Zorgverzekering 2024

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15926
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 15:33

Dat is niet wat pmarena bedoelt.

Noeps
Berichten: 16930
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 08:15

Ik ga van ASR ik kies zelf (voorheen Ditzo) naar de ‘gewone’ ASR. Met een redelijk wat verwachte en geplande zorg (zwangerschapscursus, eigen bijdrage kraamzorg, bekkenfysio) vergoed krijg, kan het dit jaar wel uit om flink aanvullend verzekerd te zijn. CZ was de andere verzekering die qua premie en pakket interessant was, maar die weiger ik (als zorgverlener) op principiële gronden.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 12:03

Noeps schreef:
Ik ga van ASR ik kies zelf (voorheen Ditzo) naar de ‘gewone’ ASR. Met een redelijk wat verwachte en geplande zorg (zwangerschapscursus, eigen bijdrage kraamzorg, bekkenfysio) vergoed krijg, kan het dit jaar wel uit om flink aanvullend verzekerd te zijn. CZ was de andere verzekering die qua premie en pakket interessant was, maar die weiger ik (als zorgverlener) op principiële gronden.


Waarom weiger je CZ? Ik vind de redenen interessant omdat ik daar nu zit en eigenlijk wil overstappen.

Daantjuh88

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 12:51

Ik zit bij unive en ben opzich wel tevreden. Nooit geen gezeur en snel met afrekenen etc. Maar die is ook flink de lucht in gegaan. Dus twijfel heel erg om te gaan shoppen. Enerzijds een tevreden klant, moet ik dan voor een paar euro overstappen. Twijfel twijfel twijfel...

Ik heb ook extra wintersportdekking, heb 2 jaar terug alles vergoed gekregen na een struikelpartij in de sneeuw. (Niet eens met skiën, maar wel mijn kruisband afgescheurd) ze hebben toen aan alle kanten meegewerkt en samengewerkt met mijn reisverzekering, dus dat is dan zo fijn.

Noeps
Berichten: 16930
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 13:48

Tiggs schreef:
Noeps schreef:
Ik ga van ASR ik kies zelf (voorheen Ditzo) naar de ‘gewone’ ASR. Met een redelijk wat verwachte en geplande zorg (zwangerschapscursus, eigen bijdrage kraamzorg, bekkenfysio) vergoed krijg, kan het dit jaar wel uit om flink aanvullend verzekerd te zijn. CZ was de andere verzekering die qua premie en pakket interessant was, maar die weiger ik (als zorgverlener) op principiële gronden.


Waarom weiger je CZ? Ik vind de redenen interessant omdat ik daar nu zit en eigenlijk wil overstappen.

Vanuit perspectief eerstelijns paramedisch zorgverlener: ze leggen een onredelijk hoge administratieve druk op de zorgverleners leggen en zetten daar een heel laag tarief tegenover. De andere grote verzekeraars hebben daar ook een handje van hoor, maar die kwamen qua vergoedingen niet als potentieel interessant uit de bus.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 14:37

Dank voor je toelichting!

deksel

Berichten: 3790
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:52

Lalidan schreef:
Niet per se. In principe kan een tandarts namelijk best kiezen trekken. Dat jouw tandarts het niet doet, is een ander ding. Dus dan kan het twee kanten op: je zorgverzekering accepteerd de verwijzing, of je zorgverzekering zegt 'je zoekt maar een andere tandarts die het wel doet'. Wel een ding om na te vragen vrees ik voor je.
Ik denk dat het ook uitmaakt om hoeveel kiezen het gaat en wat de reden voor de extractie is.

Ik had hiervoor de kaakchirurgieafdeling gebeld, degene aan de telefoon zei dat ze dat nog nooit had meegemaakt.

Ik vind het allemaal maar ingewikkeld en overal staat weer wat anders. Ik denk dat ik voor FBTO ga met aanvullende verzekering voor anticonceptie. M'n kiezen trekken betaal ik dan hoogstwaarschijnlijk zelf, aangezien dat dus niet wordt vergoed door de basisverzekering (?).

Wildgirl

Berichten: 11673
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 21:00

Ik blijf bij ziezo van zilveren kruis, eigen risico naar 885 gezet en daarmee betaal ik per jaar 1500 euro incl 6x fysio. T blijft geldklopperij als je het mij vraagt maargoed.

perdjes

Berichten: 948
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 22:56

Zijn jullie ook verzekerd voor tandongevallen tot 10.000 euro?

Ik twijfel heel erg.
Ben er altijd voor verzekerd geweest maar kan mij nu collectief verzekeren via het werk. Echter zit daar geen tandongevallen bij in het aanvullend pakket. Dan zou ik mij ook aanvullend moeten verzekeren voor de tandarts maar dat wil ik niet, gezien ik veel gunstiger uit ben als ik mijn controles zelf betaal.

