Op welke leeftijd ging je uit huis?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41706
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Op welke leeftijd ging je uit huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:02

In andere landen is dat percentage nog hoger, geloof ik.

Roosch

Berichten: 36685
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:04

Je spoelt geen geld door de plee. Je betaalt voor een dak boven je hoofd, een mate van zelfstandigheid en je eigen leven opbouwen. Je kunt er wonen, je hebt rechten, de eigenaar is verantwoordelijk voor onderhoud. Je kunt opzeggen als je dat wil en ergens anders gaan wonen, dus je hebt ook nog eens vrijheid.

Ik begrijp dat standpunt gewoon niet, een "bodemloze huurput". :?
Of vind je (in het algemeen: mensen met dit standpunt) overnachten in een hotel of op vakantie gaan ook "een bodemloze put", want daar bezit je na afloop ook niets zelf?

Benzz
Berichten: 2912
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:04

Hier iemand die ooit een koopwoning had en blij is dat ik nu gewoon particulier huur. Heerlijk!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78539
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Op welke leeftijd ging je uit huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:11

Ik moet zeggen dat huren toch echt goedkoper was. Onderhoud wordt gedaan, als ik zie wat we nu al kwijt zijn aan onderhoud terwijl we echt niet in een oud huis wonen. En de rente die je betaalt is ook niet mis. Ja, het is uiteindelijk van jezelf maar als de plannen er doorheen komen van het kabinet om dat in box 1 te gaan belasten is huren zeker geen geld weggooien of bodemloze put.
Verder ben ik van dezelfde mening als Roosch. Ik ben blij dat mijn ouders zoiets niet accepteerden en me vroeg op eigen benen hebben laten staan.

Kabayo

Berichten: 14063
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Op welke leeftijd ging je uit huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:11

Ik was 17

Benzz
Berichten: 2912
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:13

Neonlight schreef:
Ik moet zeggen dat huren toch echt goedkoper was. Onderhoud wordt gedaan, als ik zie wat we nu al kwijt zijn aan onderhoud terwijl we echt niet in een oud huis wonen. En de rente die je betaalt is ook niet mis. Ja, het is uiteindelijk van jezelf maar als de plannen er doorheen komen van het kabinet om dat in box 1 te gaan belasten is huren zeker geen geld weggooien of bodemloze put.
Verder ben ik van dezelfde mening als Roosch. Ik ben blij dat mijn ouders zoiets niet accepteerden en me vroeg op eigen benen hebben laten staan.

Plus dat de markt nu overspannen is, maar 10 jaar geleden was je blij dat je je huis überhaupt verkocht kreeg vaak fors onder de vraagprijs.

DuoPenotti

Berichten: 29811
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:24

Als wij dadelijk ouder zijn. En kleiner willen wonen weet ik ook niet of ik perse koop wil hoor.
Nu moet er altijd een spaarpot opzij staan. Voor als er iets aan het huis kapot gaat.
En met een regering met grillige acties zoals geen cv meer mogen aanschaffen enz. Dan word je als koper ook niet zo blij hoor.

Nee beide hebben voor en tegens.

Valerie93

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:26

Op mijn 19e uit huis, gaan samenwonen.
Daarna 3 jaar koophuis gehad met hem samen, nu al 1 jaar eigenaar van koopwoning alleen

nicole_floor

Berichten: 3267
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Op welke leeftijd ging je uit huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:36

Wij waren eerst ook altijd pro kopen. Maar nu huren we een boerderij buitenaf, iets wat nu nooit zouden kunnen kopen. Ik vind het wel prima zo. Wij investeren ons geld wel in andere dingen.

Saab99

Berichten: 986
Geregistreerd: 21-10-12
Woonplaats: In een hutje op de maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 21:56

Nu 24, plan is om van de zomer het huis uit te gaan en tijdelijk bij mijn schoonvader in te trekken. Hopelijk volgend jaar een echt eigen plekje

Yvette81

Berichten: 463
Geregistreerd: 29-08-15

Re: Op welke leeftijd ging je uit huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:06

Met 20 uit huis. Bij mijn toenmalige vriend ingetrokken.

Mellow

Berichten: 6488
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:53

Ik was 19, en omdat het moest. Niet omdat ik dat wilde.
Jaar bij schoonouders gewoond en daarna particulier een huurhuis gehuurd samen met mijn man.
25 toen we ons huis kochten. Crisistijd dus "goedkoop" kunnen kopen. Als wij ons huis nu opnieuw moesten kopen gaat dat niet lukken. Dus prijs me zeer gelukkig wat betreft ons huisje. (Buurman mag alleen wel verhuizen O:) :evaw: )

De tijden zijn in 10 jaar wel echt veranderd.

