Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
unicorn_kiss

Berichten: 6494
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:34

Arrabel schreef:
Frannie schreef:
sja, het is hoe je het ziet. Voor hetzelfde geld zit je vriend op een ander forum te klagen dat jij net zoveel geld weggeeft aan je paarden en verzorgsters, en dat als híj eens een extraatje wil, zoals een fiets, jíj helemaal furieus bent. Volgens mij komt het van 2 kanten (sorry). Maar ik ken natuurlijk het verhaal helemaal niet, dus ik kan helemaal fout zitten Lachen één ding staat vast: jullie kunnen niet overeenkomen met elkaar als het gaat om geldzaken. Dus zoals de meerderheid al zegt: de kosten delen?

Heb jij wel het topic goed doorgelezen?


Mag ik niet gewoon reageren op het topic misschien?
sorry heb geen tijd gehad, zal het eens doorlezen als ik meer tijd heb Knipoog

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:35

Arrabel, hoe goed is jouw relatie voor de rest?

Jennasilver
Berichten: 1544
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Aruba

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:36

Mijn man en ik doen sinds we denk ik een half jaar samen zijn alles op een rekening en alle vaste lasten betalen en wat overblijft verdelen. Nu we weer schulden vrij ( sinds een paar dagen) zijn gaan we dit gelukkig weer doen. Maar eerst kon dit niet. En zoals mijn paarden hobby gaat van mijn eigen zakgeld af maar de voer ( ik ben nu paardloos) zal onder de vaste lasten vallen. Kleine uitgaven wordt niet moeilijk over gedaan.
Ik vind het wel jammer voor mijn zusje. Ik vond het het zowiezo al raar dat ze na vijf jaar alles zo regelen. Maar nu ziet ze in dat het geld niet het probleem is maar de verhoudingen. Bij mij komt de vraag op waar is de liefde. Je hoeft heus niet je hele inkomen weg te geven aan je vriend. Maar mijn zus komt te kort met het betalen van rekeningen. En dan mag ze lenen. Als ze uitgaan betalen ze ook alles apart. Zit hij de hele avond te feesten

Bienotje

Berichten: 10875
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:41

Tja, lekker makkelijk gezegd van mijn kant. gelukkig val ik namelijk niet op koppige ezels die vol zitten met smoesjes Knipoog

Maar, misschien eens de gemoederen hoog op laten lopen. Ga zelf ook smoesjes verzinnen en laat de boel maar eens ascaleren. Het is toch van de zotte dat jij voor alle kosten opdraait. Fifty-fifty afdwingen op zijn minst en anders niet. Makkelijk zeggen vanaf de zijlijn: Maar als je vriend te koppig is om uberhaupt goede afspraken te maken betreft de financien en op jouw zak teert en nog klaagt ook. Laat hem dan het maar zelf uitzoeken.

Het is geven en nemen en moet van twee kanten afkomen. Misschien toch voor jouw eens iets om na te denken of dat niet scheef zit binnen jullie relatie en of je dat wel wil. Alleen maar geven en niet nemen. Als je dat wel wil, dan moet je je erbij neerleggen. zo niet, dan lijkt het me tijd voor actie.

Succes in ieder geval.

edit: typo

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:02

Zet eerst je vaste lasten op een rijtje.
- gas-water-licht
- huur
- boodschappen
- internet/huis telefoon'/ kabel
- andere gezamelijke vaste lasten.

Dan een vast bedrag overmaken naar een nieuwe rekening.
De gezamelijke rekening/pas alleen gebruiken voor 1 x in de week boodschappen én de overige vasten lasten worden afgeschreven. Dus niet nog 6 x naar de supermarkt óf mc of eten halen. Das luxe en kun je van je eigen rekening een beetje om en om doen.

