voormalig beste vriendin negeert me volkomen. Hoe deal ik daarmee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fleurtjeuh
Berichten: 10341
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 12:55

Ik heb zelf wat persoonlijke gevoelens bij dit verhaal, maar dat komt door een andere situatie waarbij een behandelaar sterk over de grens is gegaan naar een dierbare van mij.

Ze had nooit en te nimmer al op de koffie moeten gaan met jou. Je was een Client, ook al ben je op dat moment niet meer in behandeling bij haar. Daar zijn nou eenmaal regels voor en die zijn er niet voor niks.

Persoonlijk zou ik bij een officiële instantie een klacht indienen.
Ze is onprofessioneel bezig geweest, al vanaf het moment dat ze de uitnodiging voor koffie accepteerde.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: voormalig beste vriendin negeert me volkomen. Hoe deal ik daarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 13:06

Fleurtjeuh, weet je? Jouw bericht klinkt me als muziek in de oren. Ik zou het zo graag doen, he. Want er begint nu ook een enorme boosheid op te borrelen. (het schriftje overigens was een boekje met schrijfoefeningen. Deze heb ik haar geleend, omdat het mij erg geholpen heeft bij bepaalde zaken en ik dacht dat het voor haar ook zaken in haar huwelijk helder kon krijgen. Staat volgens mij niks in, maar ik dacht dus dat ik er mss toch iets in geschreven had. Daarom wilde ik het vooral terug...geen antwoord natuurlijk). Maar ik vind dat niet ok. Tijdens de therapie was ze mijn steun en toeverlaat. Maar in onze vriendschap voelt het alsof de rollen compleet omgedraaid waren. Ik incasseerde (haar man had ook aangegeven: joh, 1 ding. Als je er tegenin gaat ben je haar kwijt. Bedenk wat je belangrijker vind. De vriendschap of gelijk hebben. Ik geef haar gewoon gelijk en denk er het mijne van. En dat ben ik dan ook maar gaan doen...tot een halfjaar geleden dus), steunde haar en volgens mijn andere therapeut (met wie ik soms nog contact heb. Hij voelt wel heel veilig) had ik een compleet andere gelaatsuitdrukking, straalde veel meer rust en zelfvertrouwen uit (hij geef overigens ook wel aan dat ik gewoon te maken heb met een gestoorde vrouw, dat hij dit vanaf het begin al mis zag gaan, maar iets meer klasse had verwacht van haar) en dat hij het bijzonder vond hoe ik zo gegroeid kon zijn in deze situatie (ik neem alleen inmiddels niet meer alles zomaar aan van therapeuten, haha). Maar een klacht indienen? Nee, dat voelt niet ok. Ik heb wel mijn recensies weggehaald. Maar ik wilde deze vriendschap maar wat graag. Dan vind ik het niet fair om als het anders loopt dan gepland en ik gekwetst wordt, een klacht in te dienen.

Kookaburra

Berichten: 5415
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:11

Met 1 van je laatste zinnen 'Ik werd heel wraakzuchtig ff, maar besef me dat dat niet is wie ik ben en wil zijn. Dus het loslaten is de enige manier' doe je goed. Je houdt de eer bij jezelf door verstandig te reageren en niet vanuit je emotie gekke dingen te doen.

Het klinkt alsof dit geen gezonde relatie is geweest. Uberhaupt het vertrekpunt (vanuit een 'cliënt-therapeut'-relatie) is al iets wat je in eerste niet zou willen. Die relatie is namelijk heel gek omdat jij je afhankelijk voelt en zelf amper informatie hebt over de andere persoon (als het goed is.. Therapie zou over jou moeten gaan).

Ik zou investeren in jezelf en andere vrienden (zoeken) die wél fijn zijn. Je zult de relatie met je voormalig therapeut nooit vergeten, en het zal af en toe nog best even kunnen steken, maar als jij goed aan jezelf denkt dan kun je het wat eerder en vaker loslaten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41715
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:15

IHN schreef:
_San87_ schreef:
Omdat iemand niet zo handig (vanuit één kant van het verhaal aanhorende!!) uit de hoek komt, maakt iemand niet meteen een narcist.

