Show je Vinted koopjes!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 07:02

upendo schreef:
Ik heb een lichte verslaving voor wollen pakjes voor ons (nog niet geboren O:) ) kindje.

Niet de beste foto want net even uit de Kledingkast getrokken en er mist er één, want die zit in de vluchtkoffer.. :)
Die wollen jasjes voor kinderen zijn echt to die for, zo schattig!

[ [url=m/ZKcaWK.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jeeeeetje , Engel fan! Ik verkoop dit najaar nog een bergje wol, pb me maar voor mijn Vinted link als je interesse hebt _/-\o_

HorsePassion
Berichten: 985
Geregistreerd: 21-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 07:28

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat dit echte merken zijn die je hebt gekocht.
Als mensen echt zoveel geld uitgeven aan merkkleding en het na 1 of 2 keer dragen gaan verkopen dan willen ze of er meer geld voor hebben of het op een andere verkoopsite zetten ipv Vinted.
En waarom iets waar je 600 euro voor hebt betaald voor zo'n belachelijk lage prijs verkopen?
Ik geloof niet dat ze voor die 15 euro die ze voor een kledingstuk krijgen de moeite nemen het op Vinted te zetten. Die lage prijs klopt dan gewoon niet.
Ik hoop dat ik het mis heb maar volgens mij wordt je gewoon genept.
Daarbij zou ik nooit mijn kinderen met dure merkkleding naar school laten gaan.
Je geeft m.i. daar een verkeerd signaal mee af. Alsof het belangrijk is om dure merkkleding te dragen.
Ik ben niet vaak op Bokt maar ben je al wel een paar keer in het Vinted topic tegengekomen waar je graag verteld over je merkkleding aankopen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41710
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 07:38

Wat een onzin _O-.

Of de merken echt zijn of niet, sure. Maar dat verkeerde signaal afgeven, houd op hoor :').

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 07:46

Ik ken lautje inmiddels een beetje via bokt en ik geloof dat die echt heel goed merken van nep kan onderscheiden :+

En wat is er mis je kinderen in merkkleding naar school te laten gaan? Mijn kids gaan ook niet in Hema of zeeman hoor.
En als andere kinderen dat wel doen, prima. Alsof de mijne dat verschil ziet :?
Voelt ie overigens wel, want mijn kinderen, zeker mijn oudste, zijn net zo gevoelig voor ‘lekkere stofjes’ als ik. Wij dragen alleen heel fijne stoffen en dat zijn nu eenmaal de merkstoffen.
Daaraan voel je dan vaak ook gelijk of iets op vinted echt is; kwaliteit is niet goedkoop na te maken.

Joy_Mennings

Berichten: 2304
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 07:46

Ik koop eigenlijk vrijwel nooit merkproducten. Ik durf dat niet aan haha, en draag het eigenlijk ook niet veel. Heb wel al veel hele mooie kledingstukken gekocht die er als nieuw uit zien voor slechts een paar euro.

Deze week toevallig een Ray Ban gekocht voor €40 incl. verzenden,in plaats van rond de €160.

Afbeelding

Appeltje00

Berichten: 5017
Geregistreerd: 28-09-09

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 08:06

Upendo: wat een collectie! Prachtig. Zijn het verschillende maten?

Zullen we ontopic gaan en geen discussie voeren over echt of nep (waar ik niet aan twijfel bij Lau) en duur of goedkoop? Ieder zijn eigen smaak en portemonnee.

Zocht deze twee broekjes al een tijdje en nu gevonden voor m’n dochter. Mini Rodini en Tartine et Chocolat
Afbeelding
Afbeelding

_lautje_

Berichten: 9273
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 08:09

Het is zeker echt. De labels hebben codes die je kan controleren ook.
Namaakkleding wordt niet gemaakt van zijde of kasjmier. Dat is te duur.
Namaak wordt gemaakt groot merknamen er op en van (goedkopere) stoffen.
Het loont niet om dit soort kleding na te maken.

Daarnaast is mijn zus DE advocaat in intellectueel eigendom en counterfeit in de EU en Caribisch gebied met klanten als Louis Vuitton, Moet&Chandon, Puma, etc. Wij weten echt precies waar we naar moeten kijken.
Want opsporen van namaak gaat continu door en we letten altijd op als we op Vinted zitten. Je haalt er over algemeen er zo uit.
En mijn zus koopt zelf ook zo dr kleding.

