Ben ik de enige?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hannelot
Berichten: 1006
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-23 18:44

Hoi Bokkers,

Ik fiets iedere ochtend en middag 20 km naar school. En het valt me op dat niemand meer 'Hallo' zegt. Iedereen heeft haast en niemand geniet meer van fietsen. Hoogstens de oudere mensen zeggen Hallo en een enkele keer iemand van mijn leeftijd die hoi zegt. Ben ik de enige die dit opvalt? Of ben ik gewoon een ontzettende zeur?

Laat het weten alsjeblieft!
Groetjes Hannelot

Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:46

Ik heb op de fiets nog nooit anderen begroet met een hallo, waar ik woon is dat niet gebruikelijk.

yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:46

Bij ons in het zuiden zegt bijna iedereen hallo :)
Laatst bijgewerkt door yarkayunda op 06-10-23 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:46

Het ligt er een beetje aan waar je woont. In bv het noorden of oosten zeggen ze vaker gedag dan in de randstad is mijn ervaring!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:48

Nope ons valt het ook op dat er heel weinig nog wordt terug gegroet, als er al een reactie komt is het vaak een norse blik of wegkijken. In ieder geval een heel stuk minder dan "vroeger" Zeker na een paar weken buitenland valt het ons etra op dat er zo weinig nog lijkt te worden gegroet dan wel teruggegroet. -O- ik heb het idee dat het sinds covid een heel stuk is verminderd.

Alsof heel veel mensen in hun eigen wereld zijn en anderen niet eens meer opmerken. Al hebben we iets ook al eens met oud en nieuw in duitsland gehad. Erg bizar. We stonden te wachten om het vuurwerk te bekijken. Er passeerden best veel mensen die we netjes groeten maar er kwam echt geen enkele reactie terug. Alsof we gewoon niet gezien werden -O- dat was een best merkwaardige ervaring

L_iek
Berichten: 9722
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:51

Hier zeker nog wel.

verootjoo
Berichten: 35666
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:53

Telpeva schreef:
Ik heb op de fiets nog nooit anderen begroet met een hallo, waar ik woon is dat niet gebruikelijk.


Nee? Wat doe je dan als je elkaar passeert?

Hier (midden van ‘t land) zegt eigenlijk iedereen wel gedag als je iemand tegenkomt.

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:54

Hangt er een beetje vanaf. Als ik aan het wandelen ben met de hond wel, maar op de fiets zeg ik geen hallo tegen andere fietsers en andersom ook niet. Gaat daar ook wat te snel voor denk ik als je elkaar tegemoet komt gefietst. Daarnaast heb ik er eerlijk gezegd ook geen zin in om 20x een onbekende te moeten groeten als ik 10 minuten naar het dorp fiets :=

ElfBeau_067

Berichten: 2010
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:55

Op de fiets zegt hier ook niet vaak iemand hallo. Behalve een kennis of vriend. Of mensen zeggen wel iets, maar dan negatief (“hee kijk eens waar je fietst!”).
Maar op straat wel vaak haha.

Anastasia24

Berichten: 2727
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:01

De tijden dat ik fiets zijn voorbij, :+ maar tijdens het wandelen met de paarden jawel hoor, al ben ik wel degene die eerst groet, krijg gewoon vriendelijk antwoord. Misschien meer door de ponies maar he, :=

Selina

Berichten: 14344
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:03

Huh waarom zou je tegen willekeurige mensen die je passeert op de fiets hoi zeggen? Ik ben dan teveel bezig met van A naar B gaan. Dan kan ik elke 5 sec wel hoi zeggen.

prugelpiet

Berichten: 12592
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:05

Hier zegt iedereen hoi (of moi). Of je nou loopt, fietst of je op een andere manier voortbeweegt. Als er mensen op straat lopen zwaai je daar naar vanuit huis, en als je in de auto rijd steek je je vinger op. Is toch net zo gezellig :D

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:09

prugelpiet schreef:
Hier zegt iedereen hoi (of moi). Of je nou loopt, fietst of je op een andere manier voortbeweegt. Als er mensen op straat lopen zwaai je daar naar vanuit huis, en als je in de auto rijd steek je je vinger op. Is toch net zo gezellig :D


Even puur uit interesse; hoeveel mensen kom jij tegen als je bijvoorbeeld naar de supermarkt gaat? Ik zie dit echt wel voor me in een rustig dorp, maar in een druk dorp of in de stad echt niet.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:09

prugelpiet schreef:
Hier zegt iedereen hoi (of moi). Of je nou loopt, fietst of je op een andere manier voortbeweegt. Als er mensen op straat lopen zwaai je daar naar vanuit huis, en als je in de auto rijd steek je je vinger op. Is toch net zo gezellig :D

Jij woont duidelijk niet aan een superdrukke straat midden in een stad :)

Ik groet wel andere mensen als ik op straat loop, maar alleen als ik er ook echt oogcontact mee heb. Ik ga niet naar iedereen die buiten is "hoi" lopen roepen.

Wel uitgebreid zwaaien en roepen naar mensen die ik ken, om er dan achter te komen dat ik die mensen helemaal niet ken en ze alleen maar leken op mensen die ik ken :')

Veraaaaah

Berichten: 2336
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:11

Ik groet wel mensen als ik wandel en passeer, op de fiets eigenlijk nooit of het moet (naaste) buren zijn. Heel soms zegt een oudere op de fiets iets en dan groet ik gewoon terug.

