Spinnen in de gootsteen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30280
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 12:07

Ik doe het op dezelfde manier als Ibbel. Werkt trouwens niet alleen goed bij spinnen maar ook bij insecten.

Spinnen zijn heel nuttige dieren, ik vind het niet erg als ik ze ergens in huis tegenkom. Heb ze liever niet in het bad, maar dan meer omdat ik het sneu vind voor de spin dan omdat ik het bad wil gebruiken. Daar zit ik nooit in.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 12:48

Wat een gruwelijke dingen lees ik hier...
Die arme beestjes zijn banger voor jullie dan dat je andersom hoeft te zijn, hoor :n

Gewoon een glaasje erover, kaart van je tante uit Marokko erop en klaar is Klara!

Als je werkelijk zo bang bent voor een spin in je gootsteen, kun je er ook een afdekplank overheen leggen 's nachts :)*

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 12:53

Shirley schreef:
Wat een gruwelijke dingen lees ik hier...
Die arme beestjes zijn banger voor jullie dan dat je andersom hoeft te zijn, hoor :n

Gewoon een glaasje erover, kaart van je tante uit Marokko erop en klaar is Klara!

Als je werkelijk zo bang bent voor een spin in je gootsteen, kun je er ook een afdekplank overheen leggen 's nachts :)*


Dat vind ik nog wel een goed idee

dalena

Berichten: 3125
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:05

Spinnen in de badkuip en de gootsteen? Oh man :brr:
3 keer raden wie er nu een rondje door het huis maakt :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41667
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:28

dalena schreef:
Spinnen in de badkuip en de gootsteen? Oh man :brr:
3 keer raden wie er nu een rondje door het huis maakt :')

Breek je muren en vloeren er ook maar uit dan, daar zitten er nog meer.

Utixo

Berichten: 6599
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Spinnen in de gootsteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:29

Geniet jij ervan om nieuwe angsten te ontwikkelen bij mensen? :+

moonsparkle
Berichten: 21740
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 13:31

Nee ik probeer oplossingen te vinden :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41667
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:32

Utixo schreef:
Geniet jij ervan om nieuwe angsten te ontwikkelen bij mensen? :+

It's me, hi, I'm the sadist, it's me.

Maar, nee. Ik begrijp angst goed, ik vind het alleen geen goede reden levende dieren een gruweldood te laten sterven.

Utixo

Berichten: 6599
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:46

Afbeelding

Doe ik ook niet, ik spring mijn auto uit en bel mijn vriend. De spin kwam vanachter mijn zonneklep zo naar beneden gekropen. Vandaar dat ik aan de passagierskant eruit ben gevlogen.

Dat ik hier de lantaarnpaal niet geraakt heb mag een godswonder zijn.

Thuis sluit ik de kamer waar de spin zit af en ga ik ergens anders zitten tot mijn vriend thuis is.

Qimm

Berichten: 15177
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:54

_San87_ schreef:
Utixo schreef:
Geniet jij ervan om nieuwe angsten te ontwikkelen bij mensen? :+

It's me, hi, I'm the sadist, it's me.

Maar, nee. Ik begrijp angst goed, ik vind het alleen geen goede reden levende dieren een gruweldood te laten sterven.


Als ze opgevreten worden door de kip krijgen ze er niks van mee, dat gaat zo razend snel en dat past prima onder de noemer circle of life. Zo lang ze een beetje zitten te chillen in een hoekje van het plafond laat ik ze lekker wezen. Ik kom niet in hun hoekjes als zij niet in de mijne komen :D

Koper

Berichten: 30280
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:59

Ik vraag mij trouwens af hoe een kip dat doet in een badkuip. Lijkt mij best glad voor een kip, krijg je dan geen krassen van poten die grip proberen te zoeken?

ikke

Berichten: 37600
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:00

Utixo schreef:
[ [url=m/ZkcdJg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Doe ik ook niet, ik spring mijn auto uit en bel mijn vriend. De spin kwam vanachter mijn zonneklep zo naar beneden gekropen. Vandaar dat ik aan de passagierskant eruit ben gevlogen.

Dat ik hier de lantaarnpaal niet geraakt heb mag een godswonder zijn.

Thuis sluit ik de kamer waar de spin zit af en ga ik ergens anders zitten tot mijn vriend thuis is.

Er woont al jaren een spin achter de linker spiegel. Die heeft meer van de wereld gezien dan menig andere spin :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41667
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:04

Qimm schreef:
_San87_ schreef:

It's me, hi, I'm the sadist, it's me.

Maar, nee. Ik begrijp angst goed, ik vind het alleen geen goede reden levende dieren een gruweldood te laten sterven.


Als ze opgevreten worden door de kip krijgen ze er niks van mee, dat gaat zo razend snel en dat past prima onder de noemer circle of life. Zo lang ze een beetje zitten te chillen in een hoekje van het plafond laat ik ze lekker wezen. Ik kom niet in hun hoekjes als zij niet in de mijne komen :D

Jij bent echt de enige die een kip pakt. De rest zet de kraan aan of pakt de stofzuiger. Raad eens wat ik bedoel met gruweldood ;).

