Boete ivm gereden in een uitgezonderd ontheffingshouders zone

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:07

Dit bord staat vaak op wegen die anders gebruikt worden als sluiproute tijdens de spits.
Meestal mag je er dan vanaf de andere kant wel in op dat tijdstip.
Beetje knullig dat het je niet van tevoren verteld is maar de vraag is ook of ze had kunnen weten dat je van die kant af zou komen.

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Boete ivm gereden in een uitgezonderd ontheffingshouders zone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:11

Super banketstaaf uiteraard, en hartstikke balen. Maar niets aan te doen.
Gevalletje pech.
( herkenbaar, wel eens vergeten mijn parkeer app aan te zetten, wordt je ook niet blij van)

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:15

Kirrietje schreef:
Het bord staat trouwens niet aan de andere kant

Dus je klant was wel met de auto te bereiken.

Dan denk ik dat bezwaar maken nutteloos is.

Foaly

Berichten: 4857
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:17

Kirrietje schreef:
Het was in Purmerend, en geen eenrichtingsverkeer. Heel zuur die 7 minuten te laat ook ja :+ maar ik zit even te kijken hoe ik dan had moeten rijden maar dat was dan flink om. Ben gewoon uitgegaan van de snelste natuurlijk.


Wat Eleeke bedoelt is dat het alleen tussen 4 en 7 eenrichtingsverkeer is, en jij er dus niet vanaf die kant in had mogen rijden. Het is inderdaad banketstaaf, maar ik denk echt dat je geen poot hebt om bezwaar op te maken.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:26

Kirrietje schreef:
Het bord staat trouwens niet aan de andere kant

het is ook een bord om sluipverkeer tegen te gaan. Als je via de andere kant had gereden had je geen boete gehad.

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:30

Je mag wel oppassen in die omgeving straks als de A7 bij Purmerend onderhanden genomen wordt. Dan is er helemaal veel afgesloten, ik zou dan zeker niet alleen op Google Maps vertrouwen.
Zuur dat het je nu gebeurd is, ik had een tijdje geleden dan geen boete, maar wel een route die met mijn bus en trailer onder een tunneltje door moest van 2.10 m. Ik had geen bord gezien aan het begin van het weggetje en heb een stuk achteruit moeten rijden en met die lange sleep moeten keren op een stukje dat met 100 x steken gelukt is. In het donker, het kostte me een half uur... Gelukkig stond er geen paard in op dat moment. Die Beemster in omstreken is soms wel eens lastig als je er niet bekend bent.

Cchanny

Berichten: 8844
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:30

Kirrietje schreef:
Het was in Purmerend, en geen eenrichtingsverkeer. Heel zuur die 7 minuten te laat ook ja :+ maar ik zit even te kijken hoe ik dan had moeten rijden maar dat was dan flink om. Ben gewoon uitgegaan van de snelste natuurlijk.

Ik weet het weggetje en staat het bord wel aan beide kanten, wel een heel eind verderop. Omdat het voor sluipverkeer is, geld dat bord juist weer voor de ochtenduren.


Wel zuur dat de gene waar je moest scheren het niet heeft vertelt..

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:36

Kirrietje schreef:
Het was in Purmerend, en geen eenrichtingsverkeer. Heel zuur die 7 minuten te laat ook ja :+ maar ik zit even te kijken hoe ik dan had moeten rijden maar dat was dan flink om. Ben gewoon uitgegaan van de snelste natuurlijk.

Klopt, maar ze maken het in de spits 1 richting door vanaf 1 kant de ontheffing regel in te stellen.

Je gaat er waarschijnlijk weinig aan kunnen doen, om die tijd mocht je er niet rijden vanaf die kant. Het had handig geweest als de persoon waar je naartoe gaat het had gemeld. Maar het is een vrij duidelijk bord. En je bent als bestuurder altijd zelf verantwoordelijk om je aan de geldende regels te houden.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 16:43

Als het bord alleen maar aan één kant van de straat staat (voor dit tijdstip) dan kun je er idd helemaal niets mee. Heel zuur maar wel terecht

Wintu

Berichten: 2967
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:25

Kirrietje schreef:
Wintu schreef:
Boetes komen meestal vrij laat hoor, dit is dan 2.5 week geleden, vind het aardig rap nog :D

Was dit de enige route naar je afspraak?


3 weken rap? Normaal is het na 24 uur al zichtbaar op mijn CJIB, maar hier staat dus niks. En (helaas) vaker een boete gekregen en dat was dan met een week. Wel netjes betaald uiteraard
Plus nu heb je maar 5 dagen (3 werkdagen) de tijd voor bezwaar, watop de bref staat.


Jup, wel per post. Die van mij was die keer vrij snel, snelheidsovertreding op 28 februari, 12 maart had ik m op de mat. Meestal zit er langer tussen.

