Help; buren hebben een huilbaby en ik nu dus ook

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:14

Mijn vriend heeft noise cancelling oordopjes speciaal voor het slapen. Die helpen echt voor stilte. Ik ben namelijk zowel een onrustige als een lawaaierige slaper. :') Hij zweert erbij.

jiehaaa

Berichten: 5071
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:22

Lijsken schreef:
Ik zou toch nog een keer in gesprek gaan. Jij hebt al geluidsdemping in je vloer, oordoppen en andere maatregelen, misschien staan de ouders ervoor open om ook iets van geluidsdemping in de kamer van de kleine te maken?
Zoiets zou je ook met de woningbouw kunnen overleggen, of bv renovatie van het gebouw in de planning staat.


Eens met Lijsken, vraag de ouders ook om aanvullende maatregelen te treffen. Misschien kan het kind in een andere kamer slapen en kunnen ze nog wat aan het doorklinken doen.

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Help; buren hebben een huilbaby en ik nu dus ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:24

Mwohhh ik heb geen tips voor je (zelf had ik per direct een te koop bord in m'n tuin gezet geloof ik :)) ) maar wil je wel een digitale knuffel geven. :(:) wat onwijs vervelend zeg, dit beïnvloedt je leven(splezier) onwijs.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:27

Nou, ik woon in een jaren 30 woning. 2 onder 1 kap en ik had naast me een alleenstaande moeder met peuter/kleuter. God wat heb ik een vreugde dansje gedaan toen zij, 2-3 jaar later, de boel te koop zette en vertrokken. Dat kind krijste ook alles bij elkaar en ondanks dat mijn slaapkamer niet tegen de aangrenzende muur lag, lag de slaapkamer van dat kind daar wel.

Ik ben ook een lichte slaper en als ik dan wakker gekrijst werd, sliep ik ook echt niet meer. Met de buurvrouw zelf viel niet te praten, maar die ging (waarschijnlijk uit onmacht) soms ook zelf met flinke stemverheffing tegen het kind praten. Vaak begon het gedonder rond bedtijd en dat ging rustig door tot 2-3 uur ‘s nachts.

Er zijn trouwens panelen om een kamer echt geluidsdicht te krijgen, een vriend van mij is drummer en heeft een slaapkamer daarop ingericht om te kunnen drummen. Als ik buiten die kamer ben krijg ik echt niets mee van het drummen en in de kamer klinkt zelfs mijn eigen stem vreemd, omdat geluid daar niet weerkaatst.

Ik stond op het punt de tussen muur geheel te isoleren met dat spul, toen buurvrouw de boel te koop zette.

Shadow0

Berichten: 43521
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:33

lianne125 schreef:
Ik heb even gekeken wat die dingen kosten en dat is mij echt te duur. Bovendien ben ik bang dat ik daar ook niet wakker van word. Ik heb al 3 wekkers staan inclusief een wake up Light omdat ik slecht wakker word. Lastig, lastig.


Xiaomi Smartband heb je vanaf 38 euro. (Er zijn zelfs goedkopere, maar daarvan heb ik geen idee of die een beetje redelijk zijn.)

En ik word er heel goed wakker van.

pmarena

Berichten: 48202
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Help; buren hebben een huilbaby en ik nu dus ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:35

Wilde ik ook net aanraden. Ik heb de Mi 7 daarvan en die trilt echt wel heel behoorlijk. Super irritant als je een keer een kansje hebt om nog even terug in bed te stappen, dat die dan begint te zemelen met buzzen dat de dag is begonnen _-:(

Slmt9

Berichten: 4819
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:46

Jeetje TS, wat een hell. Ik kan je van harte deze sleepphone aanbevelen. Die doe je op je hoofd en je kan gewoon nog zijslapen.
Ik gebruik de app: Baby sleep (hoe toepasselijk) en zet dan brown noise op (dit is minder hoog/prikkelend dan white noise). Als je wekker af gaat wordt het geluid onderbroken, ik schrik me dan overigens wel helemaal dood :D

Dit werkt voor mij echt 100x beter dan de oordoppen die het meeste geluid moeten dempen. Zo vinden ook mijn zus en moeder. Van overgevoelige slaper, naar heerlijk hele nachten doorslapen.

Bekijk SleepPhones® Classic Breeze Pitch Black/Zwart - Medium op: https://www.bol.com/nl/p/sleepphones-cl ... _iphoneapp

Side note: pink noise wordt in Amerika veel gebruikt om baby’s door te laten slapen. Wellicht kunnen zij de app op een speaker gebruiken voor hun kindje :o

Edit: optioneel kan je er zelfs nog oordopjes bij in doen en dan geluid van je sleepphone harder zetten. De waxen oordopjes van Ohropax dempen het meeste geluid en passen in alle oormaten.
Laatst bijgewerkt door Slmt9 op 02-01-24 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

deksel

Berichten: 3790
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 11:48

Wat vervelend! :(:)
Ik ben ook een hele lichte slaper en word van het minste geluid klaarwakker en kom dan niet meer in slaap. Ik heb nu een paar nachten met deze geslapenn: https://www.deonlinedrogist.nl/drogist/ohropax-mini-soft-oordopjes.htm?channable=00de4f6964003732383930d7&cross=0&pid=72890&gclid=Cj0KCQiAhc-sBhCEARIsAOVwHuRJzOVmGOosEV4mSjpwTG1XHpPLBzJ3Fydem7IzmJ5aDHmM1aXWZqoaAnlfEALw_wcB
En dat werkt tot nu toe het beste!

