Wat doe jij met 30 miljoen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Majabeestje
Berichten: 3824
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:45

Onze dierbaren in onze 'inner cirkle' een miljoen geven.
Dan blijft er nog 25 miljoen over :D

Baan opzeggen, droomhuis laten bouwen en mijn dagen vullen met pony's, honden en een mooie tuin <3

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:47

Mijn meest dierbare familie een deel geven en daarna emigreren.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:49

Ik zou mijn (klein)kinderen goed verzorgen en mijn zus en dan een appartement kopen in Benidorm aan de boulevard :j
Ik voel me altijd zoveel beter daar.

Jorinda

Berichten: 13463
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:49

Verhuizen naar een huisje met goed grond in Drenthe en daar het nodige aan verbeteren :D En een nieuwe auto. Verder zou ik mijn familie en naaste vrienden ook wat gunnen. Verder zou ik het denk ik niet weten, ik zou me denk ik laten inlichten over beleggen etc.

Shenavallie
Berichten: 11622
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:52

Dan hoop ik dat je het dit jaar nog wint, Jorinda, want ook hier in Drenthe wordt alles maar volgebouwd helaas.

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 12:25

ik ga stoppen met werken en van het leven genieten.
Paarden zijn heel belangrijk dus investeer ik in een nieuwe auto, trailer, geschikt huis met ruimte voor de paarden en ga ik een ijslander(s) aanschaffen. De langekoesterde Tennesee walking horse word geimporteerd en ik zou daar graag wat mee willen fokken.

Reizen is mijn 2e hobby dus dat ga ik ook veel doen.

Ook ga ik ervoor zorgen dat de katten stichting op griekenland geen zorgen meer zal hebben en iets moois kunnen opzetten.

Uiteraard gaat er wat geld naar familie en voor de rest zie ik het wel.

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 12:30

Verder als freelancer in mijn eigen vakgebied, en op projectbasis aan de slag. Ander huis kopen (vrijer gelegen), off-the-grid auto inrichten en veel gaan overlanden (Centraal Azië, Afrika)

ElfBeau_067

Berichten: 2008
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 12:39

Ik zou het geld delen met m’n familie
Een paar paarden kopen (omdat iedereen in het gezin paardrijdt dus dan ieder een eigen pony)
Ik deel het geld met 21 mensen, ieder krijgt 1 miljoen. En ja, dan heb ik het meeste, vind ik ook niet erg. Ik heb het winnende lot gekocht :P
En een zo’n mooi oud Frans bakkerijtje beginnen/een soort café. Samen met vrienden run ik die dan. En nog een hond kopen!
En een soort pakketje maken voor vrienden en familie met dingetjes die zij leuk vinden ofzo, ter viering van 30 miljoen.
En wat ik dan mooi zou vinden is dat ik niet geprezen wordt omdat ik zoveel geld heb, of dat mensen gaan pronken met het geld wat ik ze heb gegeven.
En ik zou wat geld apart houden voor een huis wat ik later zal kopen en dat wordt dan zo’n schattig boerderijtje in een dorp waar alle diertjes kunnen staan.

Myfairytale
Berichten: 5417
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-23 14:13

Wat een gave ideeën komen hier allemaal voorbij!
En zoveel mensen die ook aan anderen denken en wat weggeven. <3

leintje_

Berichten: 4209
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 14:43

Gefeliciteerd Myfairytale! Y)(^)

Ik zou zeker een deel schenken aan de mensen die het dichtst bij me staan en aan medisch onderzoek. Verder zou ik een woning kopen, mijn studieschuld aflossen en misschien ook nog wat geld in vastgoed steken. Ik zou ook een paar mooie reizen willen maken. Verder niks speciaals denk ik. Zou niet stoppen met werken, maar zou dan ook geen 32u/week willen werken

Anoniem

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 16:53

Ik zou alleen nog maar gaan werken als ik iets leuks kan doen. Hypotheek afbetalen, huis kopen op een warm eiland en daar sowieso overwinteren.. Investeren in andere dingen zodat ik er ook nog wat mee verdien. Mooie auto kopen :j

Verder zou ik denk ik vooral extreem wantrouwend worden, dus of ik er echt gelukkig van wordt? :n

Ceetje_bokt
Berichten: 5182
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 17:06

