De mooiste dood

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:29

Als ik lekker oud en versleten ben en heerlijk in mijn bedje lig te slapen

justlove
Berichten: 28
Geregistreerd: 23-02-06
Woonplaats: Back to the USA 12/05/06

Re: De mooiste dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:55

liggend in bed langs degene van wie ik het meeste houd

NoiRaM

Berichten: 2101
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: Elim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 22:57

mm helaas is me opa donderdag overleden .. en was 10 min te laat anders had ik hem zien overlijden !
de rest van de familie me moeder en dr broers en zussen hebben het wel gezien .. me oma ook ..

hij keek naar boven en zat wat te brabbelen wat niet meer verstaanbaar was.. hij ademde steeds zwaarder en was zo weg .. hij heeft verder die avond niet veel pijn gehad..

ik denk dat ik later ook zo wil dood gaan ..
je bent al ouder hebt een heel mooi leven gehad..
en wat wil je nog meer als je man/vrouw en kinderen naast je bed staan ..

EsSther
Berichten: 807
Geregistreerd: 17-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 23:02

het lijkt me vreselijk om ziek te zijn,
en dan langzaam af te takelen,
en bij alles wat je in je laatste fase gaat doen of wat je ziet, denken dat het de laatste keer kan zijn.
nee, laat mij maar in 1 klap van de wereld zijn, zonder pijn, en zonder na te denken.
is voor de nabestaanden heel moeilijk, maar wel het snelst.

het lijkt me ook mooi voor de nabestaanden om te herinneren hoe ik was in goede tijden. wanneer je aftakeld zie je al snel de mindere periodes, je herinnerd je de ziekte periode.....
nee niks voor mij!!

X__Hardc0re_
Berichten: 866
Geregistreerd: 03-08-05

Re: De mooiste dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 23:05

En ik wil over rede woorden door een trein kuchkuch
Nee grapje
In me slaap dan merk je het niet denk ik

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 23:05

[***] schreef:
Ik wil vermoord worden

Waar een hele boel mensen bijzijn een kogel door m'n harses.

waarom doe je het zelf dan niet
dan hoeft een ander er gelukkig NIET de bak voor in te draaien

ikzelf weet het trouwens nog niet zo
misschien hang ik mezelf wel op ofzo.
hoeft een ander er niet zomaar de bak voor in te draaien

NoiRaM

Berichten: 2101
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: Elim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 23:17

ooh wat praten hier sommige poep over zeg .. ik wil vermoord worden .. sorry maar hier kan ik dus echt niet tegen !

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:00

Mijn mening:
Er bestaat geen mooie dood. Met een langzaam aftakelende ziekte (hoe zeg je dat? ) heb je veel pijn (vaak) maar heb je wel tijd om afscheid te nemen van dierbaren enzo.

En bij zomaar in je slaap doodgaan voel je geen pijn, maar heb je nooit afscheid kunnen nemen.

Ik heb het allebei meegemaakt (dat dierbaren dat hadden..), dus ik kan het weten. Vond het allebei zeker niet mooi.

Nu gaat het achteruit met m'n opa.. ben diep van binnen al afscheid aan het nemen..

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:02

Ier_ schreef:
In m'n slaap terwijl ik lekker vertrouwt tegen m'n vriend aan lig.....


Lekker voor je vriend

p.s. wat is euthanasie ?
Laatst bijgewerkt door Peperkroket op 26-04-06 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

jaimpjuh

Berichten: 790
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: ergens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:07

ik wil niet dood.. nooit.. gweoon altijd blijven leven!

Sullie97
Berichten: 1346
Geregistreerd: 13-08-04

Re: De mooiste dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:08

droefje schreef:
droefje schreef:

sorry hier moet ik toch even op reageren.
mijn vader heefd 3 keer een hartaanval gehad en dat is alles behalve 'pijnloos',een hartaanval doet echt heel veel pijn hoor


Denk, dat ze bedoelde hartstilstand.
nou daar teken ik ook voor hoor.....

Mijn vader is eraan overleden die was aan het voetballen, zakt in elkaar en was zijn bewustzijn direct kwijt.
hij dacht niet eens aan dood volgens mij. voor je het weet ben je weg.

mooiere dood kan je je niet wensen. geen pijn en snel.

gr

Was hij een echte sportman? Je hoort het wel vaker dat sporters zo in elkaar zakken en dan er niet eens meer zijn.
Even on-topic: Voor mezelf 't liefst zo snel en pijnloos mogelijk, zodat ik niet eens de tijd heb om aan de dood te denken. Voor de nabestaanden/geliefden zou dit natuurlijk heel droevig zijn, maar ja.....
[/quote]

Sullie97
Berichten: 1346
Geregistreerd: 13-08-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:13

Eén oma is van ouderdom overleden en gelukkig voor haar ook in d'r slaap. We waren eigenlijk al afscheid van haar aan het nemen. Bij m'n andere oma was iets dramatischer. Zij had haar heup gebroken en bovendien had ze ook een hoofdwond + bloedverdunners, waarschijnlijk waren haar krachten gewoon op en is daardoor langzaam weggezakt. Onze familie noemde haar "de kat met de 9 levens", maar DIT KEER wist ik gewoon dat ik afscheid MOEST nemen, want dit zou de laatste keer kunnen zijn dat ik haar in levende lijve zou zien en mee zou kunnen spreken. Ik ben achteraf heel blij en opgelucht geweest dat ik dit gedaan heb. Bij mijn andere oma idem dito.