Als hij daar tegenin gaat vind ik het echt een zielepoot. Lips are sealed

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:07

Frannie schreef:
sja, het is hoe je het ziet. Voor hetzelfde geld zit je vriend op een ander forum te klagen dat jij net zoveel geld weggeeft aan je paarden en verzorgsters, en dat als híj eens een extraatje wil, zoals een fiets, jíj helemaal furieus bent. Volgens mij komt het van 2 kanten (sorry). Maar ik ken natuurlijk het verhaal helemaal niet, dus ik kan helemaal fout zitten Lachen één ding staat vast: jullie kunnen niet overeenkomen met elkaar als het gaat om geldzaken. Dus zoals de meerderheid al zegt: de kosten delen?



Dit vind ik erg kort door de bocht!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:08

Mag ik niet gewoon reageren op het topic misschien?
sorry heb geen tijd gehad, zal het eens doorlezen als ik meer tijd heb Knipoog[/quote]


Je kunt pas oordelen als je het hele topic gelezen hebt Knipoog

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:40

Jennasilver schreef:
Als ze uitgaan betalen ze ook alles apart. Zit hij de hele avond te feesten

Bloos!
Wow dat is wel heel erg zeg...
Hoe doen ze dat dan als ze uit eten gaan? 2 rekeningen?

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:18

Mijn vriend en ik delen ook de vaste lasten en we doen om de week boodschappen.
De ene week dan betaal ik en andere week betaald hij.

Mijn vriend verdiend meer dan mij, maar ik krijg wel extra dingen, bijv als we uitgaan betaald hij.
En hij koopt soms kleren voor mij uit zichzelf.
En het voer voor de honden betaald hij en mijn wegenbelasting van mijn auto.

Ik stort de helft van de huur ect op zijn rekening en de rest is voor mijzelf.

Anoniem

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:19

Samantha_ schreef:
Jennasilver schreef:
Als ze uitgaan betalen ze ook alles apart. Zit hij de hele avond te feesten

Bloos!
Wow dat is wel heel erg zeg...
Hoe doen ze dat dan als ze uit eten gaan? 2 rekeningen?


O jaaa, ik had 1 cola en jij 2 biertjes, dat is euhm... *rekenmachine erbij* zoveel voor mij en zoveel voor jou... Dat zou wel heul erg zijn...

tita

Berichten: 19755
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:36

ach ja een stalgenootje van mij had ook zo'n vrek....

Moesten ze naar haar vader die woont 150km verderop.
Dan noteerde die eikel de km-stand en als je terug waren rekende hij uit hoeveel km er gereden was en dan x de bezine-prijs......

Ze ging naar HAAR vader en daar wilde hij niet aan mee betalen

Jennasilver
Berichten: 1544
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Aruba

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:44

Haha Tita die vriend van mijn zusje zou zoiets ook verzinnen. Ja hij rekent alles uit tot de cent. Vreselijk. maar het ergste is dat het haar ook verdrietig maakt , want als hij echt van haar houdt dan ben je toch niet gierig toch?
Je houdt van elkaar en gunt elkaar toch wat?

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:47

Ik vraag me af waarom ze bij zo iemand blijven.. Dat is inderdaad geen liefde?

Ik heb veel te besteden in verhouding met mn vaste lasten. Mn vriend mag altijd mn pinpas mee, ik maak ook stiekem wel eens wat over naar hem. En zn beste vriend mag ook altijd lenen, ik hou niet eens bij wat mn vriend leent van me.
Hij houdt erg weinig over, maar al had ie tien euro nog voor een week en ik zat 2 dagen krap had ie zonder pardon zn laatste tien euro gebruikt om eten te halen voor me.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:51

Hoe kan je nou veel geld verdienen als je ambtenaar bij een gemeente bent Knipoog.

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:57

Knipoog Zal je vies verbazen
Ik ben 19 en verdien voor een 23 jarige.
En dan niet het minimumloon..

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:59

En je woont nog thuis?

