Wat doe jij met 30 miljoen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Crista

Berichten: 3027
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:29

Ik zou een minicamping kopen samen met m'n man en mijn ouders en dan een paddock paradise erbij maken voor mijn eigen paard (evt nog 1 of 2 paardjes erbij nemen) en een paar pension klantjes.

Wildgirl

Berichten: 11677
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:36

Ik heb geen idee.
Ik zou iig een week of 2 vakantie boeken én een private finance advisor inhuren.
30 miljoen is veel.
Ik zou zeker bepaalde mensen in mijn omgeving een steuntje in de rug geven.

Oskarrino
Berichten: 805
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:36

Eerste wat ik zou doen is een huis kopen :) Wil wel een keer uit huis, ondertussen al 26 jaar oud wordt het weleens tijd :)

Als volgt zal ik een mooie auto kopen en als m’n paard aan huis komt, moet daar natuurlijk een maatje bij!

daantjuhhh

Berichten: 26908
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:37

Wildgirl schreef:
Ik heb geen idee.
Ik zou iig een week of 2 vakantie boeken én een private finance advisor inhuren.
30 miljoen is veel.
Ik zou zeker bepaalde mensen in mijn omgeving een steuntje in de rug geven.

Heel verstandig.

Ik ook, ik zou overigens alleen mijn ouders, broer en beste vriendin inlichten van mijn winst.
Die delen ook echt mee dan.

Verder vertel ik het niemand

Oskarrino
Berichten: 805
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 22:40

Ik zou het sowieso niemand vertellen, misschien nog m’n moeder maar verder echt niemand…

Paardjes83
Berichten: 209
Geregistreerd: 20-04-23

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 03:54

Baan opzeggen.
Emigreren naar een land zonder vermogensbelasting., maar mijn woning hier aanhouden. Veel te kostbaar om hier je hoofdverblijf te hebben met zoveel geld.
Alleen directe familie een schenking geven om ze een zorgeloos leven te geven.
Vergroten beleggingsportefeuille.
Opzetten dagbesteding/sociale werkplaats.
Verhuur onroerend goed dus investeringen in vastgoed
Weer meer reizen
Sjieke allrounder kopen
Families die ik er persoonlijk uit pik om anoniem te sponsoren en te helpen naar een betere toekomst.
Dus gewoon wat meer in het buitenland verblijven.
Iets luxere auto maar niet te opvallend type.

Ashleytjuhh

Berichten: 6685
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 08:44

Eerst zou ik mijn rekening app een paar keer openen om te kijken of het waar is :')

Dan zou ik eens rustig kijken naar een mooi huis met genoeg grond of grond om te mogen bouwen, waar de mogelijkheid is om ook later mijn ouders ook een eigen huis te laten zetten.

een nieuwere auto kopen

Een vakantie boeken om het te laten bezinken en hoe ik het ga onderbrengen en wat ik echt wil in het leven.

Een trust fonds op zetten voor oa mijn neefjes en nichtje zodat ze kunnen studeren en later een huis kunnen kopen.

mijn ouders en het gezin van mijn zus mogen mee genieten.

een deel misschien investeren.

in alles zou ik mij laten adviseren door experts

(is het ook niet verplicht in Nederland dat als een boven een x bedrag wint dat je minimaal een jaar lang een adviseur moet hebben? dat meen ik ooit ergens gelezen te heben)

theadora99

Berichten: 3638
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:02

Sowieso een adviseur, maar ik heb ook al wel wat plannen.
- (tijdelijk) mijn baan opzeggen, uitgebreid op vakantie gaan en dan daarna pas weer een baan zoeken, ik zou heel graag bij een reisbureau werken bijvoorbeeld (maar ga er qua salaris nu te veel op achteruit).
- tijdens de vakantie ons huis laten renoveren. Dubbel glas bijvoorbeeld :') tuin laten opknappen, garage isoleren en echt een ‘binnen’ ruimte maken, muren stucen, nieuwe keuken, zolder isoleren + dakkapel, vloer met vloerverwarming, airco, dat soort zaken. Dan zitten we niet in de verbouwing :')
- hypotheek, studieschuld etc afbetalen
- deel voor familie (met 30 miljoen kan ik wel een leuk appartementje kopen voor m’n moeder toch), leuke vakantie voor mijn zussen en schoonfamilie.
- collegegeld voor mijn neefjes en nichtje en eigen kinderen op een rekening zetten voor ze.