Ik denk dat wat ik mijn kinderen meegeef is waardering voor mooie stoffen, kwaliteitsvol product, begrip dat dingen niet nieuw hoeven zijn om er toch heel blij mee te zijn en jaren plezier van te hebben. Ze mogen van mij echt leren wat kwaliteit is en dat je daar waardering voor mag hebben.

En ja mensen doen het goedkoper weg omdat ze het zat zijn. Omdat de meeste mensen een paars of zwart label van Ralph Lauren zien en het niet herkennen of omdat de meeste mensen juist iets willen met groot de merknaam er op of het gekocht hebben in een designeroutlet. Dat heb ik ook veel en dan gaat het echt een stuk goedkoper en verkoop je het wellicht ook goedkoper door.
Daarnaast heb ik deze merken ook gekocht in de winkel en ken ik de kwaliteit en labels. En die is hetzelfde.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 08:25

Mooie aankopen koor! Heb je een zoek strategie Lautje of zijn het echte gelukjes die je tegen komt?

Ik heb gister een Hema jeans gekocht (nieuw met kaartjes) voor mezelf voor 1€. :+ Tot zo ver mijn Vinted koopje.

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 08:27

Ik ben ook benieuwd naar je zoekstrategie idd :D ik zie nooit zulke koopjes.
Maar moet ook wel zeggen dat ik niet in die merken zit.

Ik hou erg van studio anneloes en zulk soort merken en niet echt designer.

_lautje_

Berichten: 9273
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 08:43

Ik vind de broeken van studio Annelies heerlijk! Die travelstof is zo fijn.
Als je van die stof houdt is bijvoorbeeld een merk als Girbaud (zit nog een ingewikkeld deel naam voor, maar dit werkt ook) ook fijn. Heeft veel van dezelfde stof en hele fijne goede kwaliteit kleding met mooie schnitt. En goed te vinden op Vinted.

Ik toets vaak de merknaam in en dan de soort stof en in verschillende talen. Dus Ralph Lauren Soie of Ralph Lauren seta of Ralph Lauren Cuir etc. Of echt uitsplitsen in wat je zoekt van een bepaald merk. Truien, kleur, maar. Dan wordt het behapbaarder.
Hiermee vind je al heel veel. En ik zie het vaak al de kleine foto in de lijst wat het is. Ralph Lauren heeft bijv het submerk Lauren met een groen label. Dat is de simpele lijn om zo te zeggen. Stuk goedkoper. Goedkoper materiaal, etc.
Ik hoef label niet te zien om dat al te herkennen en in 90% van de gevallen heb ik t goed.
Dat scheelt veel tijd :))

Appeltje00

Berichten: 5017
Geregistreerd: 28-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 08:44

Mijn ervaring is dat veelvuldig kijken op specifieke merken werkt. Ik heb dan wel een filter voor de maat, want anders blijf ik kijken. Maar zo heb ik veel koopjes kunnen scoren. Ook vaak zat net een minuut te laat of zo.

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 08:44

_lautje_ schreef:
Ach zo heeft iedereen z’n smaak.
Alleen niet nodig om direct te zeggen dat dingen niet om aan te zien zijn toch?
Dat kan je ook anders verwoorden.
Ik vind mijn kinderen en hun kleding namelijk wel om aan te zien :)

Heerlijk die wolletjes voor baby’s!
Wat ik ook heel fijne merkjes vond voor een baby was 1+ in the family (super zachte katoenen stofjes), minimalisa (veel zijde en katoenzijde stoffen), Ketiketa heeft ook hele mooie zachte stoffen. Bonpoint en Tartine et Chocolat hebben ook veel fijne wollen vestjes met kasjmier.
En Oeuf NYC! Zo fijn en schattig en veel wol.

Ga ik onthouden! Onze kast ligt in de kleinste maatjes echt vol, maar voor 62/68 kan er nog genoeg bij! Nu alleen eerst even de koopstop door zien te komen tot de baby er is.. O:)

verootjoo
Berichten: 35658
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 08:47

Ja travelstof idd! Wat een heerlijke uitvinding, nette broeken die fijn dragen.

