Aftellen tot de lente van 2024

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celebi
Berichten: 3794
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 18:04

Oh ik kan me hier in het westen toch wel gigantische sneeuwval herinneren 3 jaar geleden. Was de eerste winter met mijn eigen paard en man dat was hels. 3x per dag ijs bikken, schuiven en scheppen en continu ijzers intapen. Ons hele erf was toen onder gesneeuwd en we hebben 3 uur staan schuiven voordat ik met een auto weg kon. En die auto zat toen vervolgens op stal vast omdat we de ijsplaat op de brug naar het erf niet meer over kwamen. :+

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Aftellen tot de lente van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 18:21

Ik heb vorig jaar ook in zo’n sneeuw gereden. Tsja, zuid-Limburg hè :D Ik vind dit wel even leuk nu hoor, heb de houtkachel aangeslingerd en lig met een dekentje op de bank met warme chocomelk. Hoef niet meer naar buiten gelukkig _O-

Mo_86

Berichten: 1250
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Aftellen tot de lente van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 18:56

Ben er ook een beetje bang voor dat koud en nat het nieuwe klimaat wordt. Afgewisseld met periodes met droogte en vochtige hitte. Weinig trek in. Hoop dat het voorjaar vroeg begint maar heb een beetje een slecht voorgevoel…

Sherivey
Berichten: 8752
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Aftellen tot de lente van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-24 20:57

Pff ik vind dit ook maar niks hoor. En dan heb ik de mazzel dat ik aan de kust zit en er nauwelijks sneeuw gevallen is.

Het dooit alleen minder dan ik hoopte, dus het is wel hard in de grond. En sommige stukken lag een dun laagje water dat nu vast gevoren is. :=

SjonnieZ

Berichten: 2383
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-24 21:33

ontherun schreef:
Ik heb vorig jaar ook in zo’n sneeuw gereden. Tsja, zuid-Limburg hè :D Ik vind dit wel even leuk nu hoor, heb de houtkachel aangeslingerd en lig met een dekentje op de bank met warme chocomelk. Hoef niet meer naar buiten gelukkig _O-


Net de hond uitgelaten.. dat arme beest verzoop af en toe in de sneeuw..
ben nu wel jaloers op jouw houtkachel.. maakt het heerlijke winterse sfeertje echt af.

Hutcherson

Berichten: 7433
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Aftellen tot de lente van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 00:50

Afbeelding
Afbeelding
Volgende week voorspellen ze 13 graden. Dus dan ga ik mijn nieuwe wilgenboompjes planten. Voor nu maar genoten van 10 cm sneeuw.

Sherivey
Berichten: 8752
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-24 08:54

Kom maar door met die 13 graden.
Dan is dat verradelijke laagje ijs dat op sommige stukken weg ligt zeker verdwenen.

Bij onze eigen paarden op stal kunnen we gelukkig nog wel wat (binnenbakken) en zijn de paddocks wat hard, maar nog veilig.

Bij mn bijrijdpaard is het al de hele week niet te doen. Nou staan die bij de eigenaresse aan huis, dus hun verzorging krijgen ze wel. Maar de bak is niet bruikbaar en die polderwegen daar durf ik nu niet te paard overheen. -O-

Denk dat ik de topicnaam maar ga wijzigen naar 'Supportgroep voor mensen die de winter helemaal beu zijn'. :+

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Aftellen tot de lente van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 09:30

Ik zag ook dat het maandag weer flink gaat regenen... Als ik moet kiezen ga ik dan toch voor dit, onder 0 en sneeuw. Die regen ben ik echt helemaal gallisch van inmiddels. :(

Sherivey
Berichten: 8752
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-24 09:38

Mandarijn schreef:
Ik zag ook dat het maandag weer flink gaat regenen... Als ik moet kiezen ga ik dan toch voor dit, onder 0 en sneeuw. Die regen ben ik echt helemaal gallisch van inmiddels. :(

Het grootste probleem met die vorst vind ik nu dat alles nat was voor het ging vriezen. :=

Met gewoon droge vorst heb ik idd minder problemen dan met al die nattigheid.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 09:40

Nee ook geen sneeuw. Is nu dan niet nat. Maar als het dooit net zo goed.

Zie daar maandag tegenop.
Het is hier gaan vriezen met nog plassen in de bak en een natte wei. Dat water zit er nog in bevroren vorm.
Dan sneeuw erop.
Vorst in de grond. En dan plens regen. Waar moet dat geen?

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Aftellen tot de lente van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 09:41

Sherivey

Haha tegelijk geplaatst.
Maar dat ja

Mandarijn
Berichten: 9072
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 09:56

Sherivey schreef:
Mandarijn schreef:
Ik zag ook dat het maandag weer flink gaat regenen... Als ik moet kiezen ga ik dan toch voor dit, onder 0 en sneeuw. Die regen ben ik echt helemaal gallisch van inmiddels. :(

Het grootste probleem met die vorst vind ik nu dat alles nat was voor het ging vriezen. :=

Met gewoon droge vorst heb ik idd minder problemen dan met al die nattigheid.

