Huis huren of kopen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 12:19

Nu is het tegenwoordig wel zo dat je minder hypotheek krijgt als je huis geen zuinig energielabel heeft. Ik weet niet precies hoe dat zit,maar als je zelf de financiele middelen niet hebt en zelf ook niet handig bent, zou ik niet aanraden om een huis met een slecht energielabel te kopen.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 13:16

Maar als je bijvoorbeeld subsidie wil dan moet je het vaak al uitbesteden om die te krijgen. Het ligt natuurlijk aan het type huis, maar een rijtjeshuis bijvoorbeeld heeft niet zoveel oppervlakte en dan valt een spouwmuur isoleren, of bv een vloer (als er een bereikbare kruipruimte is), of een dak (als je de zolder toch al niet echt wat afgewerkt) erg mee. Ik denk dat dit best reele kosten zijn: https://www.nederlandisoleert.nl/kennis ... ren-kosten
Een cv ketel zou je eventueel ook kunnen huren als dat in een keer teveel is. Er zijn echt best wat opties.

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-24 13:22

Natuurlijk zijn er opties.maar als je met je hypotheekmaandbedrag al aan je max zit, dan heb je niet nog financiele ruimte voor dat soort extra zaken.

Tiggs

Berichten: 7526
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 20:40

996981 schreef:
Als de onzekerheid over de toekomst speelt zou ik ook in overweging nemen dat wordt overwogen een koopwoning te verplaatsen van box 1 naar box 3.


Met waarschijnlijk een bepaalde vrijstelling voor een eigen woning of een andere compensatie.