Locatie gezocht voor fotoshoot

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Locatie gezocht voor fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 15:14

Hallo Bokkers!

Voor een post-apocalypse fotoshoot ergens in maart ben ik op zoek naar een afgelegen urban/industriële locatie, waar de sfeer hangt dat de wereld vergaan is en er nog maar een paar overlevenden zijn..
Ik heb al het een en ander opgezocht op Urbex-fotografie websites maar er lijken niet heel veel verlaten locaties in Nederland te zijn.. Logisch!

Wie weet is er iemand hier die een locatie weet waar een lege fabriek/gebouw staat waar vegetatie de overhand heeft genomen en het verlaten lijkt? Hoeft niet eens per se heel groot te zijn..

Voorkeur voor midden-Nederland, maar dat lijkt buiten Radio Kootwijk een uitdaging te zijn.
Er gaat uiteraard toestemming gevraagd worden voor de locatie.

Wat ik nu heb gevonden:
Groningen: https://raymsfotosite.nl/treinen/ (hele gave locatie maar wel dik 3u rijden. :'))
Radio Kootwijk: super vet, maar wel wat beperkt qua foto's maken omdat het maar 1 gebouw is midden in het bos/heide.
Maastricht: Voormalige ENCI fabriek: 3u rijden. :+
Oostrum: Baksteen fabriek


In Duitsland en België is genoeg te vinden, maar Nederland lijkt erg moeilijk. Maar wellicht weet iemand een locatie die niet zo bekend is en bijvoorbeeld alleen in weekenden uitgestorven lijkt?

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Locatie gezocht voor fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 15:22

Staat de oude ENKA fabriek er niet meer in Ede?

Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Locatie gezocht voor fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 15:24

Volgens mij hebben ze daar allemaal nieuwe woningen gebouwd? Maar goede, ik rijd dit weekend eens langs!

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 15:28


Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Locatie gezocht voor fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 15:55

Hele andere hoek, maar kijk eens bij buitenlocaties waar ze paintballen en/of lasergamen. Dat is ook wel het sfeertje wat hierbij past. Wie weet kun je daar iets regelen als er geen reservering is.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Re: Locatie gezocht voor fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 15:58

NDSM werf, Amsterdam? Niet (meer) verlaten, wel urban en industrieel.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70550
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 17:09

Ik verplaats dit topic naar Leven zonder paarden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 17:15

Ik weet dat er een heel lang verlaten steenfabriek staat in de uiterwaarden bij Rheden. Maar ik weet niet of die vrij toegankelijk is. Of dat je toestemming moet vragen aan de eigenaar. Er schijnt ergens daar ook ergens een verlaten rangeerterrein/treincarrousel te staan met bijbehorend leeg gebouw, naar die heb ik nooit kunnen vinden -O-

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Locatie gezocht voor fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 17:19

Land van Ooit is volgens mij vervallen tot urbex locatie, als dat nog steeds zo is.

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Re: Locatie gezocht voor fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 17:23

Kasteel Almere?
Geen idee of je er bij mag.

Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Locatie gezocht voor fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 18:14

Wat veel reacties al! Dank jullie wel, ga ze allemaal eens uitzoeken! :))
Het staat er trouwens niet heel duidelijk (of eigenlijk helemaal niet. :')) maar m'n paard moet mee kunnen. :)) Dat zal op sommige locaties waarschijnlijk ook nog wel een dingetje zijn (bijvoorbeeld de Werf in Amsterdam _O-) maargoed, eens zien! :D

GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Locatie gezocht voor fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 18:29

Mijn eerste gedachte was ook de verlaten enci groeve en fabrieken in Maastricht.
Ik weet alleen niet of de huidige eigenaar van de gebouwen hier aan mee werkt (mijn vriend werkt voor de cetra (transport van enci) en zijn standplaats is Maastricht.
Als die eigenaar het toelaat is het w een machtige plaats met veel geschiedenis

MarjanB

Berichten: 16450
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Locatie gezocht voor fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 18:35

Nijmegen, honig of vasim?

