ik ben aangereden, wat te doen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

ik ben aangereden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 12:45

Vanochtend, tussen kwart over 8 en half 9 ben ik aangereden door een auto. De auto kwam tegen mijn heup en stuur van m'n fiets. Ik was te verbouwereerd om ook maar op te letten wat het kenteken was. Waar ik fietste: het is een smalle weg met aan beide kanten een sloot (zo'n boerenweg) Gelukkig ben ik niet gevallen ofzo, maar heb wel een gekneusde heup. Kan ik nou aangifte doen zonder kenteken?

kimmetjj
Berichten: 126
Geregistreerd: 26-10-06

Re: ik ben aangereden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:47

je kan het wel doen.. maar hun kunnen er nix mee doen dus. dus je dat dan eigenlijk aangifte waar ze niks mee kunnen.
maar het is wel associaal dat hij/ zij zomaar doorgereden is

beterschap nog.

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: ik ben aangereden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:49

Zo wat zal jij geschrokken zijn.
Een gekneusde heup is niet fijn, maar het had erger kunnen zijn.

Je kan de politie bellen of aangifte doen nut heeft.
Zelf denk ik van niet omdat je geen informatie van de tegenpartij hebt.

Beterschap.

shaviera
Berichten: 637
Geregistreerd: 01-07-06

Re: ik ben aangereden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:50

heb ik ook eens gehad reed ik savonds om uurtje of 9 door een donkere winkel straat en kwam er een auto bij het bezine station vandaan en reed mij aan ik zat bekend tussen de auto en de lantarenpaal ik wete nog dat de auto achteruit reed en weg ging en toen as ik buiten westen.
ik had ook geen keteken en politie heeft niets voor me kunnen doen. sterkte

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: ik ben aangereden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:51

Als je geen kenteken hebt heb je niets. Aangifte zou ik wel doen. Wellicht dat iemand zich later nog bedenkt en zichzelf meldt bij de politie.

MelOdYs_Star
Berichten: 2654
Geregistreerd: 20-08-06

Re: ik ben aangereden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:52

Je kan het aangeven en misschien kun je de bestuurder of de inzittende beschrijven? Of heb je dat niet kunnen zien? En waarschijnlijk ook zonder getuige, weet niet hoe druk het is op zo'n ''boereweg'' om die tijd? Is wel lastig en aardig kl*te. Hoop dat je er iets aangedaan kan worden, en verder wens ik je veel beterschap en sterkte toe!

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: ik ben aangereden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:53

Melden zou ik altijd doen. Je hoort van zelf of het nut heeft (waarschijnlijk niet). Maar als er nog meer van deze voorvallen bij de politie worden gemeld hebben ze er weldegelijk wat aan.

En beterschap met je heup Ach gut Wat associaal om gewoon door te rijden.

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Re: ik ben aangereden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 12:56

Nou het was iets voor een caravan bedrijf gebeurd, en daar reed die auto ook naar toe. Misschien dat de politie ofzo daar naar toe gaat om te vragen of ze hem gezien hebben. En toen ik weer terug er langs fietste, toen dacht ik de auto er zien staan maar ik weet het niet zeker!

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: ik ben aangereden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 12:57

Heb je dat nummer onthouden dan?
Kleur of merk? Is er iets wat je nog weet?
Daar hebben ze natuurlijk altijd wat aan. En als hij bij dat caravan bedrijf is geweest dan moet het toch te achterhalen zijn. Zij kennen vaak hun klanten wel, en als je de kleur en merk van de auto weet moet het helemaal te doen zijn lijkt mij?

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Re: ik ben aangereden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 12:59

Ja de kleur van de auto was donkergroen en het was een wat ouder model auto. De gene die erin reed was een oude man, zeker boven de 50 jaar met een hoedje op. Helaas geen kenteken gezien want hij reed de bocht om en toen zag ik 'm niet meer.

mynique
Berichten: 2388
Geregistreerd: 06-02-06
Woonplaats: Velserbroek

Re: ik ben aangereden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:01

Ik denk gewoon melding van maken en zeggen dat je verder geen (of een klein beetje) gegevens hebt, helaas.
Misschien was er wel getuige die jij niet gezien hebt en die zich gemeld hebben bij de politie.
Of misschien was diegene die je aanreed ook zo geschrokken dat hij/zij later toch ook naar de politie zijn gegaan.
Je weet maar nooit he.

In iedergeval goed k** voor je dat je er nou zo een last van hebt.
Beterschap en succes verder.

Overigens.... mochten ze ooit achterhalen wie het was enzo....dan kunnen ze hem zijn verdiende straf opleggen.
Want doorrijden na een ongeval is een strafbaar feit.
Wat een .... Boos!
Laatst bijgewerkt door mynique op 24-11-06 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Re: ik ben aangereden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:01

Daar heb je meer aan, als hij je fietsstuur heeft geraakt zal zn auto beschadiging hebben opgelopen.
Daar kan je heel wat mee!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: ik ben aangereden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:11

Monster schreef:
Daar heb je meer aan, als hij je fietsstuur heeft geraakt zal zn auto beschadiging hebben opgelopen.
Daar kan je heel wat mee!


vast niet hoor Knipoog aan het handvat zit rubber en dat maakt echt geen krassen. Bovendien kan het zijn dat hij het niet eens gemerkt heeft dat hij tegen iemand aan zat (ik heb tijdens het uitparkeren wel tegen een andere auto aan gezeten, niets van gemerkt, zag het alleen omdat ik de auto naast me zag bewegen Clown)
Aangifte kun je doen, maar zal geen zin hebben aangezien je geen gegevens hebt en ik zelf vermoed dat die man het niet heeft door gehad.

