Blijf je werken als ...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kosseh

Berichten: 2616
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:32

Ik zou ook blijven werken denk ik. Wel zou ik wat meer vakantie bij kopen, om wat regelmatiger op een korte vakantie te gaan.

Minder werken kan in m'n huidige functie niet en zou ik ook niet echt willen.

Juut

Berichten: 6907
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:41

Yup, ik blijf ook werken. Ik vind mijn werk oprecht leuk, en zou me anders ook maar kapot gaan vervelen. Wel zou ik minderen naar 3 dagen werken. Mischien daarmee ook mijn functie verlagen, maar hey, dat zou weer mogelijkheden geven voor anderen. Win-win :D

Chantal_1978
Berichten: 220
Geregistreerd: 02-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:43

Ik stop per direct. Mijn uitwerktijd koop ik wel af
En dan ga ik iets doen wat ik echt leuk vind bv vrijwilligerswerk in het plaatselijke dierenasiel.

_Nadia_

Berichten: 2657
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:46

Ja ik zou stoppen. Eigen bedrijf maar dat zou per direct de deuren sluiten.

daantjuhhh

Berichten: 26916
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:52

Ik roep altijd dat ik direct stop en de boel hier verkoop.

Maar ik denk dat ik mijzelf dwing om een half jaar te blijven werken (niet meer fulltime) om goed na te denken.

Charlottemv
Berichten: 907
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:06

DeEenhoorn schreef:
Ik ben nog maar 24, met 30 miljoen kom je wel een aardig eind maar ik denk dat dat nooit genoeg is voor de rest van mijn leven. Dus ik zou wel blijven werken, 2 a 3 dagen per week. Misschien alleen niet op mn huidige baan, of ten minste niet in mn huidige functie.

30 miljoen is niet genoeg voor de rest van je leven? Dan leef je er waarschijnlijk goed op los.. als je 28 miljoen weg zou zetten (ervanuitgaande dat je eerst wel 2 miljoen wil uitgeven om te vieren dat je gewonnen hebt) tegen 3% en je onttrekt elk jaar 1 miljoen om van te leven dan heb je na 50 jaar alsnog 11-12 miljoen op je rekening staan.

fjordjes

Berichten: 12068
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:08

Ik zou nog blijven werken maar een heel stuk minder. Anders raak ik m'n ritme kwijt.

Suzanne F.

Berichten: 49427
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:13

Charlottemv schreef:
DeEenhoorn schreef:
Ik ben nog maar 24, met 30 miljoen kom je wel een aardig eind maar ik denk dat dat nooit genoeg is voor de rest van mijn leven. Dus ik zou wel blijven werken, 2 a 3 dagen per week. Misschien alleen niet op mn huidige baan, of ten minste niet in mn huidige functie.

30 miljoen is niet genoeg voor de rest van je leven? Dan leef je er waarschijnlijk goed op los.. als je 28 miljoen weg zou zetten (ervanuitgaande dat je eerst wel 2 miljoen wil uitgeven om te vieren dat je gewonnen hebt) tegen 3% en je onttrekt elk jaar 1 miljoen om van te leven dan heb je na 50 jaar alsnog 11-12 miljoen op je rekening staan.


Je vergeet de belasting die elk jaar om de hoek komt kijken, kassa!
Je zal echt moeten investeren met dat geld zodat het geld gaat opleveren. Anders kost het je geld elk jaar.

Xandyandme
Berichten: 86
Geregistreerd: 21-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:14

Ik doe mijn werk heel graag maar ik zou nog geen half uur meer gaan werken. :+
Je leeft maar 1 keer dus als ik het financieel aankan om niet meer te moeten werken dan zou ik dat ook niet meer doen. Wij zouden in onze favoriete vakantielanden een optrekje kopen en iets leuks van onszelf voor onze paarden. En waarschijnlijk zullen er daar nog wel enkele bij komen. :D
Verder zouden we nog enkele mensen uit onze nabije omgeving iets geven .

