Help, (schoon)familie…

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karlijnxxx
Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Help, (schoon)familie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:03

Ik zie hier geen dementie in, ook niet direct desinteresse. Dit soort dingen komen vaker voor dan je denkt, zeker als mensen afhankelijk zijn van mobiele apps voor de opgeslagen info of bv een toiletkalender, die misschien in dit gesprek niet beschikbaar was. Ook de notulen kan verkeerd opgenomen zijn.

Als er verder geen problemen ontstaan zou ik je willen adviseren het even aan te kijken. Mochten er grotere problemen ontstaan kan je altijd nog een gesprek hebben met ze erover.

Century

Berichten: 5986
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 12:09

Ik weet niet hoor, als mijn ouders niet meer zouden weten dat ik getrouwd ben (waar ze getuige van zijn geweest!) zou ik dat toch echt heel gek vinden.
Ik heb niet alles gelezen, maar ik zou dit ook heel raar en naar vinden, TS.

riannhuh

Berichten: 1731
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Bûten Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-24 13:34

Voor de duidelijkheid; het hele waar-vieren-we-pasen verhaal is niet wat ons stoort. Ik weet ook dat ze bij mijn schoonfamilie minder waarde hechten aan het vieren van een verjaardag dan mijn familie. Maar ze zijn er niet op teruggekomen van 'oh we zijn het vergeten'. Schoonvader bemoeit zich niet met dat soort dingen, dat doet schoonmoeder. En schoonmoeder heeft zich daarna oprecht afgevraagd wanneer de verjaardag gevierd werd. Als dit het enige was dan was het alleen een beetje gek, maar niet meer dan dat. Dit contact is allemaal via mijn man gegaan, anders was ik er (waarschijnlijk) wel direct op ingesprongen.
Maar tel daarbij op dat de doorgegeven informatie over mijn man totaal niet klopt, dat maakt dat wij ons afvragen wat er aan de hand is. Misschien verwachten wij daarin te veel van anderen dat je zulke zaken weet (of in ieder geval niet verkeerd onthoudt).

Het contact waar pasen te vieren is via een telefoongesprek met schoonmoeder geweest. Wanneer het bij ons gevierd zou worden, zouden wij alles regelen qua eten (mij man kon het uiteindelijk uit haar hoofd praten dat zij hier ook voor alles zou zorgen). Nu dit mij mijn zwager gevierd werd wou zij zelf alles regelen, en dit heeft ze ook gedaan. In de app had ze gezegd dat de verjaardag van de 2-jarige dan ook gevierd wordt, maar dit is dus niet overlegd met ons, en dus ook niet gebeurd zonder verder overleg.

De kinderen zijn 2 jaar en 7 maanden, dus zelfstandig naar buiten gaat niet (zeker niet op een akkerbouwbedrijf). Enige andere optie is dan naar de hal verbannen en daar vind ik wat van met deze leeftijd. De zwagers vinden het inderdaad niet te krap, maar zij hebben dan ook geen kinderen en kunnen dus zelf op hun stoel blijven zitten zonder zich ergens druk om te maken. De reacties 'dat het nou eenmaal altijd zo gegaan is en dus maar zo moet blijven' en 'vroeger zaten er wel zoveel kinderen in een nog kleinere ruimte' daar kan ik helaas niets mee. De tijden zijn inmiddels veranderd (gelukkig maar!) en begrip hoeft niet van maar 1 kant te komen. Plus het gaat ook helemaal voorbij aan mijn oorspronkelijke vraag.

BeFunny

Berichten: 10612
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Help, (schoon)familie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 13:47

Nog even een vraag.

Je schoonmoeder heeft dus in de app gezet verjaardag van de peuter wordt daar ook gevierd. Is er van jullie uit en van je zwager uit een ok gekomen daarop?

Wat betreft het te klein vinden. Dat vind jij. En de rest niet dus als je echt zelf daar niet wil vieren dan zul je daar op je strepen moeten staan. Het is lastig om een voorstelling te maken maar je man en zijn broers zijn toch ook veilig opgegroeid. En ja het is goed dat veel nu veranderd is. Bij echt onveilig zou ik dus echt voet bij stuk houden en mijn kinderen niet mee nemen. Maar anders zou ik gewoon niet teveel drammen want dan creeer je ook een wig tussen je man en zijn familie.

meggiemeg

Berichten: 12235
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 13:55

riannhuh schreef:
Maar tel daarbij op dat de doorgegeven informatie over mijn man totaal niet klopt, dat maakt dat wij ons afvragen wat er aan de hand is. Misschien verwachten wij daarin te veel van anderen dat je zulke zaken weet (of in ieder geval niet verkeerd onthoudt).

