Wat dragen jullie naar werk?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iirrssjjee

Berichten: 5957
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:09


Alja

Berichten: 25659
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:17

Je linkje doet het helaas niet

iirrssjjee

Berichten: 5957
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 22:01

Alja schreef:
Je linkje doet het helaas niet


Wat stom! Het is van de Only, en het gaat om deze broek;

Afbeelding

De naam; Effen broek

Alja

Berichten: 25659
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 22:05

Naar die was ik laatst op zoek en kon hem niet vinden
Kun je op dat soort stof broek ook van alles dragen?

iirrssjjee

Berichten: 5957
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 22:14

Alja schreef:
Naar die was ik laatst op zoek en kon hem niet vinden
Kun je op dat soort stof broek ook van alles dragen?


Niet echt alles vind ik (maar ben niet heel modieus haha), vind wel dat je een kledingstuk moet hebben wat in de broek kan, een los vallend shirt vind ik minder mooi. Ik draag er vaak een strakker hemdje of een blouse op.

Palmera

Berichten: 9494
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 22:23

Exitium schreef:
Hier geen jurkjes :+ Geen dresscode behalve dat te extreme dingen (kleding met doodshoofden e.d.) en korte broeken niet op prijs gesteld worden. Ik draag eigenlijk standaard een shirt, zwarte spijkerbroek en zwarte sportschoenen. Als ik naar een klant ga wil ik soms nog wel een bloes dragen, maar dat is afhankelijk van de klant :)

Ik werk overigens 80-90% van de tijd thuis gelukkig :+

Jij draagt toch een laken? :')

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 16:56

Oké, ik heb inmiddels lekker zitten speuren en knippen en plakken en heb mijn eigen collage gemaakt van outfits die ik leuk vind :)) Combi van dingen die ik al heb en nog wil, nu dus de juiste kledingstukken op Vinted erbij zoeken. Suggesties bij de stijl, óf de naam van deze stijl (zoekt makkelijker), óf items die hierbij passen blijven natuurlijk welkom, haha.


Afbeelding



:') xoxo

Silenna

Berichten: 2987
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 17:14

Leuk Bailey! Heb je al bij Nakd of Cider gekeken? Denk dat je daar wel het eea kunt vinden in die stijl!

Ik vond zelf net ineens weer een hele oude jurk die al 2 jaar ligt te verstoffen in mn kast. Die trek ik binnenkort ook maar eens naar werk aan :jAfbeelding

En ik heb een prachtig wijnrood/aubergine jurkje te koop staan, a-lijn en ook erg geschikt voor kantoor. Als iemand interesse heeft, kan ik het linkje van mijn Vinted advertentie wel even pb-en:

Afbeelding

Alja

Berichten: 25659
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 17:21

Is die rode jurk al niet eens voorbij gekomen voor een bruiloft Ofzo?
Hij komt me zo bekend voor.

Muisbal

Berichten: 2363
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 17:52

Alles wat ik leuk vind en/of lekker vind zitten gaat aan naar kantoor. Dat kan de ene dag een spijkerbroek met sneakers en een hoodie zijn en de andere dag een jurkje met hakken.

Mijn favoriete winkels zijn Shoeby en Costes, daar kan je best "kantoor proof" outfits vinden.

Ik zie verder geen externen dus het boeit niemand wat ik draag :D

Cambionn

Berichten: 889
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:41

Hier wisselt het ongeveer van een tshirt (of in de hitte een tanktop) met een (soms gescheurde) spijkerbroek en in de winter een hooded vest, tot een nette bloes met nette spijkerbroek. Wat het die dag wordt is afhankelijk van mijn mood op dat moment.

Voor broeken fan van Levi's, voor bloezen Hugo Boss. Shirts zijn vaak merchandise van muziek, games, of computer spul. Ik koop trouwens niet vaak nieuwe kleren, en probeer zo lang mogelijk te doen met wat ik heb. Gezien die dure merken me langer mee gaan dan fast fashion, ben ik op termijn daar juist goedkoper mee uit en het zit (op mijn lichaam) nog mooier ook. Ik ben ook dat type dat altijd hetzelfde model broek koopt zodat als ze kapot zijn, ik gewoon de winkel in kan lopen en kan zeggen "ik wil dat model in die maat in die kleur" en weer naar huis kan :+ . Echt met de mode mee ga ik niet :)) .

Meestal met sneakers er onder, maar sinds kort leuke cowboy boots die ook prima mee naar kantoor gaan.

Werk op kantoor in een genomics bedrijf, maar ben zelf deel van de interne IT. De kans is dus groter dat je me in een server ruimte vind dan met klanten.

