Zorgverzekering 2024

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marley93

Berichten: 6048
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:31

Ik ben vanwege dit topic even gaan puzzelen, en ga nu over van Menzis naar FBTO. Staat mijn ziekenhuis/apotheek en alles ook bij als overeenkomst, en het scheelt me €10 in de maand. Wel fijn aangezien ik nèt over de grens zit qua inkomen en dus geen toeslag meer krijg.

Ceetje_bokt
Berichten: 5189
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:44

Luxorvalkje schreef:
Ik ben al weken aan het tobben. Iemand een goede suggestie voor een pakket met veel fysio dat niet bijna €200 kost?

CZ 50+ pakket. Je mag nu ook 5 niet gebruikte behandelingen meenemen naar het volgende jaar. En je hoeft volgens mij geen 50+ te zijn.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:48

Oeh, is er een 50+ pakket?
ik ga dat eens bekijken.. heeft mn leeftijd misschien toch een voordeel.. :')

Ceetje_bokt
Berichten: 5189
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:55

Ik was daar op uitgekomen een paar jaar geleden, omdat de vergoeding voor hoortoestellen goed was en dan wat andere extra’s die ik ook kon gebruiken zoals een vergoeding voor brillen. Je wordt er niet rijk van, maar de vergoeding was beter dan van fbto. Dus toen overgestapt naar CZ. Ik blijf er maar komend jaar.

purny

Berichten: 27579
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-23 18:59

Volgens cz heeft iedereen die 50 jaar en ouder is een kunstgebit.
Tandzorg wordt niet vergoed.

Ceetje_bokt
Berichten: 5189
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:01

purny schreef:
Volgens cz heeft iedereen die 50 jaar en ouder is een kunstgebit.
Tandzorg wordt niet vergoed.

Wat een onzin, die kan je nog extra afsluiten. Overigens heb ik geen tandartsverzekering.

purny

Berichten: 27579
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-23 19:21

Ceetje_bokt schreef:
purny schreef:
Volgens cz heeft iedereen die 50 jaar en ouder is een kunstgebit.
Tandzorg wordt niet vergoed.

Wat een onzin, die kan je nog extra afsluiten. Overigens heb ik geen tandartsverzekering.

Bij het jongerenpakket zit het wel in het pakket. Dat bedoelde ik ermee

KikiCelinevs
Berichten: 200
Geregistreerd: 07-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 09:39

linoleum schreef:
Ik heb enkel ervaring met Aevitae vanuit de aanvullende verzekering (gratis aanvullend via werk), maar maak daar wel veel gebruik van. Nota indienen gaat heel makkelijk en krijg ook binnen 7-10 dagen het geld uitgekeerd op mijn eigen rekening.


Ik hoorde gisteren dat ik voor een vergoeding bij Aevitae wel eerst een behandelplan moet laten maken en goedkeuren. Mijn voorkeur gaat nu dan ook naar Menzis maar het is goed om verschillende ervaringen te horen.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 00:24

Ik ben van czdirect overgestapt naar fbto. Via woolsocks krijg ik nog 20 euro cashback terug omdat ik Via die app naar independer ben gegaan en Via daar afgesloten. Tis niet veel op zo'n bedrag,maar wel tenminste iets.

Independer en zorgkiezer bieden een aantal verzekeringen aan met korting via woolsocks. Daarvoor wel even t lijstje met geselecteerde verzekeringen checken

Anoniem

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 06:31

Ik ben overgestapt van Menzis naar CZ. Via de ING scheelt dat ruim €20 per maand.

moonsparkle
Berichten: 21792
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 08:18

Hm ik kom t goedkoopst uit bij twee verzekeringen die nog in onderhandeling zijn met het ziekenhuis dit het dichtste bij is...

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 08:25

Tarico schreef:
Ik ben overgestapt van Menzis naar CZ. Via de ING scheelt dat ruim €20 per maand.