Is het hip om iedereen die niet aan bepaalde normen voldoet narcist te noemen, of zo?



uhh..ik zeg dat niet he. Hij is ermee gediagnosticeerd. Maar toen ook als autist, en best veel mensen die autistisch zijn worden eerst gediagnosticeerd narcist. Het gedrag lijkt op elkaar, maar de motivatie is compleet anders! En ik zie juist bij hem idd gewoon absoluut hoe goed hij het bedoelt en dus GEEN narcist.

Ik bedoel het als reactie op iemand die zei dat dat hele gezin narcist is.

fleurtjeuh
Berichten: 10341
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:16

IHN schreef:
Fleurtjeuh, weet je? Jouw bericht klinkt me als muziek in de oren. Ik zou het zo graag doen, he. Want er begint nu ook een enorme boosheid op te borrelen. (het schriftje overigens was een boekje met schrijfoefeningen. Deze heb ik haar geleend, omdat het mij erg geholpen heeft bij bepaalde zaken en ik dacht dat het voor haar ook zaken in haar huwelijk helder kon krijgen. Staat volgens mij niks in, maar ik dacht dus dat ik er mss toch iets in geschreven had. Daarom wilde ik het vooral terug...geen antwoord natuurlijk). Maar ik vind dat niet ok. Tijdens de therapie was ze mijn steun en toeverlaat. Maar in onze vriendschap voelt het alsof de rollen compleet omgedraaid waren. Ik incasseerde (haar man had ook aangegeven: joh, 1 ding. Als je er tegenin gaat ben je haar kwijt. Bedenk wat je belangrijker vind. De vriendschap of gelijk hebben. Ik geef haar gewoon gelijk en denk er het mijne van. En dat ben ik dan ook maar gaan doen...tot een halfjaar geleden dus), steunde haar en volgens mijn andere therapeut (met wie ik soms nog contact heb. Hij voelt wel heel veilig) had ik een compleet andere gelaatsuitdrukking, straalde veel meer rust en zelfvertrouwen uit (hij geef overigens ook wel aan dat ik gewoon te maken heb met een gestoorde vrouw, dat hij dit vanaf het begin al mis zag gaan, maar iets meer klasse had verwacht van haar) en dat hij het bijzonder vond hoe ik zo gegroeid kon zijn in deze situatie (ik neem alleen inmiddels niet meer alles zomaar aan van therapeuten, haha). Maar een klacht indienen? Nee, dat voelt niet ok. Ik heb wel mijn recensies weggehaald. Maar ik wilde deze vriendschap maar wat graag. Dan vind ik het niet fair om als het anders loopt dan gepland en ik gekwetst wordt, een klacht in te dienen.

Ik begrijp je punt hoor. Je wil geen wraak uitoefenen.
Maar dit gaat niet alleen om jou, maar ook om de veiligheid van andere clienten. Ze is schijnbaar namelijk niet in staat de correcte keuzes te maken om clienten niet te betrekken in haar prive sfeer.
Want dit was geen oppervlakkige 'we gaan 2x in het jaar koffie drinken en appen sporadisch', dit was een zeer intense(en ongezonde) vriendschap.

Heb je nog therapie van een ander? Wat zegt die van deze siuatie?
Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 24-12-23 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 13:25

Dankjewel Kookaburra. Want ook dat is waaraan ik dus idd twijfel...wanneer reageer ik vanuit mijn emotie en gekwetste kinddelen en wanneer vanuit volwassenheid? Ik lees allerlei spreuken en denk: ja, zie je wel. Ik heb gelijk. Dan lees ik iets en denk ik: nee. Ik ben de gestoorde. Dit kan er spelen zij heeft gelijk! Terwijl ik zo graag had dat we gewoon als volwassen mensen konden uitspreken wat er geweest is, en afscheid nemen zonder elkaar te kwetsen. Ik besef me dat ik meer van dit soort relaties heb gehad (ook eerder met een paardrij instructrice. Die verbrak dan ook ineens het contact. Ik kreeg stapels verwijten. En nam dan na een paar maanden ofzo weer contact op alsof er niks gebeurd was. Zij isoleerde me ook echt van mensen. En toch voelt het ergens ook vertrouwd en veilig. De momenten dat ik alles goed doe ben ik ook de beste. Mijn therapeut gaf aan: jullie waren kinderen in de speeltuin. En wanneer kinderen spelen zonder begrensd te worden wordt het ruzie. Kindjes zijn nu uitgespeeld en wees jij maar blij dat je eruit bent...hun zitten nog in hetzelfde systeem. (want zo voelt het ook..alsof ik een systeem ben ingezogen, wat ik ken vanuit mijn jeugd en daarom heel vertrouwd en veilig voelde, maar absoluut niet gezond is).

