Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPabloBokt

Berichten: 9485
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 15:52

MyWishMax schreef:
Mijn auto start niet meer en ik sta ergens waarvandaan alles te ver lopen is voor mij... Pechhulp wel onderweg maar schatting is minimaal 3 kwartier wachten. En dan maar hopen dat ze hem kunnen maken, want ik kan echt niet zonder auto.

Ik zat te zeuren dat wegenbelasting flink omhoog gegaan was, maar dit vind ik nog erger.

Sterkte Ghostattack


Niet meer starten kan vanalles zijn, hopelijk is het gewoon de startmotor of nog beter, staat je accu gewoon plat. Succes :(:)

En Ghostattack, heel veel sterkte! :knuffel:

JudithGigi

Berichten: 4238
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 15:56

xPabloBokt schreef:
Kun (en wil) je hier juridisch niks mee? Ik weet dat ontslag in de proeftijd zonder opgaaf van reden gewoon mag, maar dit is wel een naaistreek. Ik zou kijken of je er nog een paar maanden loon en transitievergoeding uit kunt slepen, als je de energie en middelen hebt.

Ben bang dat daar weinig te halen valt, aangezien ze inderdaad geen reden nodig hebben.. als het wel zo zou zijn pluk ik ze met liefde kaal :D ze schijnen ook hetzelfde geflikt te hebben bij iemand die daardoor terug naar India moet met zijn familie.. echt vreselijk asociaal

xPabloBokt

Berichten: 9485
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 16:14

JudithGigi schreef:
xPabloBokt schreef:
Kun (en wil) je hier juridisch niks mee? Ik weet dat ontslag in de proeftijd zonder opgaaf van reden gewoon mag, maar dit is wel een naaistreek. Ik zou kijken of je er nog een paar maanden loon en transitievergoeding uit kunt slepen, als je de energie en middelen hebt.

Ben bang dat daar weinig te halen valt, aangezien ze inderdaad geen reden nodig hebben.. als het wel zo zou zijn pluk ik ze met liefde kaal :D ze schijnen ook hetzelfde geflikt te hebben bij iemand die daardoor terug naar India moet met zijn familie.. echt vreselijk asociaal


Hmm, je kunt altijd het juridisch loket bellen voor advies. Maar het is gewoon echt héél zuur en absoluut niet ethisch te verantwoorden als je het mij vraagt.

Ik zou de werkgever sowieso om een verklaring vragen t.b.v. een WW uitkering zodat je vriend daar iig recht op heeft.

Alja

Berichten: 25652
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 16:35

Kleine ergernis in opzichte van wat hier wordt gedeeld maar heb net wat op vinted gekocht en diegene is al 5 weken niet meer online geweest :(

MyWishMax

Berichten: 25469
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 16:44

xPabloBokt schreef:
MyWishMax schreef:
Mijn auto start niet meer en ik sta ergens waarvandaan alles te ver lopen is voor mij... Pechhulp wel onderweg maar schatting is minimaal 3 kwartier wachten. En dan maar hopen dat ze hem kunnen maken, want ik kan echt niet zonder auto.

Ik zat te zeuren dat wegenbelasting flink omhoog gegaan was, maar dit vind ik nog erger.

Sterkte Ghostattack


Niet meer starten kan vanalles zijn, hopelijk is het gewoon de startmotor of nog beter, staat je accu gewoon plat. Succes :(:)

En Ghostattack, heel veel sterkte! :knuffel:


Nope, niet gewoon de accu. Dit klonk anders en hij is nu weggesleept helaas. Nog niet zeker wat het js, alles wat ze probeerden hielp niet.

Telpeva

Berichten: 14818
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 17:42

Noo... hoe kom je nu thuis?

CupCakes_

Berichten: 3363
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:33

Een familie vriend (was een ex maar nu soort van onderdeel van de familie nog) heeft serieuze klachten en symptomen. Mijn verpleegkundige hoofd maakt overuren, maar hij wordt door de huisarts niet serieus genomen. Hij is nu naar de hap en het liefst had ik met hem meegegaan, want hij en zijn goede vriend trekken gewoon echt hun mond niet open. Ik hoop maar dat ze hem nu niet naar huis gaan sturen met deze symptomen..

De ergernis? Dat een hoop zorgmedewerkers, medici het gewoon niet serieus nemen en afdoen met tramadol.

prompter

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:48

Hè bah MWM, ik hoop dat het iets is dat makkelijk te maken is!