Mijn allerfijnste is van Anna van Toor maar daarna nooit meer in hun collectie gezien helaas.
Ik ga eens zoeken op Girbaud.

Lys_PPA

Berichten: 1349
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 08:58

Ik koop ook regelmatig kleding voor mijn dochter via Vinted. Heerlijk, kan er uren op rond kijken.

Verkoop ook eigen kleding, maar daar haal ik niet altijd voldoening uit. Een spijkerjasje in goede staat voor € 1,50 verkopen (want weggooien is zonde) en dan een slechte review krijgen omdat het de koopster niet past :') Voor dat geld had ik me de slechte review, het printen van het label en het wegbrengen van het pakketje wel kunnen besparen. En dat allemaal onder het motto, beter voor het milieu :+

Ik werk voor een bekend merk en zie regelmatig samples te koop staan op vinted voor veel teveel geld. Deze producten mogen officieel niet eens doorverkocht worden, er zit ook een label in 'sample, not to be resold' en toch worden ze verkocht als 'normaal' item, terwijl kwaliteit niet is zoals normaal. Dus dure merken vind ik soms wat tricky. Nu heb ik ook nog duurdere merken in de kast hangen en die hebben inderdaad een echtheidslabel/certificaten.

_lautje_

Berichten: 9273
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 09:13

Ja als ik lange dag moet vrachtwagen rijden naar wedstrijd ofzo doe ik vaak zo’n broek aan! Zit soepel en comfortabel en als je uitstapt niet helemaal verrimpeld. En een vlek er op poets je zo weg met vochtig doekje :))

En wat betreft namaak en kwaliteit
Mijn moeder heeft onlangs deze van Vinted gehaald voor mij voor €50,- geloof ik. Is een ding van nieuw over de €1500,-
Gemaakt met super zacht lamsleer. Knoopsgaten heel verfijnd ermee afgewerkt. Nooit gedragen. Dit wordt niet nagemaakt.
Ik snap wel dat mensen het wegdoen voor dat geld en ongedragen, want je trekt dit niet even aan naar de supermarkt :))
Je moet er wel even doorheen kijken zeg maar.
Ik draag het overigens wel gewoon, maar het is soms even zoeken naar een combinatie. Maar op een jeans met een witte blouse er onder…
Komt er een vlek op jammer dan, ik heb er geen €1500 voor betaald :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Samples koop ik ook niet. Die hebben vaak ook niet een pasvorm waar ik blij van wordt

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 09:49

Toch bijzonder dat er altijd wel haters op poppen zodra er designer tevoorschijn komt :+ Alles vol met Shein en dat is no biggie maar o wee als er een prijs voor zijde is betaald. Joe.

Ik ben nu op zoek naar babykleding maar de echte koopjes vind ik niet. Wol vind ik lastig kopen, want heeft iemand wel goed gewassen? >;) En als je het dan eens zgan of nieuw vindt, vind ik de prijs nog steeds wat hoog. Dan koop ik het liever nieuw bij een kleinere ondernemer. Ik koop wel alleen de duurzame merken nu voor baby.
Voor mijn zoon koop ik soms wat tweedehands zodat hij alsnog hip naar de speeltuin en opvang kan zonder dat hij een shirt van €40 meteen verwoest.

Voor mezelf vind ik het lastig. Ik weet niet altijd hoe de stof voelt. Ik ga zelf graag naar stenen winkels want ik wil voelen en zien hoe het valt. Laatst wel een heel pakket positiekleding gekocht op Vinted en er zit één broek lekker. De rest gooi ik maar weer op Vinted want ik pas het niet fijn.
Ba&sh vind ik heel mooi maar daar vragen ze op Vinted nog steeds veel geld voor en dan koop ik het liever nieuw. Dan krijg ik een kop koffie en een gezellig praatje en kan ik terug als ik een extra knoop oid wil.