Maar toch doet het echt ontzettend veel pijn. We hebben ook hele mooie momenten gehad samen. Vooral toen we nog echt vriendinnen waren en niet de hele familie zich ermee bemoeide en steeds meewilde. (al was dat ook gezellig, hoor). En het is net of dat er niet meer toe doet.

En ja..wat iedereen zegt: laat het los. Dat besef ik me. Maar hoe dan?

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 13:32

_San87_ schreef:
Is het hip om iedereen die niet aan bepaalde normen voldoet narcist te noemen, of zo?



uhh..ik zeg dat niet he. Hij is ermee gediagnosticeerd. Maar toen ook als autist, en best veel mensen die autistisch zijn worden eerst gediagnosticeerd narcist. Het gedrag lijkt op elkaar, maar de motivatie is compleet anders! En ik zie juist bij hem idd gewoon absoluut hoe goed hij het bedoelt en dus GEEN narcist.[/quote]
Ik bedoel het als reactie op iemand die zei dat dat hele gezin narcist is.[/quote]

aah okay. Dank voor je uitleg! En nee. Zeker de dochter niet. Ik vond het in Oostenrijk een spoiled bratt, maar het is een onwijs fijne lieve meid geworden met heel erg veel aandacht en zorg voor iedereen om haar heen. Ook voor mij (want uit haar berichtje wat ze na me stuurde nadat haar moeder geen contact meer wilde sprak ontzettend veel empathie). De meest volwassene van het hele stel denk ik inclusief ikzelf, haha.

En wat de rest betreft? Mijn verhaal is natuurlijk eenzijdig. Daarom had ik graag het hare ook gehoord. En ik denk dat niemand van ons echt slecht is in het verhaal...het was een giftig systeem. Waarin ik ook gewoon mijn rol had. Het voelt alsof we constant in een kindrol bewogen met elkaar.

Ik probeer een manier te vinden om met het enorme rotgevoel om te gaan wat ik nu heb op dit moment. Ook de onzekerheid over mezelf: wie ben ik. Of wat ben ik? Wat heb ik toch gedaan dat ik het verdien doodverklaard te worden? En dat maakt me boos...het rotgevoel wat ik over mezelf krijg, terwijl ik zo hard heb gewerkt om daarvan af te komen en me weer iemand te voelen.

Mjelleke
Berichten: 696
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:38

IHN schreef:
Maar toch doet het echt ontzettend veel pijn. We hebben ook hele mooie momenten gehad samen. Vooral toen we nog echt vriendinnen waren en niet de hele familie zich ermee bemoeide en steeds meewilde. (al was dat ook gezellig, hoor). En het is net of dat er niet meer toe doet.

En ja..wat iedereen zegt: laat het los. Dat besef ik me. Maar hoe dan?


Jullie hebben ook echt mooie momenten gehad samen, die herinneringen mag je echt gewoon koesteren, en die hoef je ook niet af te wegen tegen de dingen die niet mooi waren en de nare momenten die er ook zijn geweest.

Om los te laten kan het helpend zijn om daar iets symbolisch voor te bedenken. Dit kun je zelf doen maar wordt bijv in beeldende therapie ook veel gedaan. Bijvoorbeeld door een beeldje te knutselen dat / een tekening te maken die de betekenis van jullie vriendschap samenvat en die letterlijk in een mooi/passend doosje te stoppen en dan met je volle aandacht erbij en ruimte voor al je gevoelens (ook de boze, teleurgestelde en gekwetste) dat doosje letterlijk dicht te doen en weg te zetten.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 13:40

fleurtjeuh schreef:


Ik begrijp je punt hoor. Je wil geen wraak uitoefenen.
Maar dit gaat niet alleen om jou, maar ook om de veiligheid van andere clienten. Ze is schijnbaar namelijk niet in staat de correcte keuzes te maken om clienten niet te betrekken in haar prive sfeer.
Want dit was geen oppervlakkige 'we gaan 2x in het jaar koffie drinken en appen sporadisch', dit was een zeer intense(en ongezonde) vriendschap.