Er had natuurlijk ook even contact kunnen worden opgenomen van te voren voordat deze gegevens werden door gegeven. Fout doorgeven geeft alleen maar extra werk. Even een berichtje in de trent van deze gegevens willen we doorgeven aan de accountant, met wel of geen extra uitleg erbij waarom, en dan de vraag of de info klopt. Is een kleine moeite. Is het bij jouw man of jullie wel bekend waarom die info naar de accountant ging?

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 14:55

ik ken de situatie niet, maar zoals ik het lees heeft je schoonmoeder geappt: we vieren pasen bij je zwager en de verjaardag van de 2 jarige ook.

Kan het misverstand zijn ontstaan dat niemand heeft bedacht dat het op dezelfde dag zou zijn? Hoe is dat uiteindelijk gegaan met dat het toch bij jullie gevierd is?

De veronderstelling geen interesse lijkt me al niet juist. Schoonouders willen het bij hun en doen het toch uiteindelijk bij zwager, zodat jullie erbij kunnen zijn. En verjaardag 2 jarige is toch gevierd bij jullie thuis waarvan ik aanneem dat er toen wel cadeautjes waren en ze ook dat uur in de auto hebben gezeten.

Het lijkt me eerder gewoon een communicatiefout. En mss had je zwager wel hetzelfde idee als jij: waarom moet die 2 jarige hier zijn verjaardag vieren en dan nog wel op een familiefeest. Een handje geven aan een 2 jarige terwijl ie nog niet jarig is zou ik ook vreemd vinden.....ik begrijp jouw goede bedoeling, maar misschien had de schoonfamilie juist ook wel goede bedoelingen dat ze je 2 jarige juist zijn eigen verjaardag gunden en niet ondergesneeuwd in een gezamenlijk paasfeest.

En dat van het werk enzo..en ook de leeftijd hoeft niet gelijk dementie te zijn. En ook niet desinteresse. Misschien desinteresse in dat stukje, maar is dat erg? Huwelijk is wel apart, maar ook bij desinteresse hadden ze dat heus nog wel geweten anders. Dus mss ouderdom, dementie kan. Maar voor nu zou ik het ff gewoon lekker zo laten.

Stampeltje
Berichten: 388
Geregistreerd: 18-05-15

Re: Help, (schoon)familie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 15:07

Als ik je verhaal zo lees vermoed ik dat er geen onwil in het spel is maar lukt het je schoonmoeder om een bepaalde reden niet.

Even off topic. Wij namen naar de kindonvriendelijke (en kleine) woonkamers altijd zo een plastic ikea kinderstoel mee waar je de poten vanaf kan halen. Er zit zo een tafelblad bij en dat hielp samen met een goed gevulde tas voor een paar uurtjes vermaak.
Ik waag mij niet aan de vastomlijnde verwachtingen van sommigen familieleden. Mijn man mag ook lekker met zijn moeder dealen.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 15:23

Stampeltje schreef:
Ik waag mij niet aan de vastomlijnde verwachtingen van sommigen familieleden. Mijn man mag ook lekker met zijn moeder dealen.

Precies.

het beeld van de schoonfamilie is anders dan het beeld van TS. En dat is helemaal prima.

en zodra het bekers per ongeluk omstoten begint ziet de familie ook wel in dat een beetje meer ruimte heel fijn is.

pmarena

Berichten: 48191
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Help, (schoon)familie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 18:21

Nou TS ik vind het ook wel apart allemaal inderdaad. Je zou verwachten dat een moeder een trouwerij van haar eigen zoon niet vergeet? En als het een belangrijk iets betreft (?) dat je dan niet zomaar wat losse flodders gaat roepen maar eerst even goed checkt of de gegevens wel kloppen... vond(en) ze het niet zo belangrijk dat ze maar wat riepen.... :? En wàs het ook echt niet belangrijk...?

Ik vind het eerlijk gezegd ook heel erg brutaal dat een ander gaat bepalen dat de verjaardag van jouw kind niet bij jullie thuis gevierd gaat worden maar bij een ander :? Dat doe je toch niet := Het zal vast een goede bedoeling zijn geweest, maar dan VRAAG je het van joh zullen we de verjaardag dan ook meteen vieren....? Zowel aan jullie als aan degenen van het huis :=

Maar ik vind het dan ook vreemd klinken als er verder geen overleg over dat besluit is geweest, hoe jullie dat dan precies aan gaan pakken? Wie neemt wat mee, wat wordt er verwacht? Ik zou zelf ook nog even contact opgenomen hebben met degene van het huis if die het wel okee vindt allemaal := Of dat we het beter gewoon thuis kunnen vieren.

