Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 14:10

KSHancox schreef:
In die 3 jaar heb ik totaal twee weken bij iemand anders moeten verblijven *knip*
ik moest en ik zou mijn eigen ellende oplossen en niet iemand anders z'n leven zuur maken in zijn of haar (t)huis.

Daar spreek je dus wel tegen en ik vind het nogal wat dat jij vindt dat iemand die ergens anders logeert/verblijft iemands anders leven zuur maken?

Kelan

Berichten: 1627
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 14:37

Bovendien heb je ook wel een voorsprong als je vanuit een "gouden lepel" situatie in de oliebol raakt. Dan heb je nl. vaak wel de skills en/of netwerk meegekregen, waarmee je oplossingen kunt creeren.
Als je je hele leven al aan het randje staat (algemene opmerking, ik weet niet of dat voor TS geldt), is dat moeilijker.

Vanuit een maakbaarheidsgedachte is het natuurlijk heel fijn om te denken "als iemand maar echt wil dan lukt het wel". Maar soms is dat gewoon niet zo. Dan spelen er meerdere factoren mee, waardoor het (alleen) niet lukt. Een van die factoren is langdurige stress (en zo veel onzekerheid en iedere keer verhuizen lijkt mij langdurige stress). Dat doet wat met je veerkracht en oplossingsvermogen.

Geen idee wat hiervan van toepassing is op TS, en wat niet. Ik hoop vooral dat ze snel een plekje voor zichzelf vindt. En dat als ze daar hulp bij nodig heeft, ze die snel vindt.

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 14:43

Als je degene die je uit de brand helpt zo tot wanhoop drijft dat je er per direct uit moet dan maak je zeker iemand het leven zuur ja. Ik denk dat TS vooral blij mag zijn dat de mensen die nu stank voor dank krijgen niet verder ingaan op het hoe en waarom, maar in principe komt het erop neer dat in deze situatie een hand in eigen boezem steken helemaal geen kwaad kan. Niet alles 'overkomt je' omdat het universum even een rotdag heeft.

@Kelan: juist niet als je altijd alles aangereikt kreeg en nooit wat zelf hoefde op te lossen. :) maargoed, maakt verder niet uit. Het is goedgekomen.

Fly_high

Berichten: 3316
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 14:56

Kelan schreef:
Vanuit een maakbaarheidsgedachte is het natuurlijk heel fijn om te denken "als iemand maar echt wil dan lukt het wel". Maar soms is dat gewoon niet zo. Dan spelen er meerdere factoren mee, waardoor het (alleen) niet lukt. Een van die factoren is langdurige stress (en zo veel onzekerheid en iedere keer verhuizen lijkt mij langdurige stress). Dat doet wat met je veerkracht en oplossingsvermogen.


Het is niet zo dat je met alleen maar willen en hard je best doen spontaan aan een villa in Wassenaar komt maar er zijn zeker oplossingen als je die durft te zoeken :o

En voordat we over gouden lepels beginnen, ik ben in NL op polenhotel begonnen ;) en daarna vaker dan het me lief was per direct een nieuwe woonruimte moeten zoeken, soms dezelfde dag nog om niet op straat te hoeven te slapen want familie en vrienden is een lastig onderwerp als arbeidsmigrant.

Het doet zeker wat met je en dat moet men ook niet onderschatten, maar alsnog kun je met zulke extreme situaties op verschillende manieren omgaan. IMO zou focus van TS moeten zijn op zelfstandigheid, ook al houdt het in dat je op kamers of anti-kraak moet gaan wonen.

Edit. Je zou trouwens best migranten / allochtonen makelaars kunnen opzoeken die hebben misschien wat minder fijne huizen maar zijn ook heel makkelijk met inkomenseisen vergeleken met de Nederlandse markt. Die kaalgeschoren Oostblokkers bijten ook niet ;)

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 14:58

KSHancox schreef:
Als je degene die je uit de brand helpt zo tot wanhoop drijft dat je er per direct uit moet dan maak je zeker iemand het leven zuur ja. Ik denk dat TS vooral blij mag zijn dat de mensen die nu stank voor dank krijgen niet verder ingaan op het hoe en waarom, maar in principe komt het erop neer dat in deze situatie een hand in eigen boezem steken helemaal geen kwaad kan. Niet alles 'overkomt je' omdat het universum even een rotdag heeft.