Qimm

Berichten: 15177
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Spinnen in de gootsteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:06

Ik had begrepen dat ze van opstofzuigen helemaal niet dood gingen. Maar heb me er verder niet in vediept.

Niobe

Berichten: 7990
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:10

Century schreef:
Maar huisspinnen buiten zetten werkt ook niet echt. Die kunnen alleen binnen leven, dus die rennen net zo hard weer naar binnen.


Ik zeg altijd tegen ze dat ze naar de buren moeten gaan

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41667
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:11

Qimm schreef:
Ik had begrepen dat ze van opstofzuigen helemaal niet dood gingen. Maar heb me er verder niet in vediept.

Spinnen gaan in de stofzuiger meestal dood. Door de zuigkracht, en anders stikkeb ze door de stof in de zak.


Niobe schreef:
Century schreef:
Maar huisspinnen buiten zetten werkt ook niet echt. Die kunnen alleen binnen leven, dus die rennen net zo hard weer naar binnen.


Ik zeg altijd tegen ze dat ze naar de buren moeten gaan

Ik zie ze nu met een knapzakje op hum rug naar de buren sjokken :)).

Babsiej

Berichten: 6241
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:15

Utixo schreef:
[ [url=m/ZkcdJg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Doe ik ook niet, ik spring mijn auto uit en bel mijn vriend. De spin kwam vanachter mijn zonneklep zo naar beneden gekropen. Vandaar dat ik aan de passagierskant eruit ben gevlogen.

Dat ik hier de lantaarnpaal niet geraakt heb mag een godswonder zijn.

Thuis sluit ik de kamer waar de spin zit af en ga ik ergens anders zitten tot mijn vriend thuis is.


En wat als het op de snelweg gebeurd?

Niobe

Berichten: 7990
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:16

Niobe schreef:
Ik zeg altijd tegen ze dat ze naar de buren moeten gaan

Ik zie ze nu met een knapzakje op hum rug naar de buren sjokken :)).[/quote]

_O-

Met een zucht en een “okeeeeeee”

Edit: quote verkloot en kan het niet fixen :')
Laatst bijgewerkt door Niobe op 24-12-23 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:17

ikke schreef:
Utixo schreef:
[ [url=m/ZkcdJg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Doe ik ook niet, ik spring mijn auto uit en bel mijn vriend. De spin kwam vanachter mijn zonneklep zo naar beneden gekropen. Vandaar dat ik aan de passagierskant eruit ben gevlogen.

Dat ik hier de lantaarnpaal niet geraakt heb mag een godswonder zijn.

Thuis sluit ik de kamer waar de spin zit af en ga ik ergens anders zitten tot mijn vriend thuis is.

Er woont al jaren een spin achter de linker spiegel. Die heeft meer van de wereld gezien dan menig andere spin :j


Meer van jou wellicht dan de rest van de wereld :D

Ibbel

Berichten: 49199
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 15:26

Utixo schreef:
[ [url=m/ZkcdJg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Doe ik ook niet, ik spring mijn auto uit en bel mijn vriend. De spin kwam vanachter mijn zonneklep zo naar beneden gekropen. Vandaar dat ik aan de passagierskant eruit ben gevlogen.

Dat ik hier de lantaarnpaal niet geraakt heb mag een godswonder zijn.

Thuis sluit ik de kamer waar de spin zit af en ga ik ergens anders zitten tot mijn vriend thuis is.


Als je zo extreem reageert lijkt het me verstandig iets eraan te doen. Dit is echt gevaarlijk voor de rest van het verkeer. Er zijn spinnenfobietrainingen.

Utixo

Berichten: 6599
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 15:38

Ik heb wel meer angsten en daar slik ik momenteel goede pillen voor, ik denk dat deze angst en beetje meegegaan is in de andere angsten. In my defense, deze dikke, zwarte, grote spin kwam vanachter de zonneklep vandaan tijdens mijn dieptepunt. Ik raakte daar van wel meer in paniek.

Ik heb nog niet getest of ik ze nu minder eng vind, nu ik beter in mijn vel zit.

Ik vind overigens hooiwagens bijvoorbeeld minder eng dan die gore dikke, grote zwarte. Deze foto is gemaakt op mijn werk, een oud moerasgebied. Daar lopen echt monsters. En 1 daarvan vond mijn auto een mooi schuilhutje.

Imaginaerum
Berichten: 3717
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:27

Ik woon ook alleen en ik gebruik altijd een elektrische vliegenmepper bij spinnen. :x

SharonIndezz
Berichten: 4695
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 17:46

Utixo schreef:
[ [url=m/ZkcdJg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Doe ik ook niet, ik spring mijn auto uit en bel mijn vriend. De spin kwam vanachter mijn zonneklep zo naar beneden gekropen. Vandaar dat ik aan de passagierskant eruit ben gevlogen.

Dat ik hier de lantaarnpaal niet geraakt heb mag een godswonder zijn.

Thuis sluit ik de kamer waar de spin zit af en ga ik ergens anders zitten tot mijn vriend thuis is.


Dit is serieus mijn grootste angst…. Als ik een spin in de auto heb, rijd ik mezelf dood denk ik :=