Relaxed schreef:
Verder zou ik denk ik vooral extreem wantrouwend worden, dus of ik er echt gelukkig van wordt? :n

Ik wil het best ervaren hoor, vertel ik hier later wel of ik er gelukkig van geworden ben. :D

_Nancy

Berichten: 14106
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 17:25

Ik zou mijn (schoon)ouders (minstens) een miljoen geven en een mooi nieuwe huis laten bouwen op een stuk grond wat ik dan kan kopen met een lekker verwarmd zwembad en bubbelbad en sauna en voor de kinderen een leuke fietscrossbaan in de tuin en leuk voetbalveldje erbij.
In het huis komt een enorme keuken en met groot eiland. Huis van het gas af en zonnepanelen (uiteraard hoort dat er ook bij ;))

Ik zou mooie reizen gaan maken met de kinderen, naar bestemmingen die niet zo toeristisch zijn.

Ik zou een deel wegzetten voor de kinderen voor later als ze groot zijn :)

Poeh en dan heb ik het nog laaaaaang niet uitgegeven natuurlijk, wat ook niet de bedoeling is. Moet er wel jaaaaaaaren mee kunnen leven. Dat moet wel lukken dan.
Eerst maar eens zo'n staatslot halen dan maar.. Anders winnen we sowieso niets.

Ik zou het ook niet grootschalig delen dat we dan 30 miljoen hebben gewonnen. Dat een grote prijs is gewonnen, dat kunnen we niet verbergen als we ineens grote huizen gaan laten bouwen en zo.
Mijn (schoon)ouders zullen het uiteraard wel te horen krijgen, want het helemaal stilhouden lijkt me onmogelijk.

DuoPenotti

Berichten: 29928
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 17:59

Relaxed schreef:
Ik zou alleen nog maar gaan werken als ik iets leuks kan doen. Hypotheek afbetalen, huis kopen op een warm eiland en daar sowieso overwinteren.. Investeren in andere dingen zodat ik er ook nog wat mee verdien. Mooie auto kopen :j

Verder zou ik denk ik vooral extreem wantrouwend worden, dus of ik er echt gelukkig van wordt? :n

Ja dat.

Ik zie veel mensen zeggen ik ga die en die een bedrag geven.
Maar wanneer is dat goed?
Zijn ze tevreden met een ton, 2 ton? Een miljoen? Jij hebt er immers 30.
Pinnige Vrek, maar 1 miljoen geven...

secricible

Berichten: 25705
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:10

En dan de belastingdienst nog :D

Steenbok12
Berichten: 7853
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:27

Een vrij staand huisje kopen, stoppen met werken en vrijwilligers werk gaan doen. Mijn naasten ook wat schenken en mooie reizen maken. Oh en de buurman uitkopen op de camping :')

ElfBeau_067

Berichten: 2008
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 21:31

Ik zou het niet aan iedereen vertellen. Want wat nou als criminelen weten van jouw 30 miljoen en ze dat op geen leuke manier zorgen dat ze dat krijgen.
Kijk, ik ben ook super nieuwsgierig altijd met wie er nou gewonnen heeft met de loterij. Want was diegene al rijk, of was het juist het tegenovergestelde? En waar zou die persoon vandaan komen?
Maar áls er een crimineel achterkomt dat ik 30 miljoen gewonnen heb, zou ik mezelf dat nóóit mar dan ook nooit vergeven. Nooit.

Texas02

Berichten: 4719
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:18

Er zouden niet veel mensen zijn die ik het zou vertellen, mijn ouders wel. En die zouden ook zeker een bedrag krijgen zodat ze onbezorgd kunnen leven en kunnen gaan wonen waar zij graag willen. Maar ookal zou ik het niemand vertellen, opvallen zou het toch wel. Want ik zou er een paard bij willen, misschien 2. Plus de daarbij behorende extra benodigdheden. Ik zou vaker op vakantie gaan. Niet lang, maar wel vaker een paar daagjes of een weekje extra. Ik zou niet eens echt gekke dingen gaan doen, maar ik denk wel dat mensen die mij best goed kennen zich af zouden vragen waar ik dat ineens allemaal van doe. Misschien zou ik wel een mooie Ford Mustang erbij kopen trouwens, dus dat valt ook al op :+

Niobe

Berichten: 7993
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:33

Ik zou het zo min mogelijk aan mensen vertellen, liefst alleen aan mijn moeder. Maar ik denk niet dat ik onder mijn broer uit kom, aangezien ik er wel naar ga leven zeg maar :+

Mooi huisje met land voor ons zelf. Het huis een waar kattenparadijs en buiten 1 voor paarden.
Ik zou moeders en broer+fam wat meegeven.