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 09:54

Oh wat een leuk topic , zit zelf niet op vinted maar ga me er toch ook maar eens in verdiepen :j
Heb hier nog bergen kinder kleding liggen ( oa een marithe Girbaud winterjas ) van dure merken .
Die kleding kan onderhand ook wel weg via misschien wel vinted

Lys_PPA

Berichten: 1349
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:04

_lautje_ schreef:
En wat betreft namaak en kwaliteit
Mijn moeder heeft onlangs deze van Vinted gehaald voor mij voor €50,- geloof ik. Is een ding van nieuw over de €1500,-
Gemaakt met super zacht lamsleer. Knoopsgaten heel verfijnd ermee afgewerkt. Nooit gedragen. Dit wordt niet nagemaakt.
Ik snap wel dat mensen het wegdoen voor dat geld en ongedragen, want je trekt dit niet even aan naar de supermarkt :))
Je moet er wel even doorheen kijken zeg maar.
Ik draag het overigens wel gewoon, maar het is soms even zoeken naar een combinatie. Maar op een jeans met een witte blouse er onder…
Komt er een vlek op jammer dan, ik heb er geen €1500 voor betaald :))

[ [url=m/zMVrZ5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GKuruc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WQBy2f.jpg]Afbeelding[/url] ]



Samples koop ik ook niet. Die hebben vaak ook niet een pasvorm waar ik blij van wordt


Heerlijk toch, daar zou ik ook van kunnen genieten € 50 ipv € 1500.

De samples die ik te koop zie staan daarbij wordt niet vermeld dat het samples zijn. Dus dan moet je het uiteraard wel herkennen.

_lautje_

Berichten: 9273
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Show je Vinted koopjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 10:16

Lisi: herkenbaar voor jezelf. Ik heb ook een lastige maat en pas heel veel merken niet qua pasvorm.
Sommige merken weet ik hoe het valt en past mij wel bijna altijd. Die durf ik via Vinted te kopen. Maar als ik het niet ken laat maar

Lys: precies dan moet je wel echt de collecties en het merk kennen. En goed kijken.
Zelfde als met namaak.
Van Oilily wordt bijvoorbeeld ook veel samples aangeboden op Vinted. Staat er niet bij, zie je wel aan het label. Laat maar zitten.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:18

_lautje_ schreef:
Vinted! Echt een verslaving hier!
En gezien ik om mij heen heel veel mensen hoor met dezelfde verslaving ben ik benieuwd naar wat iedereen er vanaf weet je halen.

Er is al een Vinted ervaringen topic, maar puur wat er gescoord wordt is er nog niet.

Hier haal ik ondertussen denk ik 80% van de kleding van mijn kinderen en mijzelf van Vinted.
Ik ben gek van mooie kleding van fijne stoffen als zijde en kasjmier.
Helaas zijn dergelijke stoffen ook duur.
Ik heb altijd veel kleding van Ralph Lauren Collection en RL Black Label (toen dat nog gemaakt werd), maar dat is erg kostbaar. En via Vinted is het te vinden in vaak perfecte staat.

Daarnaast is mijn oudste dochter Gucci gek. Bijna 7 en als je vraagt wat voor schoenen wil je? Krijg je als antwoord: doe maar Gucci mama, dat is altijd goed :+ :')
Ze heeft ooit Gucci lak schoentjes gekregen van mij toen ze verliefd voor etalage stond te turen bij Gucci Bambini en sindsdien is ze verpest. En Vinted maakt het dus mogelijk dat ze dus een Gucci verzameling heeft waar ik jaloers op ben :))

Hieronder een aantal van mijn beste Vinted aankopen

Gucci T-shirt voor €15, np €175
[ [url=m/AOczkx.png]Afbeelding[/url] ]
Gucci trui voor €40, np €650
[ [url=m/Y4okcS.png]Afbeelding[/url] ]
Burberry zomerjas €20, np €260
[ [url=m/lILlqZ.png]Afbeelding[/url] ]
Burberry duffelcoat (€40 np €600
[ [url=m/O5vSIa.png]Afbeelding[/url] ]
Twee zijden Gucci jurken voor €25 per stuk. Np €650 en €900
[ [url=m/potS3O.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4GYNqZ.png]Afbeelding[/url] ]
Zijden blouse van Ralph Lauren Collection€20 np €1000
[ [url=m/6TmYZU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zijden Gucci rok €75 np €700
[ [url=m/CJRZ33.png]Afbeelding[/url] ]
Kasjmier wollen Gucci jas €35 np €1200
[ [url=m/hGhLlS.png]Afbeelding[/url] ]
Ralph Lauren Collection zijden trui voor €40
Np €1200
[ [url=m/TP4Lwk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bijna alles was in nieuwstaat of nieuw met kaartjes er nog aan.
Soms moet je echt geluk hebben. Zoals laatst een Gucci T-shirt voor m’n jongste voor €5 of dat verkopers je kennen en wat gunnen. Zoals deze Gucci ballerina’s.
Ik had bij haar al andere Gucci schoenen gekocht voor m’n oudste. En toen stuurde ze berichtje of ik interesse had in deze voor €25. Waren 1x gedragen op een huwelijk. Zijn schoentjes van €600,- En als verrassing had ze er een originele Gucci haarspeld bij gedaan (€175). Want ze vond het zo leuk toen ik dolgelukkige foto’s van m’n dochter had doorgestuurd van het eerste paar schoenen :D
[ [url=m/8aoSfz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat zijn die nieuw prijzen echt belachelijk zeg!! betalen er echt mensen daarvoor jeetje.. zo bijzonder vind ik ook weer niet. Maar voor jou natuurlijk super leuk dat je zo heb kunnen scoren. Veel plezier ermee

