Boete ivm gereden in een uitgezonderd ontheffingshouders zone

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Boete ivm gereden in een uitgezonderd ontheffingshouders zone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 09:57

je kunt misschien de klant vragen of die een verklaring wil opstellen (kort briefje) dat jij op haar uitnodiging bij haar aanwezig bent geweest op dat tijdstip, en dus geen sluipverkeer, maar bestemmingsverkeer was.

Dan valt het kwartje bij de klant waarschijnlijk ook wel dat die je beter had kunnen waarschuwen voor deze verkeersregeling in de straat.

Veel succes met je bezwaar! laat je even weten wat de uitkomst is.

Kirrietje
Berichten: 492
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 10:09

Doubtless schreef:
Ineke2 schreef:
Waarom nou weer werkverschaffing?


TS tekent bezwaar aan. Dan moet een poppetje bij CJIB ermee aan de slag. Een totaal verklaarbare en terechte boete… Ik vind dat echt zonde van ieders tijd en belastinggeld.


Want ik betaal geen belasting? :')
Beetje onnodige opmerking zo, je krijgt de gelegenheid om het te doen dus dat gaan we dan ook doen. Nee heb je en ja kan je krijgen :j

En wat er eerder is gezegd het was geen verkeer onvelige situatie. Bij een snelheids overtreding zou ik ook niet in beroep gaan.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Boete ivm gereden in een uitgezonderd ontheffingshouders zone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 10:15

Ik zou er in de situatie van TS, ook ingereden zijn als ik het bord wel had gezien.
Het bord maakt voor mij niet duidelijk dat het eenrichtingsverkeer is. Dan had ik een C02 verwacht. Ik had dus ook gedacht dat ik als bestemmingsverkeer hier wel in zou mogen rijden, omdat ik anders mijn bestemming niet kan bereiken.

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 10:16

secricible schreef:
Ik zou er in de situatie van TS, ook ingereden zijn als ik het bord wel had gezien.
Het bord maakt voor mij niet duidelijk dat het eenrichtingsverkeer is. Dan had ik een C02 verwacht. Ik had dus ook gedacht dat ik als bestemmingsverkeer hier wel in zou mogen rijden, omdat ik anders mijn bestemming niet kan bereiken.


Hoe veel duidelijker moet een verbodsbord voor je zijn dan?

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 10:20

Ineke2 schreef:
tyleysmiley schreef:
Ik snap niet zo goed dat ze TS van tevoren moest informeren.
Je rijdt er toch zelf heen en let op de borden mag ik hopen?
Tis nou niet dat dat bord onleesbaar verstopt staat achter een dikke boom.
En een paar minuten is misschien wel zuur...maar ergens zal er een grens moeten zijn en een tijdstip gelden?

Ik wel, ts geeft aan dat via een andere route het heel erg omrijden was en de straat waar dat bord staat is de eindbestemming waar haar klant woont.
Dus als ze op het laatste moment om moet gaan rijden dan ben je veel te laat op je eindbestemming en het kost je ook veel extra brandstofkosten.

Als ik de goeie weg te pakken heb op Google Maps, staat het inrijverbod meerdere keren aangegeven. Vanuit zuidelijke richting staat er 3 km voor het daadwerkelijke inrijverbod al een aankondiging van in Landsmeer, 2 km van tevoren bij een brug nogmaals en 200 meter voor het bord van de foto voor een derde keer. Die borden vermelden niets over een uitzondering voor ontheffingshouders, maar enkel een inrijverbod met de dagen en tijden.

Als ik vanaf de A10 tot aan iets voorbij het inrijverbod kijk, is de route langs het inrijverbod 9 minuten (5,4 km) en een omweg via een N-weg 21 minuten (13,4 km, 20-26 minuten rond 16:00 's middags). Qua benzine scheelt het ~ € 1, qua tijd 10-15 minuten. Niet onoverkomelijk lijkt me.

pmarena schreef:
Kijk, ik weet niet hoe het is gegaan natuurlijk. Maar als klant een afspraak maakt en je laat komen op een tijd waarvan diegene weet dat mensen een boete krijgen in die straat, dan vind ik het niet zo netjes om iemand daar niet voor te waarschuwen eigenlijk.

Iemand die niet uit de omgeving komt en op jouw verzoek komt geef je toch sowieso tips hoe ze het het beste kunnen vinden en dingen om rekening mee te houden enzo....

Ik zou het wel genant vinden als ik de klant was en niet even gewaarschuwd had.

Eens, juist met een afspraak rond die tijd had de klant wel aan mogen geven dat de zuid-noordroute vanaf 16:00 niet open is en dat ze dus om moet rijden. Kans is wel aanwezig dat de klant zelf een ontheffing heeft en er dus nooit meer rekening mee hoeft te houden, en er daardoor simpelweg niet aan gedacht heeft.

