Wat doe jij met 30 miljoen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charlottemv
Berichten: 905
Geregistreerd: 05-05-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:36

Ik zou een huis dichter bij mijn werk zoeken en een mooi appartement in de binnenstad waar mijn vriend nu in een aftandse studio woont.
Mijn schoonfamilie leeft in armoede dus daar zou ik ook zeker wat aan doen en mijn eigen familie blijft dan natuurlijk ook niet achter.

Ik zou verder niet stoppen met werken of een grote patserbak kopen oid.

Aranel
Berichten: 20207
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:48

Tweede huis in Amerika kopen, minder gaan werken, nieuw huis in Nederland kopen, nieuwe auto's, familie wat geven, wat naar goede doelen.

Dat zijn zo de eerste dingen die in me opkomen :))

Charaz

Berichten: 24336
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:49

Mijn hypotheek af betalen, minder gaan werken en nog wat klussen aan het huis laten doen, de rest apart op de rekening zetten.

daantjuhhh

Berichten: 26908
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:53

Boerderij hier kopen en een huis op warm eiland.
Verder zou ik mijn geld inzetten om straat honden en katten te redden

Nielojram

Berichten: 7837
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 20:54

Ik zou dertig miljoen katten nemen.

Saaams

Berichten: 13286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:06

op mezelf gaan wonen en een schoonmaakster inhuren :+


En ik zou op zoek gaan naar een 2e paard, maar bij voorkeur dan echt zo’n gave schoolmaster met ervaring in het springen en crossen, waar ik dan van kan leren.

Ik weet niet of ik de paarden dan aan huis wil, dat zou dan een overweging zijn.

lovemyhorse1
Berichten: 485
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: Aan de goeie kant van het water!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:11

De kans dat ik iets win is nihil. Ik ben met 5 miljoen al keiblij. Kan ik eindelijk m'n dromen uit laten komen. Ten eerste zou ik het huis naast onze manege kopen. Daar zit een oude koeienstal van 20x60 bij en dan zou ik daar een binnenbak van maken en een paar stallen, paddocks, weien, longeercircel enz. Als het dan wedstrijd is bij ons in de manege dan kunnen m'n clubgenoten gewoon bij mij komen rijden in de bak. Verder zou ik een fijne 3 paards vrachtwagen kopen met living. Ook zou ik ons huidige huis aflossen zodat 1 van m'n kinderen daar later in kan wonen. Oja, er moet natuurlijk ook nog een mantelzorgwoning bij het nieuwe huis komen voor m'n vader.

secricible

Berichten: 25705
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:15

Pfff, weinig...

Mijn huis afbetalen en een verbouwing doen die gepland staat nu, een schoonmaakster inhuren, wat minder werken en wekelijks een dagje naar de sauna gaan en wat te reizen in de toekomst.
De rest hoop ik mensen om me heen blij mee te maken en gaat op een rekening ofzo.

Charaz

Berichten: 24336
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:18

Ohja dat zou ik ook wel doen ja, wat vaker naar de sauna en een schoonmaakster inhuren.

BigOne
Berichten: 38399
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:21

Eerst eens op de bank zetten en goed nadenken. 30 miljoen levert minimaal 6 ton rente op dus dat krijg je van je levensdagen niet op. Maar oké, kinderen vragen wat ze willen qua woning , allemaal een nieuwe auto. Knalfeest voor familie geven en dan heb je nog 26 miljoen over.
En opletten wie er ineens graag op visite komt nadat dit bekend wordt }>

StalNollie

Berichten: 9160
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:22

Manege beginnen

Anastasia24

Berichten: 2727
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:25

Zoals ik in het topic al schreef, moeders en ik zouden een opvang opzetten voor (zwef\achtergelaten) dieren. Vooral paarden en honden. Personeel, groot stuk land, dan gaat dat best snel. Hoef zelf niets, ben prima content maar zoiets zou ik wel heel waardevol vinden om te kunnen doen.

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:26

Hm.. normaal zou ik zeggen, een huisje kopen op de veluwe met plek voor de pony's aan huis..maar die wolf houdt me wel tegen nu. Enige voordeel van de randstad is dat de wolf hier nog niet gezien is.

Ik zou wel een andere auto kopen, hoeft geen hele nieuwe te zijn. En een vakantiehuis in een warm land.

Libera

Berichten: 3987
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:26

Ik zou eerst contact opnemen met een advocaat om een anoniem trust fund op te zetten zodat niemand zou weten dat ik het gewonnen had…

Het grootste gedeelte zou ik beleggen zodat ik van het rendement leuke dingen kan doen en de rest blijft staan voor mijn kind, eventuele kleinkinderen en achterkleinkinderen. Heb in principe alles wat ik nodig heb al, maar stoppen met werken en meer met de paarden bezig kunnen zijn zou wel heel erg leuk zijn :)

Tieme
Berichten: 4969
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:36

Ik zou m'n ouders wat geven zodat ze hun huis aan kunnen pakken en zonder geldzorgen van hun pensioen kunnen genieten.

M'n zusjes zouden geld krijgen zodat ze het wat makkelijker hebben.