Dan zou ik mijn baan opzeggen en dan mezelf OVERAL naar binnen kopen om foto’s te maken. Zoals de Olympische Spelen, Formule 1, grote festivals etc.

En ik zou random mensen uit de brand helpen met verscheidene dingen waar ze tegenaan lopen. Liefst anoniem als het even kan. Bijvoorbeeld als iemand op bokt plots zonder huis zit of als ik lees dat iemand hysterisch op zoek is naar zijn/haar vermiste noise cancelling headphones of als ik ergens iemand tegenkom met een kapotte fiets. Dat soort random dingen.
En ook bijvoorbeeld creatieve mensen helpen hun kunst de wereld in te helpen.
Hoe dat in de praktijk zou werken weet ik niet, maar dit is ook hypothetisch natuurlijk :+
Maar ik fantaseer hier wel regelmatig over.

Charlotte446

Berichten: 646
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:40

Mijn eerste gedachte: een schoonmaker nemen :+

Juut

Berichten: 6907
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:47

Huis voor voor broer en ouders kopen.
Spaarpot van mn neefje aanvullen.
Klein huis voor mezelf kopen met veel weiland en ruime stal. Heb al compleet plan voor paddock paradise. Schoonmaken in mn huisje en stal doe ik zelf wel, maar aub graag een tuinman/vrouw!

Financieel adviseur aanstellen, zodat ik bij iedereen die de hand op komt houden kan roepen 'mag niet van mijn financieel adviseur' :')
En verder:

Celebi
Berichten: 3784
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:58

Charlotte446 schreef:
Mijn eerste gedachte: een schoonmaker nemen :+


Klinkt als een goed idee!

Coco4life
Berichten: 1228
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Re: Wat doe jij met 30 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:10

Ik zou paarden kopen:
Een IJslander, New Forest pony en een haflinger kopen.
Pensionstal dicht bij het bos zoeken, en wat geld doneren aan arme mensen enz.
Verder zou ik denk ik m’n ooms, en opa’s en oma’s ook 1 miljoen geven. Mr per gezin, dus niet dat de persoon met 4 kinderen en een partner 6 miljoen krijgt.
Huis in Amsterdam kopen (heel rijtjeshuis :+ ) en gebruiken als b&b, misschien zelfs de b&b rivaal worden van mijn oom hahaha, tegenover zijn pand zetten haha.
Een shopping spree houden bij de epplejeck en ik ben gelukkig haha.
Nee hoor grapje, dat ben ik nu ook al.

tengeltje11
Berichten: 7160
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:24

Velen zeggen ‘stilhouden’, maar als je plots een groot huis met grond erbij gaat kopen en je bent maar een ‘normale wekende mens’, dan stelt de halve gemeente zich daar toch (terecht) vragen over? Koop daarnaast nog een nieuwe, grote wagen, neem ontslag en de roddelmolen is vertrokken…

Zelf zou ik emigreren,investeren en een groot deel vast zetten voor de kids en later.

(2% rente op zo’n bedrag is 60 000, die 2% lijkt me realistisch met zo’n bedrag en van die 60 000/j kan ik prima leven hoor :+ )

idylle
Berichten: 5831
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:33

Ik zou een stukje grond kopen en daar m'n eigen huisje op laten bouwen. Daarbij een mooie grote schuur voor manlief en 2 of 3 bakhuizen en wat grond voor wat diertjes. De bakhuisjes is 1 voor m'n zoon en z'n vriendin, 1 voor de zoon van m'n man en 1 voor m'n vader. Verder zou ik m'n man en mezelf een nieuwe auto kopen en dan zou ik huizen/ chalets/ vakantiewoningen kopen om te verhuren, in Frankrijk, Spanje en Nederland. De rest zou ik op de bank zetten denk ik.