Heb je nog therapie van een ander? Wat zegt die van deze siuatie?[/quote]

Nee. Maar ik ben laatst wel bij mijn oude therapeut geweest. Die vond het van begin af aan een gestoorde situatie, maar heeft altijd zijn mond gehouden. Hij geeft regelmatig wel aan dat ik moet ophouden mezelf overal verantwoordelijk voor te maken, maar ja..hij hoort ook alleen mijn verhaal, is dan mijn redenatie. Nu was hij echter wel echt boos: hij gaf aan dat ik op moet houden met proberen het te verklaren. Dat ik te maken heb met een gestoorde vrouw, en dat het een giftig systeem was. Dat hij dit gedrag gezien heeft in hele asociale gezinnen, door gebrekkige communicatiemogelijkheden, maar dat hij hier wat meer klasse had verwacht

Rocamor

Berichten: 10919
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:40

Wie heeft jou eigenlijk verteld dat die man gediagnosticeerd is met narcisme?

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 13:41

Mjelleke schreef:
IHN schreef:
Maar toch doet het echt ontzettend veel pijn. We hebben ook hele mooie momenten gehad samen. Vooral toen we nog echt vriendinnen waren en niet de hele familie zich ermee bemoeide en steeds meewilde. (al was dat ook gezellig, hoor). En het is net of dat er niet meer toe doet.

En ja..wat iedereen zegt: laat het los. Dat besef ik me. Maar hoe dan?


Jullie hebben ook echt mooie momenten gehad samen, die herinneringen mag je echt gewoon koesteren, en die hoef je ook niet af te wegen tegen de dingen die niet mooi waren en de nare momenten die er ook zijn geweest.

Om los te laten kan het helpend zijn om daar iets symbolisch voor te bedenken. Dit kun je zelf doen maar wordt bijv in beeldende therapie ook veel gedaan. Bijvoorbeeld door een beeldje te knutselen dat / een tekening te maken die de betekenis van jullie vriendschap samenvat en die letterlijk in een mooi/passend doosje te stoppen en dan met je volle aandacht erbij en ruimte voor al je gevoelens (ook de boze, teleurgestelde en gekwetste) dat doosje letterlijk dicht te doen en weg te zetten.


Dankjewel. Dat is een mooie tip. Kan ik denk ik wel iets mee.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 13:42

Rocamor schreef:
Wie heeft jou eigenlijk verteld dat die man gediagnosticeerd is met narcisme?


mijn vriendin en hijzelf.

Rocamor

Berichten: 10919
Geregistreerd: 21-11-02

Re: voormalig beste vriendin negeert me volkomen. Hoe deal ik daarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:47

Hijzelf ook dus? Dacht dat mensen met narcisme dat meestal niet zo snel vertelden.

Hoop niet dat zij dat zelf heeft gediagnosticeerd

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 13:53

Rocamor schreef:
Hijzelf ook dus? Dacht dat mensen met narcisme dat meestal niet zo snel vertelden.

Hoop niet dat zij dat zelf heeft gediagnosticeerd


nee. Dat is wel echt officieel gegaan. Maar daarna autisme. Mijn therapeut geeft aan het vaak mee te maken dat mensen met autisme (vroegere asperger vorm) eerst gediagnosticeerd worden als autist.
En ik zie het ook gewoon bij hem absoluut niet, hoor. Ik heb een tijd gedacht van wel, maar nu ik erover nadenk vooral door wat zij me steeds vertelde (en dan naderhand aangeven dat ze elke keer als ze met mij had gepraat hem als een soort monster zag). Hij is ook wel heel dominant (heb ook wel aanvaringen met hem gehad dat ik me heel erg klein voelde), is wel erg aan zichzelf aan het werken en bied ook excuses aan als ik aangeef me gekleineerd te voelen. Dus nee..ze kunnen diagnosticeren tot ze een ons wegen...ik geloof dat niet.
Dat narcisten het niet vertellen is overigens een fabeltje. Narcisme is moeilijk te diagnosticeren, omdat de meeste geen lijdensdruk ervaren. Maar als deze lijdensdruk komt en ze dus toch gediagnosticeerd worden, kan het ook iets worden wat juist hun grootsheid weer benadrukt.

Mando

Berichten: 15703
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 13:56

Heel hard weg rennen, los laten en je eigen leven opbouwen.
Contact verbreken en ze niet meer in je leven toelaten.

