Wat zijn mijn rechten? Bustour gooit route om

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje87

Berichten: 925
Geregistreerd: 06-07-11

Wat zijn mijn rechten? Bustour gooit route om

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 13:51

Ho allemaal,

Ik ben op dit moment in Schotland en we doen een tour die langs Glenfinnan, Fort William & Glencoe Adventure gaat. Echter, de route wordt tijdens de reis omgegooid. De highlight van de route, Glennfinnan, gaan we niet meer bezoeken omdat er teveel regen op de parkeerplaats ligt.
Echter, de hele dag is het al droog dus dat zouden ze lijkt mij gisteren al moeten weten. De tour gaat namelijk elke dag en afgelopen dagen regende het wel.

Wat zijn mijn rechten hierin? Ze gaan nu ipv Glennfinnan naar het Lochness meer maar dit is niet de reden waarvoor ik de tour heb geboekt.

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Wat zijn mijn rechten? Bustour gooit route om

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:00

Heb je de reisaanbieder al gebeld?

Winged

Berichten: 33088
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:00

Met wat voor bedrijf heb je geboekt? En wat staat er op hun site over weersomstandigheden?

juval

Berichten: 13264
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Wat zijn mijn rechten? Bustour gooit route om

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:02

gaan je reisgenoten wel akkoord met de nieuwe route?

tamary

Berichten: 29221
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:04


Kobus17

Berichten: 1213
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:05

Vervelend dat je hier nu mee geconfronteerd word, zeker als je je hier zo op verheugd hebt.
Wat staat er in de voorwaarden? Als het te slecht weer is, worden er dan alternatieven angeboden? Nu lijkt het er namelijk wel op, dat dit iets is wat ze " mogen" doen.
Dat het droog is wil niet zeggen dat de parkeerplaats toeganglijk is voor bussen, na overvloedige regenval. :)

paardje87

Berichten: 925
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Wat zijn mijn rechten? Bustour gooit route om

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 14:11

Hoi allemaal, met de tour guide gesproken en die baalt er ook van. Van de buschauffeur gehoord dat ze tot nu toe de afgelopen 2 dagen al de tour hadden gecanceld omdat het niet te doen was. Vandaag op de gok doorlaten gaan.

Bedrijf zelf moet ik nog bellen maar de tour duurt tot 20:00 vanavond. Misschien dat ik zometeen bij de volgende stop alvast met ze bel.

paardje87

Berichten: 925
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Wat zijn mijn rechten? Bustour gooit route om

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 14:12

Alternatieve worden wel ‘aangeboden’ maar het is meer in de zin van ‘we gaan nu hier heen ipv hierheen’. Verde geen keuze of mogelijkheid om wel of niet akkoord te gaan.

laura1987

Berichten: 7139
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:14

Werkt een klacht indienen bij de touroperator niet?

paardje87

Berichten: 925
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 14:15

laura1987 schreef:
Werkt een klacht indienen bij de touroperator niet?


Ik moet die nog bellen aangezien de tour nog bezig is. Ik wil alleen eerst mijn rechten weten voordat ik daar aan begin zodat ik weet of ik misschien overdrijf of niet.

Sabbientje

Berichten: 4716
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:17

paardje87 schreef:
Ho allemaal,

Ik ben op dit moment in Schotland en we doen een tour die langs Glenfinnan, Fort William & Glencoe Adventure gaat. Echter, de route wordt tijdens de reis omgegooid. De highlight van de route, Glennfinnan, gaan we niet meer bezoeken omdat er teveel regen op de parkeerplaats ligt.
Echter, de hele dag is het al droog dus dat zouden ze lijkt mij gisteren al moeten weten. De tour gaat namelijk elke dag en afgelopen dagen regende het wel.

Wat zijn mijn rechten hierin? Ze gaan nu ipv Glennfinnan naar het Lochness meer maar dit is niet de reden waarvoor ik de tour heb geboekt.

Dat het vandaag droog is, betekend niet dat het niet meer gevaarlijk is om er naartoe te gaan.
Ik heb gisteren verschillende beelden gezien waar water tot aan vensterbanken van huizen stond.

Ja, dat hadden ze misschien gisteren kunnen bedenken, maar daarnaast hadden ze misschien de hoop dat ze vandaag wel op de juiste plekken terecht konden.

En bedenk dat een reisorganisatie ook voor jullie veiligheid moet zorgen.
Er waren de afgelopen dagen severe flood warnings door een groot deel van Schotland. Daar wil je niet in terecht komen.

Morganlefay

Berichten: 8709
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:20

Dit is de realiteit er kan zich altijd een situatie voordoen waarin er van overmacht sprake is.
Niet alles kan zomaar even op het laatste moment aangepast worden.Veiligheid is ook een dingetje.
Het alternatief kan zodoende wel eens wat anders zijn.
Dat het pragmatisch oplossen.
(Iets wat tegenwoordig een vloek is omdat iedereen gelijk begint over mijn rechten en ik eis schadeloosstelling).

