hoe kan je het besten uitmaken met je vriend?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meisie88
Berichten: 5
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: waddinxveen

hoe kan je het besten uitmaken met je vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 17:48

hoe kan je je vriend het beste dumpen zonder hem al te veel pijn te doen!
dit is misschien een rare topic maar wie kan mij helpen

groetjes

Natrick

Berichten: 958
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: De bollenstreek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:49

gewoon eerlijk tegen hem zeggen waarom je hem niet leuk meer vind etc etc. Gewoon met hem praten. Dus niet via msn of sms o.i.d. dat is zo laf. Dit hoort hier trouwens niet

judith
Berichten: 1186
Geregistreerd: 14-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:50

Ja, pijn doe je hem toch wel, als het niet zijn beslissing is natuurlijk. Mijn idee is, ga naar hem toe en vertel het gewoon face to face, gewoon op een rustige manier en leg hem alles duidelijk uit en laat hem vooral ook aan het woord en ga geen ruzie maken!! Daar maak je het alleen maar erger mee. Laat hem gewoon uitpraten (of schreeuwen, ligt eraan hoe hij reageert natuurlijk) en ga er daarna pas op in.

Succes ermee!

Eleionomae

Berichten: 19603
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: hoe kan je het besten uitmaken met je vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:22

zeer doet het idd toch wel... het is nooit leuk om gedumpt te worden
Maar idd face to face en duidelijk uitleggen waarom, en er vooral niet om heen draaien, het is belangrijk dat je echt tot hem door dringt dat je neit meer met hem verder wilt.

De wijsheid van mn moeder... beter dumpen dan gedumpt worden, hou de eer aan jezelf maar wees wel eerlijk!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 13:23

Dit hoort niet thuis op Mensenwelzijn, ik verplaats je topic even naar het juiste forum.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 13:25

Wat een vervelend woord trouwens, 'dumpen'.

Ik zou het hem eerlijk face to face vertellen. Niet via mail of msn iig, dat soort dingen doe je op een persoonlijke manier.

Bienotje

Berichten: 10887
Geregistreerd: 09-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 13:26

Wat een rot term, dumpen.. Alsof het afval is?!

Pijn doen zal het toch wel bij hem, maar wees eerlijk. Er is geen sprake van dumpen, maar je maakt een beslissing dat je liever zonder hem verder wilt. En die kun je het beste meedelen door hem te vragen bij jouw langs te gaan of bij hem thuis langsgaan om dan te vertellen dat je het uit wilt maken en niet te vergeten waarom.

Paardenmeis1

Berichten: 10659
Geregistreerd: 15-11-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 13:27

gewoon zeggen hoe je erover denkt!

Eerlijkheid duurt het langst!

Eejj

Berichten: 3733
Geregistreerd: 18-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 13:30

Ik zou gewoon afspreken met ze tweeën en van te voren al aankondigen dat je niet zo goed nieuws hebt voor hem ofzo.
Beter dan dat je binnenkomt en dat die je helemaal gezellig omhelst etc als je binnenkomt , dan zou ik het ook niet meer durfen te zeggent egen hem.
Ik zou wel gewoon eerlijk zeggen wat je wilt en het ook zeker niet via de telefoon of MSN etc doen.
dat komt soms zo bot over. hoop dat je wat aan de adviezen van mij en de bovenstaande hebt succes & sterkte !

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:34

Het beste is toch wel face-to-face..Doet heel veel pijn als je het bijv. via msn te krijgen hoort, zoals dat bij mij het geval was...Ik heb het zelf via een smsje uitgemaakt, dat is ook geen goede manier, maar als je iemand bijna nooit ziet en hij niet opneemt als je belt....

Maar ik zou hem eventjes laten weten dat je hem wil zien, en alleen hem, niet dat hij straks met een vriend bijv aan komt zetten. Ik zou wel even zeggen dat je even iets serieus moet bespreken, iets wat misschien wat minder zal zijn voor hem..Een Vriendin van me belde namelijk haar vriend op, of hij langs wilde komen, en toen had hij bloemen enz bij, en toen kreeg ze t niet meer over haar hart heen om het uit te maken...Succes ermee en vertel hem de reden van je beslissing, En zoals eerder gezegd., eerlijkheid duurt het langst!

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 16:52

face to face! Dat is nog absoluut het eerlijkst. Over MSN is het allerzwakst, nee eigenlijk via een smsje...

Renee__

Berichten: 2980
Geregistreerd: 19-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 17:06

In Real Life.. Face to Face idd.. en vertel er ook een reden bij. En geef hem geen verkeerde hoop En niet op een slecht moment..

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:45

Oei! Dumpen klinkt zo vervelend. (zacht gezegd).