Ja dat is inderdaad wel vervelend. Droge vorst is het nog het beste.

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Aftellen tot de lente van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 10:24

Die houtkachel was heerlijk ja SjonnieZ :D krijgen we gelukkig het hele huis mee warm gestookt. Alleen met die kou is t altijd ff lastig om hem goed aan te krijgen.
Hutcherson dat zijn de leuke dingen met sneeuw! Wij wilden ook al met snowboard op pad gaan _O-
Kom maar door met die 13 graden, er ligt nu nog net zoveel sneeuw als gisteravond. Alleen die regen mag wegblijven, die ben ik zó zat ondertussen.

SjonnieZ

Berichten: 2383
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Aftellen tot de lente van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:13

Heb mezelf en m’n oude buren vanochtend uitgegraven. Er ligt hier ongeveer 20cm. Prachtig om te zien.
Wat ik vooral minder vind is dat het nu hartstikke mistig is… dat maakt de wegen extra tricky.
Hoop dat het me dus lukt om naar stal te gaan, al schijnt daar maar de helft te liggen….
Aan regen denk ik nog maar even niet.

Afbeelding

SjonnieZ

Berichten: 2383
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:14

Hutcherson schreef:
[ [url=m/pP53ER.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U8egXw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Volgende week voorspellen ze 13 graden. Dus dan ga ik mijn nieuwe wilgenboompjes planten. Voor nu maar genoten van 10 cm sneeuw.



Super leuk om te zien… geniet ervan

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Aftellen tot de lente van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:29

Maandag en dinsdag inderdaad regen. Maar daarna lijkt er toch wel een periode van warmer weer en zon aan te komen. Voorzover ze dat nu al kunnen voorspellen. Maar ik ben voor!

Celebi
Berichten: 3794
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Aftellen tot de lente van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:49

Zon? Waar? Ik zie vooral nog heel veel regen in het vooruitzicht van de weerapp. :(

Lokii

Berichten: 183
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: Aftellen tot de lente van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 12:51

De zon schijnt hier volop vandaag! Alleen het vriest nog steeds :brr:

Roosje01

Berichten: 10745
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Aftellen tot de lente van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 16:45

Wow apart hier ligt zo goed als niks ja een mini laagje hier en daar in het gras en in de schaduw wat bevroren is. Volgende week warmte en gelijk weer regen. Ben echt vooral klaar met die regen.

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 16:47

Iedereen geloofde me toen ik zei ‘wij zijn een weekendje naar Lapland’ _O-
Afbeelding

ok, we zijn ook idioot genoeg om zoiets spontaan te doen

Roosje01

Berichten: 10745
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Aftellen tot de lente van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 16:49

Hahaha!

Oh lees net dat we maandag weer gezellig storm krijgen als het dan eindelijk warmer word -O- .

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 17:14

Leuke foto!

Hier gelukkig geen 20cm
Maar wel teveel

Afbeelding

Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Aftellen tot de lente van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 17:46

Wat een mooie foto's!

Vanmiddag was het wel heerlijk weer zeg. Zon, windstil en 4 graden op een mooi pak sneeuw. Had helaas een zakelijke afspraak, anders wist ik het wel. Hopelijk is de sneeuw de komende dagen nog goed om op te rijden.

En daarna weg met de sneeuw. Helaas 1 of 2 dagen regen, maar volgens mij wordt het daarna best mooi weer.

Pippa13

Berichten: 366
Geregistreerd: 01-05-13
Woonplaats: Maarsbergen

Re: Aftellen tot de lente van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 18:19

Ooh dit topic!! Ik snak echt naar voorjaar. Meer dan ooit.
Ik zit overspannen thuis, met paniekaanvallen _-:( . Het enige wat mij nu lukt is wandelen (met de hond). En ik merk dat mijn dag zo veel fijner is als de zon schijnt *\o/* . Ik zit nu al weken lang met een daglichtbril op in de ochtend, dus ik kan niet wachten tot het weer wat eerder licht wordt!!

SjonnieZ

Berichten: 2383
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Aftellen tot de lente van 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:55

Ik heb vanmiddag besloten ijsvrij te nemen en ben naar stal gegaan. Gelukkig trok de mist op en kwam de zon te voorschijn… met prachtige vergezichten tot gevolg…
Ik was helaas vergeten te melden dat Paardlief sneeuwbeslag heeft dus hij mocht niet naar de wei… maar even op de paddock gezet dus.

De weerberichten verschillen idd al zie ik het nog niet zo voor me dat het hier volgende week plus??? Is. Vanmiddag was het hier nog -4. Al merkte je daar weinig van, de gevoelstemperatuur was prima.
En heel eerlijk… liever dit dan warmer met continu regen.

Voor de winter liefhebbers een paar plaatjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding