Wat dragen jullie naar werk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 20:08

Tegenwoordig Studio Anneloes broeken (heerlijk in de zomer!) met een topje of blouse (By-Bar, Fabienne Chapot, Costes). Meestal met witte sneakers in de zomer en in de winter Tommy enkellaarsjes.

Onlangs een heel gaaf jumpsuit gekocht van By-Bar, kan niet wachten tot dat ik weer naar kantoor mag :')
(Ga 1x per 2 a 3 weken)

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 20:23

Ik heb 2 functies in de zorg binnen hetzelfde bedrijf, bij de ene bedrijfskleding en bij de andere mijn eigen kleding. Dan trek ik meestal iets casuals aan, jeans met een shirt of blouse, meestal met sneakers of een enkellaarsje eronder en met warm weer heb ik meestal sandalen aan.

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 22:55

Bij sommige mensen ben ik wel nieuwsgierig wat voor werk ze doen, of op wat voor soort kantoor. :o
Ik werk in de zorg, veel op kantoor, maar ook contact met cliënten, ouders en alle andere mensen die betrokken zijn bij de zorg of de cliënten. Zijn dus wel wat regels, maar niet super streng. Ik doe geen laag decolleté en minimaal knieën bedekt, liefst ook schouders. Sandalen mogen prima, maar draag ik alleen als het echt heel warm is. In de zomer draag ik veel jurken en rokken, met sneakers of instappers. Als het minder warm is ook jurkjes met panty’s en enkellaarsjes. Maak me wat minder druk om de lengte van een jurkje als ik er een dikke panty onder heb. Verder spijkerbroek of soms een pantalon met shirt of blouse en blazer of vestje.
Geen heel strenge regels, maar vind het zelf prettiger om wat meer bedekt te zijn.

daantjuhhh

Berichten: 26910
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 06:36

san4nie schreef:
Bij sommige mensen ben ik wel nieuwsgierig wat voor werk ze doen, of op wat voor soort kantoor. :o
Ik werk in de zorg, veel op kantoor, maar ook contact met cliënten, ouders en alle andere mensen die betrokken zijn bij de zorg of de cliënten. Zijn dus wel wat regels, maar niet super streng. Ik doe geen laag decolleté en minimaal knieën bedekt, liefst ook schouders. Sandalen mogen prima, maar draag ik alleen als het echt heel warm is. In de zomer draag ik veel jurken en rokken, met sneakers of instappers. Als het minder warm is ook jurkjes met panty’s en enkellaarsjes. Maak me wat minder druk om de lengte van een jurkje als ik er een dikke panty onder heb. Verder spijkerbroek of soms een pantalon met shirt of blouse en blazer of vestje.
Geen heel strenge regels, maar vind het zelf prettiger om wat meer bedekt te zijn.


Ik werk voor de overheid.
Bij ons is er eigenlijk geen kleding voorschrift.
Maar er wordt wel verwacht dat je een klein beetje gezond verstand hebt natuurlijk.

Ik zie nooit iemand met een mega decolleté ofzo.
We hebben nog niet zo lang een nieuw management en zij hebben dit jaar aangegeven dat de mannen met warme dagen ook gewoon een korte broek aan mogen.
Het vorige management wilde dat niet.

marleen_88

Berichten: 14105
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 06:41

Ik werk in het basisonderwijs.

Ik kan dragen wat ik wil, zelfs teenslippers. Heb vaak een broek met blouse/top/t-shirt aan. Maar ook jurkjes, rokjes en jumpsuits en ook truien, vesten en colberts. Ik heb geen kleding in de kast die ongeschikt is om naar mijn werk te dragen.

Te kort, te bloot etc lijkt mij in alle sectoren niet wenselijk.

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 09:14

ik ga ook altijd vrij bedekt. Heb meestal wel iets met een mouwtje, sommige jurkjes hebben geen mouwen maar dan is het bovenaan wel breed. geen spaghettilijstjes zeg maar.
Knieën bedekt doe ik niet altijd, Mijn gewone jurkjes vallen bijna allemaal boven de knie. Die zorg ik wel dat ze niet te strak zijn, en geen decolleté hebben.