Dus jij weet meer dan de rest hier?
Jij weet wat TS voor vreselijks heeft gedaan om degene zo ver te krijgen dat ze per direct eruit moest?

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 15:14

Het oordelen over anderen is altijd zo gemakkelijk. Ik voel dat ik er volkomen neutraal in sta. Hoop dat Koper zsm woonruimte heeft en al die (ver) oordelen vind ik naar en zijn zeker niet helpend.

En ja ook ik kan allerlei ellende verhalen ophangen die uiteindelijk goed zijn afgelopen. Wat ik geleerd heb van mijn ellende is om nederig te blijven, dankbaar als het goed gaat en om niet te (ver,) oordelen want ook dat meegemaakt. Is altijd zo gemakkelijk en zo niet helpend. Dus eens met Brainless.

Little_Gift
Berichten: 1785
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 15:16

Moderatoropmerking:
bericht tegen de regels geformuleerd
Laatst bijgewerkt door ynskek op 28-01-24 07:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tegen de regels geformuleerd

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10464
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 15:21

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie verzoeken om eventuele speculatie over hoe alles gelopen is achterwege te laten. Daar heeft verder niemand iets aan

Swift
Berichten: 2100
Geregistreerd: 20-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 15:36

Little_Gift schreef:
Moderatoropmerking:
bericht tegen de regels geformuleerd



Nou ja zeg wat een bizarre aanname :oo Ik ben slechts kort langs de zijlijn betrokken geweest maar ik kan me wel goed inleven in de situatie van Lolacabana. Ik ervoer in het contact wat ik gehad heb met TS al dat mijn grenzen overschreden werden.
Ik denk dat TS haar handjes dicht mag knijpen dat Lolacabana zo correct blijft reageren, petje af daarvoor!
Laatst bijgewerkt door ynskek op 28-01-24 07:46, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Quote leeggehaald bericht

Little_Gift
Berichten: 1785
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 15:53

Mijn opmerking ging ook niet over lolacabana hé, als je goed leest...

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 16:04

Swift schreef:
Ik ervoer in het contact wat ik gehad heb met TS al dat mijn grenzen overschreden werden.
Ik denk dat TS haar handjes dicht mag knijpen dat Lolacabana zo correct blijft reageren, petje af daarvoor!

Je hebt alleen contact via berichten gehad? Hoe kan iemand dan jouw grenzen overschrijden?

Ik heb liever dat mensen gewoon melden wat ze willen melden ipv dat suggestieve gedoe.
Omdat de 1 wat aanbied wat verkeerd loopt moet het wel aan degene liggen die het aanneemt.
Kan ook best beide zijn wat niet klikt.

Sansevieria
Berichten: 4224
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 16:10

Klopt niet, Swift was diegene die in eerste instantie haar caravan aanbood. Als ik me niet vergis,
En daarna nog de spullen van Koper over een flinke afstand verhuisd heeft met haar wagen en trailer.

assie

Berichten: 9493
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 16:11

Swift heeft koper naar laura gebracht, dus wel iets meer.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog heb gedacht mijn bovenverdieping aan koper beschikbaar te stellen. Die gebruik ik zelf toch niet. Maar na de verhalen hier durf ik niet meer.
Jammer wel.

Anyway, koper, succes. Hopelijk vind je de kracht om je problemen aan te gaan en kun je ze overwinnen.

Mellow

Berichten: 6504
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 16:56

Kshancox heeft een bericht gelezen wat niet netjes was naar Lolacobana. Die heeft TS later bewerkt.
Peelie krijgt privé dingen mee omdat ze de beste vriendin is van Lolacobana en Swift heeft haar verhuisd van de ene naar de andere plek. Dus die weten alledrie inderdaad iets meer.


Wanneer bijvoorbeeld je katten belemmeren dat jij geen huisje kan krijgen zul je toch na moeten gaan denken of je daar niet een ander plekje voor zou zoeken. Je kunt niet altijd afhankelijk blijven van anderen.
Soms denk je nog keuzes te hebben terwijl eigenlijk die keuzes en opties er niet meer zijn.

