op de bus wachten nog veilig?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ciinderella

Berichten: 1222
Geregistreerd: 13-07-06
Woonplaats: Zetten

op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 14:09

Gisteren middag ben ik met de bus naar dukenburg station "nijmegen". Gereden om naar wijchen te gaan met de bus. Toen ik uitstapte was er niemand op het station. Wat heel soms wel eens vaker voorkomt. Maar nog geen minuut later stonden er 2 jongens op het station bij me. De een vlak achter me en de ander zo'n 3 a 4 meter schuin voor me. Ik voelde me niet echt veilig hiertussen natuurlijk maar ben wat blijven staan en heb me vriend opgebeld. Hij nam niet op dus ben een stukje opzij gaan lopen. Na zo'n 6 meter lopen liepen ze beiden aachter me aan. Dus liep ik naar de bushalte en ging kijken hoe laat de bus kwam. Ik moest ongv. nog 10 min wachten dus had me hart ergens anders zitten. Ondertussen dat ik bij de bushalte stond liepen ze achter het hokje door en stonden samen te kletsen. Ik ben gauw naar een winkeltje daar toe gelopen en ben daarvoor gaan staan wachten. De ene jongen bleef staan aan de ene kant en de andere aan de andere kant van het winkeltje.

Uiteindelijk kwam er een andere bus aan gereden en daar kwam een oudere vrouw uit gelopen. Ben heel spontaan op haar afgelopen (hoe ik ook me oma zou begroeten). En heb me haar verteld dat ik best bang was van ze en of zij bij me wou komen staan. Ik heb met haar gewacht en ben op de bus gestapt toen er meerdere mensen op het station waren. Heb het aan de buschauffeur gemeld die het meteen heeft doorgegeven omdat er behoorlijk veel daar gebeurde.

Een meisje uit mijn klas is vorige week daar ook al berooft en er zijn meerdere aanklachten geweest van mishandeling en verkrachting ...

Mijn moeder pakte het een beetje vaag op en niet echt geintresseerd geloof ik. Maar ik voel me er nogsteeds niet lekker over. Wat zouden ze hebben gedaan als er niemand was gekomen. Wat had ik het beste kunnen doen?! Ik zie het helemaal niet zitten om nog eens daar te moeten staan wachten.

Wat denken jullie hiervan. Waarom stonden ze zo om mij heen te drallen?!

weet niet of het hier goed staat..

tanya89

Berichten: 3092
Geregistreerd: 06-05-05

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:13

Brr ik zou het ook maar niks vinden en niet vertrouwen! Ik vind het goed dat je naar dat winkeltje ben gelopen ik zelf zou ook zoiets doen! En dat van naar die oudere dame lopen had ik dan weer net niet gedurft haha Bloos Reageerde ze trouwens niet raar? En wat nou als een jongen die vrouw had gepakt en die andere jou? Ik bedoel die oudere dame is vast ook niet zo sterk! Ik had toch maar bij het winkeltje gebleven!

Ciinderella

Berichten: 1222
Geregistreerd: 13-07-06
Woonplaats: Zetten

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 14:32

dat winkeltje staat bij het station. Dus daar stonden we ook saampjes voor. Maar samen voel je je toch beter als alleen. En nee liever wil ik er niet over nadenken wat er zou kunnen zijn gebeurd zowel met mij als die vrouw. Maar op zo'n moment denk je niet meer na over wel of niet op zo iemand aflopen.

Ik ben altijd al een apart figuur die zomaar op iemand voor de lol afloopt en er maar tegen begint te kletsen tot ze vragen van, sorry, maar volgens mij ken ik jou niet? Uhh nee dat klopt!! Clown dus dat was niet bepaald een probleem voor mij. Ze reageerde leuk dat ik zo op haar af kwam. Ze vond me een schatje dat ik dat durfte. Maar schrok wel heel erg van dat ik het vertelde en heeft haar bus laten gaan om bij mij te blijven staan. Heb achteraf nog een kusje van haar gekregen toen ik weg ging. Hele lieve vrouw.