LiannePuthzy

Berichten: 7002
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Op welke leeftijd ging je uit huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 22:59

25 en woon nog thuis, studeer ook nog en heb geen vriend. Ben momenteel ook nog niet opzoek naar een woning, eerst studie afmaken en baan zoeken

midori
Berichten: 668
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Galway, Ierland

Re: Op welke leeftijd ging je uit huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 23:30

Ik was 18, en gelijk in het buitenland gaan wonen :+ woon nu sinds een 16 mnd weer in Nl en woon nu op mijzelf, dat is in Ierland bijna onmogelijk. Daar is de situatie nog erger dan hier helaas. Ik ga in juni wel terug en ga dan bij mijn vriend op de boerderij wonen. Heel veel geluk dat we daar in een huisje kunnen wonen (helaas doordat zijn opa is overleden die daar woonde). Kopen daar is nog meer onmogelijk dan hier

Flying_Angel

Berichten: 15724
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Op welke leeftijd ging je uit huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 23:58

Op mijn 24e op kamers gegaan, op mijn 26e gaan samenwonen (huurwoning) en nu ons eerste koophuis (ik ben nu 32).

melanie0906

Berichten: 1143
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Brabant

Re: Op welke leeftijd ging je uit huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 04:11

Ik was 21 toen ik samen ging huren met mijn vriend. Heel bewust voor gekozen! 1e keer op ons zelf hoe bevalt het en niet meteen met een eigen huis willen zitten. Willen gaan kijken om te gaan kopen maar voor nu zitten we echt helemaal prima!

_Reneee

Berichten: 5789
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Op welke leeftijd ging je uit huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 07:07

28, heb 3 pony’s :')

nevica

Berichten: 1021
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 07:54

Op mijn 19e gaan samenwonen en sinds mijn 21e huur ik particulier.

deksel

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-10-13

Re: Op welke leeftijd ging je uit huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 09:20

18 toen ik anti-kraak ging wonen en 22 toen ik ging samenwonen in een koophuis met mijn vriend .

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 09:58

Ik ben op mijn 18de uit huis gegaan op kamers ivm studie. Vanaf 26 had ik een eigen appartementje, en nu op mijn 30ste woon ik samen met mijn man in zijn koophuis. Maar we gaan weer huren ivm emigratie.

Marcella

Berichten: 36778
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 10:05

39 Jaar en toen kwam mijn vader in de ww thuis te zitten. Sfeer was direct onder 0 punt. Ik moest zijn sollicitaties doen en was een nietsnut kon niks goed doen.

Toen was ik redelijk snel huis uit.

En eenmaal huis uit probeerde hij mij regels op te leggen. Bijna gebroken met mijn ouders. Ben er ook niet echt kind aan huis zullen we maar zeggen.

Themba

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Op welke leeftijd ging je uit huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 10:21

Met 19 jaar gaan samenwonen.
Met 24 jaar huis gekocht. En daar wonen wij nu nog. Net verbouwd en ook niet van plan te vertrekken. Ookal kunnen wij hem nu met flinke winst verkopen het plekje krijgt ik er nooit meer voor terug

Miss_Mii21

Berichten: 545
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 10:38

Ik was 17 toen ik ging samenwonen / het huis uit ging en tevens ging studeren.

Ania

Berichten: 6107
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 10:50

midori schreef:
Ik was 18, en gelijk in het buitenland gaan wonen :+ woon nu sinds een 16 mnd weer in Nl en woon nu op mijzelf, dat is in Ierland bijna onmogelijk. Daar is de situatie nog erger dan hier helaas. Ik ga in juni wel terug en ga dan bij mijn vriend op de boerderij wonen. Heel veel geluk dat we daar in een huisje kunnen wonen (helaas doordat zijn opa is overleden die daar woonde). Kopen daar is nog meer onmogelijk dan hier


Ja daar moest ik ook even aan wennen toen ik mijn vriend leren kennen, een volwassen kerel die samen woont met andere volwassen kerels. Allemaal een eigen kamer met badkamer en een gedeelde keuken en woonkamer.
Is daar heel normaal. Wij hebben ook gekeken om iets te kopen in Ierland (in Galway en omgeving), maar waren eigenlijk net een jaar of anderhalf te laat. Opeens gingen de prijzen daar ongelooflijk de lucht in. Nu dus een koopwoning in Nederland.

Overigens ging ik op mijn 23e de deur uit en had ik een studentenkamer in Tilburg. Ik heb ook heel lang gehuurd en zelfs anti kraak gewoond.

7September
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 11:03

De grap is: Ik wilde niet uit huis. Mijn ouders hadden wel zoiets van "goh het moet wel een keer he". Ik heb toen gezegd dat ik alleen uit huis wilde, als ik een huis kon kopen (dit was in 2017/2018, de huizenmarkt trok toen al wel aan). Drie maanden later had ik een huis :D . De woningbouw verkocht woningen, voor een leuk klein prijsje (alleen gekocht trouwens). Ik heb veel geluk gehad.

Ik was toen 23 jaar. Paar maanden later werd ik 24.


Aanvulling: Zelf gefinancierd ook. Geen financiële hulp vanuit ouders. Ik hoefde overigens geen kostgeld betalen toen ik nog thuis woonde.
Laatst bijgewerkt door 7September op 05-02-24 11:13, in het totaal 2 keer bewerkt