huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 16:00

nou vroeg ik me af hoe veel je betaald met zn 2e aan huishouden.
gas water en licht hebben we 140 euro voor gerekend met zn 2e. Is dit reeël?
dan houden we 400 over om van te 'leven' is dat haalbaar of krap. Wil wel een beetje ruim zitten natuurlijk Clown ?

Gr, Madieke

brendalevita
Berichten: 1617
Geregistreerd: 02-08-06
Woonplaats: op een boerderij net buiten leeuwarden city

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:04

ik denk dat het erg krap is,wil je nog kleren en extra dingen willen doen bijv even stappen of bioscoopje dergelijke,dan is het weinig.
Als ik jouw was zou ik eerst het even 3 mnd bekijken ,zien of je er van kan rondkomen.
Electra verschilt enorm daar durf ik niks over te zeggen,je hebt zoveel andere bijkomende lasten!!
Succes ik heb je andere topic ook gezien ,namelijk dat je graag een eigen paardje wil,als ik eerlijk ben lijkt het me niet haalbaar met deze financien,als er wat gebeurt zit je aan!
Succes ermee

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:05

In je andere topic word al uitgebreid op dit onderwerp in gegaan.

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:06

en van die € 400,- moet je daar ook nog boodschappen van doen of heb je dat allemaal al verrekend..

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:12

Idd, is die 400,- puur samen voor boodschappen of moet je hiervan ook b.v. tanken?
Wij hebben gemiddeld 250,- per maand aan boodschappen met z'n 2en incl hondenvoer.

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:18

#Ymke# schreef:
Idd, is die 400,- puur samen voor boodschappen of moet je hiervan ook b.v. tanken?
Wij hebben gemiddeld 250,- per maand aan boodschappen met z'n 2en incl hondenvoer.


Dat vind ik nou knap, wij zijn al bijna 400 kwijt p.maand aan boodschappen met zijn 2en en dan heb ik nog geen hondenvoer hoor...

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:19

Ben ik benieuwd wat jullie allemaal aan boodschappen kopen Haha!

romatjuh

Berichten: 1069
Geregistreerd: 24-09-04

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:22

Lijkt me vrij weinig eigenlijk.. Moet je hier dan ook kleding van kopen?

Trieske_

Berichten: 3790
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: brabant

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:23

geen hele rare dingen hoor en het ergste is dat de koelkast binnen een paar dagen alweer leeg is... Haha!
(we gaan wel iedere week een visje halen bij de visboer en dat is ook vrij prijzig tegenwoordig, maar wel lekker)

brendalevita
Berichten: 1617
Geregistreerd: 02-08-06
Woonplaats: op een boerderij net buiten leeuwarden city

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:23

Veel aldi en lidl,en toch ruim over de 400 elke maand Bloos ,groente en fruit.vlees zijn de duurste dingen.Maar niemand is gelijk iedereen heeft een andere behoefte qua eten,ts kan het beste even 3 maand kijken hoe het ongeveer gaat met geld~~kan ze misschien makkelijk ervan rondkomen ,wie weet niet iedereen is gelijk he Haha!
Laatst bijgewerkt door brendalevita op 12-07-07 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

nicci88

Berichten: 3350
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: venlo

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:25

400 euro voor boodschappen??????/ das 100 euro per week! vind ik wel ruim ja.... idd bij lidl enzo drinken halen. smaakt prima en niet duur. doen wij ook altijd

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:25

Wij halen elke week frietje, zijn snoeperds dus er komt ook wat lekkers in huis. Verder bezuinig ik niet extreem, pak bekende merken als ik die lekkerder vind, dus let ook niet extra op de goedkoopste. Kopen veel vers fruit en wel altijd groente in blikjes (geen tijd na werk om alles schoon te maken etc) Toch red ik het meestal met 50/60 euro per week, soms zelfs minder.

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:27

MissDonna schreef:
nou vroeg ik me af hoe veel je betaald met zn 2e aan huishouden.
gas water en licht hebben we 140 euro voor gerekend met zn 2e. Is dit reeël?
dan houden we 400 over om van te 'leven' is dat haalbaar of krap. Wil wel een beetje ruim zitten natuurlijk Clown ?

Gr, Madieke


echh nee dat is veels te weinig meestal kost gas en licht al 150 euro per maand afhankelijk van het huis en water is ong 50 euro per maand

Tijgertje86

Berichten: 1454
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Drenthe/ Groningen

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:32

€ 400,- per maand vind ik best veel. Ik woon op mezelf, studeer en heb een paard.