Was ook meteen een stuk minder bang met haar erbij. Het geeft een opluchting als je het op zo'n moment kunt vertellen aan iemand en diegene je begrijpt.

Anoniem

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:34

Dukenburg is niet zo'n heel fijn station, en zeker niet het beste gedeelte van de stad

xxsweet

Berichten: 3657
Geregistreerd: 06-07-05
Woonplaats: Drachten

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:37

ooooh wat een lieve vrouw!
Ze had haar bus gemist voor jou! Super!

En ik zou het ook niet veilig vinden en vindt het goed hoe je hebt gehandeld maarja, het blijft moeilijk.
Ik denk altijd dat het mij nĂ­et kan overkomen maarja, dat zit ook in een klein hoekje.

Gelukkig maar dat er niks is gebeurt Lachen

Ciinderella

Berichten: 1222
Geregistreerd: 13-07-06
Woonplaats: Zetten

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 14:44

Juist xxsweet! Het zit in een klein hoekje..
Het kan iedereen overkomen en je kunt er niets aan doen. Als die bus niet was gekomen had het anders kunnen aflopen. Ik had de winkel wel in kunnen gaan maar dat durfde ik weer niet. Het waren 2 marokanen en in de winkel staat ook een marokaan.. ik weet wel dat dat niets wil zeggen maar ik voelde me daar toch niet fijn bij om die winkel dan in te lopen. Agja.. er is iig niets gebeurd! Lachen

Zep, nee he. Als je daar wel eens komt weet je dat wel ja. Het is nou niet echt "bewoont" ofzo. Lekker afgelegen en als er niemand loopt goed om dingen uit te halen.. niet echt handig. Al zou je denken dat bij een winkelcentrum het toch wel altijd wat drukker zou zijn. Mooi mis dus.

Anoniem

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:45

--> LZP

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:55

Kan me voorstellen dat je je niet op je gemak voelde.. Ik heb dat bij zulke dingen ook.

Wel heel lief van dat vrouwtje dat ze bij jou bleef staan! Lovers

Tijdje terug op schiphol werd ik ook gevolgt. Ik was het vliegtuig uit gestapt en ik heb altijd zon schoudertas bij me en die hangt op mijn rug, met geld en paspoort etc.. Een jongen liep achter me aan en dan zul je denken dat is normaal op het vliegveld, iedereen loopt dezelfde kant op. Haha! Maar ik ging roken, ging hij langs me staan, bij de band met koffers ging hij schuin achter me staan en kwam steeds dichterbij. Ik kreeg er echt de kriebels van en heb echt gesmeekt dat mijn koffer er snel was. Nagelbijten / Gniffelen
Eigenlijk best stom, want als je ergens veilig bent is het schiphol wel, overal bewaking en douane.. Maarja. Clown

Lilian__

Berichten: 2177
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Nunspeet

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:14

Jeetje, wat ben ik blij dat ik dan niet in de stad woon, bij ons in het dorp gebeurt het gelukkig niet...

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:44

Ieh snap dat je het eng vind. Heb het gelukkig nog nooit meegemaakt als ik alleen was. Wel 1 x bij het zuidplein rond een uurtje of 10. Samen met een vriendin. We waren alleen daar en werden gevolgd door een groepje jongens. Gelukkig kwam na een tijdje de oom van mn vriendin aangelopen..

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:51

ik zou echt bang zijn geweest als mij dat overkwam en had hetzelfde gedaan als jou.

Heb ook een keer vastgezeten (treinen reden niet meer waarheen ik moest) op Rotterdam CS, nou lekker hoor! Allemaal enge kerels die je aan stonden te staren of die tegen je gaan praten of pssst pssst meisje roepen.
Gelukkig was daar veel politie, dus ben daar in de buurt gebleven.