Tieme
Berichten: 4976
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:40

Ik zou minder gaan werken. Zou voor mij niet goed zijn als ik helemaal thuis zou komen te zitten. Heb de contacten nodig. En ij heb leuke collega's

verootjoo
Berichten: 35671
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:55

Alle mensen die nu zeggen direct te stoppen; dan zit je toch gewoon niet goed :? Waarom stop je dan nu überhaupt niet en ga je iets doen wat je wel past.

Het leven is te kort om een baan te hebben die je liever niet doet.

Ik zou iig niet stoppen, vind mijn werk fantastisch en vind het belangrijk iets bij te dragen aan de maatschappij.

daantjuhhh

Berichten: 26916
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:58

verootjoo schreef:
Alle mensen die nu zeggen direct te stoppen; dan zit je toch gewoon niet goed :? Waarom stop je dan nu überhaupt niet en ga je iets doen wat je wel past.

Het leven is te kort om een baan te hebben die je liever niet doet.

Ik zou iig niet stoppen, vind mijn werk fantastisch en vind het belangrijk iets bij te dragen aan de maatschappij.

Nou het is niet dat ik mijn werk niet leuk vind.

Heb het echt naar mijn zin op werk. Heb leuke collega’s.
Ik verdien een prima loon.

Maar… mocht ik 30 miljoen winnen dan wil ik gewoon iets betekenen.
Dan heb je de middelen om een verschil te maken.

Xandyandme
Berichten: 86
Geregistreerd: 21-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:35

verootjoo schreef:
Alle mensen die nu zeggen direct te stoppen; dan zit je toch gewoon niet goed :? Waarom stop je dan nu überhaupt niet en ga je iets doen wat je wel past.

Het leven is te kort om een baan te hebben die je liever niet doet.

Ik zou iig niet stoppen, vind mijn werk fantastisch en vind het belangrijk iets bij te dragen aan de maatschappij.


Zoals ik al schreef, ik doe mijn werk graag. En ik heb het geluk geld te kunnen verdienen met een job die ik graag doe.
Maar als ik veel geld heb, zou ik bv. veel liever reizen met mijn man dan elke dag om 5u15 op te moeten staan en deel te moeten nemen aan de "ratrace" die het leven van de werkende mens toch wel is.

_Nadia_

Berichten: 2657
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:38

verootjoo schreef:
Alle mensen die nu zeggen direct te stoppen; dan zit je toch gewoon niet goed :? Waarom stop je dan nu überhaupt niet en ga je iets doen wat je wel past.

Het leven is te kort om een baan te hebben die je liever niet doet.

Ik zou iig niet stoppen, vind mijn werk fantastisch en vind het belangrijk iets bij te dragen aan de maatschappij.


Omdat wat ik nu doe t enige is dat werkt met zorgbehoevende kinderen waar altijd iemand bij moet zijn. Ik werk vanuit huis, om hun zorgbehoeftes heen.
Als ik niet meer hoef te werken omdat alle rekening betaald zijn breng ik veel liever al die tijd met mijn kinderen door.

Oskarrino
Berichten: 815
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:42

Ik zou wel blijven werken. Ik werk nu 36u en ik zou dan wel wat minder willen gaan werken. 24 uur klinkt wel goed vind ik. Ik vind het fijn om wel nog lekker te werken en dan waardeer ik ook de tijd altijd meer als ik vrij ben!

Sherivey
Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:47

verootjoo schreef:
Alle mensen die nu zeggen direct te stoppen; dan zit je toch gewoon niet goed :? Waarom stop je dan nu überhaupt niet en ga je iets doen wat je wel past.

Het leven is te kort om een baan te hebben die je liever niet doet.

Ik zou iig niet stoppen, vind mijn werk fantastisch en vind het belangrijk iets bij te dragen aan de maatschappij.

Tja, die hypotheek, zorgverzekering, boodschappen en paarden moeten ergens van betaald worden he :Y)

verootjoo
Berichten: 35671
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:52

Sherivey schreef:
verootjoo schreef:
Alle mensen die nu zeggen direct te stoppen; dan zit je toch gewoon niet goed :? Waarom stop je dan nu überhaupt niet en ga je iets doen wat je wel past.

