Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juval

Berichten: 13281
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 15:33

Themba schreef:
Dat ik van de trap viel en mijn schouder uit de kom had


oef .. dat is niet fijn -O- sterkte

Siggislief

Berichten: 14064
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 16:16

Denk je vanmiddag even wat boodschapjes te kunnen doen, kom je er achter dat je pinpas er mee gekapt is.
Bij de Hema gezegd leg maar apart, en dan zoek ik wel naar een pinautomaat...NERGENS te vinden.*Zucht
Uiteindelijk een pinautomaat gevonden en daar kom je ook achter dat je echt niets kan betalen...
oftewel je komt ook niet meer de garage uit met de auto.
Vader opgebeld met de vraag waar ie was,
en hij was mijn reddende engel om de boodschapjes te betalen en mij uit de garage te laten rijden.

En nu knallende hoofdpijn en nog steeds een rug die verrekte pijn levert..
(Smeer nu met Spiroflor warm en later ook met voltaren gel extra sterk op de rug.)

Gisteren was mijn ruggetje ook niet blij mee dat ik moest gaan rennen
om een koe over te laten lopen om te kunnen kalven..

En tijdens het overlopen dacht een andere dikbil er tussen door te glippen en was niet tegen te houden.

wyoming

Berichten: 2518
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 16:24

Juf gaf gisteren aan ex aan dat zoon wel weer even bij de fysio mag gaan oefenen. (Voor zijn fijne motoriek, pen greep)
Daar heeft hij vorig schooljaar ook geoefend (en de fysio zou ook nog contact opnemen met de juf in het nieuwe schooljaar ergens deze week) Dus ik vandaag contact opgenomen met de fysio. Ze zou het gaan oppakken, dus ik stuur dat naar de juf.

Stuurt de juf terug, als jullie beide akkoord zijn ga ik de fysio benaderen. Waar moet ik nog akkoord voor geven als ik zelf de fysio naar de juf stuur? (En ex had gisteren ook al akkoord gegeven)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 16:28

rien10 schreef:
San, heb je al de combi Ibuprofen en Paracetamol geprobeerd?

Ja, pak ik standaard. Het haalt de scherpe randen eraf, maar de hoofdpijn blijft.

Polarize
Berichten: 724
Geregistreerd: 25-04-14

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 16:33

Griepseizoen is me wat, net kaartje voor een concert van vanavond toch maar te koop gezet want ik wil niet het risico nemen dat ik andere mensen aansteek en zelf ook niet zieker worden. Maar wel enorm balen, had zoveel zin om deze band weer te zien

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 16:50

1 woord... bijholteontsteking |(

Cambionn

Berichten: 853
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 17:09

Dat een IT-partner op werk zo druk is dat alles last-minute komt en zoooo lang duurt. En ook steeds vaker problemen bij simpele handelingen als accounts aanmaken. Ik weet dat kwa grotere projecten zij ook erg druk zijn en hun best doen, en de "simpele" dingen door een groep wordt gedaan met veel verloop, maar ik wordt er soms zo moe van... En wij als interne IT krijgen het gezeur van collega's, want die zijn "bel externe beheer" zat als antwoord terwijl wij niet eens in die systemen kunnen :') .

nicole_floor

Berichten: 3284
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 18:47

Themba schreef:
Dat ik van de trap viel en mijn schouder uit de kom had

Oef auw, beterschap!

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 19:00

friezenfan2 schreef:
Ik dacht vanmiddag even door mijn explore page op insta te scrollen en ja hoor daar kwam weer een insta reel voorbij van mijn content. Maar ik verwacht dat insta weer zegt dat het niet mijn content is. Ja het is een video van een liedje bij een concert. Maar ik heb het gefilmd en op mijn youtube kanaal gezet dus is het mijn content en niet dat deze instaacount. Behoorlijk pissig. En natuurlijk heb ik geen direct contact bij youtube of een advocaat die dit kan regelen. (dat is wat insta vraagt als je dit meldt)

Paar maanden terug vond ik een andere account met een insta reel van een andere video van mij van dat zelfde concert dat account heeft mij geblokeerd. Zeer blij mee |o

Ik moest echt 3x lezen voor ik begreep wat er staat.

In het kort jij hebt gefilmd bij een concert en dat op YouTube gezet. Iemand anders heeft jouw filmpje “ gejat” en op instagram gezet onder zijn naam?

Het is niet netjes, maar ehm geen idee wat je tegen kan doen, behalve met copyright gaan werken. Iets wat voor een filmpje van een concert wel wat overdreven is.

—-
Pas 18:40 uur thuis van stal ( ik ging 17:15 uur weg van stal… Leuk met wegwerkzaamheden beginnen tijdens de spits op een altijd al druk punt )
Eigenlijk te moe om te eten, maar ga toch wat opwarmen.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 24-10-23 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

friezenfan2

Berichten: 2641
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 19:05

Paar weken geleden was ik bij een andere concert de filmpjes daarvan heb ik geupload met mijn handle erover heen maar je kan niet terug gaan omdat aan te passen op bestaande videos zonder ze er af te halen.