PowerPoef

Berichten: 1202
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:11

Waar ik woon wordt het eigenlijk ook nooit gedaan. Alleen bij bekenden. Maar ik kan mij voorstellen dat als iemand niet verwacht dat je hoi zegt ze zo in de "huh?" modus zitten dat ze niet op tijd bedenken om hoi terug te zeggen.

DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:12

Op een drukke weg begrijp ik het wel.
Maar op rustige wegen valt mij ook op dat er steeds minder gegroet word.
Hoogstens door fossielen zoals ik en ouder :+

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:13

DuoPenotti schreef:
Hoogstens door fossielen zoals ik en ouder :+

Ja maar fossielen zoals jij en ik zwaaien vooral om te voorkomen dat onze gewrichten ter plekke verkalken :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102067
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Ben ik de enige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:14

Ik woon in een klein dorp waar eigenlijk iedereen elkaar wel gedag zegt. Of je elkaar nou kent of niet. :+

DuoPenotti

Berichten: 29992
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:14

Snadrem schreef:
DuoPenotti schreef:
Hoogstens door fossielen zoals ik en ouder :+

Ja maar fossielen zoals jij en ik zwaaien vooral om te voorkomen dat onze gewrichten ter plekke verkalken :+

Sttttt verklap dat nou niet...

Laat mensen ook even denken dat ik aardig en sociaal ben :+

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:15

Ik zeg echt niemand op straat gedag.. of dat nu te voet, fiets, scooter of auto is. Ook niet als ze langs mijn huis lopen, dan denk ik eerder 'wat zit je te kijken joh' als ze naar binnen gluren :=

Ik doe uiteraard wel netjes bedanken als ik voor mag, mensen waar ik daadwerkelijk contact mee heb (zoals winkelpersoneel) gedag zeggen, en als ik hondlief uitlaat en we komen een andere hond tegen een goedendag of hallo.

Anders, nee niet aan mijn besteed, en ook niet aan Den Haag besteed denk ik zomaar :=

Westhof

Berichten: 2930
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:15

Selina schreef:
Huh waarom zou je tegen willekeurige mensen die je passeert op de fiets hoi zeggen? Ik ben dan teveel bezig met van A naar B gaan. Dan kan ik elke 5 sec wel hoi zeggen.

Dit ja… Ik woon in de stad, fiets ook door de stad om naar m’n werk te komen. Kom zoveel mensen tegen, dat is niet te doen. Bovendien fiets ik ook óf met anderen samen, óf ik heb mijn oortjes in en zit in mijn eigen bubbel. Heb ook niet de behoefte om elke vreemde te groeten. Ook niet als ik wandel trouwens.

prugelpiet

Berichten: 12592
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:16

Vanillia schreef:
prugelpiet schreef:
Hier zegt iedereen hoi (of moi). Of je nou loopt, fietst of je op een andere manier voortbeweegt. Als er mensen op straat lopen zwaai je daar naar vanuit huis, en als je in de auto rijd steek je je vinger op. Is toch net zo gezellig :D


Even puur uit interesse; hoeveel mensen kom jij tegen als je bijvoorbeeld naar de supermarkt gaat? Ik zie dit echt wel voor me in een rustig dorp, maar in een druk dorp of in de stad echt niet.


Binnen het dorp misschien een handjevol. Soms niemand :+ Ik moet een kwartier in de auto naar de dichts bijzijnde supermarkt, dus onderweg kom ik wel wat meer mensen tegen. Waar ik niet naar zwaai als ik gewoon 80 rijd in de auto hoor, dan verklaren ze mij ook voor gek denk ik.


Snadrem schreef:
prugelpiet schreef:
Hier zegt iedereen hoi (of moi). Of je nou loopt, fietst of je op een andere manier voortbeweegt. Als er mensen op straat lopen zwaai je daar naar vanuit huis, en als je in de auto rijd steek je je vinger op. Is toch net zo gezellig :D

Jij woont duidelijk niet aan een superdrukke straat midden in een stad :)

Gelukkig niet nee. De mensen hier in de straat, wonen ook daadwerkelijk in de straat. Of zijn er op bezoek. Je komt er niet als je er niet hoeft te zijn zegmaar :D

Celebi
Berichten: 3790
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:17

Ik doe het fietsend eigenlijk nooit volgens mij. Wandelend soms en vooral te paard wel omdat je dan vaak toch even oogcontact maakt omdat mensen verbaasd, verschrokken of geïnteresseerd naar mijn paard kijken. :')

Telpeva

Berichten: 14804
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 19:24

verootjoo schreef:
Telpeva schreef:
Ik heb op de fiets nog nooit anderen begroet met een hallo, waar ik woon is dat niet gebruikelijk.


Nee? Wat doe je dan als je elkaar passeert?

Niets, net als tijdens het autorijden, dan begroet je ook niet iedereen die je tegen komt. Anders kan je hier beter met een hand aan het stuur rijden, met de andere hand constant een zwaai beweging maken want je komt hier continu anderen tegen. Wat ik al zei, hier is het niet gebruikelijk, niemand doet het.