Zelf oppasboek ontwerpen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisanne_S
Berichten: 113
Geregistreerd: 06-01-08

Zelf oppasboek ontwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 20:59

Na een vruchteloze zoektocht op internet probeer ik het hier, bokt weet vaak raad :)

Mijn moeder past 1 keer per week op en ik heb vorig jaar een kant en klaar boekje gekocht waarin ze haar oppasdag kan beschrijven. Nu ben ik erachter dat dit niet helemaal bij ons past, zo staat er elke keer ‘wie past er op (mijn moeder dus)’. Ook vind ik het niet zo interessant wat mijn dochtertje heeft gegeten/gedronken en hoe lang ze geslapen heeft. Wel vind ik het leuk om over leuke activiteiten te lezen, of bijzondere uitspraken. Met andere woorden, ik wil graag zelf een schriftje maken met een leuke foto/tekst op de voorkant en van binnen een steeds terugkerend format dat mijn moeder in kan vullen. Bij alles wat ik vind kan ik alleen de voor/achterkant aanpassen en hooguit kiezen voor blanco, raster of lijntjes. Dat is dus niet wat ik zoek. Wie weet een site waar ik dit kan maken en laten bezorgen tegen niet al te gekke prijzen?

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Zelf oppasboek ontwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 21:05

Haha wat ik me meteen afvraag; vind je moeder dit ook leuk om in te vullen :D

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 21:06

Gekke gedachte, maar vaak kun je wel 'losse' ringband mapjes kopen (bijvoorbeeld op A5 formaat), en dan kun je bij een drukker heel simpel een PDF bestandje aanleveren met wat je erin wil hebben. Dan kun je gewoon in een tekstverwerkingsprogramma een layout maken die jij hebben wil.

Dan kun je van de drukker dus gewoon een stapel losse pagina's krijgen, waarschijnlijk zelfs wel met de gaatjes erin.

Suzanne F.

Berichten: 49399
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 21:20

Lisanne_S schreef:
Na een vruchteloze zoektocht op internet probeer ik het hier, bokt weet vaak raad :)

Mijn moeder past 1 keer per week op en ik heb vorig jaar een kant en klaar boekje gekocht waarin ze haar oppasdag kan beschrijven. Nu ben ik erachter dat dit niet helemaal bij ons past, zo staat er elke keer ‘wie past er op (mijn moeder dus)’. Ook vind ik het niet zo interessant wat mijn dochtertje heeft gegeten/gedronken en hoe lang ze geslapen heeft. Wel vind ik het leuk om over leuke activiteiten te lezen, of bijzondere uitspraken. Met andere woorden, ik wil graag zelf een schriftje maken met een leuke foto/tekst op de voorkant en van binnen een steeds terugkerend format dat mijn moeder in kan vullen. Bij alles wat ik vind kan ik alleen de voor/achterkant aanpassen en hooguit kiezen voor blanco, raster of lijntjes. Dat is dus niet wat ik zoek. Wie weet een site waar ik dit kan maken en laten bezorgen tegen niet al te gekke prijzen?


Op Canva!

Lisanne_S
Berichten: 113
Geregistreerd: 06-01-08

Re: Zelf oppasboek ontwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 21:37

Ohoh Simbaa, ik dacht van wel maar nu begin ik natuurlijk keihard te twijfelen… ben jij stiekem mijn moeder die me iets op subtiele wijze duidelijk wil maken?? ;)

Vjestagirl, das een leuk idee en ook goed te doen! Ga ik in gedachten houden :)

Suzanne F. Dankjewel voor je suggestie! Ik heb me aangemeld en er is een wereld voor me open gegaan. Maar ik moet zegge dat ik nog niet zo 1,2,3 kon vijden waar ik dit idee verder uit kan werken. Heb jij nog een tip?

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18054
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Zelf oppasboek ontwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 21:43

Op Canva kun je ook alles zelf maken :j dus je hoeft niet persé een ontwerp te vinden dat je mooi/goed vindt.