Ik zou zeggen dat ik de copyright heb van deze filmpjes maar blijkbaar niet. Insta zou er wel iets mee doen als ik de artiest was in het filmpje want die hebben de copyright van het liedje (denk ik).

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 20:06

Dat we een sollicitant hadden vandaag waar mijn mond nog net niet van openviel. Wat ik altijd een beetje asociaal vindt is als mensen hun jas aan houden en bijna onderuit gaan zitten. En dan ook nog heel ongeïnteresseerd. We stelden wat vragen waarom diegene had gesolliciteerd maar dat wist diegene eigenlijk ook niet. Sterker nog diegene had geen idee waarop er was gesolliciteerd. Op alle vragen kregen we ja , nee of weet ik niet en nee ik heb geen vragen.

De rode vlag kwam bij mij helemaal omhoog toen diegene aangaf dat er al op veel plekken gesolliciteerd was maar diegene nergens werd aangenomen. Lijkt mij vrij sterk met zoveel te korten dat je wordt afgewezen op je leeftijd in de zorg. Maar met zo'n houding snap ik wel dat je afgewezen wordt.

In ieder geval vonden we het een heel bijzonder gesprek. Diegene had super ver gereisd voor een 10 min gesprek maar er kwam niks uit :+

En dat soort mensen hebben dan ook een best zware achtergrond , dat geeft verder niks maar dat hebben we al vaker geprobeerd maar we merken toch wel dat die mensen meer begeleiding / inwerk dagen nodig zijn wat we momenteel door drukte niet echt kunnen bieden. En dat zorgt ook weer voor een slechte werkervaring en het werk niet vol kunnen houden. En dat gun je een jong iemand ook niet.

Wereld van verschil van de tweede sollicitant dat was zo'n vrolijk en enthousiast mens. De energie was ontzettend aanstekelijk en diegene kon eigenlijk niet wachten om te beginnen en de passie straalde er vanaf. Plus iemand met wat meer levenservaring / zorgachtergrond is wat mij betreft meer dan welkom!

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 20:22

De eerste categorie geeft ook alles en iedereen de schuld behalve zichzelf.
Beste zou wel zijn om een afwijzing te sturen met daarin toch subtiel de reden van afwijzing en wat tips ofzo. Maarja

Alja

Berichten: 25652
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 20:26

Binnen 10 minuten een mail van de glazenwasser die er mee stopt en van de zwemschool :(

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 20:35

Ineke2 schreef:
De eerste categorie geeft ook alles en iedereen de schuld behalve zichzelf.
Beste zou wel zijn om een afwijzing te sturen met daarin toch subtiel de reden van afwijzing en wat tips ofzo. Maarja



Als goed is pakt de manager het op en gaat ook vertellen op een subtiele manier waarom diegene is afgewezen. Normaal doet de manager dit hele proces , maar eenmalig hebben een collega en ik een gesprek afgenomen.

Althans ik vindt het ook normaal om te laten weten als je het niet bent geworden waarom je het niet bent geworden.

Maar ik denk dat deze persoon helemaal niet de intentie heeft om überhaupt een baan te krijgen.

Cambionn

Berichten: 853
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 20:46

Zebrastreep schreef:
Maar ik denk dat deze persoon helemaal niet de intentie heeft om überhaupt een baan te krijgen.
Ja eerste wat ik dacht bij dat verhaal was iemand die x-keer per x-tijd moet soliciteren voor de WW of andere uitkering.

In sommige gevallen begrijpbaar. Ken mensen in die dat moesten in de WW terwijl ze al een baan onformeel hadden, echter moesten ze paar maand wachten. Snap wel dat UWV er weinig om geeft tot contracten getekend zijn, maar die die ik ken had er wel wat vreemds moeten geveuren wou het niet doorgaan. Kan ook negatiever zijn natuurlijk, maar laten we ff positief zijn. Hoe dan ook vervelend voor degene die tijd/moeite in zo'n solicitant stoppen en dan dit krijgen :+ .

Nyaleti

Berichten: 6310
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 21:27

Ik heb een plekje op m'n kamer met foto's, de urn, halster en wat haar van m'n overleden paard. Dat plekje is heilig. Er mag niks anders op het plankje liggen en niemand mag er aan komen.

Hebben de katten de vlechten haar gevonden en zijn er mee gaan spelen. Stiekjes stuk (want al 2 jaar oud) en het ligt nu overal.. Ik ga even heel hard huilen |(

xPabloBokt

Berichten: 9484
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 21:37

Nyaleti schreef:
Ik heb een plekje op m'n kamer met foto's, de urn, halster en wat haar van m'n overleden paard. Dat plekje is heilig. Er mag niks anders op het plankje liggen en niemand mag er aan komen.