Voor onszelf zou ik een huis kopen. We hebben nu een huurhuis. Ik zou minder gaan werken. Andere auto. Iets groter.
Paar mooie reizen maken met m'n kinderen.
Bedrag voor m'n kinderen zodat ze later een huis kunnen kopen.

MarjanB

Berichten: 16544
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:46

Het huis af laten maken :') (al twee jaar aan het verbouwen, juridische strijd met aannemer, moe en half af huis) stuk grond er bij kopen en de schuur opnieuw laten bouwen. Verder zorgen dat ik een droge bak heb _O-

Op vakantie, m’n ouders meenemen en iets met goede doelen :D

Inujojo

Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Glasgow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:53

Daar wordt hier toch met enige regelmaat over gefantasered :+

Ik zou sowieso stoppen met werken en een studio opzetten om gewoon lekker fulltime zonder de druk van een baan en een inkomen te moeten verkrijgen met m'n kunst bezig te kunnen zijn. Ik zou op lekker buiten gaan wonen in een huis met lekker veel grond, het liefst in een bos. Maar niet op het niveau van 'groots en massaal huis' dat vrienden en familie onraad gaan ruiken.
Ik zou (al dan niet anoniem) familie en vrienden op weg helpen - een huis voor m'n zus, de hypotheek van m'n ouders betalen, een nieuw dak financieren voor vrienden die dat nodig hebben, dat soort spul.
Misschien een vakantiehuis ergens, maar dan moet er eerst gereisd worden om te kijken waar we dat vakantiehuis dan graag zouden willen hebben :D

Wat er met de rest gebeurt weet ik nog zo net niet. Ergens lijkt het me wel mooi om een portfolio van huizen op te bouwen, die toekomstklaar te maken en dan voor een lage maandprijs te verhuren, zodat mensen gewoon die dat nodig hebben een fijne plek hebben zonder zich zorgen te maken over hun huur. Land opkopen om aan herbebossingsprojecten te schenken is ook weleens naar boven gekomen. De ideeen zijn er wel, nu die 30 miljoen nog :Y)

ElfBeau_067

Berichten: 2008
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:55

Teveel.. :')

Storm

Berichten: 20870
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:00

Oehhhhh <3

Ik zou een riant landhuis kopen met een stuk eigen grond en ik zou weer een paar paarden kopen.
Verder reizen naar warme oorden en alleen maar leuke dingen doen.
Ik zou ook aan mijn familie een flinke donatie doen zodat mijn ouders, broer en zijn gezin ook een leuke villa kunnen kopen.

Verder op de bank en kijken hoe ik dit geld het beste kan gebruiken om goede dingen mee te doen.

heidy_wilco

Berichten: 4479
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:01

Een mooi oud huis met veel land (liefst een opknapper waar nog alle originele elementen in te zien zijn) in de middle of nowhere kopen + een kasteel in Frankrijk. Deel gaat naar mijn ouders en zusje, verder stop ik met werken om even alle tijd in mezelf te investeren om zo een baan te vinden wat helemaal bij me past. En ook lekker reizen. Oh, en een paar miljoen in mijn reenactment hobby investeren :')

8nnemiek

Berichten: 43459
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:07

Ik zou het huis waar we nu (gehuurd) wonen overkopen, verder opknappen en de tuin mooi aanleggen met veel nieuwe bomen.. en het land er omheen kopen. En dan een huurder zoeken die voor mijn oude paard wil zorgen, en zelf met onze boot op reis gaan.
En als we uitgereisd zijn gewoon weer lekker naar huis, prutsen in de moestuin en met hobby’s, en nuttige, duurzame dingen doen met het geld. Misschien dieren helpen op de een of andere manier..
En ik wil een Aptera auto, daar zou ik mijn vriend ook heel blij mee maken :))

maralyn

Berichten: 10450
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:08

Mijn broer krijgt een stuk grond waar hij kan doen en laten wat hij wilt.

Het huidige huis zo ver mogelijk afbetalen tot de lasten bijna 0 zijn.

Een manege kopen.
Mijn vriendin helpen om haar fokkerij door te kunnen zetten.

Caesar
Berichten: 9307
Geregistreerd: 20-01-05

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:12

Voor 30 miljoen kun je zoveel... Ik zou het eerst een jaar onder beheer wegzetten. En dan zonder de gekte bedenken wat ik wil gaan doen.

Sowieso een flink bedrag voor mijn kinderen wegzetten. Zodat zij later daarvan een huis kunnen kopen.
Ik zou mijn familie en vriendengroep helpen/schenken en een goed doel kiezen.

En voor onszelf hoop ik het huis helemaal op te knappen. En ik zou dan eindelijk een vakantie huisje kopen!

Koper

Berichten: 30329
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:19

Wat ik met 30 miljoen zou doen? Me nooit meer zorgen maken. En ergens gaan wonen waar ik kan blijven zo lang als ik wil.

Eefsel2109

Berichten: 1111
Geregistreerd: 24-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:20

Altijd leuk om erover te dromen!

Sowieso geld apart zetten voor dochter, gedeelte hypotheek aflossen/een huisje buitenaf kopen en een goede nieuwe auto kopen. Minder gaan werken en denk ook wel een wat verdere reis maken(met familie). Mensen helpen die financieel hulp nodig hebben.

Oh en wellicht een vakantiehuis in Zweden en Spanje :D