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Re: ik ben aangereden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 13:21

Ja die vent stak wel z'n hand op, dus ik denk wel degelijk dat ie het gemerkt heeft! Overigens ben ik zelf doorgefietst naar m'n stage bedrijf en daar is ook direct een huisarts, en daar ben ik langs geweest. Ik heb wel naar de politie gebeld maar die zeiden dat ik naar het buro moest gaan in woerden (ik had 0900-8844 gebeld) . Hun zeiden dat het niet via de telefoon kon, maar kan ik nu een medische verklaring afgeven ofzo?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: ik ben aangereden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:22

Medische verklaring kan alleen de dokter afgeven Knipoog en dat kan is best lastig. Ga eerst maar naar het bureau toe, dan vertellen ze je wel wat je moet doen

Medische verklaring afgeven is lastig ivm beroepsgeheim, dus alleen als het echt noodzakelijk is word dat gedaan (en ik vermoed dat dat in jouw geval niet hoeft omdat de bestuurder niet bekend is).
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 24-11-06 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Re: ik ben aangereden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 13:24

Ja dat snap ik maar ik bedoelde bij de politie afgeven alleen die arts waar ik geweest ben is niet mijn eigen huisarts!

Anoniem

Re: ik ben aangereden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:24

Als jij kan bewijzen dat jij letsel over hebt gehouden dan moet je met een medische verklaring van de behandelend huisarts naar dat politiebureau toe gaan. Dan is er meer reden om achter die hufter aan te gaan. Als je dit niet doet komen die ventjes in blauw met dit soort antwoorden: Maar u heeft er toch niets aan overgehouden? Tja, dan kunnen wij er eigenlijk niet veel aandoen. Oftewel, wij willen liever op onze luie reet blijven zitten ipv ons werk doen Nagelbijten / Gniffelen

mynique
Berichten: 2388
Geregistreerd: 06-02-06
Woonplaats: Velserbroek

Re: ik ben aangereden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:31

fjordjes schreef:
Ja die vent stak wel z'n hand op, dus ik denk wel degelijk dat ie het gemerkt heeft! Overigens ben ik zelf doorgefietst naar m'n stage bedrijf en daar is ook direct een huisarts, en daar ben ik langs geweest. Ik heb wel naar de politie gebeld maar die zeiden dat ik naar het buro moest gaan in woerden (ik had 0900-8844 gebeld) . Hun zeiden dat het niet via de telefoon kon, maar kan ik nu een medische verklaring afgeven ofzo?


Door welke kant van zijn auto ben je aangereden?
Ik neem aan dat hij niet tijdens het achteruit rijden tegen je is aangereden?
En misshcien zitten er wel geen krassen op zijn auto Welshcobfan maar als zij tegen de auto is aangekomen kunenn er wellicht deukjes inzitten.
Vandaar ook mijn vraag van welke kant heeft hij je aangereden Fjordjes.

En mocht hij gepakt worden en er is toch duidelijk schade aan zijn auto en hij zegt: oje ik heb helemaal niks gemerkt, dan moet hij een nieuwe test afleggen of hij zijn rijbewijs wel of niet kan en mag houden.

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re: ik ben aangereden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:07

Bij ons in het streekkrantje staan vaak dit soort berichtjes: soms kan een keine aanwijzing of een verhaal van een getuige al naar de dader leiden. Zou de politie niet met je verhaal naar de krant kunnen gaan voor meer info?

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: ik ben aangereden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 15:14

Ik zou toch zo snel mogelijk even die politie in woerden (heb familie wonen in woerden, sorry moest er even uit Schijnheilig bellen hoor! Hoe eerder hoe beter.

Het kan niet zijn dat die man niet gemerkt had dat hij jou echt heeft geraakt? Als hij echt weg wilde gaan omdat hij onder eventuele kosten uit zou willen komen lijkt me dat hij zijn hand ook niet op zou steken?

chillaxing

Berichten: 3954
Geregistreerd: 17-08-03

Re: ik ben aangereden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 15:17

Ik denk niet dat je politie veel kan doen zonder het kentekennummer. Maar je kunt het allicht proberen!

Succes ermee& sterkte met je heup! Kusje

fjordjes

Berichten: 12067
Geregistreerd: 03-07-05

Re: ik ben aangereden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-06 23:09

nou ik ben naar de politie geweest maar ze kunnen idd nix doen. zolang je geen kenteken heb kunnen zen niets doen.

@ mynique: de auto reed langs me in dezelfde richting (kwam dus voor mij van achteren!) maar de auto reed niet zo vreselijk hard, 30-40 km per uur maar dat is al genoeg om behoorlijke pijn te veroorzaken Boos!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Re: ik ben aangereden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 12:03

MW --> LZP

LDRD

Berichten: 9876
Geregistreerd: 04-02-04

Re: ik ben aangereden, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 17:29

Waren er getuigen en zo ja, heb je hun gegevens?
Heb je misschien een rechtsbijstandverzekering, want dat zou ik het zeker even daar melden als je getuigen hebt. Er zijn wellicht nog wel wat mogelijkheden mbt het waarborgfonds.