Ik heb kleine oren en de meeste oordopjes zijn dus veel te groot (blijkbaar). Die uit mijn link dien je heeel smal op te rollen (paar mm dik) en dan zo ver mogelijk in je oor douwen, zodat je gehele gehoorgang vol zit met oordop en er nauwelijks meer geluid naar binnen kan komen.
Het is niet mega comfortabel, maar het went op een gegeven moment wel. Als het echt heel erg is kan ik altijd nog mijn noice canceling koptelefoon opzetten. Alleen dat slaapt al helemaal niet lekker. Maar liever niet lekker slapen dan helemaal niet...

Wat betreft wekker: ik leg mijn telefoon naast me zodat ik het voel trillen, daar word ik wel wakker van.

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 12:19

Neem je dat kindje een dagje mee.nee zonder gekheid, ik denk dat die mensen in cirkeltje zitten waar ze niet uitkomen. Zullen ze zelf ook niet dood op zijn? Of leek dat niet zo?

Papiertje door de brief gooien van een slaapcoach?

Verder heb je noise cancelling oordoppen. Wellicht is dat wat?

BeFunny

Berichten: 10624
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Help; buren hebben een huilbaby en ik nu dus ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 12:29

Ik heb niet alles gelezen.
Maar als ik het goed heb begrepen hoor je het kind alleen maar als die in zijn kamer ligt die onder jou kamer is.

Ik zou met de buren gaan praten om te kijken of hij een andere kamer kan krijgen in hun woning. of zelf kijken of je een andere ruimte tot jou slaapkamer kunt maken in jou woning.

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 12:52

Ik zou zeker eens in gesprek gaan met de buren. Zonder oordelen en verwijten, maar samen kijken wat mogelijk is.
Bedenk van tevoren wat jij kan bieden hierin en maak met elkaar een plan. Bijvoorbeeld een slaapcoach voor een aantal maanden, waarbij jij die maanden op een andere kamer gaat slapen die periode, wellicht zijn ouders idd geholpen als jij een paar keer de kleine meeneemt zodat zij overdag kunnen slapen en dan met goede moed 's nachts consequenter kunnen zijn (mits jij daar op zit te wachten uiteraard, dat voorop).
Super vervelend voor de ouders, dat voorop. Maar ook voor jou vervelend en het is niet jou kind en je kan het nu alleen maar ondergaan.

Overigens is het geen huilbaby, het is al een peuter. In tegenstelling tot een baby van enkele weken of maanden, is met een peuter vaker dingen te trainen, mits ouders daar ook toe in staat zijn.

Popstra
Berichten: 13787
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Help; buren hebben een huilbaby en ik nu dus ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 13:08

Ik zou eerst eens goed passende oordoppen proberen en te ontspannen door er niet op te letten.

Je kan als dat niet werkt nog altijd een gesprek aan gaan.

Weet dat het voor de ouders ook heel niet makkelijk is.

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Help; buren hebben een huilbaby en ik nu dus ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 13:12

Zeker niet makkelijk voor die ouders. Maar uiteindelijk hebben zij wel voor een kind gekozen en TS niet.
Dus ik zou zeker het gesprek aan gaan, op de manier zoals secricible aangeeft.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 13:15

Thanks voor zoveel tips, met een aantal kan ik zeker aan de slag, niet alles is mogelijk ( huurwoning en klein appartement dus elders een slaapkamer bouwen is geen optie.)

Ik weet vrijwel zeker dat hij 3 is omdat de onderbuurman zei dat hij 3 was.

Ik heb net het 1 en ander besteld. Ik hou jullie op de hoogte.
Ik zal in elk geval ook even laten weten dat ik inderdaad minder last heb van het spelen. Dat is ook een goede. Even laten weten dat ik het enorm waardeer dat ze dat in elk geval aangepast hebben.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Help; buren hebben een huilbaby en ik nu dus ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 13:24

O jeetje Kim, wat een ellende. Echt niet fijn als je niet kan slapen door krijsende kinderen.
Ik heb zelf gewone groene oordoppen en heb daar zelfs het vuurwerk van de week niet door gehoord.
Deze: https://www.deonlinedrogist.nl/get-plug ... gL-AfD_BwE

Ik vind ze goed werken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110738
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 13:28

Shadow0 schreef:
lianne125 schreef:
Ik heb even gekeken wat die dingen kosten en dat is mij echt te duur. Bovendien ben ik bang dat ik daar ook niet wakker van word. Ik heb al 3 wekkers staan inclusief een wake up Light omdat ik slecht wakker word. Lastig, lastig.


Xiaomi Smartband heb je vanaf 38 euro. (Er zijn zelfs goedkopere, maar daarvan heb ik geen idee of die een beetje redelijk zijn.)

En ik word er heel goed wakker van.


Deze hebben wij ook, werkt perfect! Een Applewatch is echt niet nodig.

Ir111

Berichten: 11969
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 13:42

Nimber schreef:
Ik heb net het 1 en ander besteld. Ik hou jullie op de hoogte.
Ik zal in elk geval ook even laten weten dat ik inderdaad minder last heb van het spelen. Dat is ook een goede. Even laten weten dat ik het enorm waardeer dat ze dat in elk geval aangepast hebben.

Ja denk dat je daar veel goodwill mee kweekt.

Ik heb jaren in een gehorige flat gewoond. Ook veel last van huilende baby's gehad (als nr 1 eindelijk een beetje doorsliep kwam nummer 2 en dan werd het huis te klein, verhuisde men en begon de ellende opnieuw).Wel in gesprek blijven. En hou in gedachten; ook dit gaat voorbij... Sterkte!