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:18

MaSbeL schreef:
ooh wat praten hier sommige poep over zeg .. ik wil vermoord worden .. sorry maar hier kan ik dus echt niet tegen !

Ik begrijp die reactie. Het schijnt dat je het geweerschot dat je doodt, niet hoort. Ik kan begrijpen dat diegene die dat schreef, zou willen sterven zonder dat ze er iets van merkt Daar is imo niets raars aan.
En zo in 't volk, beetje sensatiebelust zeker?

Wat ik wel een HEEL enge reactie vind van velen is: naast diegene van wie ik houd... Moet hij (zij) je echt voelen en zien sterven? Ik wil liever de pijn dragen van mijn geliefde te zien sterven, dan hem dat aan te doen..
overigens geen kritiek op die reacties natuurlijk, ieder zijn eigen mening daarover maar ik zou het persoonlijk niet willen

Aman_

Berichten: 10623
Geregistreerd: 01-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:19

In m'n slaap, denk ik.

Ronnoz

Berichten: 2354
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Tukker Territory

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:19

naar aanleiding van de vliegtuigaanslagen in New York van 9 september heeft een vriend van mij, die zn piloot-licensie aan t halen is, wel eens gezegd dat hij graag zou sterven door met een vliegtuig vol explosieven op Mekka neer te storten als daar jaarlijks honderdduizenden moslims naartoe gaan. Maar ja... daar ben ik zelf niet zon heel erge voorstander van.

Ik zelf zou het liefst gewoon in mn slaap doodgaan ofzo, dat ik er niks van merk. Gewoon in 1 X, weg. Lijkt mij het prettigst

jaimpjuh

Berichten: 790
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: ergens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:27

MaSbeL schreef:
mm helaas is me opa donderdag overleden .. en was 10 min te laat anders had ik hem zien overlijden !
de rest van de familie me moeder en dr broers en zussen hebben het wel gezien .. me oma ook ..

hij keek naar boven en zat wat te brabbelen wat niet meer verstaanbaar was.. hij ademde steeds zwaarder en was zo weg .. hij heeft verder die avond niet veel pijn gehad..

ik denk dat ik later ook zo wil dood gaan ..
je bent al ouder hebt een heel mooi leven gehad..
en wat wil je nog meer als je man/vrouw en kinderen naast je bed staan ..


gecondeleerd!!

ik ben er ook bij geweest dat mijn opa overleed, en de rest van mijn familie ook. mijn opa deed precies het zelfde als wat jouw opa deed. hij staarde naar de hoek van de kamer, en zat ook te brabbelen. we konden het ook niet horen. hij was al een hele tijd ziek en had longkanker. hij wou ook dood, hij had op die dag ook iedereen van de familie naar het zieken huis laten komen om afscheid te nemen, het was echt heel speciaal, want toen hij afscheid had genomen, hadden ze ook de morfine stop gezet, op gegeven moment hoorde we het liedje "wat een mooie dag voor de dood" en een paar minuten later ging die... dat was heel eng! eerst praten, toen dat liedje en meteen daar na gaat die!

maar een jaar voordat mijn opa zo ziek was lag mijn oma (zijn vrouw) in het ziekenhuis had ook longkanker. mijn moeder en tante waren bij mijn oma s'nachts bij mijn oma in het ziekenhuis want het ging helemaal niet goed met haar, ze lag op sterven. maar mijn oma deed net zo als mijn op en jouw opa, ze was onrustig en keek naar de muur, en was aan het praten, maar dat konden we wel horen, ze zij bijvoorbeeld dingen zoals, "nee, mam ik wil nog niet"(haar moeder was al overleden) "ik wacht op louis"(zo heet mijn oom) maar mijn oom louis woonde toen die tijd in mexico, en was op weg naar Nederland, maar dat wist mijn oma helemaal niet en mijn moeder en tante ook helemaal niet! is toch super eng! uiteindelijk was in die nacht mijn oom nog naar het ziekenhuis gekomen zij me oma gedag en toen ging ze! dat is ook zo eng!

sorry ik moest dit verhaal even kwijt naar aanleiding van maSbeL der verhaal, heel erg ontopic ik weet het maar goed!

ik geloof dus ook in leven na de dood, hoe kan het anders dat die mensen die op sterven liggen dat doen? praten enz..

Caesar
Berichten: 9310
Geregistreerd: 20-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:29

Ik wil overlijden zonder me oud te voelen... ik ga liever op mijn 60e als "vroeg" dood, dan 97 worden waarvan 10 jaar bedlegerig..