Laura_
Berichten: 5384
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 00:01

Ja ik wel! Vind dat wel "belangrijk" als ik van m'n fiets donder en m'n hele mond in puin ligt, ben ik daar wel blij mee dat die gerepareerd kan worden

pmarena

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 09:47

Goh ik vind het wel vaag dat bij het CZ Jongeren pakket je alleen als vader of moeder recht hebt op de (ik geloof) 9 fysio-behandelingen waar ze mee adverteren. Maar kind onder de 18 mag daar geen gebruik van maken. Apart!

Wel leuk dat er ook tandartskosten tot 450 euro bij zitten :)

deksel

Berichten: 3790
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 09:50

perdjes schreef:
Zijn jullie ook verzekerd voor tandongevallen tot 10.000 euro?

Ik twijfel heel erg.
Ben er altijd voor verzekerd geweest maar kan mij nu collectief verzekeren via het werk. Echter zit daar geen tandongevallen bij in het aanvullend pakket. Dan zou ik mij ook aanvullend moeten verzekeren voor de tandarts maar dat wil ik niet, gezien ik veel gunstiger uit ben als ik mijn controles zelf betaal.

Ik doe altijd tandongevallen ja!

Kan je niet een losse aanvullende tandongevallen verzekering doen? Deze staat meestal los van de tandartsverzekering.

TeSzZz
Berichten: 1756
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 11:24

Tandongevallen zou ik zeker doen. Ik ben een aantal jaar terug voorover flauwgevallen waarbij 2 tanden afgebroken zijn en was erg blij dat de spoedtandarts en de daarop volgende afspraken bij mijn eigen tandarts om het te repareren allemaal daaruit gedekt waren.

Helaas voor mij komt de echt dure schade nu pas boven en was de dekking tot 2 jaar na het ongeval, dus dat was wel een beetje jammer haha. Ik ben nu dus aan het kijken naar tandartsverzekeringen en met name daar de voorwaarden van. Een heel deel van de uitgebreide valt af ivm vragenlijst/tandartsverklaring. Heeft iemand ervaring met de hoge tandartsverzekering van unive of VGZ? Wat ik daar op de site kan vinden zitten op specifieke behandelingen een jaar wachttijd, maar wordt de rest gewoon vergoed tot het maximum bedrag, klopt dat?
Ander alternatief kwam ik nog Hema tegen, iemand daar ervaring mee qua zorgverzekering?

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 12:06

pmarena schreef:
Goh ik vind het wel vaag dat bij het CZ Jongeren pakket je alleen als vader of moeder recht hebt op de (ik geloof) 9 fysio-behandelingen waar ze mee adverteren. Maar kind onder de 18 mag daar geen gebruik van maken. Apart!

Wel leuk dat er ook tandartskosten tot 450 euro bij zitten :)


Kinderfysio zit in de basisverzekering ;)

Rennie89
Berichten: 37260
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 12:15

Iemand die weet waar de overheid bij aangesloten is voor collectieve verzekeringen? :Y)

mavantos

Berichten: 3610
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 12:16

Rennie89 schreef:
Iemand die weet waar de overheid bij aangesloten is voor collectieve verzekeringen? :Y)


Ligt voor welk ministerie je werkt volgens mij. Je kan het vinden op het rijksportaal.

Siers83

Berichten: 7364
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 12:18

TeSzZz schreef:
Tandongevallen zou ik zeker doen. Ik ben een aantal jaar terug voorover flauwgevallen waarbij 2 tanden afgebroken zijn en was erg blij dat de spoedtandarts en de daarop volgende afspraken bij mijn eigen tandarts om het te repareren allemaal daaruit gedekt waren.

Helaas voor mij komt de echt dure schade nu pas boven en was de dekking tot 2 jaar na het ongeval, dus dat was wel een beetje jammer haha. Ik ben nu dus aan het kijken naar tandartsverzekeringen en met name daar de voorwaarden van. Een heel deel van de uitgebreide valt af ivm vragenlijst/tandartsverklaring. Heeft iemand ervaring met de hoge tandartsverzekering van unive of VGZ? Wat ik daar op de site kan vinden zitten op specifieke behandelingen een jaar wachttijd, maar wordt de rest gewoon vergoed tot het maximum bedrag, klopt dat?
Ander alternatief kwam ik nog Hema tegen, iemand daar ervaring mee qua zorgverzekering?

Ik zat afgelopen jaar bij Unive, tand verzekerd tot €1000. En die had ik dus ook alleen afgesloten omdat die de enige waren die zonder verklaring verzekerden tot dat bedrag. Goede verzekering maar niet goedkoop. Ze hebben wel netjes alles vergoed wat ingediend is, zonder gezeur

MarliesV

Berichten: 15206
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 12:23

Tandongevallen tot 10.000 euro zeker doen!

Die vent van mij heeft afgelopen jaar een stok in zijn wiel gehad in de nacht, vol over de kop, beide voortanden er uit. Niet meer te redden uiteindelijk. Die 10K gaat ongeveer op, gelukkig verzekerd!

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 12:24

mavantos schreef:
Rennie89 schreef:
Iemand die weet waar de overheid bij aangesloten is voor collectieve verzekeringen? :Y)


Ligt voor welk ministerie je werkt volgens mij. Je kan het vinden op het rijksportaal.

