juist een meer actieve vakantie opzoeken.

De zomer kent géén officiële (Nederlandse) feestdagen. De meest belangrijke gebeurtenis, is Prinsjesdag op dinsdag 17 september.

Trefwoorden: zomer, kleur, zon, zee, strand, vakantie, koninklijk.
Genres: romantiek, fantasie,
Bovenstaande trefwoorden/genres zijn hulpmiddelen, geen harde eisen. De enige eis die er is, is dat het boek binnen het thema van de lente moet passen.
Tip: Check het GSBS GoodReads account voor suggesties!

Lootjestrekken.nl
Het verdelen van de lootjes doen we via Lootjestrekken.nl. Hiervoor heb ik alleen je e-mailadres nodig! Je vult dan zelf bij Lootjestrekken.nl je voorkeuren en je adres in. Ondertussen kletsen we in dit topic verder over onze wensen en wat we leuk vinden.

Belangrijke afspraken
  • Aanmelden voor de lente-editie vóór 10 mei 2024, via PB bij Marjo, met je e-mailadres* (de lootjes worden getrokken tussen 10 en 12 mei 2024)
  • Na aanmelding plaats je een voorstelpost in het topic*
  • Het pakket bevat één nieuw boek, inclusief een hint
  • Budget van €15-€20 voor iets extra's (dit budget mag gebruikt worden voor een 2e boek. Check bij je lootje of deze openstaat voor een tweedehands boek)
  • Verzenden tussen 10 juni en 20 juni 2024
  • Adres zelf toevoegen bij Lootjestrekken
  • Actief meepraten in het topic
Bij aanmelden ga ik er vanuit dat je akkoord bent met deze afspraken

*Heb je meegedaan met eerdere GSBS? Laat dan opnieuw weten dat je meedoet met je e-mailadres. Zet ook een voorstelpost in het topic, of kopieer degene die je eerder hebt gemaakt.

Vragen/opmerkingen of feedbackpunten zijn altijd welkom en worden gewaardeerd. Wel wil ik voorstellen dat we géén feedback of kritiek leveren in de periode dat de boeken worden uitgepakt (dit is grofweg tussen 10 juni en 23 juni). Feedback/kritiek etc. mag wel te allen tijde via PB naar Marjo gestuurd worden.
Laatst bijgewerkt door Marjo op 30-04-24 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Berichten: 37246
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 09:54

Vanwege mijn eigen vakantie heb ik de verzendperiode iets naar voren gehaald (ik ga zelf 25 juni weg). Eventueel kan ik de verzendperiode wel verlengen tot 28 juni, met dan wel het verzoek of er rekening gehouden kan worden met eventuele vakanties :j

Sowieso is het wel leuk om wat meer te vertellen over de vakantieplannen dit jaar denk ik!

Joy_Mennings

Berichten: 2292
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 10:15

Ik doe weer mee! Zal van de week mn voorstelpost wat aanpassen.

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 10:15

Is er in de zomer ook niet altijd de 'week van het spannende boek'? In de zomer zijn vooral allerlei detectives en fictional crime boeken in de aanbieding :-) . Volgens mij heeft Karen Slaughter elk jaar in de zomer een nieuw boek.

Ik ga er even over nadenken :-)

Biebz

Berichten: 5517
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 10:21

Marjo schreef:
Ik denk dat we het zo gaan doen :j

1 boek, budget 15-20 euro.

Ik ga vanmiddag de aanmeldingspost maken!


Ik ga denk ik weer meedoen!

Wel nog even de vraag, is het nu 15-20 euro of 25-35 euro?

Marjo

Berichten: 37246
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-24 10:37

Biebz schreef:
Marjo schreef:
Ik denk dat we het zo gaan doen :j

1 boek, budget 15-20 euro.

Ik ga vanmiddag de aanmeldingspost maken!


Ik ga denk ik weer meedoen!

Wel nog even de vraag, is het nu 15-20 euro of 25-35 euro?


15-20, ik heb het aangepast in de aanmeldpost!

Mondy

Berichten: 11843
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 12:21

Ik doe ook graag weer mee, zal vanavond de pb sturen en de voorstelpost plaatsen

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14475
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 12:30

Twijfel, twijfel, twijfel .. := denk er nog even een paar dagen over na om mee te doen of niet.