Een narcist zal nooit van zichzelf zeggen dat hij een narcist is.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 14:02

Mando schreef:
Heel hard weg rennen, los laten en je eigen leven opbouwen.
Contact verbreken en ze niet meer in je leven toelaten.

Een narcist zal nooit van zichzelf zeggen dat hij een narcist is.


ok. Ik dacht dus juist wel. Maar dat bevestigd dus eigenlijk mijn beeld dat hij het absoluut niet is.

scrabbel

Berichten: 951
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:05

Je geeft aan dat je niet snapt waarom ze opeens zo doet. Echter in het begin van je verhaal geef je al aan dat dit jaar manier van omgaan met conflict is.

Aan het einde van de behandeling moest je dreigen om contact te krijgen.

Vanuit het dreigement naar een zeer intensieve relatie (zo intensief is ongezond)

Haar man had jouw ookal gewaarschuwd. Ga niet tegen haar in dan stopt ze met de vriendschap. Haar man zegt ja en amen om hun relatie te behouden.

De vragen die je jezelf moet stellen zijn niet waarom doet zei zo. Dit ligt waarschijnlijk in haar traumas.

De vraag die jij jezelf moet stellen is, waarom vond ik dit oke? Waarom was ik niet bereid om grenzen te stellen. Haar aan te spreken als ik het ergens niet mee eens was?

Zodra je opkwam voor jezelf ging het mis. Daar was je voor gewaarschuwd.

Charaz

Berichten: 24329
Geregistreerd: 12-04-02

Re: voormalig beste vriendin negeert me volkomen. Hoe deal ik daarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:09

Pfoe wat een ongezond relatie was dit, als therapeut hoor je geen vriendschap aan te gaan met een client en ik lees dat jij haar in een sessie hebt gekwetst?
Zij was jouw therapeut en niet jij de hare.

Als je zo intensief met iemand bent om gegaan is het vast lastig dat dat nu allemaal wegvalt, maar ik geloof wel dat het beter voor je is.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 14:15

scrabbel schreef:
Je geeft aan dat je niet snapt waarom ze opeens zo doet. Echter in het begin van je verhaal geef je al aan dat dit jaar manier van omgaan met conflict is.

Aan het einde van de behandeling moest je dreigen om contact te krijgen.

Vanuit het dreigement naar een zeer intensieve relatie (zo intensief is ongezond)

Haar man had jouw ookal gewaarschuwd. Ga niet tegen haar in dan stopt ze met de vriendschap. Haar man zegt ja en amen om hun relatie te behouden.

De vragen die je jezelf moet stellen zijn niet waarom doet zei zo. Dit ligt waarschijnlijk in haar traumas.

De vraag die jij jezelf moet stellen is, waarom vond ik dit oke? Waarom was ik niet bereid om grenzen te stellen. Haar aan te spreken als ik het ergens niet mee eens was?

Zodra je opkwam voor jezelf ging het mis. Daar was je voor gewaarschuwd.


Scrabbel. Dankjewel. Klopt idd. Daar heb ik nog wel wat werk te doen. Het was ook verwarrend, want ik zei dus wel dingen (ook bijv over het hoge uitgavenpatroon), en dan luisterde ze wel, maar reageerde niet echt. Pas kort geleden voelde ik dat ik niet echt gehoord werd. Zij gaf altijd aan dat ze altijd begrip had voor iedereen. Ik heb haar ook gevraagd: is het begrip of is het coping? Want als ik begrip heb voor iemand word ik niet naderhand boos. Misschien is het inderdaad gewoon dat. Dat ik te kritisch werd ofzo...

Ayasha
Blogger

Berichten: 58000
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:16

Is er iemand die het verhaal snapt die het wil uitleggen?
Want wat ik begrijp ga je naar een therapeut, zegt die dat ze je niet kan helpen en verwijst je door waarop je klacht wil indienen (waarom zelfs? :? ) maar ga je daarna koffie met haar drinken en uit de rest van het verhaal snap ik helemaal niks. Ik dacht dat ik het snapte tot je schreef dat je kentekenplaten nodig had als bewijs. :=

