Het ebay topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37270
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Het ebay topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 01:02

Ik kon geen recente topics meer vinden over eBay, en ik als fanatiek eBay gebruiker had er nu wel behoefte aan.

Ik bestel al 14 jaar lang op eBay, zowel uit Amerika, UK als China. Maar soms heb ik toch dingen waarbij ik achter mijn oren ga krabben.

Ik had geboden op 2 items bij 1 verkoper. Ene item met $56- en gewonnen en andere item $91- en gewonnen. Beide items komen van dezelfde verkoper uit USA en dan betaal je natuurlijk heffingen. Alleen zie ik de heffingen niet terug in de berekening in de winkelmand maar zijn de prijzen wel hoger.

Die van $56- is naar $67,20 gegaan en die van $91- is naar $109,20 gegaan. Maar heffingen staat nergens bij benoemd. Lijkt mij dat dit wel moet zijn benoemd gezien ik anders straks dubbel heffing moet betalen en daar heb ik geen zin in. Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt. Verzending lijkt ook nog niet gecombineerd te zijn maar dat is nog niet relevant.

Bijgevoegd de berekening hoe het bij eBay staat;


Afbeelding


Wie kan mij vertellen wat hier het probleem is?
Als toevoeging even een betaling van een ander artikel wat ik uit USA heb besteld paar maanden geleden.



Afbeelding

Maar op de manier hierboven kon ik nadat PostNL mij opeens opnieuw btw liet betalen makkelijk aantonen dat ik al btw had betaald. Met de huidige bestelling kan dit dus niet en de prijzen zijn dus automatisch aangepast in mijn winkelmandje. Nog niet eerder meegemaakt dus.

Cambionn

Berichten: 812
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Re: Het ebay topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 08:18

Lijkt erop dat het overzicht veranderd is en belasting aan de prijs is toegevoegd ofzo. Wellicht dat "heffingen" voor andere heffingen is dan btw (zoals importbelasting wat he boven bepaalde waardes betaald naast de BTW en inklaringskosten)?

Wat geeft dat meer weten linkje aan?

Rennie89
Berichten: 37270
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 20:21

Verkoper was non responsive voor combined shipping dus maar betaald en het klopt dat het dus achteraf wel in te zien is. Ik vrees dat ik weer drama met PostNL ga krijgen dat ik alles dubbel moet betalen maar daarna kan ik de kosten weer declareren bij eBay, heb dit met Australiƫ vorige maand ook gehad via eBay.


Afbeelding
Het staat er nu dus wel goed in met de btw
Ik zat onder de 150 euro dus het zou idd alleen btw moeten zijn maar vind het verwarrend dat dit nu zo al getoond word in je winkelmandje

Voor nu wel eff klaar met eBay, heb teveel uitgegeven :Y) eff rust hahaha