Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38438
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 17:27


tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 17:59

Echt jammer dat het zo gelopen is, voor allebei.
@koper goed dat je hebt ingezien dat je je post beter kon aanpassen.

@bigone op het eerste gezicht ziet die advertentie er goed uit, maar op zo’n recreatiewoning krijgt TS natuurlijk geen huurtoeslag. Dus of dat haalbaar is?

Sansevieria
Berichten: 4224
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 18:10

Is wellicht onder gegaan in de hoeveelheid berichten, dan nog maar een keer:
https://www.sdfryslan.nl/wmo/maatschapp ... wenopvang/

In deze link staan niet alleen de nodige instanties die crisisopvang doen, maar ook bijvoorbeeld housing first, die helpen je eerst met woonruimte, maar ook met andere dingen.

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 18:12

Lolacabana schreef:
Ik vind het heel jammer dat het zover heeft moeten komen dat er dit soort berichten over mij op bokt geplaatst worden. Ik ga hier niet in op details. Het is tussen Pauline en mij niet goed gegaan & het is voor allebei naar dat het zo heeft moeten eindigen nadat het uit mijn beste intenties is gestart.

Op vrijdag 9 februari om 16:00 uur kan ze haar spullen komen ophalen en dan sluit ik dit hoofdstuk graag af.

Ik denk dat de meeste mensen wel snappen dat een vreemde in huis halen niet niks is, echt respect dat je de moeite genomen hebt te helpen

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 18:17

Sansevieria schreef:
Is wellicht onder gegaan in de hoeveelheid berichten, dan nog maar een keer:
https://www.sdfryslan.nl/wmo/maatschapp ... wenopvang/

In deze link staan niet alleen de nodige instanties die crisisopvang doen, maar ook bijvoorbeeld housing first, die helpen je eerst met woonruimte, maar ook met andere dingen.


Ik heb gewerkt in de vrouwen opvang. Het gaat vaak om vrouwen met zeer gecompliceerde problematiek waarbij huisvesting de minste is. Ook voor deze vrouwen zijn de wachtlijsten lang. Er is vaak zoveel problematiek dat ik dit niet echt een oplossing vind. De meeste bewoonsters komen er slechter uit. Dat lijkt allemaal wel goed, maar ik vond het dat totaal niet. Dus is een oplossing als het alternatief betekent buiten onder de brug slapen.

Fitzroy

Berichten: 25163
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 18:22

Lola, ook al is het koper’s topic, ik wil jou een groot compliment geven voor je noodopvang.

Persoonlijk komt het op mij in dit hele topic ook over alsof koper niet de ernst van haar situatie inziet. Ik bedoel als je op 21 december nog geen noodplan hebt terwijl je op 1 december al wist dat je daar weg moest. Ik zou geen oog meer dichtdoen.

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 18:58

Fitzroy schreef:
Lola, ook al is het koper’s topic, ik wil jou een groot compliment geven voor je noodopvang.

Persoonlijk komt het op mij in dit hele topic ook over alsof koper niet de ernst van haar situatie inziet. Ik bedoel als je op 21 december nog geen noodplan hebt terwijl je op 1 december al wist dat je daar weg moest. Ik zou geen oog meer dichtdoen.


Wat voor noodplan moet je hebben dan als je echt nergens terecht kan en je door de overheid gewoon in de steek word gelaten....want dat is wat er eigenlijk gebeurd. (en voor vele anderen.)

Vakantie park is nog wel een optie maar ik denk dat je daar geen huursubsidie voor krijgt. Dus ddan moet je salaris wel toereikend zijn.

Sansevieria
Berichten: 4224
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 19:09

pien_2010 schreef:
Sansevieria schreef:
Is wellicht onder gegaan in de hoeveelheid berichten, dan nog maar een keer:
https://www.sdfryslan.nl/wmo/maatschapp ... wenopvang/

In deze link staan niet alleen de nodige instanties die crisisopvang doen, maar ook bijvoorbeeld housing first, die helpen je eerst met woonruimte, maar ook met andere dingen.


Ik heb gewerkt in de vrouwen opvang. Het gaat vaak om vrouwen met zeer gecompliceerde problematiek waarbij huisvesting de minste is. Ook voor deze vrouwen zijn de wachtlijsten lang. Er is vaak zoveel problematiek dat ik dit niet echt een oplossing vind. De meeste bewoonsters komen er slechter uit. Dat lijkt allemaal wel goed, maar ik vond het dat totaal niet. Dus is een oplossing als het alternatief betekent buiten onder de brug slapen.

@Pien, met alle respect, maar heb je écht alle links die eronder zitten doorgekeken?
Dat zie ik anders.