Voor mij alleen betaal ik €100,- aan GWL p/m, €90,- boodschappen p/m (veel Aldi en aanbeidingen), kleding koop ik alleen als ik echt iets nodig heb, de cavia's kosten mij +/- €15,- p/m, overige zaken (als verjaardagscadeau's etc.) €15,- p/m, telefoonkosten €20,- p/m. Ik leef erg zuinig, maar kan zo wel een paard onderhouden! Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik naast mijn studie op een kantoor werk en één avond (paardrij)les geef en in de zomervakantie twee folder wijken heb. Ik denk dat met jouw budget zeker kunt rondkomen, en misschien een paard kunt onderhouden (ik heb je andere topic gelezen! Knipoog )

++ Trouwens de opmerking van tita is onjuist, water kost vaak niets tot €15,- p/m.

Diamante

Berichten: 1002
Geregistreerd: 02-07-07

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:35

Ga je ECHT niet halen.....
wil niet nieuwschierig doen Haha! , maar zag in je profiel dat je 17 bent, ga je DAN al aan een huisje voor 2e beginnen?

Diamante

Berichten: 1002
Geregistreerd: 02-07-07

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:36

Tijgertje86 schreef:
€ 400,- per maand vind ik best veel. Ik woon op mezelf, studeer en heb een paard.

Voor mij alleen betaal ik €100,- aan GWL p/m, €90,- boodschappen p/m (veel Aldi en aanbeidingen), kleding koop ik alleen als ik echt iets nodig heb, de cavia's kosten mij +/- €15,- p/m, overige zaken (als verjaardagscadeau's etc.) €15,- p/m, telefoonkosten €20,- p/m. Ik leef erg zuinig, maar kan zo wel een paard onderhouden! Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik naast mijn studie op een kantoor werk en één avond (paardrij)les geef en in de zomervakantie twee folder wijken heb. Ik denk dat met jouw budget zeker kunt rondkomen, en misschien een paard kunt onderhouden (ik heb je andere topic gelezen! Knipoog )

++ Trouwens de opmerking van tita is onjuist, water kost vaak niets tot €15,- p/m.


Jeeeetje, voor 2e lukt dat dr echt niet joh....
Ze moet dr gewoon echt van rondkomen, van 400 euro Wow!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:46

Wat ik begrijp is die 400,- alleen voor huishouden, misschien dat de TS dit nog kan toelichten?

Diamante

Berichten: 1002
Geregistreerd: 02-07-07

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:50

#Ymke# schreef:
Wat ik begrijp is die 400,- alleen voor huishouden, misschien dat de TS dit nog kan toelichten?


Inderdaad...
maar onder huishoudkosten valt Veel Knipoog

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 16:53

140 euro heb ik gerekend,. omdat we in eenchalet gaan wonen en niet echt een woonhuis Knipoog dus is al anders. is zeer goed geisoleerd en komt ook een kachel in. dus wintermaanden minder stookkosten Knipoog

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 16:54

verder denk ik idd dat we aan 50 euro komen per week. als je de normale boodschappen doet. dus houden we zat over.
Vriend klust nog wat bij mar dat zit hier niet bij inbegrepen. Ook heb ik voor als ik een paardje koop. eeen goede spaarpot als er wat fout gaat hoor. Dat is geen probleem!
liefs,

Diamante

Berichten: 1002
Geregistreerd: 02-07-07

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:56

Meid je kunt voor 50 euro ECHT geen boodschappen voor 2 doen, je moet wel een klein beetje kunnen leven!
En moetje van die 400 euro ook je paard doen?

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:00

Ik vraag me altijd af hoe mensen dat doen, voor 50/60 euro per week met zn tweetjes van eten... Ik krijg het niet voor elkaar hoor

Meestal ben ik tussen de 80 en 100 euro per week kwijt, licht er aan of ik wasmiddelen en andere dure dingen nodig heb. We eten niet overdreven veel of duur, ik let altijd op de aanbiedingen,maar het levensonderhoud is gewoon duur vind ik.
Chips en ander lekkers haal ik alleen voor het weekend, door de week niks.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:04

Wij eten echt van 50/60 per week, kan er echt niets aan veranderen Haha!

Onder huishouden versta ik echt alleen boodschappen, dus eten, maar ook schoonmaakmiddel/wasmiddel etc. Dus geen kleding enzo, dat hebben wij voor ieder zich geregeld.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:05

Ik geloof het wel, maar dan vraag ik mij af WAT je eet Haha!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Re: huishoudkosten ? Hoeveel in de maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:12

Zowieso 1 keer per week frietjes en 1 keer per week bij m'n ouders, voor de rest groente,vlees, aardappels, ook vis, pasta. Wat niet eigenlijk Haha!
Daarnaast drinken we gewoon spa, dus geen goedkope dingen, en sap van de betere merken, ook gewoon toetjes (maar niet elke dag) en koekjes/snoepjes/chips voor de weekenden.