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 18:58

Wijn geknoeid over mijn bank….

hagelslag
Berichten: 9163
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 19:05

Noooo nu ineens staat bij het product wat ik heb besteld een levertijd van 7 dagen.
God mensen.... ik heb bij jullie besteld omdat hij volgens de site op voorraad was |o

prompter

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 19:11

Lau schreef:
Wijn geknoeid over mijn bank….


Zout op strooien, dat neemt de wijn op!

Berdien

Berichten: 64561
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 19:17

De ontzettend lompe botheid van mijn moeder -O- ‘Maar je weet toch hoe ik het bedoel’. Alsof dat een excuses is om alles en iedereen maar verbaal omver te schoffelen.

Zoolgangster

Berichten: 9718
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 19:20

Ghostattack schreef:
Maxie is zojuist vredig ingeslapen |( Voor het eerst in mn leven bewust afscheid moeten nemen van een kat. Jezus wat een ellende dit, mijn maatje, mijn Maxie |(


Ach wat een verdrietig nieuws, heel veel sterkte!

LiannePuthzy

Berichten: 7004
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 19:28

Mijn hoefsmid heeft waarschijnlijk verkeerd beslag onder mijn paard geslagen… Had ik dat niet op kunnen merken? Nee ik zit in Mexico en als Smid zegt het komt goed ga het voor je regelen vertrouw je daar op

Nyaleti

Berichten: 6311
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 21:33

Na 10 jaar weer eens kijken voor een rijbroek. Jongens wat een opties :')
Waarom is een kunstleren rijvlak ineens zo duur? Wat is het verschil met een rijlegging? Die anti-slip nopjes is dat chill? Jongens teveel keuze.

Wel grappig dat de caps die toen dé oliebol waren (model Charles Owen) nu nog maar €100 kosten :')

Maddy_Paola

Berichten: 1339
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 21:40

Nyaleti schreef:
Na 10 jaar weer eens kijken voor een rijbroek. Jongens wat een opties :')
Waarom is een kunstleren rijvlak ineens zo duur? Wat is het verschil met een rijlegging? Die anti-slip nopjes is dat chill? Jongens teveel keuze.

Wel grappig dat de caps die toen dé oliebol waren (model Charles Owen) nu nog maar €100 kosten :')


Anti slip nopjes is persoonlijk, maar verraggen wel het zadel. Legging zonder iet is vrij glad om in te rijden. Met kunstleren zitvlak of stoffen zitvlak wordt steeds schaarser helaas.

LaPluche

Berichten: 1998
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 21:58

Ik heb nog een oudje met leren zitvlak, ik weet niet wat je maat is. Bij de rits moet er even een stukje genaaid worden.
Broek is oud, maar super goed nog. :Y)

imaudy
Berichten: 5087
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 22:01

LiannePuthzy schreef:
Mijn hoefsmid heeft waarschijnlijk verkeerd beslag onder mijn paard geslagen… Had ik dat niet op kunnen merken? Nee ik zit in Mexico en als Smid zegt het komt goed ga het voor je regelen vertrouw je daar op


De smid had het moeten merken. Maar blijkbaar vond je smid die passend of heeft hij helemaal iets anders gedaan?

Cambionn

Berichten: 856
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 23:38

Ik erger me aan de vakkenvullers van de Hoogvliet om de hoek, die steeds de gewone Cherry/Vanille Coca Cola die niet meer in het juiste schap past vooraan in het schap van de zero versies zetten. Waardoor ik dus eerst tich flessen weg moet halen (die nergens passen dus extra geklooi), voordat ik de zero versie kan pakken.

Als het niet in het schap past, laat het gewoon in het magazijn ofzo. Of zet het achteraan ergens. Dit is echt super onhandig. Zeker gezien die flessen van 1 liter naar 1,5 liter zijn gegaan waardoor het nog lomper is. Wat nog een ergenis is overigens, 1 liter was beter ivm opdrinken voor de prik verdwijnt en vaker in de aanbieding (wat ik vermoed dat ook de reden voor de wissel is).

Cambionn

Berichten: 856
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 23:48

Nyaleti schreef:
Na 10 jaar weer eens kijken voor een rijbroek. Jongens wat een opties :')
Waarom is een kunstleren rijvlak ineens zo duur? Wat is het verschil met een rijlegging? Die anti-slip nopjes is dat chill? Jongens teveel keuze.