Dan, het alternatief was toch al een aantal keren haast onder de brug slapen?
Als er zich 3 dagen of enkele uren voordat je op straat staat pas een noodoplossing aandient?

Koper heeft er niks aan om van hot naar her te blijven slepen, en voor die arme katten lijkt me dat helemaal erg.
Ze heeft nood aan een structurele oplossing lijkt me, ipv van de ene naar de andere noodoplossing te springen.
En helaas, woningen liggen nu eenmaal niet voor het oprapen momenteel, zeker geen betaalbare.

@Lola, alle respect voor jou, jij was de enige die meteen voor haar medemens ingesprongen is.
Ik geef eerlijk toe, heb dat ooit gedaan, zou daar nooit meer aan beginnen.

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 19:12

Citaat:
Ik zou geen oog meer dichtdoen.


Volgens mij was koper ook aardig in paniek. Althans zo las ik haar posts wel van die dagen. Dus ik vind het nogal een aanname dat Koper rustig sliep :=

Eens met Cowgirl. Ik kon indertijd ook naar een park met de kinderen. Daar hing wel een prijskaartje aan, dat ik kon betalen daar ik een goede baan had. Koper haar financiële situatie zou wel eens totaal anders kunnen zijn iets dat ik vermoed.

De woning situatie in Nederland is zodanig dat steeds meer mensen in de problemen raken tot en met slapen in de auto toe en dan weer naar het werk gaan of nog erger (op straat moeten leven). Daar heb ik een tijd geleden een reportage over gezien. De situatie is zeer ernstig en het is flauw om te gaan suggereren dat het allemaal aan de mensen zelf ligt als ze in die situatie terecht zijn gekomen!

Mijn man en ik hebben ook bewust nee gezegd tegen opvang van Oekraïeners. Je begint nogal ergens aan en wij dachten dat we dat niet zouden kunnen opbrengen. Al je privacy ben je kwijt.

Opvang circuit kan altijd nog als echt niets meer lukt, is geen structurele oplossing.
Zelfs op het allerlaatste moment.

Sansevieria
Berichten: 4224
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 19:18

pien_2010 schreef:
Citaat:
Ik zou geen oog meer dichtdoen.


Volgens mij was koper ook aardig in paniek. Althans zo las ik haar posts wel van die dagen. Dus ik vind het nogal een aanname dat Koper rustig sliep :=

Eens met Cowgirl. Ik kon indertijd ook naar een park met de kinderen. Daar hing wel een prijskaartje aan, dat ik kon betalen daar ik een goede baan had. Koper haar financiële situatie zou wel eens totaal anders kunnen zijn iets dat ik vermoed.

De woning situatie in Nederland is zodanig dat steeds meer mensen in de problemen raken tot en met slapen in de auto toe en dan weer naar het werk gaan of nog erger (op straat moeten leven). Daar heb ik een tijd geleden een reportage over gezien. De situatie is zeer ernstig en het is flauw om te gaan suggereren dat het allemaal aan de mensen zelf ligt als ze in die situatie terecht zijn gekomen!

Heeft dat iemand in dit topic met droge ogen zitten beweren dan?
Ik geloof dat wij hier allemaal wel beseffen hoe drastisch slecht de woonsituatie is.
Ja, dat is erg, maar helaas ook niet een twee drie op te lossen.

Tegenwoordig ook veel werkende mensen met kinderen zonder woning, en als ze dan al een auto hebben is dat nog een "beetje geluk" bij hun ongeluk.
Zo erg is het inmiddels in Nederland.
Koper is (helaas) niet de enige op bokt, lees de topics van mensen maar na die geen betaalbare woonruimte in NL vinden.

Ik heb zelf ooit ook al omdat ik geen woonruimte kon vinden tijdelijk met tentje op de camping gezeten (in een heel heel ver verleden).

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 19:28

En vlak over de grens in duitsland? Dat is natuurlijk wel een hele stap.

prompter

Berichten: 11250
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 19:56

Als ik de Duitse kranten mag geloven is de woonsituatie daar niet veel beter. Ja, als je een huis kan kopen.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:06

Het is echt schandalig hoe Nederland met zijn burgers omgaat.
Er zijn gewoon zoveel meer mensen die een huis zoeken dan dat er huizen zijn.
En ondertussen komen er duizenden mensen binnen die ook weer een huis nodig hebben. Nee dat is geen discriminatie en ook niet deze mensen hun schuld, dat is onze regering zijn schuld.
En het probleem loopt op en op.