Verder vind ik adhv je omschrijving dat je groot gelijk hebt dat je niet meer urenlang met je kinderen wilt zitten tobben en martelen in een afgeladen klein woonkamertje waar ze niks mogen, want dat is echt gewoon slopend. Mensen zonder kinderen beseffen echt niet hoe zwaar dat is :=

Het lijkt me wel wat lastig, gezien jullie een eind verderop wonen kan je ook niet zo makkelijk aanbieden om het gewoon bij jullie te doen.... en om het dan weer bij een zwager te doen is voor hen ook niet echt leuk natuurlijk :=

Ik zou toch kijken of dat kan, en anders wellicht kinderen bij de andere grootouders laten ofzo bij zoiets als kerst...?

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 18:41

Volgens mij heeft TS al een paar keer aangegeven dat het niet om die verjaardag an sich gaat, maar om het feit dat schoonmama lijkt te zijn vergeten dat ze dat had aangekondigd.

Afgezien van een vergeetachtige schoonma, blijf ik me wel afvragen wat een boekhouder te maken heeft met het werk van een zoon van z'n opdrachtgevers. Dat je wilt weten of-ie getrouwd is, kan nog enige fiscale gevolgen hebben, maar wie z'n werkgever is, doet er never nooit niet toe. Voor welke boekhouder dan ook en in welke context dan ook.

Dus dat lijkt me, los van het geheugen van schoonmama, ook een rode vlag. Wat móet de boekhouder van de schoonouders met die info?
Daar zou ik me eerlijk gezegd drukker over maken dan over de vraag of schoonmama dement aan het worden is.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Help, (schoon)familie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 18:53

Ik ben op een gegeven moment alleen de reacties van de ts gaan lezen. Mijn vader heeft dementie en dit zijn wel van die details die bij een beginnend stadium zouden passen. Niet meer precies weten hoe het zal met trouwen, de boekhouder noemt op wat de mogelijkheden zijn en dan gewoon iets uitkiezen om te verbloemen. Heel onbewust en absoluut zonder kwaad in de zin, maar het kan wel wat gek overkomen. Onze dochter heet Elena, mijn vader kon er bij de neuroloog even niet opkomen en maakt er Els van. Vol overtuiging. En bijna goed. Dus ja, kan.

Kan ook zijn dat die boekhouder wat in de bonen was, ruwe aantekeningen van het gesprek heeft gemaakt en die later tot een toch niet zo goed verhaal heeft gemaakt.

Ik zou gewoon vragen. Geen heel drama van maken, maar dat is ook niet je bedoeling denk ik. Gewoon iets van goh, we lazen dat verhaal van die boekhouder even door, was die man wel goed wakker? Er staat wat foutjes in, zou dat erg zijn? Dan hoor je het wel of het hun zelf ook op is gevallen en hoe dat gegaan is.

Het Pasen voorval is vreemd ja, al lees ik er geen opzet in. Pasen bij jullie vieren en gelijk de verjaardag, uiteindelijk toch Pasen ergens anders en ze heeft waarschijnlijk echt gedacht dat jullie het graag wilden combineren. Maar waarom er dan geen aandacht aan besteed is, dat is vreemd. Misschien hebben ze laten bedacht dat het waarschijnlijk toch niet de bedoeling was het zo te doen.

Ik denk dat vergeetachtigheid eigenlijk het enige is wat je verhaal logisch maakt. Vervelende is alleen dat jullie hier maar moeilijk iets voor in werking kunnen zetten.

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 19:10

zorro schreef:
Kan ook zijn dat die boekhouder wat in de bonen was, ruwe aantekeningen van het gesprek heeft gemaakt en die later tot een toch niet zo goed verhaal heeft gemaakt.

TS geeft in haar OP aan dat schoonmoeders heeft aangegeven dat zij die info zo had verstrekt.
Citaat:
Mijn man heeft bij zijn ouders geïnformeerd waar deze informatie vandaan kwam, want als een boekhouder zulke informatie fout noteert dan is dat ontzettend slordig natuurlijk. Echter gaf mijn schoonmoeder toe dat zij deze informatie doorgegeven had. Zij en mijn schoonvader hadden zelfs nog discussie gehad over de leeftijd van hun jongste zoon, en zij wist zeker dat zij het juist had. Ze was er van overtuigd dat de doorgegeven informatie over mijn man ook allemaal juist was, maar ‘het maakt ook niet zoveel uit toch?’

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 09:52

Ibbel schreef:
Volgens mij heeft TS al een paar keer aangegeven dat het niet om die verjaardag an sich gaat, maar om het feit dat schoonmama lijkt te zijn vergeten dat ze dat had aangekondigd.