Dandelion2
Berichten: 141
Geregistreerd: 18-01-19
Woonplaats: Bussloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 22:02

Oei, ik vroeg me ook gelijk af of dit wel leuk is voor je moeder… wanneer moet ze dit invullen? Als je dochtertje er is is ze lekker met haar bezig en als je dochtertje weg is heeft ze echt leuke dingen bij de overdracht al wel verteld. Superfijn dat ze oppast en ik kan me voorstellen dat ze het leuk vindt om even persoonlijk met je te delen hoe het ging. Maar misschien zien jullie dit allebei als een naslagwerkje? Geen idee hè maar ik zou het zelf niet zo’n leuke taak vinden, voelt beetje als rapporteren. Of hou jij iets soortgelijks ook bij voor je moeder voor de momenten die zij mist? Ik zou idd even checken en zoeken naar de vorm die jullie allebei het best past als je toch nog in de ontwerpfase zit. Ik ben best benieuwd hoe zij erover denkt trouwens! En beetje achtergrond op mijn bericht, ik ‘rapporteer ‘ naar de ouders van mijn pleegkinderen (en de instanties), misschien kijk ik er hierdoor kritisch naar.

Lisanne_S
Berichten: 113
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 22:43

MamaMiesje dat idee kreeg ik ook, maar kies ik dan voor document?

Danselion2 mijn moeder en ik vinden het beiden heel leuk om te schrijven. Zij heeft ook dagboekjes bijgehouden tijdens haar zwangerschap van mij bijvoorbeeld. Het boekje dat ik haar vorig jaar voor moederdag cadeau gedaan heb vult ze dus ook met plezier in en we zien het beiden als een naslagwerk voor vooral de kleine meid (en straks ook de tweede). Ik kan me goed voorstellen dat jouw kijk/gevoel gekleurd is door je achtergrond als pleegmoeder (goed werk trouwens!).

Edit: ik ben opzoek naar tips met sites waar ik een boekje zelf kan samenstellen op een simpele manier. Ik kan iedereen met zorgen over de geschiktheid van het cadeau geruststellen, die gok durf ik wel te wagen. Mocht ze het niets vinden dan is mijn moeder mondig genoeg en gebruik ik het met alle plezier zelf ;)

Mama3
Berichten: 1812
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Zelf oppasboek ontwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 23:03

De website invulboekjes.nl al bekeken?

Keldeo
Berichten: 31
Geregistreerd: 16-08-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 23:06

Een willekeurige fotoboek service? Dan kan je gewoon een pagina maken zoals je die wil en door kopiëren.

En anders iemand zoeken die het voor je in elkaar kan knutselen in indesign en je kan helpen met het aanleveren bij een drukkerij? Ik zou het met plezier voor je doen als je niemand weet.

ievie

Berichten: 2239
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 23:06


Dandelion2
Berichten: 141
Geregistreerd: 18-01-19
Woonplaats: Bussloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 10:44

Dank voor je reactie! Leuk te lezen dat jullie dit met plezier doen en zeker leuk om later door te kijken.
Ik zou het denk ik ook zoeken in de fotoboek achtige service, of misschien eens bij je plaatselijke copyshop binnen lopen? Die kunnen je vast ook helpen. Succes!

Elanor

Berichten: 6787
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 10:55

Ik heb zelf gewoon een blanco boekje, zonder vaste vragen die je telkens 'moet' beantwoorden. Daar schrijf ik dan geregeld wat bijzonderheden in. Is dat niet nog prettiger voor je moeder? Je zou dan eens kunnen kijken voor een mooi notitieboek van Moleskine of Peter Pauper Press. :)

Lisanne_S
Berichten: 113
Geregistreerd: 06-01-08

Re: Zelf oppasboek ontwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-24 19:57

Bedankt voor alle reacties, hier zit zeker wat tussen en zelfs heel lief hulp aangeboden hier en via pb! Bedankt allemaal voor het meedenken en reageren :)