Enzo_Ollie

Berichten: 809
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 11:19

Ik werk bij een groothandel voor ruitersportartikelen, zou idd ook gewoon teenslippers kunnen dragen maar ik wandel als een echte kantoormuts elke dag een halfuur en heb geen zin om schoenen te wisselen dus in de praktijd heb ik dat nooit aan :o

flooooo
Berichten: 2567
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 15:16

Ik werk in de zorg, kantoorfunctie maar wel met veel contact. Als ik in een heel christelijk dorp werk kies ik altijd voor een nette jurk of rok. Anders ook vaak een pantalon met blousje, topje en jasje. Schoenen vaak nette loafers. Ik vind sandalen en slippers gewoon echt ongeschikt en onbehoorlijk staan.
Qua collega's verschilt het heel erg, ik blijf echter vinden dat een arts in een tweety shirt niet professioneel is.

daantjuhhh

Berichten: 26910
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 15:40

flooooo schreef:
Ik werk in de zorg, kantoorfunctie maar wel met veel contact. Als ik in een heel christelijk dorp werk kies ik altijd voor een nette jurk of rok. Anders ook vaak een pantalon met blousje, topje en jasje. Schoenen vaak nette loafers. Ik vind sandalen en slippers gewoon echt ongeschikt en onbehoorlijk staan.
Qua collega's verschilt het heel erg, ik blijf echter vinden dat een arts in een tweety shirt niet professioneel is.

Tenzij het op een kinder afdeling is.

Juist de artsen en verpleegkundigen in het ziekenhuis toen mijn broertje er op een afdeling lag voor langdurig zieken hadden daar zulke shirts en gewone kleding aan. Geen witte jassen.

Sansevieria
Berichten: 4224
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 16:21

Rose123 schreef:
Wij hebben ook veel vrijheid op de zaak qua kleding, echter blote buiken en teenslippers zijn een no-go.
Niet dat ik van plan was dat aan te trekken maar goed...

Hier vaak een nette spijkerbroek met een blouse. Meestal gepaard met een vestje of blazer omdat de mannen hier op kantoor graag in een vrieskist werken.

Echter werk ik maar 2 dagen in de week op kantoor, de overige 3 dagen spendeer ik in joggingsbroeken en oversized t-shirts lekker thuis.

Hier hetzelfde.
Als je weet dat je een externe afspraak op kantoor hebt iets netter, normaal gezien redelijk casual.
Kan een leuk jurkje zijn, een rok of broek met blouse. Leuke sandalen of sneakers.
Sinds corona in elk geval geen blazer of pumps meer :D

Teenslippers, blote buik en tops met spagettibandjes mag bij ons gewoon niet, al zou je dat willen, nu niet dat ik daar behoefte aan heb :+
Rokken tot op de knie, mannen mogen geen korte broek aan, ook geen driekwart.
Tenminste niet op onze afdeling.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-23 22:11

Thanks voor al jullie input! Ik ben een fervent te-korte-rokjes-drager dus het was even omdenken, maar ik heb inmiddels flink wat Vinted-bestellingen gedaan *D

flooooo
Berichten: 2567
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 16:56

daantjuhhh schreef:
flooooo schreef:
Ik werk in de zorg, kantoorfunctie maar wel met veel contact. Als ik in een heel christelijk dorp werk kies ik altijd voor een nette jurk of rok. Anders ook vaak een pantalon met blousje, topje en jasje. Schoenen vaak nette loafers. Ik vind sandalen en slippers gewoon echt ongeschikt en onbehoorlijk staan.
Qua collega's verschilt het heel erg, ik blijf echter vinden dat een arts in een tweety shirt niet professioneel is.

Tenzij het op een kinder afdeling is.

Juist de artsen en verpleegkundigen in het ziekenhuis toen mijn broertje er op een afdeling lag voor langdurig zieken hadden daar zulke shirts en gewone kleding aan. Geen witte jassen.


Wij werken wel met kinderen maar in een hele andere hoedanigheid, zeker met je eens wat betreft kindergeneeskunde. In dit geval gaat het echter meer om niet echt snappen hoe je je hoort te kleden. :')

Binoche
Berichten: 537
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 18:39

Doubtless schreef:
Jurkjes, blazers, hakken, boots, maar wel kantoor proof:

[ [url=m/gzi3Kg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Zjooet.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Khc0UQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/momRG3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Jx1OOt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Neem ook eens een kijkje in dit topic, daar komen ook veel kantoor outfits langs:
[LZP] [FOTOVERZ] post je outfit topic 2


Dat oranje jurkje is prachtig, mag ik vragen van welk merk dit is?

Ik draag graag (skinny) jeans met een blouse, of een leuke trui erop. Voor Covid altijd hakken, nu eigenlijk bijna altijd sneakers. Af en toe een jurkje, maar dan moet het al heel mooi weer zijn want ik heb snel koud.