En gemeenten kun je hier vinden: https://vng.nl/nieuws/premies-collectie ... 024-bekend

pmarena

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 12:32

verootjoo schreef:
pmarena schreef:
Goh ik vind het wel vaag dat bij het CZ Jongeren pakket je alleen als vader of moeder recht hebt op de (ik geloof) 9 fysio-behandelingen waar ze mee adverteren. Maar kind onder de 18 mag daar geen gebruik van maken. Apart!

Wel leuk dat er ook tandartskosten tot 450 euro bij zitten :)


Kinderfysio zit in de basisverzekering ;)


Het stomme is dat er een onderscheid gemaakt wordt tussen bvb. de Jongeren en de 50+ wat dat betreft, als je in het overzicht kijkt:

https://www.cz.nl/vergoedingen/fysiothe ... ot-18-jaar

Maar dat zal dan zeker gaan over extra behandelingen, bovenop die van de basisverzekering.
Ik vind het maar maf in ieder geval...

TeSzZz
Berichten: 1756
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 12:49

Siers83 schreef:
TeSzZz schreef:
Tandongevallen zou ik zeker doen. Ik ben een aantal jaar terug voorover flauwgevallen waarbij 2 tanden afgebroken zijn en was erg blij dat de spoedtandarts en de daarop volgende afspraken bij mijn eigen tandarts om het te repareren allemaal daaruit gedekt waren.

Helaas voor mij komt de echt dure schade nu pas boven en was de dekking tot 2 jaar na het ongeval, dus dat was wel een beetje jammer haha. Ik ben nu dus aan het kijken naar tandartsverzekeringen en met name daar de voorwaarden van. Een heel deel van de uitgebreide valt af ivm vragenlijst/tandartsverklaring. Heeft iemand ervaring met de hoge tandartsverzekering van unive of VGZ? Wat ik daar op de site kan vinden zitten op specifieke behandelingen een jaar wachttijd, maar wordt de rest gewoon vergoed tot het maximum bedrag, klopt dat?
Ander alternatief kwam ik nog Hema tegen, iemand daar ervaring mee qua zorgverzekering?

Ik zat afgelopen jaar bij Unive, tand verzekerd tot €1000. En die had ik dus ook alleen afgesloten omdat die de enige waren die zonder verklaring verzekerden tot dat bedrag. Goede verzekering maar niet goedkoop. Ze hebben wel netjes alles vergoed wat ingediend is, zonder gezeur


Nee goedkoop zijn ze zeker niet, maar helaas was de tandarts dat afgelopen jaar ook niet toen ik heel ruim boven mijn verzekering uit kwam :') Fijn om te weten dat ze wel netjes vergoeden verder. In mijn geval komt er een complexe wortelkanaal aan en die valt niet onder de wachttijd als ik het zo zie dus het is wel een goede optie.

Siers83

Berichten: 7364
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Zorgverzekering 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 13:29

Je kan ze altijd bellen als je al een prijsopgave hebt. Kunnen ze voor je berekenen wat vergoed word

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 13:36

pmarena schreef:
verootjoo schreef:

Kinderfysio zit in de basisverzekering ;)


Het stomme is dat er een onderscheid gemaakt wordt tussen bvb. de Jongeren en de 50+ wat dat betreft, als je in het overzicht kijkt:

https://www.cz.nl/vergoedingen/fysiothe ... ot-18-jaar

Maar dat zal dan zeker gaan over extra behandelingen, bovenop die van de basisverzekering.
Ik vind het maar maf in ieder geval...


Dit staat er echt heel raar ja :')

henshem
Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 13:58

Wildgirl schreef:
Ik blijf bij ziezo van zilveren kruis, eigen risico naar 885 gezet en daarmee betaal ik per jaar 1500 euro incl 6x fysio. T blijft geldklopperij als je het mij vraagt maargoed.


Wat bedoel je precies met geldklopperij? De zorgkosten in Nederland worden niet eens volledig door alle premies gedekt. De overheid betaalt een heel groot deel uit belastinginkomsten. Wanneer je een ongeluk krijgt, een ernstige ziekte of een chronische ziekte is €1500 per jaar een schijntje vergeleken met de werkelijke zorgkosten.

Themba

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 14:12

henshem schreef:
Wildgirl schreef:
Ik blijf bij ziezo van zilveren kruis, eigen risico naar 885 gezet en daarmee betaal ik per jaar 1500 euro incl 6x fysio. T blijft geldklopperij als je het mij vraagt maargoed.


Wat bedoel je precies met geldklopperij? De zorgkosten in Nederland worden niet eens volledig door alle premies gedekt. De overheid betaalt een heel groot deel uit belastinginkomsten. Wanneer je een ongeluk krijgt, een ernstige ziekte of een chronische ziekte is €1500 per jaar een schijntje vergeleken met de werkelijke zorgkosten.


Ik ben na 1 infuus dat bedrag al kwijt wat ik per jaar aan premie betaal. Als ik zie wat mijn bevallingen en nu chronisch ziek zijn heeft gekost tot nu toe. Betaal ik elke maand met liefde 160 euro aan premie