Warboel
Berichten: 14704
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:21

Ik ben 3 weken geleden nog bij Glenfinnan geweest maar ik kan me maar zo voorstellen dat een bus daar nu inderdaad niet veilig op die parkeerplaats kan komen! De wandel route omhoog is denk ik ook echt heel slecht te doen als het zo nat is.

ingvdh

Berichten: 6379
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:22

Ik denk dat het overmacht is voor de reisorganisatie, als het gevaarlijk is hebben ze naast jou nog een bus vol mensen om aan te denken. Dan is het heel jammer voor jou, maar veiligheid voor alles hoe teleurstellend het voor jou ook is.

paardje87

Berichten: 925
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Wat zijn mijn rechten? Bustour gooit route om

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 14:27

Dat begrijp ik. Ik ben de laatste die daar moeilijk over doet als het om veiligheid gaat. Het gaat mij er meer om dat ze al het hele weekend weten dat het niet begaanbaar is en het alsnog door laten gaan terwijl de andere tours de dagen hiervoor werden gecanceld en geld terug hebben gekregen. Als we de keuze hadden gekregen met er is een kans dat we er niet heen kunnen dus wil je wel of niet mee bijvoorbeeld dan koos ik er zelf voor maar dit wisten ze blijkbaar al van te voren, horende van de buschauffeur zelf.

ingvdh

Berichten: 6379
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Wat zijn mijn rechten? Bustour gooit route om

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:34

Het is niet zo dat de hele reis niet door gaat, er gaat maar 1 onderdeel niet door, de rest wel. Dat dit nu hetgeen is geweest waarop om jij deze reis wil maken is heel zuur. Echter het grootste gedeelte van de planning gaat wel door, dat is geen reden om de reis te annuleren.

paardje87

Berichten: 925
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 14:47

ingvdh schreef:
Het is niet zo dat de hele reis niet door gaat, er gaat maar 1 onderdeel niet door, de rest wel. Dat dit nu hetgeen is geweest waarop om jij deze reis wil maken is heel zuur. Echter het grootste gedeelte van de planning gaat wel door, dat is geen reden om de reis te annuleren.


Sorry dat heb ik dan niet goed weergeven in mijn post, maar de volledige tour is anders. Er wordt een hele andere route afgelegd. 1 ding die we zouden zien in de originele tour zien we nu ook maar de overige niet.

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Wat zijn mijn rechten? Bustour gooit route om

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 15:01

Ik zou eerst bellen met de organisatie en vertellen dat jij juist deze tour geboekt hebt om Glennfinnan te bekijken. Eens luisteren wat ze je aan kunnen bieden. Wees vriendelijk, dan bereik je altijd meer.

ingvdh

Berichten: 6379
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 15:32

paardje87 schreef:
ingvdh schreef:
Het is niet zo dat de hele reis niet door gaat, er gaat maar 1 onderdeel niet door, de rest wel. Dat dit nu hetgeen is geweest waarop om jij deze reis wil maken is heel zuur. Echter het grootste gedeelte van de planning gaat wel door, dat is geen reden om de reis te annuleren.


Sorry dat heb ik dan niet goed weergeven in mijn post, maar de volledige tour is anders. Er wordt een hele andere route afgelegd. 1 ding die we zouden zien in de originele tour zien we nu ook maar de overige niet.


Dan heb je wel een punt, als je de reis boekt omdat je A,B en C wil zien maar ze maken er D,E en F van dan krijg je niet de reis die je geboekt hebt.

Als ik naar IJsland wil, maar er is een vulkaan uitbraak wordt de reis ook niet in ene naar Noorwegen. Dan wordt deze gecanceld of een alternatief aangeboden met aan mij te keus om er akkoord mee te gaan.

paardje87

Berichten: 925
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Wat zijn mijn rechten? Bustour gooit route om

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 15:34

Ik heb contact opgenomen met de reisorganisatie en ze begrijpen ons gelukkig. We hebben een mailtje gestuurd en moeten het even afwachten.
Echter, tot overmaat van ramp net hebben we een aanrijding met een dier gehad en is de volledige vooruit gesmasht. Enorm zielig voor het dier. Nu moeten we ergens heen rijden en wachten op vervangend vervoer. Dit gebeurde overigens precies nadat ik had gemaild met ze dus of dit karma is voor mijn zeuren durf ik niet te zeggen maar toevallig is het wel..

juval

Berichten: 13264
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Wat zijn mijn rechten? Bustour gooit route om

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 15:42

oei, dat is schrikken... :(:) Ik hoop dat jullie gauw weer door kunnen.

Karma is a bitch

Koper

Berichten: 30344
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 16:04

Ik zou zeggen: kijk eens naar je eigen onderschrift. En probeer een beetje te genieten van de reis die je aan het maken bent, in plaats van de druk te maken om je rechten. Want dat gaat nu niks veranderen.

Gea99

Berichten: 1171
Geregistreerd: 26-09-13

Re: Wat zijn mijn rechten? Bustour gooit route om

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 16:34

Zelf in het verleden ook van die busrondreizen gedaan. Als je dan onder in het dag tot dag programma kijkt staat er ook bij: (even gekopieerd)​N.B. in voorkomende omstandigheden kunnen er wijzigingen optreden in het dag-tot-dag programma.
Ook wel meegemaakt dat het programma verandert tijdens de reis. Jammer van wat je niet ziet, echter geef je tijdens zo'n reis over en geniet van wat er wel is.
Ik snap dat je baalt van wat je mist, Ford William op zich is niet heel bijzonder; wel de Harry potter trein.

Schuur_

Berichten: 4906
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wat zijn mijn rechten? Bustour gooit route om

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 16:55

Geniet van de reis die je maakt en dit is gewoon een reden om nog een keer naar schotland te gaan in een minder regenachtig seizoen.

Het zou toch zonde zijn als je nu toch naar Glennfinnan gaat en je kan een deel niet zien of doen omdat het te nat is? Beter niet dan half :j

BeFunny

Berichten: 10811
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Wat zijn mijn rechten? Bustour gooit route om

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 17:02

Wees blij dat ze de veiligheid voorop stellen ;)