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 19:01

karuna schreef:
Ik weet dat er een heel lang verlaten steenfabriek staat in de uiterwaarden bij Rheden. Maar ik weet niet of die vrij toegankelijk is. Of dat je toestemming moet vragen aan de eigenaar. Er schijnt ergens daar ook ergens een verlaten rangeerterrein/treincarrousel te staan met bijbehorend leeg gebouw, naar die heb ik nooit kunnen vinden -O-


Jij bedoelt denk ik Lieren. Daar staan de stoomtreinen. Maar het gebouw is niet leeg, daar repareren ze de treinen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 19:12


pillow
Berichten: 7808
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 19:56

GUSTIxBILL schreef:
Mijn eerste gedachte was ook de verlaten enci groeve en fabrieken in Maastricht.
Ik weet alleen niet of de huidige eigenaar van de gebouwen hier aan mee werkt (mijn vriend werkt voor de cetra (transport van enci) en zijn standplaats is Maastricht.
Als die eigenaar het toelaat is het w een machtige plaats met veel geschiedenis

Dat is bepaald niet in het midden van het land.

GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:00

pillow schreef:
GUSTIxBILL schreef:
Mijn eerste gedachte was ook de verlaten enci groeve en fabrieken in Maastricht.
Ik weet alleen niet of de huidige eigenaar van de gebouwen hier aan mee werkt (mijn vriend werkt voor de cetra (transport van enci) en zijn standplaats is Maastricht.
Als die eigenaar het toelaat is het w een machtige plaats met veel geschiedenis

Dat is bepaald niet in het midden van het land.


Voorkeur, geen eis.
Met haar wensenlijst was het wel het eerste wat in mij op kwam.

Ik weet niet hoever ijmuiden of Rotterdam voor je is. Maar daar liggen nog 2 enci fabrieken. Deze zijn wel nog functioneel. Maar is in het weekend haast niets te doen. Je kunt altijd even contact opnemen met enci in het algemeen. Wie weet willen ze er wel aan meewerken :j

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:02

ENCI fabriek hoef je niet naartoe te komen, die is dusdanig omheind en beveiligd, daar kom je niet meer in, dat is echt zonde van je reistijd. Daar zijn al genoeg fotograven weggejaagd.
Laatst bijgewerkt door KimD op 22-01-24 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:02

Ik moest meteen denken aan Doel, België. Maar dat is wel een eind rijden.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:07

GUSTIxBILL schreef:
Ik weet niet hoever ijmuiden of Rotterdam voor je is. Maar daar liggen nog 2 enci fabrieken. Deze zijn wel nog functioneel. Maar is in het weekend haast niets te doen. Je kunt altijd even contact opnemen met enci in het algemeen. Wie weet willen ze er wel aan meewerken :j


Hier is weinig vervallen of apocalyptisch aan hoor, gewoon een heel lelijke fabriek. :')

Je hebt wel vervallen bunkers, maar daar kom je vast met je paard niet in.

Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 20:13

KimD schreef:
ENCI fabriek hoef je niet naartoe te komen, die is dusdanig omheind en beveiligd, daar kom je niet meer in, dat is echt zonde van je reistijd. Daar zijn al genoeg fotograven weggejaagd.


Ik zal uiteraard voorgaand toestemming vragen!! :)) Dus ik zal nergens "voor niets" heen gaan. :j

SARINO

Berichten: 469
Geregistreerd: 06-07-12
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:42

Klimmuur in Spaarnwoude?

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 20:46

Kelan schreef:
Kasteel Almere?
Geen idee of je er bij mag.

Voor zover ik weet is die afgesloten met hekken en mag je daar niet komen. Overigens zou het wel een goede locatie zijn, compleet vervallen :))

Ik zal mijn ogen openhouden TS, mocht ik iets tegenkomen!

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:00

karuna schreef:
Ik weet dat er een heel lang verlaten steenfabriek staat in de uiterwaarden bij Rheden. Maar ik weet niet of die vrij toegankelijk is. Of dat je toestemming moet vragen aan de eigenaar. Er schijnt ergens daar ook ergens een verlaten rangeerterrein/treincarrousel te staan met bijbehorend leeg gebouw, naar die heb ik nooit kunnen vinden -O-


Daar krijg je geen toestemming voor heb de eigenaar al een keer achterhaalt en gemaild.

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:13

karuna schreef:
Ik weet dat er een heel lang verlaten steenfabriek staat in de uiterwaarden bij Rheden. Maar ik weet niet of die vrij toegankelijk is. Of dat je toestemming moet vragen aan de eigenaar.


Hier moest ik ook meteen aan denken, hier heb ik vorig jaar gewandeld. Loopt een ns wandelroute langs. Alleen las ik pater dat TS haar paard mee wilt nemen. Dat maakt het verhaal een stuk lastiger.


Klimmuur Spaarnwoude is supermodern, toch? En niet vervallen plus je mag daar niet met je paard komen.

Ik ken wel meer mooie plekken waar je deze shoot kan doen, maar niet geschikt voor Paarden.