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:52

Ik vind dat je goed gehandeld hebt.
En als je er niemand geweest was had je altijd nog de politie kunnen bellen of je hand op de 112 knop houden.

Ciinderella

Berichten: 1222
Geregistreerd: 13-07-06
Woonplaats: Zetten

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 17:36

nathalie, ook al is het dan "schiphol" je voelt je toch niet lekker eronder!!

Lilian1991, dat vind ik echt stom gezegt!! .. waarom wel hier en niet "buiten de stad". In een dorp gebeuren evenveel dingen als in de stad.. Soms nog wel ergere dingen. Dus dat wil niets zeggen. Zowel in als om de stad gebeurd het. En waarom zou er in een dorp niet iemand achter jou aan kunnen lopen en jou mee nemen? Het word niet zo aangegeven van "meisje uit een dorp" maar er gebeuren ook in een dorp genoeg dingen.

Zazoutje, bah.. echt wel. Geluk dat je dan nog een bekende tegen komt!!!

LiNdA1986, gatverre.. klote dat je als meisje niet eens gewoon rustig ergens kan staan wachten zonder dat je door allemaal jongens in de gaten word gehouden!

ninja2, njaa nadat mijn vriend niet terug belde heb ik het nummer ook ingedrukt. Maar dacht toen bij mezelf, waar ben ik mee bezig?! Ze doen toch niets.. Njaa dichtgeklapt en weer in de zak gestopt. Stom eigenlijk maarja. op zo'n moment weet je het echt ff niet meer.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:49

als ik dat lees zou ik ook heel erg bang worden ja.
wel lief van die ene vrouw dat ze bij je kwam staan.

gaat dat trouwens ook zo bij nijmegen op het station? of is dat alleen bij dukemburg
( kom daar regelmatig)

horse_adorer
Berichten: 157
Geregistreerd: 07-12-06

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:53

zou me ook niet prettig voelen. Ik heb ooit gehoord dat je in zo'n geval heel mannelijk moet doen (eventueel spugen of zo iets). Dat schijnt goed te helpen. Sterkte volgende keer!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:54

horse_adorer schreef:
zou me ook niet prettig voelen. Ik heb ooit gehoord dat je in zo'n geval heel mannelijk moet doen (eventueel spugen of zo iets). Dat schijnt goed te helpen. Sterkte volgende keer!

hmmz, dat van spugen heb ik nog nooit gehoord hahaha Knipoog
maar misschien wel een goede tip hoor

horse_adorer
Berichten: 157
Geregistreerd: 07-12-06

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:55

Ik heb het zelf ook nog nooit geprobeerd, maar ik heb gehoord dat ze dan bang voor je worden of zo. Ook een beetje mannelijk lopen of staan helpt

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:56

hahaha, misschien werkt het wel.
maar vind het maar vaag dat ze zo ineens naast je staan.
dat trekt me al niet.

MamboBeach

Berichten: 12626
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Weiland en stal!

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:07

Gelukkig dat er niets is gebeurd zeg!
Wat een hele lieve vrouw is dat geweest, kunnen we misschien nog wel iets van leren!
Ik vertrouw het voor geen meter, ik denk ook echt dat je aan die vrouw heel veel hebt gehad, misschien was het anders wel heel anders gaan lopen!
Beetje maffe zin, maargoed!

x_lubbet_x
Berichten: 383
Geregistreerd: 02-12-06

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:10

heb je knap gedaan meid...dat je naar die vrouw toeging enzo!
maar ik zou gewoon het winkeltje in gelopen zijn...succes!

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:21

Zep schreef:
Dukenburg is niet zo'n heel fijn station, en zeker niet het beste gedeelte van de stad


Ik heb er eigenlijk nooit last van en voel me er gewoon veilig. Ik loop daar wekelijks in mijn remi door de buurt daar (ook het station), had in het begin ook een beetje kriebels maar heb (gelukkig) nog nergens last van gehad!

Slim trouwens dat je het hebt gemeld en iemand om hulp hebt gevraagd! Ik zou me ook echt echt niet op mijn gemak voelen..