Vervolgens lees ik in het eindhovensdagblad dat iemand al 20 jaar een huis verhuurd dat bij zijn bedrijf staat. En die word nu per dwangsom gessomeerd er mee te stoppen want niet volgens regeltjes.
Zie je die (engerd) van een Gillis aangepakt worden in Asten bij het Prinsenmeer met zijn vakantiehuisjes.
Maar wie is daar de dupe van? De mensen die er wonen en er weg moeten.
Waar moeten die heen?!

Ipv dat onze regering onder voorwaarde juist deze huizen op vakantieparken als echt huis registreert, incl huurtoeslag.
Hoeveel mensen zouden geholpen zijn?! Veel heel erg veel. Misschien wel allemaal??? Want dit soort huizen zijn er erg veel. Ze zijn er, al gebouwd..... Mensen kunnen er zo in als er nu een regeltje veranderd word in de stugge wet. Bepaald door mensen met huizen van 10 slaapkamers....

oke hier heeft koper geen zak aan... maar echt ben zo boos op onze regering...voor de vele mensen als Koper....

herr_balou
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:11

Sansevieria schreef:
pien_2010 schreef:
Volgens mij was koper ook aardig in paniek. Althans zo las ik haar posts wel van die dagen. Dus ik vind het nogal een aanname dat Koper rustig sliep :=

Eens met Cowgirl. Ik kon indertijd ook naar een park met de kinderen. Daar hing wel een prijskaartje aan, dat ik kon betalen daar ik een goede baan had. Koper haar financiële situatie zou wel eens totaal anders kunnen zijn iets dat ik vermoed.

De woning situatie in Nederland is zodanig dat steeds meer mensen in de problemen raken tot en met slapen in de auto toe en dan weer naar het werk gaan of nog erger (op straat moeten leven). Daar heb ik een tijd geleden een reportage over gezien. De situatie is zeer ernstig en het is flauw om te gaan suggereren dat het allemaal aan de mensen zelf ligt als ze in die situatie terecht zijn gekomen!

Heeft dat iemand in dit topic met droge ogen zitten beweren dan?
Ik geloof dat wij hier allemaal wel beseffen hoe drastisch slecht de woonsituatie is.
Ja, dat is erg, maar helaas ook niet een twee drie op te lossen.

Tegenwoordig ook veel werkende mensen met kinderen zonder woning, en als ze dan al een auto hebben is dat nog een "beetje geluk" bij hun ongeluk.
Zo erg is het inmiddels in Nederland.
Koper is (helaas) niet de enige op bokt, lees de topics van mensen maar na die geen betaalbare woonruimte in NL vinden.

Ik heb zelf ooit ook al omdat ik geen woonruimte kon vinden tijdelijk met tentje op de camping gezeten (in een heel heel ver verleden).

Sinds wanneer betekenen suggereren en beweren hetzelfde?

herr_balou
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:17

Cowgirl schreef:
En vlak over de grens in duitsland? Dat is natuurlijk wel een hele stap.

15 jaar geleden was dat nog een aardige tip geweest. Het zit daar inmiddels vol met Nederlanders die een goedkopere woning zochten, waardoor de prijzen daar (aan de grens) richting de NLse prijzen zijn gegaan en dan is er geen mogelijkheid tot huursubsidie. Het sociale stelsel van Duitsland zit ook niet op iemand als TS te wachten.

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:23


Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:25

Ik denk dat er nu wat prioriteiten gesteld moeten worden, niet leuk maar wel noodzakelijk:

1 opvang voor de katten, dan kun je namelijk ook genoeg nemen met een kamer en dat is echt makkelijker en betaalbaar. Vanuit daar langzaam je leven weer opbouwen. Vanuit de situatie waar je nu zit moet je het met kleine stapjes doen. Ik zou het ook vreselijk vinden zonder mijn huisdieren, maar voor nu belemmerd het je enorm.

BigOne
Berichten: 38438
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:26


Lynn_Nikita

Berichten: 25531
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:28

Berdien schreef:
Het is dan wel in Drenthe, maar qua kosten misschien wel heel passend?

https://vastgoedbeschermer.nl/rental/wo ... in-borger/

Volgens mij mag je geen huisdieren in anti kraak
Ik denk dat daar ook een moeilijkheidsgraad is, de dieren
Ik zou ze ook niet kwijtwillen maar het wordt zo wel moeilijker

Ik heb tig jaar geleden na een breuk tussen mij en mijn ex en erna een huurbaas die de woning wilde verkopen ook in zo`n lastige situatie gezeten. katten zijn toen tijdelijk verhuisd tot ik een woning vond.
Klein, maar betaalbaar en door de personen voor mij afgewezen. Maar na een aantal maanden in auto, erna een opvang en daarna bij een kennis gewoond te hebben was ik al blij dat ik een eigen plekje had.

jammer dat het is misgelopen tussen de tijdelijke plek en TS maar respect voor lola dat ze alsnog voor enkele weken onderdak heeft gezorgd.

