Aangereden steenmarter gevonden; niemand komt hem halen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 06:00

Afbeelding

Zoals ik al zei; mijn dierenhart wilde dat beestje niet in de stromende regen laten liggen. Daarnaast dacht ik in eerste instantie dat het een fret oid was met mogelijk een eigenaar. Daarom heb ik hem meegenomen.

Ik heb het beestje, in overleg met de dierenambulance, op een andere manier de laatste eer bewezen. Ook al mag het niet blijkbaar.

Afbeelding

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Aangereden steenmarter gevonden; niemand komt hem halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 11:17

Dierenambulances en gemeentes zijn de enige die een ontheffing hebben om overleden wild te vervoeren. Voor het opvangen van wilde dieren moet je ook speciale ontheffingen hebben. Even een verzwakt musje of duifje opvangen mag dus niet zomaar. Wij adviseren mensen ook vaak een dier terug te geven aan de natuur. Alleen als een dood dier op een gevaarlijke plek ligt of bijvoorbeeld bij een basisschool ofzo halen we het dier weleens op als de gemeente dit vergoed.

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 11:23

Gemeente komt helaas niks halen tenzij het de openbare orde verstoord.
Wij wonen aan een kanaal en vorig jaar een dood hert uit het kanaal gevist. Omdat de kade van Rijkswaterstaat is hun gebeld. Moesten hem maar op de kant laten liggen.
Echter lopen daar veel mensen met hun hond, enige stuk waar ze los kunnen lopen. Dan wil je niet je hond uitlaten waar een dood hert ligt.
Hert naar de brug/openbare weg gesleept en anoniem melding gedaan van een aangereden hert. Binnen no time was die opgehaald :Y)

Een steenmarter had ik echt niet meegenomen. Ze mogen dan wel beschermd zijn maar ze zijn ook echt een plaag. Oude huis hebben wij ze in de spouwmuur gehad. Heeft meer slapeloze nachten opgeleverd dan onze dochter die pas met een half jaar ‘s nachts doorsliep. :+