[ART][VRAAG] Hoe een kerstkrans verstelbaar maken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JustMePris
Berichten: 82
Geregistreerd: 27-07-22

[ART][VRAAG] Hoe een kerstkrans verstelbaar maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-23 20:04

Goedendag allemaal! Ik heb vorig jaar 2 kerstkranzen gemaakt op ongeveer formaatje pony. Mijn mini shet (80cm) paste hem net, en 2 PRE's en 1 tinker hebben ze ook omgehad. Dit laatste ging maar net mooi.

Nu zou ik dit jaar nog 1 of 2 extra maken, maar dan eventueel verstelbaar. Hoe doe ik dit het handigste? Ik heb al een tijdje zitten denken maar kan tot niks handigs komen helaas..

Alle tips zijn welkom,
Bedankt! :)

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Hoe een kerstkrans verstelbaar maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 20:56

Open maken en dan met een groot lint zodat je hem losser en vaster kan strikken aan de onderkant?

JustMePris
Berichten: 82
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-23 20:58

Vjestagirl schreef:
Open maken en dan met een groot lint zodat je hem losser en vaster kan strikken aan de onderkant?



Ik heb de huidige nu ook met een lintje om te knopen, maar ik merk echt dat dit een rotwerkje is.. nu heb ik tot nu toe alleen maar brave en rustige paarden/ponys gehad met de kranzen maar met een onrustig paard heb ik het toch liever op een net wat makkelijkere manier :)

Rintah

Berichten: 2922
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 21:40

Welke lengte moet je kunnen overbruggen? Kan je een soort singeltje maken met een oude riem oid? Beide kanten een ring/lus maken, aan ene kant stukje riem met gesp vastmaken, aan rest van riem aan 1 kant musketonhaak, en aan de andere kant heb je dan de gaatjes.

Afhankelijk van hoe lang die moet kan je musketon aan lege lus zeide maken en bevestigen, of aan kant van gesp en aan andere kant door de lege lus en terug naar de gesp-zijde.

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16153
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Hoe een kerstkrans verstelbaar maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 22:08

Omdat deze vraag op Uit de Kunst hoort verplaats ik het topic daarheen.
FK->UK

JustMePris
Berichten: 82
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-23 22:13

Rintah schreef:
Welke lengte moet je kunnen overbruggen? Kan je een soort singeltje maken met een oude riem oid? Beide kanten een ring/lus maken, aan ene kant stukje riem met gesp vastmaken, aan rest van riem aan 1 kant musketonhaak, en aan de andere kant heb je dan de gaatjes.

Afhankelijk van hoe lang die moet kan je musketon aan lege lus zeide maken en bevestigen, of aan kant van gesp en aan andere kant door de lege lus en terug naar de gesp-zijde.




Het liefst wil ik een beetje gemmideld/grote shet formaat tot echt ongeveer percheron formaat oid. Het liefst iets wat alles past dus haha maar dit word wel een grote puzzel dan denk ik helaas. Dit omdat ik op m'n werk met grote shetlanders werk (ongeveer 1.10cm) en op stal bij m'n eigen ponys paarden heb van zeker percheron formaat/ras.

Het idee met een riem kan ik zeker proberen. Even kijken hoe en wat maar ik zal eens kijken of het lukt :)

JustMePris
Berichten: 82
Geregistreerd: 27-07-22

Re: Hoe een kerstkrans verstelbaar maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 23:14

Heeft iemand anders nog ideeën? Ik ga binnenkort de inkopen weer doen voor een nieuwe krans dus mochten er nog andere ideeën zijn kan ik ze nog uitproberen :)

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8309
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 23:11

Vanwege het jaarlijks terugkerende forum [PF]PrettigeFeestdagen en het onderwerp van dit topic verplaats ik het topic daar heen.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [ART][VRAAG] Hoe een kerstkrans verstelbaar maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 23:14

Er staat momenteel een advertentie op de Boktmarkt van iemand die kerst fotoshoots doet met een kerstkrans die blijkbaar aan de bovenkant los is en door middel van een touw vastgemaakt kan worden. Dus dat zie je niet aan de voorkant omdat de achterkant/het touw bij de schoft zit en achter de manen valt. Ik zou haar eens vragen hoe dat precies zit.

manou_diablo
Berichten: 238
Geregistreerd: 08-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 23:17

Ik zat als aanvulling op het riem idee te denken dat je ook een extra stuk kunt maken (met dezelfde gespen als je krans dus aan 1 kant stukje met gaatjes en aan de andere kant het haak gedeelte). Als je dit extra stuk dan net zo versierd als de rest van de krans zou je het ertussen kunnen bevestigen als je met de paarden aan de slag gaat en eruit kunnen laten op het moment dat je de shetten doet.
Maar misschien was dit sowieso het idee, ik ben in ieder geval benieuwd dus leuk als je een foto plaatst van het resultaat!