Welk energielabel heeft jouw woning?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Re: Welk energielabel heeft jouw woning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:21

Huis gekocht als e. (Vrijstaand uit 1979) toen het label nog maar 10 euro koste gedaan toen was het een c. Denk nu wellicht een b nagenoeg alles is geïsoleerd.

Lijsken
Berichten: 1030
Geregistreerd: 10-02-22

Re: Welk energielabel heeft jouw woning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:25

Huis uit 2002, was eerst een B maar inmiddels zonnepanelen en hybride warmtepomp dus ik vermoed dat we daardoor naar A zijn gegaan.

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 11:36

C aldus de verhuurder, maar volgens mij kan dat niet. De slaapkamers hebben nog enkel glas en de 8 meter glaspartij aan de andere kant is prehistorisch dubbelglas en het waait gewoon naar binnen. Aan een kant is het zo erg dat ik er een verhuisdeken voor gepropt heb. Ik heb er naar laten kijken maar zogenaamd konden ze er niks aan doen (want de panelen onder de ramen zouden al geïsoleerd zijn) en het verduurzamingsoverleg met een of andere lokale politieke partij vorig jaar hebben ze afgezegd. Sindsdien niks meer over gehoord, maar ik heb het vragen ook opgegeven.

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Welk energielabel heeft jouw woning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 12:16

Onze tot woning verbouwde historische schuur heeft A++ gekregen. Heel veel isolatie, zonneboiler, warmtepomp en zonnepanelen. En binnenkort een leemkachel met warmtewisselaar die het nog comfortabeler maakt in de winter, maar die telt niet mee voor het label.

Moonlight17
Berichten: 2345
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Welk energielabel heeft jouw woning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 12:22

Onbekend, Huis heeft geen energielabel.
Dubbel glas in alle ramen/deuren van het woonhuis.
Spouwisolatie onbekend
Zelf isolatie tussen het dak en het plafond geplaatst, overige dak isolatie onbekend
Kruipruimte geen isolatie.
Oude CV ketel die nog uitstekend werkt.
Geen zonnepanelen
Geen Airco

Wij verbruiken amper wat en hebben het niet koud in huis.
Dus voor ons geen reden om ons druk te maken over verduurzamen en een energielabel.

Annash
Blogger

Berichten: 26551
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 12:46

Ik heb een huis uit 1963. In juli 2021 gekocht met een label E. Kunstof kozijnen, dubbel glas. Dak niet geisoleerd, geen spouwmuren. Vloer niet geisoleerd zover ik weet/heb onthouden.

Inmiddels hebben wij de zolder (dus plafond 2e verdieping/vloer van zolder) geisoleerd met hoogwaardig isolatiemateriaal. Het echte dak zelf is niet geisoleerd, maar zo telt het volgens mij ook. Er zit wel een nieuw dak op, maar dat zal qua isolatiewaarde verder niks doen. :P Geen idee hoeveel verschil mijn isoleren maakt op een label. Ik kan het qua warmte wel merken.

Spouwmuren valt hier denk ik weinig aan te behalen, tussenwoning met een doorzon(woon)kamer, dus meer raam dan muur...

Ik wil op den duur wel graag een keer een nieuwe vloer erin leggen, en dan wordt dat ook gelijk goed geisoleerd. Ik verwacht zelf dat ik daar de meeste warmte verlies op het moment, maar dat is een stukje gevoel.

daantjuhhh

Berichten: 26875
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Welk energielabel heeft jouw woning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 23:07

Ik heb B.

Maar dit klopt niet.. eerder C.

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 01:53

Wellicht helpt het dat de naam van de schoonzoon onder alle officiele dingen stond? Haha. Anyway, we redden die C of B wel denk ik zo.

Rivendell

Berichten: 6825
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 06:57

Akshay schreef:
Energielabel F!

En we betalen per maand onder de 80 euro aan gas en elektra.

Ik ben er daarom dus bijzonder standvastig van overtuigd dat dit huis met ons erin geen enkel probleem vormt voor welke milieucrisis dan ook :D en isolerende maatregelen gaan wij niet terugverdienen :D


Wij ook zo. Alleen betalen wij meer aan electra, door alle stroomdraden hier ivm vos en wolf. Daarbij fok ik kippen, dus veel stroom aan broedmachines en warmte platen.
Huis uit 1950, vrijstaand, geen isolatie

Lieszje
Berichten: 7181
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Welk energielabel heeft jouw woning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 07:10

Label A, huis is uit 1970 :)

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Re: Welk energielabel heeft jouw woning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 10:04

Hoekhuis uit 1973 en volgens internet label B.

ievie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Welk energielabel heeft jouw woning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 10:08

Ons huis is ook uit 1973. Toen we het kochten, hebben we alles laten isoleren, enkel glas vervangen en een nieuwe ketel geplaatst. We hebben toen via internet een energie-label aangevraagd en kwamen op B uit.
Inmiddels hebben we verder verduurzaamd met zonnepanelen en een warmtepomp, maar we hebben geen nieuw label aangevraagd.

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 10:09

Ik woon in een huurhuis uit 1950. Dit huis heeft label E, het is een hoekhuis waar ze een paar jaar geleden wel nieuwe kunststof kozijnen hebben gezet met HR+ glas er in. Afgelopen jaar zijn al mijn plafonds vervangen, alleen is er helemaal niks geisoleerd, wat ik wel jammer en zonde vind, want dat had dan mooi in 1x gekunt. Het dak, de spouwmuren en de vloer en kruipruimte is geen isolatie.
Wel heb ik 6 zonnepanelen op het dak liggen.

lizy29

Berichten: 6242
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Welk energielabel heeft jouw woning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:50

label Z???? maar serieus wij hebben gedeeltelijk enkel glas, voelen het beneden waaien vanaf zolder en vanuit het toilet (ventilatierooster), stoken godzijdank alleen op hout want als we dit elektrisch moesten verwarmen zou dat niet te doen zijn. De muren zijn een meter dik maar steen en verder niet geisoleerd.