Als ik dan nog wat over heb :') zou ik nog met een deel willen helpen op de stal waar mijn paard staat met wat moderniseringen en de rest bewaren voor later denk ik.

Maartje1990

Berichten: 22286
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:25

Oskarrino schreef:
Ik zou het sowieso niemand vertellen, misschien nog m’n moeder maar verder echt niemand…

Heel verstandig.

Maar ik zou wel mn huis helemaal willen kopen en geen hypotheek meer willen. V
De paddock paradise van de paarden aanpakken, alles regelen dat we minder werk hebben daar. Kijken of ik de 3 hectare die we nu pachten zouden kunnen kopen. En als het kan alle stallen etc ook.

Nieuwe keuken, 2e badkamer, zonnepanelen en andere zaken voor meer duurzaamheid in huis.

Groot onderhoud aan de tuin, speeldingen voor kinderen in de tuin.

Dan valt het wel op als ik dat opeens ga doen :+ en wachten wil ik evenmin.

Misschien een 2e huis kopen voor verhuur, of grond kopen? Iig investeren lijkt me verstandig.

Maar gezien ik niet mee doe met de postcodeloterij droom ik lekker verder :z

theadora99

Berichten: 3638
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:31

Maartje1990 schreef:
Oskarrino schreef:
Ik zou het sowieso niemand vertellen, misschien nog m’n moeder maar verder echt niemand…

Heel verstandig.

Maar ik zou wel mn huis helemaal willen kopen en geen hypotheek meer willen.
De paddock paradise van de paarden aanpakken, alles regelen dat we minder werk hebben daar. Kijken of ik de 3 hectare die we nu pachten zouden kunnen kopen. En als het kan alle stallen etc ook.

Nieuwe keuken, 2e badkamer, zonnepanelen en andere zaken voor meer duurzaamheid in huis.

Groot onderhoud aan de tuin, speeldingen voor kinderen in de tuin.

Dan valt het wel op als ik dat opeens ga doen :+ en wachten wil ik evenmin.

Misschien een 2e huis kopen voor verhuur, of grond kopen? Iig investeren lijkt me verstandig.

Maar gezien ik niet mee doe met de postcodeloterij droom ik lekker verder :z

Ik doe ook niet mee maar dromen is leuk toch :')

veneri
Berichten: 884
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:34

stoppen met werken, het perfecte huis zoeken (ik denk eentje in het buitenland en eentje in NL) en verder zie ik het dan wel, want ik kan dan doen en laten wat ik wil.

LaPluche

Berichten: 1991
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:35

Een trust fonds voor mijn neefjes en nichtjes starten, met elk een miljoen, zodat zij een goede start hebben en kunnen studeren(als ze dat willen) en tzt hun woning kunnen kopen zonder schuld.
Mijn broers,zusje en moeder een miljoen schenken.
Een huis, achteraf, met lekker wat grond kopen.
Niks geks, of grote reizen oid.

NorwayFjord

Berichten: 3175
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:44

Laat ik alvast beginnen met dat ik niet meedoe met de loterij maar dromen mag :+

Ik zou een paardenbedrijf kopen met veel land en woning(en) erbij voor ons en eventueel onze ouders zodat mijn beste vriendin en ik onze dromen waar kunnen maken. Voor mij is dat Fjorden fokken/op wedstrijd uitbrengen en voor haar is dat KWPN en Welsh fokken, trainen en lesgeven. Daarmee zou ik echt al zielsgelukkig zijn, dat is mijn/onze grote droom. Eigenlijk heb ik dan verder niet heel veel nodig behalve voor de paarden, een leuk vrachtwagentje en een leuke auto voor mezelf en dan ben ik super tevreden!

Rauka

Berichten: 787
Geregistreerd: 09-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:55

Een huis kopen voor een vriendin met een klein kind die kort geleden alleen is komen te staan.

Dat is echt het eerste wat in mij opkomt.