Dat heb ik vorig jaar idd ook gedaan, CZ direct is dat toch?
Veel goedkoper kon ik het niet vinden..

nevica

Berichten: 1043
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 08:28

Ik zit bij Menzis en heb ook een mail gekregen van ING over CZ maar vind het toch eng om over te stappen. :o Nu is alles gewoon goed zeg maar en ik weet hoe en wat, als ik dat ga veranderen krijg ik stress. :') Maar krijg ook stress van de toeslag die vet omlaag gaat en mijn premie die omhoog gaat. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 09:27

Cer schreef:
Tarico schreef:
Ik ben overgestapt van Menzis naar CZ. Via de ING scheelt dat ruim €20 per maand.

Dat heb ik vorig jaar idd ook gedaan, CZ direct is dat toch?
Veel goedkoper kon ik het niet vinden..


Ja klopt :)

Themba

Berichten: 1479
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 09:37

Denk dat wij blijven zitten bij de VGZ. hoge vergoeding voor beugels en die moet mijn zoon volgend jaar hebben. Kan papa met die verzekering gelijk een nieuw frame laten maken.
zit alleen nog te twijfelen om fysio in het pakket te doen. Paar weken terug schouder uit de kom gehad en fysio zal nog wel even noodzakelijk zijn gok ik.

Momo94
Berichten: 1128
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 10:09

Ghostattack schreef:
Hier vorig jaar overgestapt naar Just; met hoogste eigen risico, jaarlijks betalen en geen aanvullende dingen kwam ik op 1269,49 (107,95 pm). In 2024 zou ik naar 1452,36 (123,50 pm) gaan... Vind dat best een heftige stijging.


Ik zit ook bij just, alleen niet hoogste eigen risico. Gaat toch iets van 14 euro omhoog.. ben ook aan het rondkijken, maar bij de een laat je wat en bij de ander heb je wat. ;( Ik kom er echt niet uit dit jaar..

Luxorvalkje
Berichten: 1946
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 10:12

Themba schreef:
Denk dat wij blijven zitten bij de VGZ. hoge vergoeding voor beugels en die moet mijn zoon volgend jaar hebben. Kan papa met die verzekering gelijk een nieuw frame laten maken.
zit alleen nog te twijfelen om fysio in het pakket te doen. Paar weken terug schouder uit de kom gehad en fysio zal nog wel even noodzakelijk zijn gok ik.


Met VGZ zit je waarschijnlijk wel goed, maar het kan geen kwaad om even 2 dingen te checken:
- Hoeveel behandelingen denken ze dat je nodig hebt?
- Heeft jouw fysio een contract met de verzekeraar?

Ik ga overstappen en mijn fysio heeft dit jaar alleen geen contract met Menzis en alles dat daar ondervalt (Online, Hema, VinkVink)

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 11:48

Tarico schreef:
Ik ben overgestapt van Menzis naar CZ. Via de ING scheelt dat ruim €20 per maand.

Mijn fysio is er helaas niet aangesloten, maar goed, ik kom er in principe zelden en dan krijg ik nog een gedeelte vergoed, dat scheelt.

met paradontologie ging ik afgelopen jaar het schip in, maar dat kan ik met de uitgespaarde premie zelf weer gedeeltelijk betalen..

Carmen_x
Berichten: 91
Geregistreerd: 31-01-20

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 12:23

Ik wil volgend jaar steunzolen. Ik kon de podotherapeut niet terug vinden bij de zorgverzekering. Nou zegt de podotherapeut:

De podotherapeuten dienen geen individueel contract hiervoor te hebben, maar te voldoen aan de kwaliteitsregistraties bij de Nederlandse Vereniging van Podotherapeuten. Deze registraties hebben wij allemaal.

Klopt dat? Waarom zijn andere podotherapeuten dan wel te vinden bij de zorgzoeker?