pateeke
Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:21

TS, je probeert de verklaring bij jezelf te zoeken. Je hebt tijdens de vriendschap waarschijnlijk wel minder fijne dingen gedaan / gezegd. Dat is normaal en doet zich in elke vriendschap en bij iedereen voor. Niemand is perfect. Maar deze situatie zegt heel veel over haar en minder over jou. Zij heeft niet professioneel gehandeld, had niet met jou koffie moeten gaan drinken en jou moeten afgrenzen toen je haar meevroeg om koffie te gaan drinken. Want ook dat is heel belangrijk in de begeleiding van mensen met hechtingsproblemen: duidelijke grenzen stellen en die bewaken (is natuurlijk niet het enige, maar wel een belangrijk onderdeel).
Loslaten is moeilijk, jullie hebben uiteindelijk toch een bepaalde band opgebouwd en dan is het niet onlogisch dat je het moeilijk hebt om dat los te laten.
En het is ook helemaal niet vreemd dat je het pijnlijk vindt dat ze je negeert. Alleen... je kan er niks aan veranderen. Als dat de manier is waarop zij met jou omgaat / om wil gaan, is dat wederom iets wat iets zegt over haar en niet zoveel over jou. Het is HAAR manier van reageren, haar manier van omgaan met de situatie. Als zij zo met je wil omgaan, laat dat dan lekker bij haar liggen en kies ervoor er niet meer in te investeren en je te richten op andere mensen die wél op een prettige manier, met respect voor jouw grenzen, noden en behoeften omgaan.

Avalanche

Berichten: 16125
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:22

Ik denk dat je nu vooral moeite hebt met dat alles wegvalt. Het klinkt vooral heel erg verwarrend, en ik kan me voorstellen dat je dat niet zomaar los kan laten.

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 14:26

Ayasha schreef:
Is er iemand die het verhaal snapt die het wil uitleggen?
Want wat ik begrijp ga je naar een therapeut, zegt die dat ze je niet kan helpen en verwijst je door waarop je klacht wil indienen (waarom zelfs? :? ) maar ga je daarna koffie met haar drinken en uit de rest van het verhaal snap ik helemaal niks. Ik dacht dat ik het snapte tot je schreef dat je kentekenplaten nodig had als bewijs. :=


nee. Kort. Ik was in therapie bij een therapeute. Na ca een jaar had ik haar met een opmerking gekwetst. Zij negeerde me vanaf toen volkomen. Omdat ik aangaf dat ze op zijn minst fatsoenlijk de behandeling af kon sluiten en ik anders een klacht zou indienen is dat gesprek er gekomen. We hebben toen nog aantal sessies gedaan. Er kwam bij mij toen wel iets los wat ik nooit had durven en kunnen uiten (echt fysiek). Hierna heb ik gezegd dat het voor mijn gevoel klaar was. En daarna of we misschien eens koffie konden drinken, omdat ik het gevoel had dat we een fijne klik hadden.

Daarna ontstond een zeer intensieve vriendschap. Met als uiteindelijk resultaat dat ze me van het een op andere moment doodzweeg. Het kentekenbewijs gaf ik als voorbeeld, omdat ik hierom vroeg (ik heb hun aanhanger gekregen, gezien deze rot was en ze geen zin hadden op te knappen). Het antwoord stuurde ze naar haar dochter die het doorstuurde naar mij. Dus ik snapte er toen niks meer van. Ik had al gezegd dat ik klaar was met de vriendschap na 2 maanden genegeerd te zijn. Zij gaf hetzelfde aan hierna. Maar imo kun je dan zakelijke oliebol gewoon als volwassenen afhandelen, zonder je kinderen daarin te betrekken.

Charaz

Berichten: 24329
Geregistreerd: 12-04-02

Re: voormalig beste vriendin negeert me volkomen. Hoe deal ik daarmee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 14:27

Hoe oud zijn jij en vriendin TS?

IHN
Berichten: 2334
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 14:28

Avalanche schreef:
Ik denk dat je nu vooral moeite hebt met dat alles wegvalt. Het klinkt vooral heel erg verwarrend, en ik kan me voorstellen dat je dat niet zomaar los kan laten.


Klopt. Dat is het ook. Vooral het niet begrijpen. Ik wil altijd graag begrijpen waarom mensen doen wat ze doen. Ik probeer ook altijd mensen niet te kwetsen (wat ik heel vaak wel doe, hoor. Vanuit mijn ego of onvolwassenheid soms). En ik denk dat vooral het feit dat ze therapeut is mij onbewust ook parten speelt: een therapeut zou toch moeten weten wat dit doet en hoe je conflicten oplost. Dus als dit de manier is, dan moet het wel aan mij liggen. Zoiets.