En Google Maps faalt met dit soort tijdelijke eenrichtingsmaatregelen, dat heb ik zowel rond Vianen / Lexmond gemerkt (daar heb ik er zelf ook ooit een boete aan overgehouden, we stonden daar met 30+ auto's die één voor één een boete uitgeschreven kregen van een politieauto die uit de goeie richting kwam :+) en hier in het dorp waar de straat rond een school éénrichtingsverkeer is rond de tijden dat de school begint en uit gaat.

Onali schreef:
Weg is breed genoeg om elkaar te passeren. Dus wat hier al eerder is gezegd over te smal is onzin, want anders dan op die specifieke tijden moet je elkaar alsnog passeren.

Die opmerking kwam van mij en ging over een specifieke weg waar dat wel het geval is. Daar praat je over een dijkje waar je niet normaal kan passeren, en waar je dus elke paar honderd meter passeerhavens hebt. De reden dat ze daar in de spits het verkeer in één richting blokkeren is omdat het er anders zo druk is dat verkeer van de andere kant 30+ minuten bezig is over een stuk wat ze normaal in 5 minuten rijden. Dat er op andere situaties andere redenen zijn (zoals simpelweg sluipverkeer mijden) kan (dat is op andere plekken rondom Vianen en Lexmond ook het geval bijvoorbeeld), maar dat maakt wat ik eerder zei nog geen onzin.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 10:21

Het is ook geen eenrichtingsverkeer. Het is verboden in te rijden, uitgezonderd mensen met een ontheffing, op een bepaalde tijd.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 10:26

Doubtless schreef:
Ineke2 schreef:
Waarom nou weer werkverschaffing?


TS tekent bezwaar aan. Dan moet een poppetje bij CJIB ermee aan de slag. Een totaal verklaarbare en terechte boete… Ik vind dat echt zonde van ieders tijd en belastinggeld.

Het werk aan bezwaren zijn meegerekend in de administratie kosten omdat iedereen bezwaar mag maken. Maar meestal bij een terechte boete maak je er geen gebruik van.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23444
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 10:35

secricible schreef:
Ik zou er in de situatie van TS, ook ingereden zijn als ik het bord wel had gezien.
Het bord maakt voor mij niet duidelijk dat het eenrichtingsverkeer is. Dan had ik een C02 verwacht. Ik had dus ook gedacht dat ik als bestemmingsverkeer hier wel in zou mogen rijden, omdat ik anders mijn bestemming niet kan bereiken.


Als je er als bestemmingsverkeer wel in had gemogen had er een bordje "uitgezonderd bestemmingsverkeer" onder gehangen, in dit geval is het "uitgezonderd ontheffingshouders" met zelfs een waarschuwingsbordje voor (radar) controle erbij, dan is het toch vrij duidelijk?

Ik zou hier ook geen bezwaar tegen maken, je bent geen ontheffingshouder, die ga je ook niet met terugwerkende kracht krijgen en je reed daar binnen de tijden dat de borden gelden.
Volgende keer inderdaad gewoon omrijden, dit zijn afsluitingen om sluipverkeer tegen te gaan, heeft weinig te maken met hoe breed de weg is, des te meer met de ongewenste drukte op wegen die daar niet op berekend zijn.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Boete ivm gereden in een uitgezonderd ontheffingshouders zone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:22

In Nijverdal staat een bord wat op 2 manieren te interpreteren is. Dat is een verboden in te rijden bord met daar onder:
alleen op zondag
uitgezonderd t.b.v.
aanliggende percelen.

Omdat er geen hoofdletters in staan en geen leestekens en het op 3 regels staat valt niet op te maken wat er nu precies staat. Had er wel of geen komma moeten staan? Of 2 hoofdletters?
Dit is een gevalletje waar bezwaar maken mocht je daar een boete krijgen zin heeft (ben er wel eens ingereden omdat ik daar moest zijn, geen boete gehad overigens, staat voor zover ik weet ook geen camera, maar weet dus niet of het nu mocht of niet. Maar moest er wel zijn. Het meest logische is dat je er op zondag niet in mag rijden omdat het een bedrijventerrein is, en behalve die paar huizen en bedrijfspanden en bedrijven op zondagen normaal gesproken dicht zijn).

Bij de TS is het in mijn ogen wel duidelijk. Bezwaar maken kan, bezwaar maken mag. Maar ik denk dat het niets oplevert.

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:45

germie schreef:
Bij de TS is het in mijn ogen wel duidelijk. Bezwaar maken kan, bezwaar maken mag. Maar ik denk dat het niets oplevert.

Lijkt me sterk dat het beroep gegrond verklaard wordt ja. TS is zes borden voorbij gereden als ze inderdaad vanaf Landsmeer is gekomen en heeft geen ontheffing. Die ga je achteraf ook niet kunnen regelen (want dan zou iedereen die een boete rijdt dat kunnen proberen bij random personen die iets verderop aan die weg wonen, "hier heb je € 20, teken hier even dat ik bij je moest zijn") en er is geen uitzondering voor bestemmingsverkeer. Héél misschien dat je nog geluk zou hebben als je het voor de rechter laat komen en een geschikte rechter in een goede bui treft, maar zelfs dan is de kans vrij klein.