Het leven is te kort om een baan te hebben die je liever niet doet.

Ik zou iig niet stoppen, vind mijn werk fantastisch en vind het belangrijk iets bij te dragen aan de maatschappij.

Tja, die hypotheek, zorgverzekering, boodschappen en paarden moeten ergens van betaald worden he :Y)


Ja de mijne ook, maar dat kan toch ook met iets wat je goed ligt en wat je leuk vindt :?
Ik begrijp niet waarom je zoveel uur in de week zou besteden aan iets wat je direct los zou laten als je het niet voor het geld hoeft te doen.

Sherivey
Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:53

Omdat sommige mensen niet de luxe hebben van het kunnen doen van werk dat je leuk vind en ook nog je vaste lasten ervan te kunnen betalen.

Xandyandme
Berichten: 86
Geregistreerd: 21-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:58

Omdat er nog heel veel dingen in het leven zijn, behalve werken... Dingen waar eens mens dikwijls niet toe komt omdat die moet werken en in veel gevallen de financiële middelen niet voor heeft.

Hutcherson

Berichten: 7436
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 23:02

Nee, na een tijdje nadenken zou ik ermee stoppen.
Ondanks dat het me echt wel waardering geeft en ik het graag doe, er zit teveel gezanik en regels aan van hogeraf.
Je tekent wurgcontracten en werkt voor een hongerloontje. Zorg wordt kapot gemaakt dus vraag me af of mijn tak van sport over een jaar of 5 nog bestaat.

Ik zou extra hard gaan genieten en leuke dingen doen. Studies doen. Lijkt me heerlijk.

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 23:03

Ik denk het wel maar dan enkel wat ik leuk vind en wat nu niet kan omdat werken toch ook om verdienen draait. Het heerlijke aan dat bedrag lijkt me juist de vrijheid dat je daar niet meer op hoeft te focussen.

MarjanB

Berichten: 16565
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 23:08

Vind m’n werk echt leuk maar ik vind buiten bezig zijn en met de paarden werken veel leuker. Dus tja werk om te leven. Is dat niet meer nodig dan zal ik niet veel binnen zitten denk ik :+

_Nadia_

Berichten: 2657
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 23:38

verootjoo schreef:
Ja de mijne ook, maar dat kan toch ook met iets wat je goed ligt en wat je leuk vindt :?
Ik begrijp niet waarom je zoveel uur in de week zou besteden aan iets wat je direct los zou laten als je het niet voor het geld hoeft te doen.


Omdat ik 24/7 op standby moet staan voor mijn kinderen, omdat ik regelmatig naar medische afspraken moet met verschillende kinderen. Geen baas die me aan zou nemen want mijn kinderen gaan altijd voor. Ik moet iets hebben dat ik van uit huis kan doen om mijn kinderen heen.
Helaas dekt carer's allowance de kosten niet en buiten de DLA (disability living allowance) van een paar van de kinderen zou er anders maar 1 inkomen zijn. Man werkt nu grotendeels ook vanuit huis (we runnen ons bedrijf samen) omdat een van de zoons te zwaar en te sterk is voor mij als hij een uitbarsting heeft.

T moment dat ik 30 mil heb werk ik geen dag meer (en mijn man ook niet).

Fitzroy

Berichten: 25168
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 23:44

verootjoo schreef:
Ja de mijne ook, maar dat kan toch ook met iets wat je goed ligt en wat je leuk vindt :?
Ik begrijp niet waarom je zoveel uur in de week zou besteden aan iets wat je direct los zou laten als je het niet voor het geld hoeft te doen.


Omdat er dingen zijn die ik liever doe dan werken? Maar er wel brood op de plank moet komen. Met 30 miljoen heb ik dat broodje wel.

Amber_anne

Berichten: 6957
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Blijf je werken als ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 23:59

Ik zou ook direct stoppen en emigreren. Ik zou denk ik vastgoed kopen om te verhuren en eventueel op te knappen en te verkopen, dat lijkt me leuk om te doen en dan heb ik het geld er voor