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:28

Wellicht is er in overleg wat mogelijk? Twee bescheiden katjes is wat anders dan een stapel grote honden :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41785
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:29

Benzz schreef:
Ik denk dat er nu wat prioriteiten gesteld moeten worden, niet leuk maar wel noodzakelijk:

1 opvang voor de katten, dan kun je namelijk ook genoeg nemen met een kamer en dat is echt makkelijker en betaalbaar. Vanuit daar langzaam je leven weer opbouwen. Vanuit de situatie waar je nu zit moet je het met kleine stapjes doen. Ik zou het ook vreselijk vinden zonder mijn huisdieren, maar voor nu belemmerd het je enorm.

Hier ben ik het mee eens. Het is voor die dieren ook niet gezond zoveel rondgesleept te worden, dan weer hier, dan weer daar.

En met huisdieren ben je echt wel beperkter in de mogelijkheden.

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:31

Berdien schreef:
Wellicht is er in overleg wat mogelijk? Twee bescheiden katjes is wat anders dan een stapel grote honden :))

Particulier vaak wel, via dit soort bedrijven niet.

Ook scheelt het Particulier als je een vaste baan hebt met goed inkomen.

Ik heb ook in de oliebol gezeten. Toen ik eenmaal een vaste baan bij een gerenommeerd bedrijf had, waren bij particuliere huur huisdieren ineens geen probleem meer.

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:31

Toch snap ik wat Fitzroy bezoelt. Ik denk niet dat er zozeer wordt gesproken over hoe Koper in deze situatie terecht is gekomen, maar hoe ze ermee omgaat. Nu zal ze heus niet alles delen, maar de hele situatie is wel reden voor paniek zegmaar. Schijnbaar is Koper al 5 jaar gemiddeld 3x per jaar aan het verhuizen van de ene tijdelijke plek naar de andere noodoplossing. Op 31 oktober hoort ze dat ze 2 maanden heeft om iets nieuws te vinden en dit topic bestaat eigenlijk voor een groot deel uit reageren op sociale huurwoningen.

Hoewel dat natuurlijk een oplossing gaat opleveren die perfect is voor de langere termijn, is dat geen spoedoplossing. 2 maanden om een nieuwe woning te vinden is héél erg kort. Zelfs voor Friesland, waar de gemiddelde benodigde inschrijfduur nog altijd wel hysterisch veel lager is dan in veel andere delen van Nederland. 5 jaar geleden kon je nog met een inschrijfduur van gemiddeld 2,5 jaar aan een woning komen en dat is nu opgelopen tot 3+ jaar.

Sociale huur is geen noodplan of spoedoplossing en dat is wel waar een groot deel van dit topic om gaat. Deze situatie heeft baat bij noodoplossingen. Anti-kraak, studentenkamers, iets... Het gaat ons niet aan hoe Koper in deze situatie terecht is gekomen, maar in dit topic wordt wel om hulp gevraagd en degene die de meeste hulp heeft geboden weet inmiddels waar de uitspraak "Geen enkele goede daad blijft onbestraft" vandaan komt.

En in de tussentijd worden die katten ook nog eens gemiddeld 3x per jaar verhuisd...

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:32

Ik heb trouwens wel antikraak gezeten met een kat. Het pand werd gesloopt en het interesseerde het bedrijf dat het beheerde niet zoveel meer. :)

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:33

_San87_ schreef:
Benzz schreef:
Ik denk dat er nu wat prioriteiten gesteld moeten worden, niet leuk maar wel noodzakelijk:

1 opvang voor de katten, dan kun je namelijk ook genoeg nemen met een kamer en dat is echt makkelijker en betaalbaar. Vanuit daar langzaam je leven weer opbouwen. Vanuit de situatie waar je nu zit moet je het met kleine stapjes doen. Ik zou het ook vreselijk vinden zonder mijn huisdieren, maar voor nu belemmerd het je enorm.

Hier ben ik het mee eens. Het is voor die dieren ook niet gezond zoveel rondgesleept te worden, dan weer hier, dan weer daar.

En met huisdieren ben je echt wel beperkter in de mogelijkheden.


Dit dus. Inmiddels zit je bij mij in de buurt, dus ik wil je best een paar uurtjes helpen om orde op zaken te stellen en te prioriteren. Maar ik ben direct, glashard en daar moet je tegen kunnen.