Daarnaast zou ik het geld willen besteden aan het toekomstbestendig maken van de wereld. Permacultuur educatie, voedselbossen financieren, enz. De armoede in Nepal heeft mij ook enorm gegrepen, daar zou ik ook graag wat aan doen als ik zoveel geld heb. En ze dan geen eten geven, maar educatie bijvoorbeeld.

Geen idee of ik het allemaal zelf zou regelen, misschien dat ik gewoon veel zou doneren aan organisaties zoals de art of living. Die ervaring hebben met het doen van het werk wat ik wil steunen.

Ik denk niet dat mijn leven of levensstijl veel zou veranderen.

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 09:57

Ik zou het heel graag van de daken schreeuwen, maar het lijkt me verstandig om het eerst tegen niemand te zeggen en inderdaad met een adviseur te praten. Ik zou wat weggeven aan familie, wat lekkers trakteren op mijn werk en dan gaan reizen tot we ergens komen waar we naar buiten kijken en denken het is hier fantastisch. Lijkt me geweldig om wakker te worden waar de zon ook in de winter schijnt, uitkijkend op groen, kliffen en misschien de zee en vrijstaand.

Ik zou het nu niet zo aandurven te emigreren bang om daar geen baan te kunnen vinden of dat ik dan te weinig zou verdienen

Dorine92
Berichten: 5347
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 10:38

Ik zal nooit 30 miljoen winnen want ik doe niet mee aan loterijen. Maar als het wel zo zou zijn, zou ik lekker normaal blijven doen, alleen ietsje minder om het geld denken wb uitjes en vakanties. Ook nog iets vaker weg. En nog wat minder werken. Maargoed, ik werk al maar 30 uur dus dat is al niet zo veel. Heb eigenlijk helemaal geen 30 miljoen nodig want ik heb het al super goed

assie

Berichten: 9492
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 10:43

Geld maakt het gelukkigst als je het deelt :)
Dus ik zou het gewoon met heel veel mensen delen.

Ja ok.
Mijn huis zou ik eindelijk afmaken qua verbouwing. De hypotheek zou ik aflossen. Dan is er nog 29,8 miljoen over. Oja en even belasting aftikken over box 3 natuurlijk.
Maar goed, daarna zou ik de hypotheek van een paar vrienden/familie aflossen. Het asiel kan een vette check verwachten en de rest verdeel ik over mijn dorpsgenoten en andere mensen die ik aardig vind

Zebrastreep

Berichten: 9826
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 10:53

Ik zou een huis kopen , hoeft geen vila te zijn maar een verbouwde boerderij vindt ik erg mooi! De paarden hoef ik niet bij huis , ze staan nu op zo'n fijne en goede stal met een leuke club mensen. Mijn oudje staat daar al bijna haar hele leven en het zal haar geen goed doen om te verhuizen. Ook heb je er nu niet zoveel werk van en dat vindt ik ook wel erg fijn!

Verder een mooie Volvo V60 kopen , een dure sportauto hoeft van mij ook niet dat is voor even leuk voor mijn idee.

Voor mijn ouders bedrijven inhuren die voor hun het huis opknapt en verbouwd waar nodig , en voor mijn moeder een mooie auto. Of misschien ook wel een ander huis, want dat zouden ze ook wel willen.


Ik zal ook wel wat geld geven aan mijn werklocatie zodat we bepaalde spullen aan kunnen schaffen / verbouwen. Daar is opzich wel geld voor , maar een beetje extra kan nooit kwaad. Denk aan meubels , fietsen , ect.


Ik zou ik leuke dingen voor vrienden kopen.

Op vakantie gaan naar een leuk land ( wat weet ik nog niet)

En voor mijzelf vooral veel dozen Lego :') en een wielrenfiets en misschien toch een andere mountainbike. En een lading kleren :D

lucifertje

Berichten: 5611
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:16

Ik zou een privekok in dienst nemen :+ Ik heb een pleurishekel aan koken.
Stoppen met werken zou ik niet doen. Ik zou op zoek gaan naar een baan met minder verantwoordelijkheden.
Na een tijdje zou ik ook op zoek gaan naar een nieuwe woning. Onze huidige woning is helemaal af en naar onze smaak. Het is alleen een 2-kapper en zou dan graag vrijstaand willen wonen met meer groen/natuur om mij heen en een natuurzwembad!/zwemvijver. Verder zou ik graag willen reizen. Gewoon kortere reizen maar dat je niet hoeft te kijken of je het kan betalen.