Exitium

Berichten: 7175
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 20:50

Klinkt als een typische IT'er :')

frensje
Berichten: 725
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:50

BaileyMix schreef:
Oké, ik heb inmiddels lekker zitten speuren en knippen en plakken en heb mijn eigen collage gemaakt van outfits die ik leuk vind :)) Combi van dingen die ik al heb en nog wil, nu dus de juiste kledingstukken op Vinted erbij zoeken. Suggesties bij de stijl, óf de naam van deze stijl (zoekt makkelijker), óf items die hierbij passen blijven natuurlijk welkom, haha.


[ [url=m/SlfGu9.jpg]Afbeelding[/url] ]



:') xoxo


Fifth House kan je zoeken op Vinted. Zara kan ook goed (al zou ik dan naar een winkel gaan om gericht te shoppen)
Josh V kan ook via Vinted.

Domi_94

Berichten: 2063
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 12:32

Bij ons op kantoor geldt de dresscode business casual. We hebben de vrijheid om bijvoorbeeld een witte sneaker aan te trekken. Ik draag het liefst een pantalon met een net shirt/ top of een coltrui. Indien wenselijk trek ik daar een colbert over aan en draag ik een blouse. Mijn garderobe bestaat uit zowel neutrale als uitgesproken kleuren (een knalrode blazer bijvoorbeeld).

Silenna

Berichten: 2987
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 17:23

Ik schop het topic even omhoog. Waar halen jullie je pantalons? Liefst in meerdere kleuropties behalve zwart en grijs etc. Moet wel high waist en mooie kwaliteit zijn :o

Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 14:23

Silenna schreef:
Ik schop het topic even omhoog. Waar halen jullie je pantalons? Liefst in meerdere kleuropties behalve zwart en grijs etc. Moet wel high waist en mooie kwaliteit zijn :o


Studio Anneloes in de zomer, Five Units in de winter

Nayan

Berichten: 318
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 17:55

Ik werk bij een groot bedrijf in de uitzendbranche, wij hebben bij mijn weten geen strikte dresscode. Ik werk voornamelijk vanuit huis en ga dan natuurlijk voor de klassieke combinatie van nette bovenkleding en een joggingbroek :+ daarbuitenom werk ik ook nog met dieren en draag dan deels bedrijfskleding (shirt/vest) en een oude jeans of tuinbroek. Kortom, die paar keer dat ik me daadwerkelijk op kantoor moet vertonen vind ik het vaak ook gewoon fijn om op netjes te gaan. Zeker op het kantoor bij mij in de buurt zijn mijn collega's vergeleken met mij wel meer casual gekleed en als ik geen zin heb in hakken en blousjes ga ik ook gewoon op sneakers met een t-shirt. Op het hoofdkantoor is het over het algemeen wel wat meer op net.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 21:19

Silenna schreef:
Ik schop het topic even omhoog. Waar halen jullie je pantalons? Liefst in meerdere kleuropties behalve zwart en grijs etc. Moet wel high waist en mooie kwaliteit zijn :o


Inwear!

Travelstof broeken zien er bij mij uit alsof ik ze voor 5 euro op de markt heb gekocht helaas.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 08:36

Oh heel leuk Nayan!

Ben ook benieuwd naar pantalons, travelstof vind ik altijd goedkoop ogen. Die van Esprit lijken me mooi, maar vallen te groot, die van Zara zijn altijd te lang :(

Doubtless

Berichten: 8525
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:45

Travelstof jumpsuits gaan nog wel, maar pantalons vind ik ook altijd goedkoop ogen (terwijl dat spul verrassend duur is).

Chrissie

Berichten: 3676
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Frl

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 20:09

Dan zou ik echt Five Units willen aanraden als je niet van travelstof houdt.

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 22:52

Ik heb een aantal kledingstukken (vooral broeken) van Summum. Wel wat duurder, maar erg goede kwaliteit.

Josien_

Berichten: 9049
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 09:56

Ik ben weer lekker op pinterest bezig geweest om een moodboard te maken voor het upgraden van mijn werk outfits. Hebben jullie nog budget tips in deze stijl?

Afbeelding

Binoche
Berichten: 538
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Re: Wat dragen jullie naar werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 13:32

Tweede rij is ook wat ik graag zie. Mijn favoriete zwarte skinny jeans is de bottom up van Liu Jo. Dit soort truitjes kan je vaak ook bij Massimo Dutti vinden. Of via Zalando?

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-23 13:35

Ooh die rechtsonder is ook leuk!