Like deel en win en niet bekendmaken/ uitkeren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25467
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Like deel en win en niet bekendmaken/ uitkeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-23 09:40

Ik doe op social media vaker mee aan like deel en win acties. Soms win ik ook wat, soms gun ik een kleinschalig bedrijf ook gewoon de reclame

Maar mag een bedrijf dat jou bepaalde dingen vraagt om te doen om deel te mogen nemen ineens niks uitkeren of de hele actie gewoon verwijderen na een aantal dagen?

Ik begrijp dat het vrijwillig is en een kans, maar je doet mee met reclame maken door dingen te delen, te taggen, te liken en / of in te sturen

Ik heb 2 weken geleden gemerkt dat een actie van een kliniek, met een feestelijke foto insturen, de hele actie ineens verdwenen was. Er deden slechts 3 personen mee, er werd een einddatum genoemd en de dag voor die datum was ineens het hele bericht verdwenen.

Nu een bekende webshop met de vereiste het bericht openbaar te delen, verschillende websites te liken, een bericht achter te laten en mensen taggen, met ook weer een duidelijke einddatum niks vermeld wordt van een winnaar terwijl aangegeven wordt dat dat in hetzelfde bericht zou gebeuren.

Mag zoiets wel? het is een kansspel, en ik gun een ander het ook maar dit is misleiden om een groter publiek te bereiken door te laten delen en dan niet na te komen wat ze beloven in het bericht.

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 09:58

Tag&winacties zijn in principe tegen de richtlijnen van FB en Insta in. Veel bedrijven/personen weten dit niet en houden dus winacties die tegen de regels in zijn.
Wellicht is de post niet door het bedrijf zelf verwijderd maar door instagram, omdat het dus niet mag. Zie ook: https://legal.areagris.nl/aan-welke-regels-moet-een-winactie-voldoen/

Lynn_Nikita

Berichten: 25467
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-23 10:54

De andere post staat er nog steeds, er zijn al meerdere mensen die gevraagd hebben of er al een winnaar bekend is. Hun omschrijven het als product testen, de tester mag het product erna houden maar dient wel een verslagje te schrijven. Maar ze vragen dus wel om onderstaande stappen te volgen om mee te mogen doen.

Tester gezocht!
Volg onderstaande stappen om mee te doen:
1️⃣ Like & deel dit bericht
2️⃣ Volg..........................
3️⃣ Laat ons weten welke maat jij graag zou willen en tag iemand die deze ............. ook heel goed kan gebruiken

De ander is een foto actie en de leukste wint e die is inderdaad volledig verdwenen.

Beide bedrijven omzeilen in dit geval denk ik de regels die hierboven genoemd worden ( deels )

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10426
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Like deel en win en niet bekendmaken/ uitkeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 10:44

Ik verplaats dit topic naar Leven Zonder Paarden. Daar past het beter.