Mlies
Berichten: 14155
Geregistreerd: 23-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:32

In m'n slaap, samen met m'n man

[The Notebook was die film? Dat vond ik mooi ]

Supertje

Berichten: 7094
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:50

Hermesdeux schreef:
Ik wil overlijden zonder me oud te voelen... ik ga liever op mijn 60e als "vroeg" dood, dan 97 worden waarvan 10 jaar bedlegerig..


Dat wel, maar ik zou er ook voor tekenen om gezond heel oud te worden. Net als mijn overgrootmoeder die nu nog steeds leeft. Ze is inmiddels 96, en nog helemaal bij, woont nog zelfstandig en is nog goed ter been. Tot haar 86ste schrobde ze nog kennels voor zwerfhonden in Spanje als vrijwilligster.
Een tijdje terug overleed haar zus op 98-jarige leeftijd. Na afloop van de begrafenis zij ze 'T'is toch erg he.... we waren met zijn achten (broers en zussen dus), en nu nog maar met zijn tweeën...' Niet zo gek, de 2 die nog over zijn, zijn zij en een broer. Zij is dus 96, haar broer 101
2 broers zijn jong gestorven, tijdens het bombardement van R'dam in WOII, van de rest is de gene die het jongst gestorven is 92....
Ze worden in mijn vaders familie allemaal zo oud, heel apart.

nOukjee

Berichten: 217
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Elsloo

Re: De mooiste dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 17:54

Wel in mijn slaap denk ik, maar dan alleen als ik weet dat ik van iedereen (die ik graag wil) afscheid heb genomen. En dat iedereen er vrede mee heeft! En anders iig geval geaccepteerd hebben. Liefst ook niet met een lang ziekbed. Heb dat zelf bij mijn opa en oma meegemaakt, en dat is voor degene die achter blijven echt geen pretje!

Maarja als je je eigen dood kon plannen..

RooszZ
Berichten: 765
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: Achter mn PC...

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 18:51

Chrisje92 schreef:
Ier_ schreef:
In m'n slaap terwijl ik lekker vertrouwt tegen m'n vriend aan lig.....


Lekker voor je vriend

p.s. wat is euthanasie ?


Euthanasie is dat als je ongeneeslijk ziek bent en je veel pijn lijdt dat je dan als het ware 'ingeslapen' kan worden.
Maar dat komt niet veel voor volgens mij...

MaSbeL schreef:
mm helaas is me opa donderdag overleden .. en was 10 min te laat anders had ik hem zien overlijden !
de rest van de familie me moeder en dr broers en zussen hebben het wel gezien .. me oma ook ..

hij keek naar boven en zat wat te brabbelen wat niet meer verstaanbaar was.. hij ademde steeds zwaarder en was zo weg .. hij heeft verder die avond niet veel pijn gehad..

ik denk dat ik later ook zo wil dood gaan ..
je bent al ouder hebt een heel mooi leven gehad..
en wat wil je nog meer als je man/vrouw en kinderen naast je bed staan ..


Gecondoleerd

Chrisje92 schreef:
Mijn mening:
Er bestaat geen mooie dood. Met een langzaam aftakelende ziekte (hoe zeg je dat? ) heb je veel pijn (vaak) maar heb je wel tijd om afscheid te nemen van dierbaren enzo.

En bij zomaar in je slaap doodgaan voel je geen pijn, maar heb je nooit afscheid kunnen nemen.

Ik heb het allebei meegemaakt (dat dierbaren dat hadden..), dus ik kan het weten. Vond het allebei zeker niet mooi.

Nu gaat het achteruit met m'n opa.. ben diep van binnen al afscheid aan het nemen..


Succes

LadyS

Berichten: 731
Geregistreerd: 06-07-04

Re: De mooiste dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:05

oud, maar zonder pijn, in mn slaap met mn mannetje naast me.

Marjolein

Berichten: 11642
Geregistreerd: 09-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 09:31

Mijn opa is een paar jaar terug op een ochtend overleden terwijl hij boven zn dagelijkse puzzel zat. Je kon zelfs zien waar hij gebleven was. Gewoon opeens terwijl hij met iets bezog was wat hij leuk vond.

Mijn andere opa is nu 84 en zo wil ik ook oud worden. Hij mag nog steeds zweef vliegen. Heeft een vriendin, gaat elke week op bezoek bij een van zn kinderen, of zij bij hem en verder leidt hij zn eigen leven. Daar teken ik voor!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:32

Ik hoop in ieder geval dat ik er niets van merk, ik ben bang voor de dood
Mocht het door een ongeluk komen, dan hoop ik dat ik op slag dood ben en niet eerst met zware verwondingen wordt weggebracht...
Iehl! Alleen al als ik er over nadenk heb ik nu geen zin meer om de deur uit te lopen

jaimpjuh

Berichten: 790
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: ergens

Re: De mooiste dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:12

laartjuh schreef:
Koolmono-oxide vergiftiging, pijnloos en redelijk snel.

Maar dan wel als ik oud ben he


klopt niet helemaal wat je zegt, het is wel pijnlijk en niet echt super snel..
je krijgt heel erg hoofdpijn, word misselijk moet braken, enz,enz en dan krijg je langzaam geen lucht meer en stik je.. niet bepaald de mooiste dood