nog nooit wat op vinted gekocht. Miss een downlouden en kijken wat ik goedkoop kan vinden voor bij mijn rijkleding om zo goedkoop setjes te creeeren ipv de belachelijk keding prijzen in ruitershops en gewone winkels.

maar eerst mijn kledingkast eens uitpluizen
Laatst bijgewerkt door plutolover op 17-07-23 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Deempjexxx

Berichten: 375
Geregistreerd: 12-12-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:22

Jaaaa wat een leuk topic!
Ik ben echt verslaafd aan Vinted op het moment.
Ik koop vooral jurkjes etc. niet persee merkkleding dat interesseert mij niet zo veel.
Ook nog een hele gave print broek gescoord.
Vooral van de Zara op het moment

_lautje_

Berichten: 9273
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 10:32

https://www.vinted.nl/mujer/ropa/trajes ... uren-femme

Voorbeeld van een echt Vinted pareltje. Deze blazer is nieuw rond de €2000,-
Kaartjes zitten er nog aan.
Draag dit op een donkere jeans heb je een informele sportieve look. Draag het op een zwart of wit jurkje of rok en het is super chique.
Edit: deze kon ik dus niet laten lopen. Bod van €50 gedaan en geaccepteerd :D


Of voor €15 deze kasjmier wollen trui
https://www.vinted.nl/femmes/vetements/ ... pale-col-v
Ja het is gedragen, maar geen vlekken of gebreken. Voor €15 heb je een geweldig zacht zittende trui met subliem draagcomfort. Gaat het stuk of komt er vlek in, geen man over boord.

Lys_PPA

Berichten: 1349
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:49

_lautje_ schreef:
https://www.vinted.nl/mujer/ropa/trajes ... uren-femme

Voorbeeld van een echt Vinted pareltje. Deze blazer is nieuw rond de €2000,-
Kaartjes zitten er nog aan.
Draag dit op een donkere jeans heb je een informele sportieve look. Draag het op een zwart of wit jurkje of rok en het is super chique.
Edit: deze kon ik dus niet laten lopen. Bod van €50 gedaan en geaccepteerd :D


:') hahah, goed bezig.

Heb je wel eens Versace voor je dochter gekocht? Vraag me af hoe die valt qua maat. Zij spreken over 9-12M, 12-18M, 18-24M.

Afgelopen week Versace sandalen voor haar gekocht in de sale, ook met het idee, zodra die niet meer passen kan ik ze vast nog wel kwijt op Vinted.

Kaitlyn

Berichten: 9731
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 10:55

Ik kan dus echt niet zien of iets echt of nep is. Zou eigenlijk wel echt kekke high heels willen hebben van zo'n abnormaal duur merk. Maar ik val overal met open ogen in. :')

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 11:00

Cioccolato schreef:
Lautje

Och nee. Jou foto's (kledingstukken) zou ik zelf niet kopen of dragen (zo zou ik het dan wel eerlijk verwoorden), maar die zijn nog wel om aan te zien hoor. Het was algemeen. Niet persoonlijk, wel een beetje over 1 kam :+

maar je zegt toch dure merkkleding is niet om aan te zien? een kledingstuk van 650 vind ik aardig duur dus heb je het wel over haar kleding -O-