Ceetje_bokt
Berichten: 5182
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:17

Voor mij wordt het 15 miljoen, want ik heb een half lot. Ik stop met werken en mijn vriend ook. En dan eens heel goed gaan nadenken waar we willen gaan wonen. Hoewel we nu heerlijk wonen, kan het altijd beter. Ik zou wel een theeschenkerij willen beginnen met zelfgebakken koekjes, dus dat moet mogelijk zijn op de nieuwe plek. En maximaal drie dagen per week open hè, het moet niet op werken gaan lijken. :D
Daarnaast zou ik oude gedumpte honden een fantastisch laatste stuk van hun leven willen geven. En een paar goede doelen flink spekken (sowieso Dierenthuis en Brooke)

Afbeelding

Fitzroy

Berichten: 25159
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:23

Ik zou een huis kopen in Florida en eentje in Griekenland. Dan van april tot november in Griekenland wonen en het andere halfjaar in Florida.

In Griekenland zou ik een kattenopvang beginnen. En dierenartsen inhuren om katten te laten steriliseren.

Voor Mijn neven en nichtje zou ik de studieschuld aflossen en een huis kopen.

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:27

Ik zou verhuizen, een tweede huisje kopen in een mooi land, een paard kopen en een fijne stalling voor hem zoeken die helemaal aan mijn eisen voldoet, een trailer en een auto die een trailer kan trekken.
Verder nog een caravan (die kan dan meteen achter die auto). En een vleugel kopen voor in dat huis dat ik dan koop. En in dat andere huis kan ik ook eindelijk weer huisdieren hebben, dus die neem ik ook.
En het huis van mijn ouders helemaal mooi maken en laten opknappen en ook een deel aan hen weggeven.

Celebi
Berichten: 3784
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:32

Dat wordt allereerst een gesprekje met mijn baas.. :')

Ik zou een heel mooi huisje op de Veluwe zoeken. Of een krot, dat maakt met 30 miljoen toch niet uit. Eentje waar zowel ik en mijn vriend als mijn ouders een huis hebben. Voor mij een mooie plek voor een kleine kudde paarden en voor mijn vader een gigantische hal om aan auto's te klussen.

Het liefste wil ik een kleine kudde van 4 paarden. Eventueel daarvan twee kleintjes en dan twee rijpaarden zodat ze nooit alleen zijn als ik op pad ben. <3

Oh en ik koop een nieuwe auto. Een automaat die mijn trailer kan trekken. Hoeft geen gigantisch dure bak te zijn. Tweedehands is prima.

En van die overige miljoenen hoop ik daarna onbezorgd te kunnen leven. :j

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:39

Als eerste zou ik 4 miljoen doneren aan onderzoek naar borstkanker en 4 miljoen aan onderzoek naar asbest longkanker.

Daarna een mooi huis kopen, aan de rand van een mooi hopelijk wolfvrije bos, met voldoende land voor mijn paarden, mooie binnenbak.

En uiteraard personeel om zelf zo min mogelijk zware arbeid te hoeven doen, zodat ik energie over heb om lessen te kunnen geven en zelf te kunnen rijden.

Ervoor zorgen dat mijn kinderen straks een mooi huis op hun naam hebben, dus nu al 2 prachtige woningen voor hun aanschaffen en voor mijn zoon een startkapitaaltje aanleggen voor zijn toekomstige hoveniersbedrijf.

Uiteraard ervoor zorgen dat ouders en schoonouders goed verzorgt en met minder zorgen de laatste jaren met elkaar door kunnen brengen.

Het is jammer dat je een goede gezondheid niet kunt kopen, anders was daar mijn 30 miljoen aan opgegaan.

DuoPenotti

Berichten: 29928
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:40

Ik zou hier op dezelfde plek een nieuw huis bouwen. Levensloop bestendig.
Energie neutraal.

En ook een nieuwe stal.
En als het mag er binnenbak met aan de zijkant windbreek gaas wat in de zomer omhoog kan. zodat je semi buiten rijd.

Allebei een nieuwe auto.

En dat was het wel. :D

Oh ja een kok :D