DWitzel

Berichten: 378
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 13:00

DWitzel schreef:
DWitzel schreef:
Hierbij dan ook mijn voorstel topic, mijn naam is Daphne, ik ben 51 jaar oud en woon met mijn man in Almere. Bij ons huis in het buitengebied hebben we 4 pony's staan. Een fjord en 3 shetlanders. Al van jong meisje lees ik eigenlijk alles wat los en vast zit, geen bepaald genre, wel lichte voorkeur voor makkelijk te lezen thrillers in het Nederlands, maar ook ander dingen spreken aan.... Wij hebben in ons huis een kamer die we de bieb noemen, helemaal vol gebouwd met boekenkasten deels romans, maar ook veel reisboeken, kookboeken, natuur, cultuur, eigenlijk alles wat je in een echte bibliotheek ook kan vinden! Vaak lees ik via mijn e-reader, al vanaf de introductie van de e-reader was ik verkocht, ik reisde toen vel voor werk en kon zo stapels boeken meenemen in mijn kleine handbagage ;-) Nu nog heb ik een abonnement op Bookchoice waar ik dus maandelijks 8 e-boeken krijg, omdat je die niet kan kiezen zitten er elke maand weer kadootjes/verrassingen bij die ik zelf nooit aangeschaft zou hebben. En dat vind ik ook het leuke van deze boekentopics, iemand verrassen met iets leuks en ook iets onbekends terugkrijgen!



Ik ben er ook weer bij, hier mijn eerdere voorstel topic. Op moment van verzenden vertrek ik voor een vakantie van 2 weken naar Amerika. Doel is om daar op 8 april een totale zonsverduistering te zien. We hebben daar een huis gehuurd en zijn dan met een groep van 9 vrienden in totaal waaronder ook Cynn uit dit topic en haar vriend. Mijn lootje zal dus als 1 van de eerste haar boek ontvangen, we vertrekken op zondag 31mrt dat is 1e paasdag, dus dan gaat ook mijn pakje op de post, beetje valsspelen misschien maar op zondag wordt er toch geen post opgehaald! En als ik dan terug kom op 15 april ligt mijn pakje hopelijk op mij te wachten.

Op vakantie neem ik altijd de e-reader mee, dus ik ben nu al aan het kijken welke boeken daar op moeten voor de vakantie. Een update hiervan zal ik ook uiteraard met jullie delen!


Ik doe ook weer mee, lees hierboven mijn eerdere voorstel posts...
Ben dus al op vakantie geweest, Amerika was geweldig :o Maar ga week 24 (10-14 juni) een weekje op meninstructieweek bij PMO in Steenwijk met mijn fjordendame. Wij noemen dat ook wel ponykamp, 5 dagen lessen en 5 avonden feest, nu al weer heel erg veel zin in! En ook natuurlijk in de SummerSanta, dit vraagt om zo'n heerlijk makkelijk snel te lezen zomerboek. Te denken aan de nieuwe Suzanne Vermeer ofzo, goed fout, maar ik hou er van!

Kookaburra

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 13:17

Ik zit ook nog even in dubio of ik meedoe. Vorige editie twee boeken gekregen, maar ik heb nog geen 1 uitgelezen door alle drukte :=

Het voelt dan wat dubbel om weer mee te doen.

Ik had ook bloemenzaadjes in het pakket, en de eerste plantjes komen al op *\o/*

Zertab

Berichten: 12257
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 14:29

Ik ga er nog over nadenken. Mede ook vanwege de kosten en de snelle verzendperiode.

Momo94
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 17:19

De lente editie niet meegedaan. Alleen de zomer editie sla ik ook nog even over. Iets met rond augustus/september komt mijn nieuwe auto. *\o/* Een fancy hyundai kona hybride in de meta blue pearl kleur. <3

Kookaburra

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 22:32

De kat die de weg kwijt was ga ik absoluut nog een keer lezen! Wat een fijn en lief boek <3 Heerlijk om de avonturen te lezen!
Nu eens kijken wanneer ik in de orchideeenhoeve ga beginnen :)


DWitzel, hoe was je vakantie? :D

ryukapple

Berichten: 1782
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Geheime-Seizoens-Boeken-Santa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:20

Hier the hunger ook uit. las erg fijn weg. De komende editie sla ik even over. Ga van baan wisselen en ondertussen ook al opzoek naar een andere woning dus komt mij nu even wat minder uit.