Hebben de katten de vlechten haar gevonden en zijn er mee gaan spelen. Stiekjes stuk (want al 2 jaar oud) en het ligt nu overal.. Ik ga even heel hard huilen |(


Ach nee, wat erg.. dikke knuffel :(:)

Misschien kun je online iets doorzichtigs vinden waar je de vlechten in kunt doen als je ze nog bij elkaar krijgt? Een soort doosje of stofkapje?

Suzanne F.

Berichten: 49407
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 21:40

Nyaleti schreef:
Ik heb een plekje op m'n kamer met foto's, de urn, halster en wat haar van m'n overleden paard. Dat plekje is heilig. Er mag niks anders op het plankje liggen en niemand mag er aan komen.

Hebben de katten de vlechten haar gevonden en zijn er mee gaan spelen. Stiekjes stuk (want al 2 jaar oud) en het ligt nu overal.. Ik ga even heel hard huilen |(


:(:)

Telpeva

Berichten: 14813
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 22:02

Nyaleti schreef:
Ik heb een plekje op m'n kamer met foto's, de urn, halster en wat haar van m'n overleden paard. Dat plekje is heilig. Er mag niks anders op het plankje liggen en niemand mag er aan komen.

Hebben de katten de vlechten haar gevonden en zijn er mee gaan spelen. Stiekjes stuk (want al 2 jaar oud) en het ligt nu overal.. Ik ga even heel hard huilen |(

Wat ontzettend droevig ;( heb je de vlecht kunnen redden?

Nyaleti

Berichten: 6310
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 22:12

Eentje was geen vlecht maar gewoon simpel in een stiekje gebonden, dat lag overal.. de andere was wel een vlecht en is helemaal in de knoop en door de war. Krijg je natuurlijk nooit meer netjes bij elkaar dat het nog een beetje 'aai baar' is #)

Ga meteen kijken of er een bedrijfje is die het netjes vast kan maken met een ringetje oid boven aan.. Getver wat poedersuiker dit

Edit:

foto / product is van paardenhaarsieraad.nl
Afbeelding

Zoiets. Maar dan dus maar heel klein en kort (manen). Alleen is deze heeeel duur en dat kan nu niet. Het hoeft echt niet perfect, gewoon zodat het maar vast zit. Iemand tips?

Polarize
Berichten: 724
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 22:34

Nyaleti schreef:
Eentje was geen vlecht maar gewoon simpel in een stiekje gebonden, dat lag overal.. de andere was wel een vlecht en is helemaal in de knoop en door de war. Krijg je natuurlijk nooit meer netjes bij elkaar dat het nog een beetje 'aai baar' is #)

Ga meteen kijken of er een bedrijfje is die het netjes vast kan maken met een ringetje oid boven aan.. Getver wat poedersuiker dit

Edit:

foto / product is van paardenhaarsieraad.nl
[ [url=m/9mDJBM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoiets. Maar dan dus maar heel klein en kort (manen). Alleen is deze heeeel duur en dat kan nu niet. Het hoeft echt niet perfect, gewoon zodat het maar vast zit. Iemand tips?


Je zou als tijdelijke oplossing een metalen ringetje kunnen gebruiken en die zegmaar platknijpen, zodat de manen vast zitten? Zal er misschien niet al te mooi uitzien, maar je hebt het dan wel bij elkaar totdat je iets permanents hebt

:(:)

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 22:44

LoveBodin schreef:
Na meer dan een uur wachten doen we nu evacueren. Ben benieuwd of ik nog op werk ga aankomen vandaag...

Oef! Waar woon je dan? Ik hoop dat de evacuatie goed is gegaan.

Tancreda4

Berichten: 24093
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 22:47

rien10 schreef:
San, heb je al de combi Ibuprofen en Paracetamol geprobeerd?


Ik zag dat die mij gisteren ook werd aangeraden. Ik ga n onthouden!

Niobe

Berichten: 7994
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 22:54

Nyaleti schreef:
Eentje was geen vlecht maar gewoon simpel in een stiekje gebonden, dat lag overal.. de andere was wel een vlecht en is helemaal in de knoop en door de war. Krijg je natuurlijk nooit meer netjes bij elkaar dat het nog een beetje 'aai baar' is #)

Ga meteen kijken of er een bedrijfje is die het netjes vast kan maken met een ringetje oid boven aan.. Getver wat poedersuiker dit

Edit:

foto / product is van paardenhaarsieraad.nl
[ [url=m/9mDJBM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoiets. Maar dan dus maar heel klein en kort (manen). Alleen is deze heeeel duur en dat kan nu niet. Het hoeft echt niet perfect, gewoon zodat het maar vast zit. Iemand tips?


Oh wat ontzettend beroerd :(

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33859
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 07:51

Enorme kiespijn alweer. Heb er nu zelfs een dikke wang van.

Lekker de hele dag werken ermee. :=