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 17:00

ynskek schreef:
Ik wil jullie verzoeken om eventuele speculatie over hoe alles gelopen is achterwege te laten. Daar heeft verder niemand iets aan

Schreef moderator ynskek. Dat is mijn reactie op eerste allinea bericht hierboven.
Het is gewoon niet ok!

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 17:08

Aanwijzen dat mensen uit eerste ervaring reageren is toch niet verkeerd? Het geeft mij nog even helder aan hoe t in elkaar steekt bij reacties, dank
Geeft ook de mensen aan die met goede intentie gehandeld hebben en dat dat niet gelukt is verder niets negatiefs van deze posters gelezen.
Ieder vult het voor zichzelf in

pien_2010

Berichten: 43721
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 17:14

knollentuin schreef:
Aanwijzen dat mensen uit eerste ervaring reageren is toch niet verkeerd? Het geeft mij nog even helder aan hoe t in elkaar steekt bij reacties, dank


Het versterkt het negatieve beeld dat geschetst wordt over de bokker. "Want zij hebben haar ontmoet, dus zij weten het". Zo lust ik er nog wel meer.

Laat ik het anders formuleren. Ik heb veel Bokkers ontmoet inmiddels. Heel leuk en gaaf echt waar. Op één bokker na. Was echt niet tof.
Nog nooit heb ik met naam en toenaam daar iets over gezegd hier op dit openbare forum. Want Bokt is ook een plek waar bokkers moeten kunnen zijn, die ik absoluut niet mag, waar ik buitengewone slechte ervaring mee heb, zonder dat hij of zij beschadigd wordt door mij. Zo sta ik erin.

Het is fout gegaan, heel jammer voor alle betrokkenen, punt. Wonden likken en door met het leven, en mond houden door alle partijen in het openbaar.

Ann

Berichten: 13331
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 17:16

Helemaal met bovenstaande van Pien eens. Er over doorgaan voegt niets toe in dit topic imo.

Slmt9

Berichten: 4863
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 17:17

Ook helemaal eens met Pien.

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 18:02

Gedeeltelijk eens, ik zou in bepaalde situaties echt wel vooraf gewaarschuwd willen worden.

genja
Berichten: 3944
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 18:14

Brainless schreef:
KSHancox schreef:
Als je degene die je uit de brand helpt zo tot wanhoop drijft dat je er per direct uit moet dan maak je zeker iemand het leven zuur ja. Ik denk dat TS vooral blij mag zijn dat de mensen die nu stank voor dank krijgen niet verder ingaan op het hoe en waarom, maar in principe komt het erop neer dat in deze situatie een hand in eigen boezem steken helemaal geen kwaad kan. Niet alles 'overkomt je' omdat het universum even een rotdag heeft.

Dus jij weet meer dan de rest hier?
Jij weet wat TS voor vreselijks heeft gedaan om degene zo ver te krijgen dat ze per direct eruit moest?


Het is niet voor niks dat iemand 2x achter elkaar eerder en vrij acuut haar tijdelijke opvangplek moet verlaten. Dat is meestal niet omdat je de wc rol niet vervangt als die leeg is.
Er is vast een reden waarom ts in deze situatie zit en ik hoop dat ts de stappen neemt die nodig zijn om hieraan te werken. Als ik hier zo tussen de regels lees is dit niet alleen opgelost met een fijn woonplekje

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 18:16

Eens met Pien!

Jammer dat het bij Lolo niet goed gelopen is. Punt erachter en door!

Koper komt wel weer aan een huis en hoe is geheel aan haar.

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 20:26

Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels geformuleerd
Laatst bijgewerkt door ynskek op 27-01-24 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tegen de regels geformuleerd

Slmt9

Berichten: 4863
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 20:58

KSHancox schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht was tegen de regels geformuleerd



Als je dit terug leest, kan je je dan ook in Koper verplaatsen en hoe dit over komt?

Ik ken Koper niet en ik heb geen idee wat er tussen Koper en andere bokkers is gebeurd. Alleen hoe jij Koper nu neerzet vind ik ontzettend kwalijk en kwetsend, of je het nu bij het rechte eind hebt of niet. Daarmee beschadig je Koper ook.

prompter

Berichten: 11250
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 21:01

Ik vind dit ook echt niet OK :n. Zo makkelijk vanachter je toetsenbord iemand veroordelen.