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 18:52

Ik werk op kantoor en moet 'representatief' gekleed. Dat betekent voor mij een jurkje of een rokje of pantalon met een nette top/blouse. Daarbinnen kan vrij veel, zolang het maar niet al te kort is of een te groot deco heeft. Maar van een beetje been boven de knie of een klein deco raakt niemand in paniek. Als het warm is draag ik geen panty.

Qua schoenen laarsjes of loafers, maar als ik geen afspraken met externen heb draag ik ook vaak sneakers. Geen blote tenen in ieder geval, maar de meningen verschillen of dat kan.

Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 19:44

Iemand nog tips voor leuke loafers of andere leuke zomerse schoenen (zonder blote hiel en tenen)?
Ik vind enkellaarsjes te warm in de zomer en ik houd het niet de hele dag vol op pumps. Ben wel uitgekeken op m'n Nikes

Doubtless

Berichten: 8512
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 20:07

Bij Manfield hebben ze super fijne loafers en espradilles.

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 20:17


Gitana

Berichten: 2713
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 20:51

Bij de gemeente waar ik werk komt echt alles voorbij.
Sommigen lopen strak in pak en lijken er ook wel 35 verschillende in bezit te hebben
1 collega loopt altijd in een rokje die niet korter kan en anderen zijn vaak in jurkjes

Ikzelf draag meestal een jeans en sneakers. In de zomer vaak shirts met blote armen + alle tattoos zichtbaar. :o Maar ik draag ook weleens hardloopschoenen en een hoodie.
De meeste shirts haal ik bij de kringloop vandaan en dat vertel ik ook aan mijn collega's.
Het enige dat ik nooit draag naar kantoor is open schoenen zoals slippers of sandalen

Warboel
Berichten: 14704
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 13:47

Ik werk op kantoor op de marketing afdeling en kleding maakt niet zo heel veel uit. Meestal draag ik een pantalon met trui of shirt en eventueel een blazer. Enkel keertje ook wel eens een spijkerbroek.

Ik heb 2 gekleurde pakken, die draag ik ook wel eens maar soms ook gewoon die blazer op een zwarte broek bv.
Hier droeg ik 'm dan met een hondenshow :') En dan met nette schoenen eronder. Of Dr. Martens if i'm feeling edgy {:}
Afbeelding

Matheno

Berichten: 7954
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 14:38

Ik draag meestal van die travel broeken met een hemdje en blazer van travel stof.
Zit super comfortabel en ziet er nog leuk uit ook. Draag veel kleding van het merk Helena Hart.

Alja

Berichten: 25648
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 19:43

Afbeelding
En wat doe je op zo n broek qua stof?
Of is dat tegenwoordig niet meer van belang ?

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 19:50

Ik werkt op de transportplanning bij een agf bedrijf. Wij mogen het zelf weten, als het maar geen blote tenen en benen zijn.

We hebben bedrijfskleding gekregen, maar die is eigenlijk alleen voor in de loods en wij op de planning (kantoor) hoeven dat dus alleen aan als we de loods in gaan. Wel wordt het gewaardeerd als we de bedrijfskleding aan hebben. Ik heb meestal het werk t-shirtje (gelukkig ben ik slechts een van de weinige dames die er werkt en mogen de dames zelf het model kiezen :)) ) aan en daaroverheen een vest van mezelf. Met alleen maar mannen om me heen is de temperatuur vaak te koud voor mij, terwijl ik na het halfuurtje pauze/wandelen het wel altijd prima van temperatuur vind. Ik heb ook wel werktruien gekregen, maar die kan aan of uit en een vestje kan nog los, dus heb eigenlijk altijd gewoon een vestje bij me of over mijn stoel hangen.

Avelienvd

Berichten: 7228
Geregistreerd: 28-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 20:05

Alja schreef:
[ [url=m/S3cJtV.jpg]Afbeelding[/url] ]
En wat doe je op zo n broek qua stof?
Of is dat tegenwoordig niet meer van belang ?


Wat je maar leuk vindt!

Alja

Berichten: 25648
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 20:08

Avelienvd schreef:
Alja schreef:
[ [url=m/S3cJtV.jpg]Afbeelding[/url] ]
En wat doe je op zo n broek qua stof?
Of is dat tegenwoordig niet meer van belang ?


Wat je maar leuk vindt!

Whaha das dus lastig na 100 jaar bedrijfskleding te hebben gehad en een kast vol vooral makkelijke kleding :+

Avelienvd

Berichten: 7228
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 23:00

Leuk truitje met v halsje. Blouseje. Als je chique wil colbertje.