Essepoester

Berichten: 1148
Geregistreerd: 01-03-06

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:24

Poeeh weet meteen hoe je je gevoeld hebt!
Ik moest laast van de bushalte naar huis lopen..
het was half 7 dus super donker natuurlijk.
Heb al eens tegen pap en mam gezegt dat ik het er niet zo op heb aangezien ik een schijterd ben, er daar weinig tot geen straatverlichting is , en ik langs een super donker park moet!

Maar goed, snap wel dat ik niet van ze kan verwachten dat ze me iedere dag komen halen.
Ik loop dus naar huis,
staan er een paar geparkeerde auto's langs de weg..
Niks vreemds dacht ik, die staan er wel vaker.

In een auto wat verder op brande een heel klein lampje, maarja daar ga je niet meteen iets achter zoeken he!

Toen ik dichterbij kwam zag ik dat er 3 jongens in zaten (het was zoon gepimte auto, dus je weet wat voor lui dat daar inrijd),
ik loop verder, gaat het portier een kiertje open.. dus ik kreeg het een beetje warm.
Wat kon ik anders doen dan er, zo zelfverzekerd mogelijk, langs te lopen?? Dus ik loop door..
Op dat moment zwiept dat portier open en komt me daar toch een enge kerel uit.. hij was zo stoned als een garnaal, en die lucht..!! Het voelde niet goed dus ik ging ietsje harder lopen, maar wat doet die vent.. die rent al een gek achter mij aan..
Was bijna thuis maar heb toch bij het eerste beste huis aangebeld,,
leg in paniek uit dat die kerel mij achterna komt (die zat natuurlijk al weer in die auto ofzo)
Zegt die vent tegen mij, er is niemand, loop maar door!
Noway.. dus ik bel naar huis.. neemt niemand op!
Die man zag dat ik helemaal stond te shakee en dat ik gewoon super bang was dus hij heeft me naar huis gebracht. (hij woont bij ons in de straat, dus ken hem van zien)

Als ik het zo lees klinkt het alsof het maar niets was, maar op dat moment deed ik bijna in mn broek!! Zo bang dat ik was..

Toen ik het thuis vertelde keek mn moeder me aan alsof ik gek was..
Ze vroeg verder ook niks ofzo, dus ik voelde me echt een beetje rot!

x_lubbet_x
Berichten: 383
Geregistreerd: 02-12-06

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:47

zo dat is niet niks thabs!
pfff...ik zou gillend weggerend zijn...
ik zou het ook spaans benauwd hebben gehad..pffoooeww...scary hoor!
ik ehb wel eens met m'n vriendin gehad...dat we gewoon overdag...volgens mij... in het park aan het lopen waren met haar hond.... komt er opeens zo'n donkere man achter ons aan rennen...wij wegrennen, waren doodsbang!!!
8er dacht ik..die hond kan tegen vreemden die mijn vriendin iets aan doen vreselijk heftig reageren..dus eigenlijk ahdden we gewoon stil moeten blijven staan en die hond het werk laten doen Tong uitsteken *duiveltjee Tong uitsteken*

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:54

Ik heb op zulke momenten best een grote bek erop staan,en de meeste schrikken daar wel van dus lopen weg..

Ook al heb je dus geen grote bek en ben je juist verlegen,
Schrik ze af door spontaan een grote bek op te zetten,de meesten jongens/mannen schrikt dat af!

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Re: op de bus wachten nog veilig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:55

Ik weet wel als een vriendin van mij zich niet veilig voelt dat ze gaat bellen bijv. zogenaamd naar dr pa, en dat ze een heel banketstaaf verhaal op hangt van: ik zie je staan, ja ik loop naar je toe of kom hier is heen enzo. Terwijl ze dus eigenlyk helemaal niet aan het bellen is Knipoog

Wel enge situatie, je hebt t slim aangepakt Tong uitsteken