Als je niets meer voor je vriend voelt, gewoon met hem praten hij zal het dan heus wel begrijpen. Zeg eerlijk wat je voelt en hoe je over de relatie denkt.

Meryl_S

Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-06-05

Re: hoe kan je het besten uitmaken met je vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 18:47

Vraag hem over msn/sms of je even langs kan komen, of hij even langs wil komen. En vertel het hem recht in gezicht(Met reden). Zou er dan zelf nog even met de persoon over praten.
Dumpen klinkt inderdaad vreselijk.

ja_nee

Berichten: 1351
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:30

Spreek met hem af dat je elkaar ergens ziet. Dán pas zeggen hoe af wat. En niet via mail, msn, sms, per postduif of weet ik wat.

Zeg waarom je het uitmaakt. Gegarandeerd dat ie met vragen zit en je deze gaat stellen. Dus wees ook duidelijk tegenover hem!

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:03

nog een moeilijkere vraag', hoe maak je hetuit met iemand waar je mee samen woont!?

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:47

Ik heb even een aantal onzinreacties verwijderd, zodat deze discussie op een normale manier kan worden voortgezet.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:53

Eerlijk zijn en recht in zijn gezicht zeggen, hoe moeilijk het ook is!

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 13:00

Face to face, met uitleg waarom je die keuze hebt gemaakt.
Sterkte/succes!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 13:00

Daphnezz, op dezelfde manier?

Uitmaken is nooit leuk, het zal de ander altijd pijn doen... Als je samenwoont is het nog wat lastiger ook. Maar mijn motto is dat eerlijkheid het langst duurt. Doe je niks gaat het van kwaad van erger. Mijn vriend weet dat ik 't eerlijk zal zeggen als ik iets voel voor iemand anders. Of niks meer voor hem. Ik weet ook dat hij dat doet, we zijn beiden geen goede liegers We houden elkaar in elk geval niet aan het lijntje en daardoor kun je wel met goed fatsoen uit elkaar gaan als dat aan de orde is.

Liever nu face to face vertellen, op een rustige plek waar je alleen bent en niet gestoord wordt, dan het aan laten sudderen en straks met flinke heibel uit elkaar gaan. De ander ook vooral aan het woord laten, duidelijk uitleggen waarom je er mee stopt (overigens vind ik dat er al een gebrek aan communicatie is als de ander niets weet van je motivatie, hij of zij weet van niks en krijgt niet eens de kans om het weer te helen). Geen ruzie maken, geen verwijten maken, gewoon rustig blijven. Ook als de ander boos wordt.

Mowoah

Berichten: 8160
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: N-B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:53

Face to face, onder 4 ogen.
Gewoon eerlijk vertellen waarom, 't komt goed!
Succes.

Tancreda4

Berichten: 24093
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:52

Idd face to face, uitleggen hoe en wat... Gisteren was ik dus de gelukkige om dat te doen... Damn wat moeilijk, maar kan het nog wel langer uitstellen, maar daar doe ik beiden geen plezier beiden. Zoals Sylvia al zegt, beter zo dan laten sudderen en met een uitbarsting uit elkaar gaan... Ja, tuurlijk heb ik hem wat gekwetst, het laatste wat ik wilde... Maar heb voor mezelf gekozen even, want langer door 'proberen' zou ik mezelf niet goed mee doen. En een kleine troost, hij had het al een beetje voelen aankomen.

Het is en blijft nooit leuk, het is VRESELIJK. Maar face to face, rustig erover praten, dat blijft de beste en eerlijkste manier

Bruuntje
Berichten: 307
Geregistreerd: 15-11-05
Woonplaats: heerhugowaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:58

eerlijk zijn.
Goed over praten.
en vooral NIET via e-mail msn telefoon sms dat is beetje banketstaaf.
en als je ziet dat hij het moeilijk krijgt Het zinnetje ''Het licht niet aan jou hoor''
Succes meissie!

Tancreda4

Berichten: 24093
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:59

Al is het wel heeeeeeeeeel verleidelijk... Email/ brief/ of iemand sturen... Zo verdomde moeilijk om het over te brengen, maar wel de aller beste manier

joel

Berichten: 1026
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Dessel (B)

Re: hoe kan je het besten uitmaken met je vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 23:30

meisie88 schreef:
hoe kan je je vriend het beste dumpen zonder hem al te veel pijn te doen!
dit is misschien een rare topic maar wie kan mij helpen

groetjes

gewoon eerlijk en rechtuit zijn, het is zo al pijnlijk genoeg als hij het niet ziet aankomen, laat staan dat je mischien nog even rond de pot zou draaien, dus de korte hevige maar eerlijke pijn.