Fitzroy

Berichten: 25177
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 12:53

Tja, je kunt wel zeggen van bv een fysio, ik kom er nooit maar een ongeluk zit in een klein stoepje (letterlijk ;) ) . Ik ben dit jaar al aan niet verzekerde ziektekosten met laagste eigen risico al € 2000,- kwijt. Dus bezint eer ge begint. Ik ga volgend jaar naar de meest uitgebreide fysio verzekering. Je denkt altijd dat overkomt mij niet tot het ineens wel gebeurt.

robert45
Berichten: 2882
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 13:15

Fitzroy schreef:
Tja, je kunt wel zeggen van bv een fysio, ik kom er nooit maar een ongeluk zit in een klein stoepje (letterlijk ;) ) . Ik ben dit jaar al aan niet verzekerde ziektekosten met laagste eigen risico al € 2000,- kwijt. Dus bezint eer ge begint. Ik ga volgend jaar naar de meest uitgebreide fysio verzekering. Je denkt altijd dat overkomt mij niet tot het ineens wel gebeurt.


als je van die redenatie uit gaat kan je overal wel het meest uitgebreide verzekeringspakket kiezen. :+

deksel

Berichten: 3809
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 16:30

Ik ben nu ook aan het uitzoeken welke verzekering ik volgend jaar wil. Ik wil sowieso aanvullend tandongevallen. Daarnaast moeten mijn kiezen worden getrokken worden bij de kaakchirurg + heb ik een nieuwe hormoonspiraal nodig. Ik vind het zo lastig om een goede (aanvullende) verzekering te kiezen. Door het bomen zie ik het bos niet meer en de meeste vergelijkingssites vind ik niet volledig genoeg.

chanicha

Berichten: 12191
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 16:38

Bij mijn man zijn zijn kiezen getrokken afgelopen drie weken en alles wordt vergoed door DSW maar de kaakchirurg wordt toch sowieso vergoed!
Hij heeft wel de hoogste AV.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18044
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 16:42

Let wel op met 'kaakchirurg wordt toch sowieso vergoed': dat geld alleen als jouw zorgverzekering een contract met dat ziekenhuis heeft (mits je geen restitutiepolis hebt, tenminste, wat tegenwoordig voor veruit de meeste mensen geld) én als de verwijzing naar de kaakchirurg terecht is.
Dat laatste is een puntje dat veel mensen niet weten, die zitten bij de tandarts, zijn daar niet voor verzekerd en willen dan dat de kaakchirurg het doet, maar zo werkt het niet, in veel gevallen.

deksel

Berichten: 3809
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 16:50

chanicha schreef:
Bij mijn man zijn zijn kiezen getrokken afgelopen drie weken en alles wordt vergoed door DSW maar de kaakchirurg wordt toch sowieso vergoed!
Hij heeft wel de hoogste AV.

Ik ben dus nu aan het uitzoeken of de kaakchirurg/kiezen trekken wordt vergoed. Meestal staat dat er zo onduidelijk: ''De kaakchirurg wordt meestal vergoed'' en dan niet kunnen vinden wat wel en wat niet vergoed wordt. Ik heb ook geen zin om 20 verschillende zorgverzekeringen te bellen.

Lalidan schreef:
Let wel op met 'kaakchirurg wordt toch sowieso vergoed': dat geld alleen als jouw zorgverzekering een contract met dat ziekenhuis heeft (mits je geen restitutiepolis hebt, tenminste, wat tegenwoordig voor veruit de meeste mensen geld) én als de verwijzing naar de kaakchirurg terecht is.
Dat laatste is een puntje dat veel mensen niet weten, die zitten bij de tandarts, zijn daar niet voor verzekerd en willen dan dat de kaakchirurg het doet, maar zo werkt het niet, in veel gevallen.

Goede wat betreft de contracten! Ik ben inderdaad niet verzekerd voor de tandarts, alleen trekt mijn tandarts geen kiezen dus heeft vandaar een verwijzing geschreven. Dus neem aan dat het dan terecht is?