Afgezien van een vergeetachtige schoonma, blijf ik me wel afvragen wat een boekhouder te maken heeft met het werk van een zoon van z'n opdrachtgevers. Dat je wilt weten of-ie getrouwd is, kan nog enige fiscale gevolgen hebben, maar wie z'n werkgever is, doet er never nooit niet toe. Voor welke boekhouder dan ook en in welke context dan ook.

Dus dat lijkt me, los van het geheugen van schoonmama, ook een rode vlag. Wat móet de boekhouder van de schoonouders met die info?
Daar zou ik me eerlijk gezegd drukker over maken dan over de vraag of schoonmama dement aan het worden is.

Dat is wat mij ook het hele topic ook al onduidelijk is. Net zoals een boekhouder die notulen maakt? Notulen worden doorgaans van een vergadering gemaakt. Hier is blijkbaar informatie nodig om financiële of fiscale dingen te kunnen regelen? Maar wat inderdaad de werkgever van de kinderen hiermee te maken heeft?

Wat betreft mogelijke dementie twijfel ik. Doorgaans zijn het juist de recentste dingen die worden vergeten. Niet de geboortedata van kinderen. Maar dat het geheugen van schoonmoeder warrig is lijkt wel vrij duidelijk.

Wat betreft het vieren van Pasen en de verjaardag van het 2-jarige kindje van de ts. Daar lees ik vooral perceptie en aannames wat betreft locatie en hoe en wanneer vieren van alles.

fransje23

Berichten: 15374
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:50

BrankaZ schreef:
Dat is wat mij ook het hele topic ook al onduidelijk is. Net zoals een boekhouder die notulen maakt? Notulen worden doorgaans van een vergadering gemaakt. Hier is blijkbaar informatie nodig om financiële of fiscale dingen te kunnen regelen? Maar wat inderdaad de werkgever van de kinderen hiermee te maken heeft?


De boekhouder/accountant/fiscalist maakt een bespreekverslag.

De schoonouders hebben een akkerbouwbedrijf en waarschijnlijk zal er gesproken zijn over een bedrijfsoverdracht of beëindiging en misschien wel de nalatenschap.
Het is dan niet raar om te bespreken hoe het gezin is opgebouwd etc.
Ook zodat er een duidelijk beeld is

Niemand moet zich later tekort gedaan voelen.

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Help, (schoon)familie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:31

Praktijk ondervindelijk weet ik dat zelfs als alles goed is geregeld mensen zich toch nog steeds snel tekort gedaan voelen.
Maar dan zijn het m.i. geen notulen of verslag maar een overzicht van de gegevens die nodig zijn om alles goed op papier te kunnen zetten.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Help, (schoon)familie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 20:51

Dat is ook wel bijzonder alleen het zijn onze zaken niet..

riannhuh

Berichten: 1731
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Bûten Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 21:20

Ik snap dat jullie nieuwsgierig zijn naar het hoe/wat/waarom-gesprek met de boekhouder, maar dat doet er in dit verhaal niet toe dus daarom vind ik het niet nodig om dat op een forum te zetten. De informatie over de kinderen is zodat de boekhouder een beeld heeft hoe het gezin in elkaar steekt. Deze gegevens worden dus ook niet doorgespeeld naar een notaris voor een testament of iets dergelijks. Hierover dus ook geen verbazing bij ons. En misschien is het woord notulen in deze fout van mij, en is het zoals fransje23 suggereert een bespreekverslag. Ik ben duidelijk geen boekhouder ;)

Ik zie in sommige reacties dat er over dingen heen gelezen wordt of dat er niet goed gelezen wordt waardoor aannames ontstaan. En dat is natuurlijk menselijk, dat overkomt mij ook. En misschien moeten we daarom dan iets wat voor onszelf vanzelfsprekend is, toch niet meer als vanzelfsprekend beschouwen. Dus om eventuele teleurstellingen in de toekomst te voorkomen bij de feestdagen/verjaardagen/sinterklaas even een belletje kort van tevoren 'is het allemaal gelukt met de boodschappen/cadeautjes/reservering, nemen jullie dit nog mee, hebben jullie nog iets van ons nodig' etc, of nog even laten weten 'wij nemen dit mee, wij hebben dit geregeld'.

En ik denk er aan om (door mijn man dan) ook eens bij alléén schoonvader te polsen of hij het niet gek vindt dat schoonmoeder oprecht dacht dat deze gegevens juist zijn en of er meer opvallende zaken vergeten worden. Ik verwacht van hem eenzelfde reactie als bij mijn zwager, maar mocht er meer aan de hand zijn dan valt hem dat waarschijnlijk sneller op dan wanneer we het balletje niet opgooien.

Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Help, (schoon)familie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:06

Je hebt groot gelijk dat je die info niet gaat delen hoor TS.

Ik denk dat het inderdaad zo is dat je best iets niet als vanzelfsprekend beschouwt. Jullie hebben (jonge) kinderen als eerste als ik het goed lees en dat zorgt voor een hele andere dynamiek waar de rest waarschijnlijk nog niet in mee is. Het kan geen kwaad om bij het volgende feestje even te dubbelchecken wie wat doet en gebeurtenissen die jouw gezin aangaan zoals verjaardag, communie whatever ook de regie bij jezelf te houden.

Ivm de eventuele twijfels over de scherpte van het geestesvermogen van je schoonmoeder ook een goed plan. Laat vooral je man het afhandelen ;) Zeker in die boerenfamilies is kouwe kant vaak toch echt de kouwe kant, ondanks dat je al jaren meeloopt

prompter

Berichten: 11154
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Help, (schoon)familie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:10

TS, ik denk dat het al mis ging toen je aangaf dat jullie "niet wilden zeuren" toen schoonmoeder aangaf dat de verjaardag van de 2-jarige bij hun gevierd zou gaan worden. Voortaan aangeven dat je dat niet wil en dat verjaardagen van de kinderen altijd bij jullie thuis gevierd worden, dan heb je het zelf in de hand. En je man inderdaad even bij de rest laten informeren of zij iets merken van wat geheugenverlies van je schoonmoeder. Qua werk en werklocatie klinkt het niet zorgelijk, maar een leeftijd en een trouwerij vergeten kan toch duiden op wat anders.

Joltsje

Berichten: 9037
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Help, (schoon)familie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 09:54

he ts, ik lees in je laatste post veel meer objectiviteit, super.
wees inderdaad nieuwsgierig naar wat er gebeurd en wat de beweegredenen zijn.

en ja, je bent de klos omdat je als eerste kids hebt haha. de rest staat daar echt nog niet bij stil.
als jullie allemaal (of niet) kinderen hebben, zullen je zwagers/schoonzussen ook vast aangeven wat meer ruimte te willen hebben. tenminste zo ging het bij ons wel.

Roodvos

Berichten: 6674
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 14:35

TS, heeft je schoonmoeder (recent) een tamelijk ingrijpend of langdurige operatie ondergaan?
Een aantal jaren geleden heeft mijn vader een hartoperatie ondergaan en is daarvoor ettelijke uren onder narcose geweest. Sindsdien heeft hij random "gaten" in zijn geheugen.
Mijn vader is beslist niet dement(erende) maar sommige informatie is gewoon weg.

fransje23

Berichten: 15374
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:30

riannhuh schreef:
En misschien is het woord notulen in deze fout van mij, en is het zoals fransje23 suggereert een bespreekverslag. Ik ben duidelijk geen boekhouder ;)



Ik wel :D
Vind het dus ook niet vreemd dat het besproken is en in het verslag opgenomen.

riannhuh

Berichten: 1731
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Bûten Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-24 01:32

Roodvos schreef:
TS, heeft je schoonmoeder (recent) een tamelijk ingrijpend of langdurige operatie ondergaan?
Een aantal jaren geleden heeft mijn vader een hartoperatie ondergaan en is daarvoor ettelijke uren onder narcose geweest. Sindsdien heeft hij random "gaten" in zijn geheugen.
Mijn vader is beslist niet dement(erende) maar sommige informatie is gewoon weg.

Dat niet, maar ze heeft wel lichamelijke klachten waarvoor ze in het alternatieve circuit loopt. Of ze nog medicijnen gebruikt weet ik niet, ze heeft weinig vertrouwen in de reguliere zorg.

carrie79

Berichten: 1004
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: overijssel

Re: Help, (schoon)familie…

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:49

Om gewoon antwoord te geven op de vraag die je eigenlijk stelt. Ik zou jou man in eerste instantie laten polsen bij zijn vader hoe dit nu precies gelopen is en dat hij (dicht bij zichzelf houden) het vreemd vind dat de belangrijke data zijn vergeten? Dit kan hij het best bespreken van uit ' zorg om zijn moeder' (richting zijn vader) en niet uit 'boosheid' . Mocht zijn vader hier nu helemaal niet op aanslaan, of überhaupt niet voor open staan. Dan zou je man dit kunnen bespreken met zijn moeder, maar dan ook vooral weer vanuit zichzelf (dus niet vanuit jou of jullie maar dicht bij zichzelf houden).