Bij mij is het trouwens precies andersom. Ik zei tegen haar dat als zij mijn geld wilde beheren, zij niet meer hoeft te werken, omdat we dan toch veel meer zouden overhouden. Nu is het zo dat ze geen vaste baan meer heeft, maar alsnog niet mijn geld beheerd. Maar ja, je wordt toch niet rijk door te gaan zitten rommelen in de marge om een paar rot centen.

Gierige mensen zullen nooit rijk zijn.

Anoniem

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:59

Jennasilver schreef:
Haha Tita die vriend van mijn zusje zou zoiets ook verzinnen. Ja hij rekent alles uit tot de cent. Vreselijk. maar het ergste is dat het haar ook verdrietig maakt , want als hij echt van haar houdt dan ben je toch niet gierig toch?
Je houdt van elkaar en gunt elkaar toch wat?


Dat valt bij mij idd ook onder het geven en nemen binnen een relatie... Vreselijk, dat krenterige gedoe...

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:00

Ik woon nu nog thuis ja.
Heb dus nog weinig vaste lasten.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:03

Ja precies, dan liggen de zaken anders. Wacht maar totdat je niet meer thuis woont, dan houd je niets meer over.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:09

Ooh, dan zou ik echt zo boos worden he!!
Als hij wel van alles en nog wat koopt, en jij allemaal gezeik van hem krijgt..
En dan die ruzie's tot slaan en toe.. Nee, niet echt mijn ding.. Ik zou echt woest worden Nagelbijten / Gniffelen
Weet niet echt iets er tegen.. Wel heel erg vervelend zeg, ik snap echt dat je kookt van binne hoor!

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:19

@Prima, valt mee hoor.
400,- pm opzij zetten, aangezien ik dat ook zal moeten missen als ik samenwoon. Mijn vaste lasten. Dan houd ik nu 200,- over. In januari krijg ik loonsverhoging, en zal dan 350 tot 400,- voor mijzelf over houden.

Kwestie van goed betaald krijgen én goed mijn zaakjes op orde te hebben. Dat is er vanaf kleins af aan ingestampt en komt nu ik volwassen ben goed van pas.

Bienotje

Berichten: 10875
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:40

Pam, niet om je financiën door te lichten. Knipoog Maar 400 sparen en dan 'slechts' 200 overhouden naast de vaste lasten..

Of je verdient minder dan ik me indenk of je hebt behoorlijk hoge vaste lasten. Bloos

Jennasilver
Berichten: 1544
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Aruba

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 23:47

Arrebel.
Slaan jullie elkaar echt met ruzies?
Want dat is ook niet een goed teken voor een goede relatie.

unicorn_kiss

Berichten: 6494
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 00:08

MISTRAL94 schreef:
Frannie schreef:
sja, het is hoe je het ziet. Voor hetzelfde geld zit je vriend op een ander forum te klagen dat jij net zoveel geld weggeeft aan je paarden en verzorgsters, en dat als híj eens een extraatje wil, zoals een fiets, jíj helemaal furieus bent. Volgens mij komt het van 2 kanten (sorry). Maar ik ken natuurlijk het verhaal helemaal niet, dus ik kan helemaal fout zitten Lachen één ding staat vast: jullie kunnen niet overeenkomen met elkaar als het gaat om geldzaken. Dus zoals de meerderheid al zegt: de kosten delen?



Dit vind ik erg kort door de bocht!


sja je hoort 1 kant van het verhaal, en natuurlijk geloof ik dit, maar vooraleer de vriend in kwestie niks zegt, vind ik dan, kan je niet zomaar een oordeel vellen. Nogmaals, ik kan volledig fout zitten.

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Mijn vriend kan niet met geld omgaan!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 00:28

Wat ergens hierboven is gezegd vond ik eigenlijk wel een hele goeie. Dat het probleem misschien niet zozeer bij het geld ligt, maar bij de macht die het geeft. Hem geeft wel te verstaan.
Jij moet als het ware bij hem bedelen, hem smeken om geld, en misschien dat dat voor hem nog vervelender is om te 'verliezen' dan dat hij wat minder te besteden heeft..