Wel grappig dat de caps die toen dé oliebol waren (model Charles Owen) nu nog maar €100 kosten :')
Ik vind siliconen echt een ramp. Heb er 1 broek mee en rij er nooit in. Leer of stof all the way. Maakt het lastiger broeken te vinden, maar maakt de keuze iig wel makkelijker (als in, veel afgeschreven ivm siliconen dus minder om tussen te twijfelen :') ). Geen idee waarom het zo zeldzaam is, maar gezien ik vaker klachten hoor dan liefhebbers denk ik dat het iets met productiekosten te maken heeft. Dat, of ik ken gewoon de verkeerde mensen dat er zo weinig pro-siliconen zijn :+ .

Legging is gewoon zonder rits etc. Beide zijn stretchy gros van de tijd, dus daar hoef je het niet voor te laten. Voelt voor mij vreemd, zo'n legging. In mijn hoofd zijn leggings nog altijd voor yoga of onder rokjes. Dat is een ik-probleem, niet iets tegen mensen die wel van leggings houden. Maar doe mij maar gewoon een broek met knoop, rits, riemlussen en het liefst ook nog goede zakken.

De weinige keuze in broeken zonder siliconen is ook een ergenis van mij, mocht dat niet duidelijk zijn :+ .

Nyaleti

Berichten: 6311
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 00:00

Maar met die siliconen grip zit je toch vast geplakt in je zadel joh? Is dat waarom iedereen zo netjes kan doorzitten de laatste tijd? Veldspelers :')

Echt kak dat het zo duur is geworden. Zo'n legging lijkt me wel relaxed (mits er zakken zijn..) maar net zo goed stap ik op en is het binnen 10 min duidelijk dat dit niet voor mij is :=
Geen idee welke maat ik nodig heb dus via Vinted is ook niet hendig.

Ach, budget wat ik er voor over heb beperkt m'n keuze enorm dus dat is wel weer een voordeel.

vikawiek

Berichten: 1524
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 00:29

Nyaleti schreef:
Maar met die siliconen grip zit je toch vast geplakt in je zadel joh? Is dat waarom iedereen zo netjes kan doorzitten de laatste tijd? Veldspelers :')

Echt kak dat het zo duur is geworden. Zo'n legging lijkt me wel relaxed (mits er zakken zijn..) maar net zo goed stap ik op en is het binnen 10 min duidelijk dat dit niet voor mij is :=
Geen idee welke maat ik nodig heb dus via Vinted is ook niet hendig.

Ach, budget wat ik er voor over heb beperkt m'n keuze enorm dus dat is wel weer een voordeel.

Is dit wat? https://www.ej.nl/rijbroek-epplejeck-an ... 62375.html

Als mede siliconen-hater zweer ik bij deze en ze gaan lang mee. Ik draag ze elke dag, de hele dag, en degene die ik in 2018 kocht ik pas nu versleten. En het scheelt dat je kan passen bij EJ zelf

Zebrastreep

Berichten: 9836
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 06:55

Ik moet wel zeggen dat siliconen je goed blijft zitten op een bokkend paard. Mijn paard is daar wel het grote voorbeeld van.

Ik vindt de leggings echt verschrikkelijk zou er zelf nooit in gaan lopen. Maar een goede rijbroek wordt wel steeds lastiger.

Siggislief

Berichten: 14064
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 07:21

Ik erger er mij aan dat ik nog steeds geen afspraak heb gemaakt bij de fysio waar ik heen moet,
net wel geprobeerd via hun site een afspraak te maken, maar dat pokke ding doet het niet.
Van Bellen ben ik niet, dus ik zou er gewoon naar binnen moeten lopen,
maar dan hebje van die loerende mensen die daar aan een gewicht hangen. _O- -O-
*Zelfs dat naar binnen lopen is een dingetje, ben de afgelopen dagen al 4-5 x voorbij gelopen. |o

*Dit is een andere fysio waar ik normaal heen ga, ik hoef de fysio waar ik normaal heen ga maar een appje te sturen en heb een afspraak staan bij hem.

DuoPenotti

Berichten: 30024
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 08:00

Die paardrij legging vind ik niet fijn.
Silliconen wel. Maar het scheelt erg per merk hoeveel die plakken.