Terug om alsnog te betalen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Zou jij terug gaan?

Ja
15 (6%)
Nee
161 (67%)
Ligt aan de winkel
62 (26%)

Totaal aantal stemmen: 238


BeFunny

Berichten: 10917
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 16:15

thequeensmum schreef:
Ik zou het zo laten hoor, je hebt je best gedaan!


Dit

NoTwixLeft
Berichten: 610
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-24 18:49

Goof schreef:
Ik check nooit direct mijm rekening of het direct afgeschreven is en ga uit van wat de kassa aangeeft. Ik zou het in jouw geval dus niet eens opmerken.
Als zij bevestigen dat de betaling gelukt is, zou ik het ook zo laten. De kans is groot dat het nog afgeschreven wordt.


Ik normaal dus ook niet, maar omdat het dus zo gek ging deze keer wel gedaan.

Ik wacht het sowieso minimaal een week af. Ik ben er ook niet echt uit wat ik ga doen, want het is volgens mij een franchisenemer. De eigenaar stond ook 3 meter verderop en die heeft zich er niet mee bemoeid.

Ik neig dus ook om het te laten voor wat het is. Waarschijnlijk ben ik het na een week sowieso vergeten, maar ik was benieuwd hoe anderen er in staan :Y)

santie

Berichten: 1391
Geregistreerd: 27-03-05
Woonplaats: Hippolytushoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:56

Rintah schreef:
Lekker zo laten, je hebt je best gedaan, maar ze hebben tot 2x toe gezegd dat het goed is.

Zeker bij grote winkelketens zou ik hier niet weer achter aan gaan. Bij kleine/1mans-zaakjes zou ik het wel nog even in de gaten houden.


Wat een onzin, de meeste Etos winkels zijn gewoon een franchise die gerund word door zelfstandige ondernemers.

Het kan ook een paar dagen duren voordat de afschrijving is verwerkt, dat gebeurd vast wel.

BeFunny

Berichten: 10917
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 22:12

Van de ruim 500 winkels is ongeveer de helft van Etos zelf. De andere helft zijn franchise maar de meesten zijn wel onderdeel van meerdere ketens. De ondernemers runnen er dus vaak niet maar èèn.

Zulke onzin is het dus niet.

NoTwixLeft
Berichten: 610
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-24 11:00

Ondanks dat het merendeel in de poll en in dit topic hebben aangegeven niet terug te gaan, ben ik net terug gegaan om toch te betalen.

Waarom? Het is voor mij geen groot bedrag, maar er gaan vast mensen staan met grotere bedragen. Ik heb ze nu in ieder geval gewaarschuwd dat het toch niet (altijd) wordt afgeschreven als de pin uitvalt tijdens betaling.
Heb als bedankje een hoop mini dingetjes meegekregen, waaronder zonnebrandcrème die ongeveer de helft kost van het bedrag wat ik moest betalen.

Mocht het nu nog een keer gebeuren en laten ze me weer gaan, vind ik het ook prima.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110895
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 11:05

Wat netjes dat je bent terug gegaan TS!
Het zou er voor mij aan liggen. Aan de ene kant had je je best al gedaan.
Maar aan de andere kant kom je misschien ook in de toekomst nog vaak in die winkel en zou mijn geweten waarschijnlijk alsnog gaan knagen.
Dus ik denk dat ik dan ook alsnog zou hebben betaald.

capopjekop

Berichten: 30704
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 11:33

Wat goed zeg. Je kunt jezelf iig in de spiegel aan kijken en netjes dat ze je eerlijkheid beloond hebben

Delaja

Berichten: 3556
Geregistreerd: 10-04-08

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 11:46

Wat goed dat je terug bent gegaan! Het gevoel dat je er niet netjes voor betaald hebt, is ondanks dat je het wel in de winkel al had aangegeven en ze zeiden dat het wel goed was, toch vervelender dan die paar euro die het je kost.

Ik zou het denk ik voor mijn eigen gemoedsrust ook hebben gedaan (bij de Albert Heijn ook wel eens braaf langs de servicebalie gegaan om nog te betalen voor iets terwijl ik het zelfscan proces al door was).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110895
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 13:13

Dat is zeker waar.. Die 16 euro ben je qua betaling zo vergeten, maar het schuldgevoel van niet betalen, kan heel lang blijven hangen.

chinou

Berichten: 793
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: ergens in Drenthe

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 15:38

Natuurlijk ga je gewoon terug. Je hebt niet betaald dus is het niet van jou.

Heel bijzonder dat het merendeel het niet zou betalen als het niet was afgeschreven. Hoe noem je dat als je dat willens en wetens doet…in mijn ogen is dat gewoon diefstal.

Dus TS, gewoon netjes afgerond.

Furst
Berichten: 727
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 15:50

Netjes dat je toch bent terug gegaan hoor!

Vind je wel overdreven hoor chinou, ik denk dat merendeel van de mensen gewoon denkt "prima, heb ik bespaard" en niet zo zeer als diefstal. Dat doe je bewust. Dit was een foutje in het voordeel van de klant.

chinou

Berichten: 793
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 15:59

Furst schreef:
Netjes dat je toch bent terug gegaan hoor!

Vind je wel overdreven hoor chinou, ik denk dat merendeel van de mensen gewoon denkt "prima, heb ik bespaard" en niet zo zeer als diefstal. Dat doe je bewust. Dit was een foutje in het voordeel van de klant.


Je doet het toch ook bewust…je kiest ervoor om niet te betalen tenslotte.

Ir111

Berichten: 12005
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:02

Ze geeft aan dat het bedrag niet afgeschreven is. De mensen van de winkel geven aan dat het betaald is en dat ze kan gaan. Vervolgens wordt het niet afgeschreven, tja, daar kan TS weinig aan doen. Ik had mijn rekening niet eens gecheckt denk ik. Wel had ik misschien mijn telefoonnummer achter gelaten, dan had de winkel me kunnen contacten als blijkt dat ze me foutief geïnformeerd hadden over de betaling.

Maar zelf zo actief ergens achteraan gaan om te zorgen dat ik kán betalen? Nee dank u. TS heeft imo aan haar 'zorgplicht' voldaan door in de winkel aan te geven dat het niet afgeschreven is.

Furst
Berichten: 727
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-24 16:04

Ik zou ook zoals jou hebben gedaan, Ir111. Ik check oprecht ook te weinig mijn rekeningen.

NoTwixLeft
Berichten: 610
Geregistreerd: 06-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-24 23:05

Diefstal vind ik het zelf dan weer niet, want zij lieten me gaan. Ik had al m'n best gedaan om te betalen. Ik snap dus ook echt wel de "ik zou niet terug gaan" mensen.

Maar voor mijn eigen gevoel kon ik niet anders. Na het plaatsen van dit topic echt wel even getwijfeld. Toen ik vanmorgen zag dat het nog niet afgeschreven en ik moest weer in de buurt zijn, ben ik gewoon langs gegaan. Heb erg weinig uitgaven gehad in de tussentijd, dus dan zie ik het natuurlijk ook vrij snel. Niet dat ik elke dag nu gecontroleerd heb of het afgeschreven was, maar dus vanmorgen gecheckt hoeveel er nog op stond ivm een belangrijke betaling die ik vanmorgen moest doen.