Suzanne F.

Berichten: 49225
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:31

Ja dat is zuur. Ik vind dat degene waar je naar toe ging om te scheren je ook wel had mogen waarschuwen maar dat terzijde. Het is een terechte boete helaas. Je bent zelf verantwoordelijk voor het volgen van de borden, niet Google maps.

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:36

Wat balen! Ik moet bekennen dat ik zo'n bord nog nooit heb gezien en dat het mij waarschijnlijk ook totaal niet was opgevallen. :o Vind het eigenlijk netter als degene met wie je een afspraak had je erop had gewezen... Die 7 minuten zijn nu extra zuur. Mijn zwager en schoonzus waarschuwden bezoekers altijd extra en dat ging dan nog om iets simpels als parkeren...

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Boete ivm gereden in een uitgezonderd ontheffingshouders zone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:41

Je zegt dat het niet op mijnberichten staat, heb je wel op de naam van de kentekenhouder gekeken? Maar zou afwachten, vreemd dat er namelijk geen bedrag bij staat .

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Boete ivm gereden in een uitgezonderd ontheffingshouders zone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:42

Accepteren en betalen :)

Hier in de buurt staat ook zo'n bord. En ja rij er maar niet door want je hebt zo'n mooie brief op de mat. En ja omrijden is best te doen, alleen niet logisch.

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Boete ivm gereden in een uitgezonderd ontheffingshouders zone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:44

Hoogte is volgens mij 120 euro excl administratiekosten. Zuur geld.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Boete ivm gereden in een uitgezonderd ontheffingshouders zone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:47

Als de bestemming niet op een andere manier bereikbaar is dan via een "verboden in te rijden", is er een uitzondering, zoals de post van karuna aangeeft.
Echter, als de locatie via de andere kant wel bereikbaar was dan gaat dit niet op en is er geen sprake van een uitzondering. De boete is dab dus terecht.

Ik zou de locatie wel berichten of ze dit voortaan willen vermelden.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 17:50

Ineke2 schreef:
Ik zou wat anderen ook aangeven eerst contact opnemen met degene die in die straat woont. De situatie uitleggen en vragen waarom diegene je niet heeft gewaarschuwd en/of rekening gehouden heeft met deze situatie?


Ja precies, dat zou ik ook zeker even doen.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 18:52

Hier hebben we ook zo’n straat, in de ochtendspits niet vanaf de ene kant toegankelijk, in de avondspits niet vanaf de andere kant. Inderdaad om sluipverkeer te komen, het is ook de route van de fietsers uit het dorp naar de middelbare scholen. Ze staan regelmatig te controleren ook.

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 19:23

Iris82 schreef:
Ineke2 schreef:
Ik zou wat anderen ook aangeven eerst contact opnemen met degene die in die straat woont. De situatie uitleggen en vragen waarom diegene je niet heeft gewaarschuwd en/of rekening gehouden heeft met deze situatie?


Ja precies, dat zou ik ook zeker even doen.


Wat heeft dat voor invloed op de te betalen boete dan?

Heel zuur TS, balen.

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31313
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Boete ivm gereden in een uitgezonderd ontheffingshouders zone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 19:47

TAO -> LZP

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Boete ivm gereden in een uitgezonderd ontheffingshouders zone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 20:06

Zo'n weg hebben wij ook dichtbij, is inderdaad omdat ze veel last hebben van sluipverkeer.

Vind wel dat de klant dit had kunnen melden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110693
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 20:08

Wintu schreef:
Boetes komen meestal vrij laat hoor, dit is dan 2.5 week geleden, vind het aardig rap nog :D


Dit was het eerste wat ik dacht tijdens het lezen :D
Manlief heeft weleens ruim 3 maanden later pas een boete in de bus gehad :P
2.5 week is echt mega snel :D

Maar dit is idd een zure les, TS! :(:)

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Boete ivm gereden in een uitgezonderd ontheffingshouders zone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 20:13

Tja, naar de letter van de wet was je in overtreding. Maar de afsluiting is er om sluipverkeer te voorkomen, niet om daadwerkelijk bestemmingsverkeer te dwarsbomen. Dus in de geest van de wet was het geen probleem. Ik zou er wel een bezwaarschriftje aan wagen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Boete ivm gereden in een uitgezonderd ontheffingshouders zone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 20:28

Jee wat suf als je klant niet even gewaarschuwd heeft hiervoor.... -O-

Verder ga ik mee met Ibbel, je kan het altijd proberen :)

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Boete ivm gereden in een uitgezonderd ontheffingshouders zone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 20:37

Ook eens met Ibbel, intentie bord was niet van toepassing, dus ja maak bezwaar.
En dat niet alle uitzonderingen op zo'n bordje staan is ook begrijpelijk, zowel geen ruimte voor als dan nutteloos.